Maar als je pas twee jaar meedoet heb je geen idee van die regel.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hmmm dat zie ik nu ook. Zie dat het er in 2018 al niet meer in stond en dat @:wimderon sindsdien steeds die versie van de OP heeft gebruikt voor de volgende edities. Blijft staan dat iedereen zich daarna aan die regel bleef houden en dat je dit eerst zou moeten vragen voor je daarvan afwijkt lijkt me.
@:maxi-mus heeft hierdoor ook niet op 10 renners kunnen bieden afgelopen ronde.
Nou ik heb dit al meerdere keren gedaan afgelopen jaren en tot nu toe heeft Wim of Knijn er niets over gezegd. Het is ook geen cheat want je geeft nooit meer dan 100 miljoen uit en bovendien heb je anders een probleem als je bv 13 renners hebt en 99,9 uitgegeven. Dan zou je per ronde nog maar op 1 renner mogen bieden. Dan zijn we voorlopig nog niet klaar met biedenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:20 schreef hhh38 het volgende:
Volgens mij heeft iemand dit eerder geprobeerd en mocht het toen ook niet, misschien herinnert @:wimderon zich dat?
Klopt. Dat is ook niet handig. Maar aangezien @Pistolero zelfs 2 biedingen heeft ingestuurd zodat @knijn1985 gewoon het goeie bod kan gebruiken en daarna dat zinnetje weer toe kan voegen is er een makkelijke oplossing denk ikquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar als je pas twee jaar meedoet heb je geen idee van die regel.
Niet want ik heb het dus ook gedaan, net als de afgelopen jaren. Er staar nergens dat het niet mag en wat er 5 jaar geleden stond lijkt me nu weinig relevantquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt. Dat is ook niet handig. Maar aangezien @:Pistolero zelfs 2 biedingen heeft ingestuurd zodat @:knijn1985 gewoon het goeie bod kan gebruiken en daarna dat zinnetje weer toe kan voegen is er een makkelijke oplossing denk ik
Hebben we nog ergens de sheets van de voorgaande jaren?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Niet want ik heb het dus ook gedaan, net als de afgelopen jaren. Er staar nergens dat het niet mag en wat er 5 jaar geleden stond lijkt me nu weinig relevant
Dan heb je dus een enorm voordeel gehad ten opzichte van users die dit niet deden zoals ikzelfquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nou ik heb dit al meerdere keren gedaan afgelopen jaren en tot nu toe heeft Wim of Knijn er niets over gezegd. Het is ook geen cheat want je geeft nooit meer dan 100 miljoen uit en bovendien heb je anders een probleem als je bv 13 renners hebt en 99,9 uitgegeven. Dan zou je per ronde nog maar op 1 renner mogen bieden. Dan zijn we voorlopig nog niet klaar met bieden
Ik heb dit ook nooit gedaan als ik nog 1 of 2 renners nodig had inderdaadquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan heb je dus een enorm voordeel gehad ten opzichte van users die dit niet deden zoals ikzelf
Wel goed dat we hier nu in ieder geval duidelijkheid in krijgen hierdoor
In ieder geval wel mooi dat mijn hersenspinsel er nu hopelijk voor zorgt dat de regels wat verduidelijkt worden zodat het voor iedereen eerlijker wordt.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:43 schreef hhh38 het volgende:
Er valt ook best wat te zeggen om het wel toe te staan, omdat het hierdoor veel makkelijker wordt om je volledige budget te benutten. Maar dan moet dat dus voor iedereen duidelijk zijn.
Dat is dan niet vertaald in resultatenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan heb je dus een enorm voordeel gehad ten opzichte van users die dit niet deden zoals ikzelf
Wel goed dat we hier nu in ieder geval duidelijkheid in krijgen hierdoor
Hoe weet je trouwens dat je het budget niet gaat overschrijden? Je weet toch niet welke vijf renners je wint (dus met welke bedragen)?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:09 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het totaalbedrag van al mijn 10 biedingen is ruim meer dan het budget dat ik nog over heb. Maar aangezien ik nog maar maximaal 5 renners kan binnen hengelen zal ik nooit boven de 100 miljoen uit komen.
Dat mag gewoon, toch?
Al jouw punten uit voorgaande seizoenen worden bij dezen afgenomen, helaas.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nou ik heb dit al meerdere keren gedaan afgelopen jaren en tot nu toe heeft Wim of Knijn er niets over gezegd. Het is ook geen cheat want je geeft nooit meer dan 100 miljoen uit en bovendien heb je anders een probleem als je bv 13 renners hebt en 99,9 uitgegeven. Dan zou je per ronde nog maar op 1 renner mogen bieden. Dan zijn we voorlopig nog niet klaar met bieden
Hij heeft op alle renners hetzelfde geboden.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hoe weet je trouwens dat je het budget niet gaat overschrijden? Je weet toch niet welke vijf renners je wint (dus met welke bedragen)?
Beschikbare budget gedeeld door 5 (want ik heb al 9 renners) en dat dat als bod doen op alle 10 de renners.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hoe weet je trouwens dat je het budget niet gaat overschrijden? Je weet toch niet welke vijf renners je wint (dus met welke bedragen)?
Oh ja, daar heb ik dan overheen gelezen. Maar dan snap ik het jaquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij heeft op alle renners hetzelfde geboden.
Wim is fan van Cruijf?quote:
Heb het lang niet alle seizoenen gedaanquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:48 schreef Aguero het volgende:
[..]
Al jouw punten uit voorgaande seizoenen worden bij dezen afgenomen, helaas.
Je kan niet naar het CAS.
Ik kan me herinneren dat het idee was om 30 deelnemers te hebben en vanwege de hoeveelheid animo is dit naar 32 gegaan. Misschien was het de bedoeling om 15 man per team te hebben, maar om 2 extra deelnemers te hebben is er bij iedereen 1 renner weggehaald?quote:
Eerste seizoen was wel met dertig deelnemers toch?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:54 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat het idee was om 30 deelnemers te hebben en vanwege de hoeveelheid animo is dit naar 32 gegaan. Misschien was het de bedoeling om 15 man per team te hebben, maar om 2 extra deelnemers te hebben is er bij iedereen 1 renner weggehaald?
Ik dacht 32. In mijn herinnering was ik 1 van de 2 deelnemers die toegevoegd was op het allerlaatste moment.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Eerste seizoen was wel met dertig deelnemers toch?
Volgens mij is dat niet bewust zo geprobeerd, alleen dat er foutief boven het budget geboden werd.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:20 schreef hhh38 het volgende:
Volgens mij heeft iemand dit eerder geprobeerd en mocht het toen ook niet, misschien herinnert @:wimderon zich dat?
Ik heb die regel wel altijd aangehouden, ik had ook in de hulpsheet staan dat het totaal van je bieding maximaal je resterende budget mocht totaliseren. En @knijn1985 heeft het middels een formule zo staan dat je totaal rood wordt als je boven je resterende budget gaat zitten.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hmmm dat zie ik nu ook. Zie dat het er in 2018 al niet meer in stond en dat @:wimderon sindsdien steeds die versie van de OP heeft gebruikt voor de volgende edities. Blijft staan dat iedereen zich daarna aan die regel bleef houden en dat je dit eerst zou moeten vragen voor je daarvan afwijkt lijkt me.
@:maxi-mus heeft hierdoor ook niet op 10 renners kunnen bieden afgelopen ronde.
Met dit soort dertien in een dozijn dopingexcuusjes kom je misschien in VBL weg maar wij weten hier wel beter.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Heb het lang niet alle seizoenen gedaan
quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:56 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik dacht 32. In mijn herinnering was ik 1 van de 2 deelnemers die toegevoegd was op het allerlaatste moment.
Maar kan best zijn dat ik na 7/8 jaar er compleet naast zit
Oorspronkelijke plan was 24 deelnemers als ik het goed terug lees.quote:Op zondag 29 januari 2017 21:30 schreef wimderon het volgende:
1. wimderon
2. Max23
3. ItaloDancer
4. voetbalmanager2
5. Frozen-assassin
6. heywoodu
7. Koffieplanter
8. Cavalier
9. hhh38
10. Mani89
11. Aguero
12. Van_Poppel
13. lytsewiete
14. Sporttv
15. Slobeend
16. OProg
17. komrad
18. Momo...
19. Mexicanobakker
20. noodgang
21. I.R.Baboon
22. Ambrosius
23. johannes_Vermeer
24. tdrone
25. Sabata
26. Chiappucci
27. TiTu
28. GotenSSJ
29. Steven184
30. baggerbaas
reserve: _-_ratjetoe_-_
Bij waar ik het van afgekeken heb mag je ook 0 op een renner bieden. Misschien is dat een optie om in te voeren zodat dat altijd een extra optie is.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:43 schreef hhh38 het volgende:
Er valt ook best wat te zeggen om het wel toe te staan, omdat het hierdoor veel makkelijker wordt om je volledige budget te benutten. Maar dan moet dat dus voor iedereen duidelijk zijn.
Het zorgt wel voor rekenwerk voor de spelleider, want die moet dus een check inbouwen om te kunnen zien of deelnemers legaal of illegaal hun budget overschrijden
Ik heb maar gewoon een aantal gepakt waarvan ik dacht dat de renners die er wat van konden wel zo'n beetje op zouden zijn. Plus je moet er niet te weinig hebben want dan ga je veel nulrondes krijgen, maar ook niet te veel.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:54 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat het idee was om 30 deelnemers te hebben en vanwege de hoeveelheid animo is dit naar 32 gegaan. Misschien was het de bedoeling om 15 man per team te hebben, maar om 2 extra deelnemers te hebben is er bij iedereen 1 renner weggehaald?
Ja, anders kun je in ronde één ook wel gewoon 10 keer 48,5 miljoen bieden en vrijwel zeker zijn van twee toppers. Of tien keer 98,5 miljoen en zeker zijn van één topper. De rest telt dan niet meer mee, 'want je budget is dan op'.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat kan, maar er wordt gekeken naar "het totaal van je biedingen", dus los van teamgrootte en of je ze wel of niet binnen haalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |