abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212007983
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij begrijpt niet dat hij gewoon de optie heeft om te sturen wat die wil?
Het roept natuurlijk ook weer weerstand op als Biden in zijn eentje militaire hulp probeert te forceren. Dat kan hij beter met een politieke meerderheid doen.
pi_212007995
quote:
Dan zal prins pils ook wel een Russische spion zijn.

Plaats hier uw advertentie
pi_212008083
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het roept natuurlijk ook weer weerstand op als Biden in zijn eentje militaire hulp probeert te forceren. Dat kan hij beter met een politieke meerderheid doen.
Want als die dat zou doen, dan hebben de reps en dems meteen ruzie ofzo, en stokt de samenwerking.

Ow, wacht dat hebben ze nu al, en samenwerken doen ze al niet meer sinds de reps in congress de meerderheid wonnen.

Waarom is er geld nodig om symbolisch 20K weg te strepen voor geleverde humvee, die allang vervangen is?

Ik heb wel een idee hoor, merendeel van de centen van die zogenaamde "hulppaketten voor oekraine" blijft gewoon in de VS. Er worden volop banen gecreeerd in de defensie industrie:

En wat er allemaal geproduceert wordt met dat geld, varieert enorm. OA. F-35s. Maar F-35s krijgt oekraine niet, ze verdommen het zelfs om F-16s te leveren. Dus wat heeft dat met oekraine te maken...?

Wist je dat de missie Atlantic Resolve (dat is concreet de deployment van alle US forces in de baltics/polen) ook uit die fondsen betaald wordt?

Da's leuk hoor, maar ook daar koopt oekraine niks voor.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_212008201
Hoe Canada miljoenen aftikt voor een NASAMS voor oekraine, en een jaar later de producent in de VS nog geen eens de order langs heeft zien komen.

https://www.ctvnews.ca/po(...)ne-year-on-1.6717724

quote:
Ottawa announced plans to donate(opens in a new tab) a $406-million surface-to-air missile defence system, known by the acronym NASAMS, on Jan. 10, 2023. Nearly a year later, one of the two companies involved in building the NASAMS system says it does not have a contract for the Canadian donation.
Hey, kijk nou, ook dit artikel stipt het fijntjes aan:

quote:
The Biden administration can bypass Congress altogether by making emergency weapons sales, as it has done twice in the last two months to sell millions of dollars worth of weapons and ammunition to Israel.
Maar goed, dit soort kreten krijgen we niet meer te horen, mag ik hopen?

quote:
De democraten zijn massaal voor hulp aan Oekraïne.
Want laatste keer dat ik keek, is biden toch echt een dem.

Ff een disclaimer ik ben geen "rep" ofzo; sowieso ben ik NL'er, dus mag daar niet stemmen, maar ook voor mij zitten de dems aldaar vele malen dichter tegen mijn voorkeuren aan dan de reps.

Maar dat betekent niet dat ik me kop in het zand steek mbt de realiteit, en daarom maar op auto-pilot de evil reps de schuld moet gaan geven.
pi_212008323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Tucker Carlson op X is een Russische bron? weer wat geleerd.
Tucker Carlson is onderdeel van de (pro-)Russische vijfde colonne, dat is al lang duidelijk.
pi_212008352
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Tucker Carlson op X is een Russische bron? weer wat geleerd.
Jij hebt al jaren niks meer geleerd.
pi_212008383
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dan zal prins pils ook wel een Russische spion zijn.

[ afbeelding ]
Toen verkeerde het collectieve westen nog in de naïeve veronderstelling dat Russen als normale mensen behandelen tot een betere verstandhouding zou leiden. Helaas was de zwaarste en grootste Europese oorlog na WO II er voor nodig om ons nog maar eens duidelijk te maken dat het een misdadig barbarenvolk betreft waar we op een veel hardere, nietsontziende wijze mee om dienen te gaan.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 21:33:59 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212008407
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 21:31 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Toen verkeerde het collectieve westen nog in de naïeve veronderstelling dat Russen als normale mensen behandelen tot een betere verstandhouding zou leiden. Helaas was de zwaarste en grootste Europese oorlog na WO II er voor nodig om ons nog maar eens duidelijk te maken dat het een misdadig barbarenvolk betreft waar we op een veel hardere, nietsontziende wijze mee om dienen te gaan.
Feitelijk ondersteun jij het verhaal van Putin dat het westen de Russen haat en uit is op hun vernietiging.
The End Times are wild
pi_212008423
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Feitelijk ondersteun jij het verhaal van Putin dat het westen de Russen haat en uit is op hun vernietiging.
Als ze zich als een normaal volk gaan gedragen hoeft hun terreurstaat ook niet vernietigd te worden.
pi_212008425
quote:

[..]
Ja, als jij permanent paranoia altijd bang bent dat iedereen en alles je haat, en daarom maar lukraak oorlog gaat voeren, met het tempo van 1 per 20 jaar ofzo, ja,

Dan gaat iedereen je vanzelf haten.

Self-fulfilling prophecy, heb je daar wel eens van gehoord?
  vrijdag 12 januari 2024 @ 21:45:16 #186
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212008487
Wanneeer gaan ze deze oorlogshitser eens afmaken ?

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212008510
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij begrijpt niet dat hij gewoon de optie heeft om te sturen wat die wil?
Dat snap ik wel, maar als hij dan toch de Republikeinen vraagt, kunnen die ook gewoon 'Ja' zeggen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_212008530
quote:

[..]
Feitelijk hebben de Russen en Poetin in het bijzonder dit soort teksten behoorlijk uitgelokt de laatste jaren.
pi_212008569
twitter
pi_212008634
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:48 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja, maar hoe realistisch zijn die paar 100 atacms? Bovendien ben je er dan nog niet.

We kunnen wel weer allemaal wunderwaffen gaan noemen, maar realistisch gezien zit de boel nog wel even vast.
Het was een voorbeeld dat dingen snel kunnen veranderen.

Die dingen staan op de nominatie om geschrapt te worden dus zo onrealistisch is het niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 22:18:21 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212008724
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 21:31 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212008726
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 21:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat snap ik wel, maar als hij dan toch de Republikeinen vraagt, kunnen die ook gewoon 'Ja' zeggen.
Maar dan kun je niet volhouden dat de dems hemel en aarde bewegen om oekraine van wapens te voorzien.

Ze zijn dan immers op eigen houtje volstrekt arbitraire voorwaarden aan het scheppen, om daarna doodleuk naar de overkant te wijzen als die nee zeggen.
pi_212009052
Dit jaar gaat rus echt een hele dikke vliegramp krijgen.

twitter
pi_212009252
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 23:01 schreef ExTec het volgende:
Dit jaar gaat rus echt een hele dikke vliegramp krijgen.

[ twitter ]
Arggggh ik ben liefhebber van Youtube kanalen waarin vliegtuigrampen op een technische manier uit de doeken wordt gedaan, en ik krijg hier spontane PTSD van. Brrrrr dit is echt, echt, ECHT niet ok.

Oh ik zie nu dat Gonzalez Lira ook deaud is. Ik denk niet dat hij vermoord was door Oekraine, want hij was veel te lachwekkend.

Nieuw probleem: recent deden 55 olympische spelers afstand van hun russische staatsburgerschap.

[ Bericht 11% gewijzigd door oheng op 12-01-2024 23:32:44 ]
pi_212009447
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_212009541
Mysterie eindelijk opgelost:

twitter
pi_212009770
Hey, bekend gezicht is gevangen genomen door Oekraine.

2 oude Bradleys ODS vs 1 T-90M (2016) "breakthrough" tank, wie wint er?
twitter

(ik moet nog ff geolocating doen. mom)
Edit: dit is volgens mij de exacte positie van de T-90M tank.

[ Bericht 31% gewijzigd door oheng op 13-01-2024 01:30:46 ]
pi_212009948
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 22:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het was een voorbeeld dat dingen snel kunnen veranderen.

Die dingen staan op de nominatie om geschrapt te worden dus zo onrealistisch is het niet.
Ja, dat geloof ik ook wel. Alleen is het in dit geval zo dat aan beide kanten dingen heel snel kunnen veranderen. Minder snel lijkt het erop dat Rusland de zaken op de langere termijn beter voor elkaar heeft.

Als in; de Russen lijden veel verliezen, maar zijn verder in het optuigen van hun industrie, wat drones betreft hebben ze Oekraïne al enorm ingehaald. Tanks en munitie produceren ze zelf al veel meer dan dat Oekraïne dat doet.

Maar voor een echte doorbraak komen ze beiden gewoon tekort.
De huidige linies in stand houden is voor beiden het makkelijkste momenteel. En hoe langer dit zo blijft hoe moeilijker een doorbraak wordt en hoe makkelijker mensen zich erbij neer zullen leggen.
pi_212009965
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 01:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
Maar voor een echte doorbraak komen ze beiden gewoon tekort.
Denk jij dat het niveau van leveranties van het westen (minus VS, tot nader order) hetzelfde blijft als nu?

Tanks produceert oekraine er voorlopig 0, dus idd, dat doet rus meer, munitie twijfel ik over. Van de tig fabrieken die de USSR had, is er anno nu nog 1 over. Ze schieten niet voor niets met n-koreaanse bagger.

Dit agendeerde ik eerder, kwam jij met je loterij en je huis, maar na de constatering van hoe de kaarten nu op tafel liggen lijkt mij het interessantst hoe het op de middellange termijn gaat zijn.
pi_212010013
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 01:34 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Als in; de Russen lijden veel verliezen, maar zijn verder in het optuigen van hun industrie, wat drones betreft hebben ze Oekraïne al enorm ingehaald. Tanks en munitie produceren ze zelf al veel meer dan dat Oekraïne dat doet.

Nee. Aangezien ik vrij veel en vrij lang verstand heb van drones EN infraroodcamera en chipsets: nee.
Er is niks moeilijks aan de massa productie van zogenaamde "geavanceerde" drones. Ze moeten kunnen overschakelen op andere frequenties, ze moeten IR mogelijkheden hebben in een redelijke resolutie (en niet 32x32 :') ), de electronica moet "rugged/afgeschermd" zijn, en hun RTH systeem moet verstandig geimplementeerd zijn (niet alleen maar op basis van GPS) maar dit alles is met off the shelf onderdelen te realiseren.

En laat dit nou net het sterke punt wezen van het westen.

Dat rusland honderdmiljoenmiljard drones per uur produceert is een fabeltje die we keer op keer terugzien in de russische geschiedenis. De cijfers wijzen op een compleet ander beeld.

Tenslotte heeft Oekraine een aantal strategische voordelen: een gedeelte van haar productie is compleet veilig in het westen. Ze heeft totale, directe toegang tot electronica en know-how. En Oekraine heeft nu een groot aantal samenwerkingen met de grootste defensieindustrieeen van de wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')