Als er geen uren zijn, kan je ze ook niet werken. Klinkt mij als een probleem van de werkgever.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:22 schreef krijtlijk het volgende:
Hai,
Ik heb een vast contract voor een aantal uren per week, maar ik kom vaak niet aan dat aantal uren omdat er te weinig werk is, als ik vroeg klaar ben vraag ik of ik nog iets kan doen maar werkgever zegt vaak van niet en ik kan naar huis. Ik heb nu behoorlijk wat min uren, deze inhalen wordt lastig aangezien er weinig werk is. Ik wil met mijn werkgever hierover wel in gesprek, maar ik ben zelf niet zo mondig en weet niet goed hoe het allemaal zit en wil niet zomaar iets toezeggen, moet ik op een of andere manier die uren inhalen of heeft werkgever pech want ik ben wel gewoon beschikbaar tijdens de uren die in mijn contract staan. Weet iemand hier meer over?
Dat is ook een beetje wat ik denk, ik zit er over te denken om een keer wat anders te zoeken aangezien ik het niet heel erg naar mijn zin heb. Maar ik weet niet hoe dat dan zit met mijn min uren, of dat dan verekend wordt met mijn loon, of weet ik veel wat.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als er geen uren zijn, kan je ze ook niet werken. Klinkt mij als een probleem van de werkgever.
Ik zou je vakbond hierover bellen en daarna per 1 maart ergens anders gaan werken.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:34 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje wat ik denk, ik zit er over te denken om een keer wat anders te zoeken aangezien ik het niet heel erg naar mijn zin heb. Maar ik weet niet hoe dat dan zit met mijn min uren, of dat dan verekend wordt met mijn loon, of weet ik veel wat.
Of benoem ik het dan verkeerd misschien? Ik sta bijv.ingepland tot 5 uur maar om 2 uur mag ik al naar huis. Maar er zijn soms dagen dat ik een uur langer blijf als er wel wat te doen is..Ik heb niet zoveel ervaring met dit soort dingen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als er geen werk is krijg je ook geen minuren.
Minuren krijg je als je meer vakantie opneemt dan dat je vakantieuren hebt
Ligt wel aan de cao. Het kan zijn dat je bv. 40 uur per week werkt per x periode.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als er geen werk is krijg je ook geen minuren.
Minuren krijg je als je meer vakantie opneemt dan dat je vakantieuren hebt
Ik zou steeds op papier eisen dat je niet door eigen toedoen minder uren maakt.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:48 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Of benoem ik het dan verkeerd misschien? Ik sta bijv.ingepland tot 5 uur maar om 2 uur mag ik al naar huis. Maar er zijn soms dagen dat ik een uur langer blijf als er wel wat te doen is..Ik heb niet zoveel ervaring met dit soort dingen.
Dat hangt van de cao af.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:48 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Of benoem ik het dan verkeerd misschien? Ik sta bijv.ingepland tot 5 uur maar om 2 uur mag ik al naar huis. Maar er zijn soms dagen dat ik een uur langer blijf als er wel wat te doen is..Ik heb niet zoveel ervaring met dit soort dingen.
Worden die uren die in je contract staan gewoon iedere maand betaald?quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:22 schreef krijtlijk het volgende:
Hai,
Ik heb een vast contract voor een aantal uren per week, maar ik kom vaak niet aan dat aantal uren omdat er te weinig werk is, als ik vroeg klaar ben vraag ik of ik nog iets kan doen maar werkgever zegt vaak van niet en ik kan naar huis.
Je weet toch wel of je uren betaald worden of niet? Kijk eens op je loonstrookquote:Op donderdag 11 januari 2024 18:02 schreef krijtlijk het volgende:
Dank voor de reacties zover, ik ga morgen uitzoeken hoe het zit met de cao, als ik daar niet uitkom dan is de vakbond stap nr 2? Mijn werkgever is best oke hoor, maar ik wil graag even weten hoe het zit, ik voel me soms snel overrompeld en zeg dan soms te snel ja op iets.
Ik krijg een vast bedrag en loonspecificatie voor het aantal uren dat in mijn contract staat, maar in de praktijk werk ik dus minder uren.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Worden die uren die in je contract staan gewoon iedere maand betaald?
Zo niet zou ik
1- Een andere baan zoeken
2- Een advocaat in de arm nemen en die niet betaalde contract uren opeisen, plus kosten advocaat
Dit is gewoon een hamerstuk voor een rechter, of jij wat te doen hebt is niet relevant, je hebt X uren in je contract, dan moeten die X uren gewoon betaald worden.
Je geeft aan dat je het verder sowieso niet naar je zin hebt, dan zou ik sowieso wat anders zoeken.
Wat is dan het probleem?quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:06 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Ik krijg een vast bedrag en loonspecificatie voor het aantal uren dat in mijn contract staat, maar in de praktijk werk ik dus minder uren.
Nr1 is de vakbond, daar betaal je ze voor. Nr2 is ander werk aannemen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:02 schreef krijtlijk het volgende:
Dank voor de reacties zover, ik ga morgen uitzoeken hoe het zit met de cao, als ik daar niet uitkom dan is de vakbond stap nr 2? Mijn werkgever is best oke hoor, maar ik wil graag even weten hoe het zit, ik voel me soms snel overrompeld en zeg dan soms te snel ja op iets.
Ik weet het even niet, ik ga er morgen even voor zitten en alles uitzoeken wat jullie hebben benoemd.quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:18 schreef investeerdertje het volgende:
@:krijtlijk welke cao zit je
Waarom ben je lid an de vakbond als je het liever zelf doet?quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:23 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Ik weet het even niet, ik ga er morgen even voor zitten en alles uitzoeken wat jullie hebben benoemd.
Ik heb hier werkelijk geen kaas van gegeten, en weet niet eens of ik überhaupt lid ben van een vakbond, ik moet dit morgen allemaal gaan uitzoeken.quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom ben je lid an de vakbond als je het liever zelf doet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |