Jongen, stel je nou niet aan. Wat maakt één maandje nou nog uit. Gewoon lekker eten en je zorgen vergeten.quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:12 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Vet en slecht eten dagen zijn voorbij. Tijd voor fit foods in Januari.
Nee nee, veggies eten nuquote:Op donderdag 11 januari 2024 15:20 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Jongen, stel je nou niet aan. Wat maakt één maandje nou nog uit. Gewoon lekker eten en je zorgen vergeten.
Ik heb het een keer gegeten, is lekker hoor!quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:52 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb nog nooit roti op
Maar ga straks bij de Jumbo zo'n pakje kopen voor in de airfryer
Net gehaald, vanavond als snack eens proberenquote:Op donderdag 11 januari 2024 15:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb het een keer gegeten, is lekker hoor!
Ik ken roti alleen van wat je bij de Surinamer haaltquote:Op donderdag 11 januari 2024 17:00 schreef StateOfMind het volgende:
Net ge
[..]
Net gehaald, vanavond als snack eens proberen
Dit was een pak met 4 rollen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ken roti alleen van wat je bij de Surinamer haalt
Dat was wel erg heftig als snack
Die inderdaad. Niet echt zo lekker als de echte bij een Surinaamse toko.quote:
quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond: geroosterde bospeen uit de oven met pittige olijfolie, ui, knoflook, basilicum, salie, karwijzaad, honing en sesamzaad. En daarbij (ze zijn er weer, net aangeland vanuit de Lofoten) op de huid gebakken skrei haasfilets.
Hoop dat het smaaktquote:Op donderdag 11 januari 2024 18:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dit ziet eruit als loempiadeeg.
Ik eet straks zuurkoolstamppot met rozijnen en appel @:Kanaroe
Jazeker! De koelkast was wat warmer geworden dan gepland dus die moesten even wat eerder op dan de bedoeling origineel was.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Verwennerij! Zijn dat Hollandse garnaaltjes tussen de vleeswaren?
Die maaltijden zijn niet erg, best gezond. Haal je nooit af/bezorgen/uit eten?quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:16 schreef kuolema het volgende:
AH stoommaaltijd couscous abrikoos straks. Best gezond voor een kant-en-klare maaltijd. En lekker, heb deze vaak.
Ik kookte eerst altijd uitgebreid zelf, drie dagen koken voor 6 dagen eten en dan de zevende dag ergens mee-eten vaak of restjes eten of desnoods diepvriespizza. In de kerstvakantie wilde ik het mezelf zo makkelijk mogelijk maken en ben ik overgestapt op stoom- en diepvriesmaaltijden. Daar ben ik in blijven hangen want het beviel goed. Nu kook ik nog maar een keer per week.
quote:Op donderdag 11 januari 2024 18:22 schreef StateOfMind het volgende:
Net een groentemix met spekjes en piepers op.
Als toetje straks aan een bak salted caramel ijs beginnen... Ik zeg beginnen, maar de ervaring leert dat meestal de hele bak (een liter) op gaat
En dan vanavond wel een keer die rotirol proberen.
Ja zeker, dankquote:
Allemaal lekkerquote:Op donderdag 11 januari 2024 19:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Jazeker! De koelkast was wat warmer geworden dan gepland dus die moesten even wat eerder op dan de bedoeling origineel was.
[ afbeelding ]
Verse ravioli (wel handgemaakt maar door een proeffional) met ricottabasilicumvulling, niet niet meer loeiende biefstuk, gebakken paddestoelen in rrrrrroomsaus, broccoli, pecorino.
[ afbeelding ]
Toe: in eigen walnotenport gestoofde peertjes, slagroom
Eigen merk van de Jumbo.quote:Op donderdag 11 januari 2024 20:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben benieuwd welk merk je hebt en of het is opgegaan
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:23 schreef StateOfMind het volgende:
Heb nu 2 van die diepvriesritirollen in de airfryert liggen.
Ruikt iig goed
Met worstvingers op een mobieltje typenquote:
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:13 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag, als tussendoortje, een kreeftensoepje van de visjuwelierwinkel.![]()
Vanavond voor mij: gekookt kreeftje, tagliatelle met truffel-roomsaus en groene, helaas uitverkocht, dus voorgekookte witte asperges uit een potje die ik even met olijfolie, verse knoflook, zout en peper onder de grill doe.
Dat is altijd lekkerquote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:16 schreef Karzai het volgende:
Kaas/uien broodje van de ambachtelijke bakker op de markt
[ afbeelding ]
Dat ziet er verdomd goed uit!quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Loaded fries voor lunch
Kimchi en The Southern Style (is beide met gefrituurde kip).
[ link | afbeelding ]
Dankje, is daar zo lekker! Was nu mn 3e keer.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat ziet er verdomd goed uit!
quote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Toetjes bij de Koreaan; Bingsu.
Wordt normaal gedeeld maar dat wist ik niet. Was wel erg veel zo.
Oreo
[ link | afbeelding ]
Café Noir
[ link | afbeelding ]
Wel superlekker!!
Zou ook prima passen in dit topic:quote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Loaded fries voor lunch
Kimchi en The Southern Style (is beide met gefrituurde kip).
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:17 schreef Kanaroe het volgende:
Straks kaasfondue met als dippers o.a. rauwe bloemkool, gekookte aardappel, geroosterde rode ui, duitse biefstuk en meerzadenbroodje. En wat ik nog meer tegenkom in de koelkast
Klassiekerquote:
Rauwe bloemkool?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:17 schreef Kanaroe het volgende:
Straks kaasfondue met als dippers o.a. rauwe bloemkool, gekookte aardappel, geroosterde rode ui, duitse biefstuk en meerzadenbroodje. En wat ik nog meer tegenkom in de koelkast
Asterix en de Helvetiërs, leerde google mij net. Leuk!quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klassieker
In mijn studententijd werd er bij kaasfondue ook altijd geroepen, "De Zweep, De Zweep" en anderen dan "Maar die is nog niet droog"
Ja, ik vind het rauw erg lekker.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Rauwe bloemkool?
Ik vind beetgaar gekookt net ff lekkerderder
Asterix moet je echt gelezen hebben, zeker alles tot De Belgen. Daarna werd het minder. Hoewel de Witte Iris wel weer echt goed is.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Asterix en de Helvetiërs, leerde google mij net. Leuk!
Je kreeg de Zweep als je een stukje brood in de fondue kwijtraakte
Ik gok dat ik em al wel eens heb gelezen, hier ligt een enorme stapel Asterixen in huisquote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Asterix moet je echt gelezen hebben, zeker alles tot De Belgen. Daarna werd het minder. Hoewel de Witte Iris wel weer echt goed is.
Al eerder gemaakt betreft die loaded friesquote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:06 schreef golfer het volgende:
[..]
[..]
Zou ook prima passen in dit topic:
CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #33
Waar is "daar"? Ben wel benieuwd naar de ingrediëntenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dankje, is daar zo lekker! Was nu mn 3e keer.
Toetjes bij de Koreaan; Bingsu.
Wordt normaal gedeeld maar dat wist ik niet. Was wel erg veel zo.
Oreo
[ link | afbeelding ]
Café Noir
[ link | afbeelding ]
Wel superlekker!!
The GOAT in Rotterdam. Menu staat op de website. Beste prijs/kwaliteit Amerikaans tot nu toe gevonden in R'dam.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar is "daar"? Ben wel benieuwd naar de ingrediënten
On topic: boerenkoolstamppot met spekjes en rookworst.
Oehhh onthouden even, zit ook in Breda zag ik!quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
The GOAT in Rotterdam. Menu staat op de website. Beste prijs/kwaliteit Amerikaans tot nu toe gevonden in R'dam.
Dank!quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
The GOAT in Rotterdam. Menu staat op de website. Beste prijs/kwaliteit Amerikaans tot nu toe gevonden in R'dam.
Was een aardappelgratin geworden, met veel room en knoflook.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Verse braadworst van Durock varken, met lila bloemkool, jus en aardappelen
Dank je, ga ik opschrijvenquote:Op zondag 14 januari 2024 17:12 schreef Sarabi het volgende:
Playground van VandeStreek, de lekkerste 0.0 IPA
quote:
quote:Op zondag 14 januari 2024 16:48 schreef golfer het volgende:
Straks: kip, patat en appelmoes.
Oftewel weer eens: patat van Friethoes, gebakken scharrelkip krokantschnitzels en appelcompote met stukjes.
Tis een gebouw op het industrieterrein, vorige week nog langsgelopenquote:Op zondag 14 januari 2024 19:05 schreef borisz het volgende:
Broodje Hamburger.
Met deze burgers
[ afbeelding ]. Haal de burgers op de markt in Haarlem. De varkens hebben een goed leven in Ter Aar. Waar de koeien vandaan komen weet ik niet. Hebben ze vast ook een goed adres voor.
Tis 60% koe. 40% varken.
Arme koeien als die daar staanquote:Op zondag 14 januari 2024 20:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Tis een gebouw op het industrieterrein, vorige week nog langsgelopen
Pittig biertje ja met 19%quote:Op zondag 14 januari 2024 18:16 schreef Molo het volgende:
Gisteravond bij kamperen een dutch oven vol stoofpot op met een groep. Stoofpot was vrij pittig wat wel fijn was met de temperatuur buiten.
Tevens wat biertjes pikaan gemaakt, wat ook prettig was.
Afgesloten met deze stevige jongen, een enorme aanrader![]()
[ afbeelding ]
Vanavond weer thuis een bordje tikka massala met Surinaamse naan van Soenil
quote:Op maandag 15 januari 2024 15:48 schreef golfer het volgende:
Nu: beker kippen bouillon.
Vanavond: krokant buikspek met zwoerd, opgebakken nasi goreng en een pittige zoetzure komkommersalade.
Lekker! Heerlijk ontbijt of lunchquote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Had nog een half stokbroodje over van gisteravond en daar wentelteefjes van gemaakt
[ link | afbeelding ]
Maaltijden (to go of dine in) bij Amazing zijn altijd heel goed geprijsdquote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:58 schreef golfer het volgende:
Tussendoor: een kreeftenbisque.
Vanavond: we waren bij Amazing Oriëntal om alvast wat speciale spullen in te slaan voor de Koreaanse stoofpot die ik morgen ga maken en in het filiaal in Beverwijk hebben ze ook een maaltijdtoko, dus een grote ramesmaaltijd voor 2 dagen gekocht, die we dus vanavond gaan eten en ook donderdagavond.
Ik vind ze wel duur. Voor een grote ramesmaaltijd bij hen waren we 15,45 pp kwijt voor naar keuze witte rijst, gele rijst, bami of nasi met twee soorten vlees, eenmaal groente en een ei.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Maaltijden (to go of dine in) bij Amazing zijn altijd heel goed geprijsd![]()
Ga morgen ermee aan de slag en plaats dan wel even het recept hier.quote:Succes alvast met de stoofpot. Koreaanse soep/stoof is verwarmend
Het is de haring gewordenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:11 schreef StateOfMind het volgende:
Twijfel over wat ik vanvond als snack ga eten: fuet, haring of kippenmaagjes?
Of ze zijn ineens enorm verhoogd of het is zeer plaatselijk. Denk afgelopen november was het bijna 10 euroquote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind ze wel duur. Voor een grote ramesmaaltijd bij hen waren we 15,45 pp kwijt voor naar keuze witte rijst, gele rijst, bami of nasi met twee soorten vlees, eenmaal groente en een ei.
Bij onze ( ook al prijzige) eigen dorpstoko Vonn betalen wij 14,95 voor een grote ramesmaaltijd, die bestaat uit naar keuze: witte rijst, gele rijst, bami of nasi met twee soorten vlees, twee groenten en een ei.
[..]
Ga morgen ermee aan de slag en plaats dan wel even het recept hier.
Een recept wat zegt dat je gochujang kunt vervangen door sriracha te gebruikenquote:Op woensdag 17 januari 2024 12:42 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag: nog een restje kreeften bisque.
Vanavond dus de Koreaanse stoofschotel, die staat nu lekker een paar uur te pruttelen.
We eten er verse handgemaakte Chinese noodles bij en gewokte Royal Cabbage.
Gisteren o.a. daarvoor speciaal naar Amazing Oriëntal geweest, dus ja, we hebben de echte gochujang en die speciale donkere sojasaus.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:04 schreef Molo het volgende:
Een recept wat zegt dat je gochujang kunt vervangen door sriracha te gebruiken![]()
![]()
Wow, totaal anders smaken dat
Hoop dat je gochujang hebt want met sriracha lijkt me echt niet lekker
Gelukkig maarquote:Op woensdag 17 januari 2024 13:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Gisteren o.a. daarvoor speciaal naar Amazing Oriëntal geweest, dus ja, we hebben de echte gochujang en die speciale donkere sojasaus.
Ik heb alles voor 2 personen afgewogen en gemaakt. Dus een ruime eetlepel gochugang er doorheen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:06 schreef Molo het volgende:
Zou er trouwens op die hoeveelheid vlees wat meer gochujang doorheen mikken, dit is wat zuinigjes
Ik word zo naar van Hollanders (receptensites, supermarkten of restaurants) die alles Koreaans vinden als er sesam (en evt lente-ui) doorheen gaat. Dit gebeurt echt bijna altijd.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:42 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus de Koreaanse stoofschotel, die staat nu lekker een paar uur te pruttelen.
Ze verkopen deze dingen ook al enige tijd bij Xenosquote:Op woensdag 17 januari 2024 13:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Gisteren o.a. daarvoor speciaal naar Amazing Oriëntal geweest, dus ja, we hebben de echte gochujang en die speciale donkere sojasaus.
Het zal wel ver-Nederlands zijn en niet meer helemaal authentiek Koreaans, maar aan de reacties onder het recept te lezen wordt het lekker gevonden. Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe het straks smaakt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:09 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik word zo naar van Hollanders (receptensites, supermarkten of restaurants) die alles Koreaans vinden als er sesam (en evt lente-ui) doorheen gaat. Dit gebeurt echt bijna altijd.
Het is dat hier een beetje gochujang doorheen gaat, maar madam geeft zelf al aan dat ze niet van Koreaans stoofvlees houdt. Noem het dan gewoon stoofvlees (met een klein Koreaans tintje).
Buiten dit geraas om denk ik dat het wel erg lekker zal worden
quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:42 schreef golfer het volgende:
Helaas.Viel mij wat tegen. Vooral door die donkere sojasaus een beetje aan de te zoute kant.quote:
Jammer! Wij maken met regelmaat stoofpotjes, ik kijk altijd naar nieuwe, lekkere recepten. Volgende keer beter!quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Helaas.Viel mij wat tegen. Vooral door die donkere sojasaus een beetje aan de te zoute kant.
Volgende keer ga ik eens op zoek naar een echte Koreaanse stoofschotel.
Ik vond dat gerecht er ook niet bijster smakelijk uitzien, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:46 schreef Smallish het volgende:
[..]
Jammer! Wij maken met regelmaat stoofpotjes, ik kijk altijd naar nieuwe, lekkere recepten. Volgende keer beter!
quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:51 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik vond dat gerecht er ook niet bijster smakelijk uitzien, eerlijk gezegd.
Dat geloof ik direct. Ik heb ook wel eens iets gemaakt dat ik bijna in de afvalbak smeet, maar dat toch goed smaakte. Andersom is me trouwens ook regelmatig overkomen. Ben een "kok" van vallen en weer opstaan. Maar dat is niet erg, daar leer je van. Daarom heb ik altijd iets in de vriezer voor als iets mislukt en ik eters op bezoek heb.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:58 schreef Smallish het volgende:
[..]Dat zegt bij stoofpotjes niet altijd alles. Kan, ondanks uiterlijk, soms verrassend lekker smaken!
Jammer! Wat je overhoudt wordt alleen maar nog zouter.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Helaas.Viel mij wat tegen. Vooral door die donkere sojasaus een beetje aan de te zoute kant.
Ik ben volgens mij van de simpele slag. Vloeibare bak&braad en dan in de pan tot bruinquote:Op woensdag 17 januari 2024 20:11 schreef Vincent_student het volgende:
Gelukkig hebben we tegenwoordig internet, daar haal ik heel veel uit. Vroeger was dat er niet. Bijvoorbeeld een simpel gerecht als opgebakken aardappelschijfjes (van bijna gekookte aardappelen). Gewoon gooien in de pan werkt niet. Op internet leerde ik dat je eerst de pan op moet warmen op laag vuur, roomboter en olie opwarmen bij die temperatuur en daarna pas op half vuur de aardappeltjes erin, meer dan een paar minuten.
Dit soort dingen wist ik niet.
Zo leer je nog eens wat.
De smaak van gefermenteerde kleefrijst en soja vervangen door een Amerikaase pepersaus. Dat gaat het echt niet worden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Een recept wat zegt dat je gochujang kunt vervangen door sriracha te gebruiken![]()
![]()
Wow, totaal andere smaken dat
Hoop dat je gochujang hebt want met sriracha lijkt me echt niet lekker
Sriracha is Thais.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:56 schreef z80 het volgende:
De smaak van gefermenteerde kleefrijst en soja vervangen door een Amerikaase pepersaus. Dat gaat het echt niet worden.
Naast de terechte opmerking van @Molo zou ik in dit recept ook de ui vervangen met (meer) lente ui, desnoods het wit en twee derde van het groen daar waar je de ui gebruikt, en dan restant groen waar nu lente ui gebruikt wordt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Meeste wat jij noemt gebruikt Flying foodie in haar koreaanse stoofschotel in de instant pot.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Naast de terechte opmerking van @:molo zou ik in dit recept ook de ui vervangen met (meer) lente ui, desnoods het wit en twee derde van het groen daar waar je de ui gebruikt, en dan restant groen waar nu lente ui gebruikt wordt.
Appelazijn vervangen met shaoxing (rijstwijn) en/of rijstazijn.
Meer gember (sorry blues). En dan gaat het ergens op lijken denk ik.
Ja dat geldt voor elke keuken, goeie sesamolie verneuk je door aan begin mee te koken/bakken/whateverquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En de sesamolie niet aan het begin maar op het allerlaatste, voor je het gaat eten.
Ik zag het net pas na de opmerking over te zout, maar dat is een insane hoeveelheid donkere sojasaus en totaal niet passend qua smaken ookquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En ik zou de soja nagenoeg achterwege laten. Genoeg umami en zout in de gochujang. Liever meer daar van.
Ik had al rijstazijn gebruikt en ook al meer gochujang. Maar het was vooral die donkere sojasaus die te overheersend was.quote:Op woensdag 17 januari 2024 22:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Naast de terechte opmerking van @:molo zou ik in dit recept ook de ui vervangen met (meer) lente ui, desnoods het wit en twee derde van het groen daar waar je de ui gebruikt, en dan restant groen waar nu lente ui gebruikt wordt.
Appelazijn vervangen met shaoxing (rijstwijn) en/of rijstazijn.
Meer gember (sorry blues). En dan gaat het ergens op lijken denk ik.
Mis het vlees een beetje in dit bakje, maar moet ook wel eerlijk zeggen dat ik echt bijna een carnivoor ben.. Eet wel groente (beetje) bij het vlees. Drink ook vruchtensap (lekker), de verse soorten dan. En slik wel vitaminen bij. Maar bij mij bestaat het hoofddeel wel echt uit vlees bij een maaltijd. Toetjes enzo ben ik dan weer niet van, te zoet voor mijquote:
Kesbeke uitjes en augurken zijn ook wel de enige echt lekkere om gewoon zo te etenquote:
Smaken mij naar zoetstofquote:Op donderdag 18 januari 2024 22:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Kesbeke uitjes en augurken zijn ook wel de enige echt lekkere om gewoon zo te eten
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:36 schreef golfer het volgende:
Vanavond: quiche lorraine van de supermarkt en daarbij een Ceasar-salade.
Ik vind ze juist lekker zuur, die Kesbekes, in vergelijking met andere ingemaakte augurk-merken. De meeste smaken mij teveel naar dillequote:
Klopt. Ik had trouwens de natriumarme versie van de augurken gekocht.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:42 schreef Kanaroe het volgende:
Ik vind ze juist lekker zuur, die Kesbekes, in vergelijking met andere ingemaakte augurk-merken. De meeste smaken mij teveel naar dille
Props voor dat bakjequote:
Nu in vloeibare vorm lekkerder.quote:
Ik ben ook meer een Kühne-fan in geval van augurken en uitjesquote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik vind ze juist lekker zuur, die Kesbekes, in vergelijking met andere ingemaakte augurk-merken. De meeste smaken mij teveel naar dille
Probeer Maille eens, hun augurken zijn geheel ongezoet.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Tijd heelt dat soort zaken prima gelukkigquote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nu in vloeibare vorm lekkerder.
Iets te lang in de vriezer gelaten
Die vind ik juist niet zo lekker, te zoetig en dillerigquote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:28 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Ik ben ook meer een Kühne-fan in geval van augurken en uitjes
Ah, goeie tip. Die ken ik nog nietquote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Probeer Maille eens, hun augurken zijn geheel ongezoet.
Goed weekend Karzai!quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:55 schreef Karzai het volgende:
Borrelplankje, fijn weekend mensen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Tijd heelt dat soort zaken prima gelukkig
Alpenkruidenthee hier. Hardcore vrijdagavond
Wat een goed en mooi diner! Nog een Kerstquote:Op zaterdag 20 januari 2024 23:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Onze kerstgasten die ziek waren met kerst (maar nu niet meer) waren er vandaag. Ik had Konfit Biyaldi, gratin, Souvide kip die ik gekruid heb met specerijen die mij herinneren aan ouderwetse supermarktkipkruiden (bewust, zeg maar. Als prikkel naar kinderherinneringen). En dessert chocomouse met dulce de leche
En de kip heeft een gepoft aardappeltje en een dikke jus met het vocht uit de sousvidezak, uitje, rozemarijn, salie, oregano, knoflook, rodewijn en pruimenjam, gebonden met gebakken aardappelzetmeel.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De gratin, konfit biyaldi en de gepofte aardappel heb ik -samen met focaccia's, en twee broodjes- gebakken op de restwarmte na het maken van de pizza (dus uitgeschakelde oven).
Wat eet je vaak orgaanvlees. Doe je daar nog iets mee, in de zin van bepaalde manier kruiden/marineren/bakmanier?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:01 schreef StateOfMind het volgende:
Knäckebröd met casselerrib, boerenmetworst en achterham
Vanavond denk ik friet.
En als avondsnack ga ik eens kippenmaagjes proberen.
Die heb ik nog nooit op, itt kippenlevertjes en kippenhartjes, die ik eigenlijk wekelijks eet.
Ik vind het heerlijk vlees.quote:Op zondag 21 januari 2024 07:50 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat eet je vaak orgaanvlees. Doe je daar nog iets mee, in de zin van bepaalde manier kruiden/marineren/bakmanier?
Ik zie granen, ik zie zuivel, ik zie fruit, topontbijtquote:Op zondag 21 januari 2024 10:58 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
Ontbijten in Bergen aan zee
Met koffie en mango-passievruchttaart zodat we toch ook fruit eten![]()
Benieuwd naar wat eiercupcakes zijn!quote:Op zondag 21 januari 2024 07:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Gisteren hapjesavond.
Er waren gevulde eiercupcakes, gehaktballetjes met satésaus, gevuld hawaï pizzabrood, hartige taart, loempia's, empanadas en ik had 2 soorten fudge mee; speculoos en pindakaas/chocolade.
Dat zijn oeroude onderzettersquote:
Ja tochquote:Op zondag 21 januari 2024 11:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie granen, ik zie zuivel, ik zie fruit, topontbijt
quote:Op zondag 21 januari 2024 15:40 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gestoomde kip met paddenstoelen buns en daarbij wat gewokte Thaise groenten.
nooit gegeten waar haal je die?quote:Op zondag 21 januari 2024 18:12 schreef StateOfMind het volgende:
De kippenmaagjes waren niet lekker.
Weet ik dat ook weer, dan hou ik het wel bij de levertje en hartjes
Jumbo.quote:
Eiwit in cakevormpjes in de oven gebakken, apart eigeel verwarmen en tot de vulling mengen, en dan op de gebakken eiwitcakes spuiten.quote:Op zondag 21 januari 2024 11:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Benieuwd naar wat eiercupcakes zijn!
Hier overgebleven chapagetti met chili olie eitje erop als brunch
[ afbeelding ]
Heb je het bij de helft kunnen houden?quote:
De andere helft was al opquote:Op zondag 21 januari 2024 20:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Heb je het bij de helft kunnen houden?
NY Pizza was t/m gisteren 1+1 gratis, zag ik op tv. Gelukkig jullie nu nog met een andere actie. Ben heel benieuwd of jullie dit te eten vinden.quote:Op maandag 22 januari 2024 12:40 schreef golfer het volgende:
Ontbeten met een maisbroodje met casselerrib en een gekookt eitje.
Straks, als tussendoortje: een kom kreeftensoep van onze viswinkel.
Vanavond: pizza's met crispy dunne bodem van New York pizza (actie: 1 gratis vanwege opening 300ste filiaal).
Daarom hadden wij het ook gisteravond al besteld.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:11 schreef FutureFairytale het volgende:
NY Pizza was t/m gisteren 1+1 gratis, zag ik op tv.
Ik vind dat echt niet te eten die 'pizza'quote:Op maandag 22 januari 2024 16:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
NY Pizza was t/m gisteren 1+1 gratis, zag ik op tv. Gelukkig jullie nu nog met een andere actie. Ben heel benieuwd of jullie dit te eten vinden.
Zo dit ziet er goed uit zeg! Lekkerquote:Op maandag 22 januari 2024 19:25 schreef mascara-klodder het volgende:
De rijst werd bami want vriezer moet leeg. Foe yong hai werd met garnalen want lekker, en de vriezer moet leegIn de omelet had ik ook nog allemaal garnalen
[ link | afbeelding ]
Inderdaad wat karton-achtig.quote:Op maandag 22 januari 2024 21:31 schreef Molo het volgende:
Ik vind dat echt niet te eten die 'pizza'![]()
Heerlijk, gelijk zin in bami em foe yong haiquote:Op maandag 22 januari 2024 19:25 schreef mascara-klodder het volgende:
De rijst werd bami want vriezer moet leeg. Foe yong hai werd met garnalen want lekker, en de vriezer moet leegIn de omelet had ik ook nog allemaal garnalen
[ link | afbeelding ]
Ik vind Domino's echt niks en ik schat NY op hetzelfde niveau.quote:Op maandag 22 januari 2024 21:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind dat echt niet te eten die 'pizza'![]()
De Egyptenaar hier heeft fantastische pizza, als zijn pizzabakker er is that is. Die is regelmatig in het buitenland
Gaaf! Dat wordt een verrassing zo te zien wat je gaat etenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:16 schreef Karzai het volgende:
new york en domino's vind ik ook niet zo lekker met name door de zoete bbq saus die ze erop doen en de dikke bodem
vanavond ga ik bij een visrestaurant eten
https://pesca.restaurant/
Catch of the dayquote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gaaf! Dat wordt een verrassing zo te zien wat je gaat eten
Dan is het te hopen ze wat gevangen hebben vandaag 😱quote:
Misschien is dit iets voor je, 4 pingmaaltijden voor 25,95quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:55 schreef junkiesietze het volgende:
Ik wou dat er iemand voor mij kookte, ik ben het voor mezelf koken en bedenken zo fucking zat
Wat moet ik vanavond nou weer maken wat geen uren kost... zal wel weer een bakkie ovenaardappels worden met stuk vlees
ik heb geluk vandaagquote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan is het te hopen ze wat gevangen hebben vandaag 😱
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:14 schreef golfer het volgende:
Vanavond: stamppot rauwe andijvie met uitgebakken pacettablokjes en gebraden runderworst.
Wat een leuk conceptquote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:16 schreef Karzai het volgende:
new york en domino's vind ik ook niet zo lekker met name door de zoete bbq saus die ze erop doen en de dikke bodem
vanavond ga ik bij een visrestaurant eten
https://pesca.restaurant/
Sterkte! Het valt niet altijd mee inderdaad.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:55 schreef junkiesietze het volgende:
Ik wou dat er iemand voor mij kookte, ik ben het voor mezelf koken en bedenken zo fucking zat
Wat moet ik vanavond nou weer maken wat geen uren kost... zal wel weer een bakkie ovenaardappels worden met stuk vlees
Past ook heel goed hier:quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:53 schreef Karzai het volgende:
Heerlijk gegeten en de bediening werd ook echt verzorgd door jonge blonde knappe meiden.
-knip-
morgen maar met een uitgebreidere beschrijving, nu even uitbuikenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Past ook heel goed hier:
CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #33
Behalve die kikkererwten lijkt het mij lekker.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Salade van spruiten met kikkererwten, hazelnoot, gorgonzola, cranberry, dressing met gefrituurde citroen, gepofte knoflook, mosterd, en maple syrup.
Jammie! Is dit een (hopelijk) warme salade? Ziet er onwijs goed uit.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Salade van spruiten met kikkererwten, hazelnoot, gorgonzola, cranberry, dressing met gefrituurde citroen, gepofte knoflook, mosterd, en maple syrup.
Lauw warm tegen de tijd dat we gingen etenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:21 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jammie! Is dit een (hopelijk) warme salade? Ziet er onwijs goed uit.
Wat een cadeauquote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:53 schreef Karzai het volgende:
De prijs weet ik niet was nog een kadootje voor mijn verjaardag![]()
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Lauw warm tegen de tijd dat we gingen eten
Ik heb de kikkererwten tot crunchy geroosterd in de heteluchtoven - en ik heb wat hazelnoot toegevoegd. Zonder kikkererwten zou ik er wat meer hazelnoot in doen. Of pecannootjesquote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Behalve die kikkererwten lijkt het mij lekker.
https://pesca.restaurant/quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat een cadeau![]()
Lijkt wel op een soort zaak waar Blues en Golfer zijn geweest, kan ik mij herinneren.
Wat waren de toetjes?
Goed geheugen, want ruim 6 jaar geleden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Lijkt wel op een soort zaak waar Blues en Golfer zijn geweest, kan ik mij herinneren.
Rauwe garnalen???quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:47 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Risotto, gerookte zalm, broccoli met tomaat & feta, knoflookgarnalen
Nope, maar erg mooi roze wilden ze niet worden.quote:
Toch niet met Smac hoop ikquote:Op woensdag 24 januari 2024 18:10 schreef anndb het volgende:
Zit op centerparcs en hondje kan niet alleen blijven dus verplicht koken, macaroni.
Heter bakken?quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:50 schreef sigme het volgende:
Nope, maar erg mooi roze wilden ze niet worden.
Ik heb gewoon meerdere minuten naar H.O.H gehakt zitten staren tot ik de afkorting begreepquote:Op woensdag 24 januari 2024 18:15 schreef Kanaroe het volgende:
Italiaanse bol met burger van pittig gekruid H.O.H.- gehakt, plastic cheddar, sla, tomaat, spek, jalapeño's, rode ui en augurk
Haha, halfomhalf gewoonquote:Op woensdag 24 januari 2024 18:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb gewoon meerdere minuten naar H.O.H gehakt zitten staren tot ik de afkorting begreep
Maar wel lekker ondanks de plastic kaas?
Ja! Ik had even tijd nodigquote:Op woensdag 24 januari 2024 19:22 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Haha, halfomhalf gewoon![]()
Ja hoor lekker, je kent wel de 'plastic' cheddar?
Die supermarktplakjes die per stuk verpakt zijn
Haha nee gelukkig dat nog net niet, denk niet dat ik dat overleef. Morgen maar even het park af om iets te eten.quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:19 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Toch niet met Smac hoop ik![]()
Goed je weer te lezen anndb
@anndbquote:Op woensdag 24 januari 2024 18:10 schreef anndb het volgende:
Zit op centerparcs en hondje kan niet alleen blijven dus verplicht koken, macaroni.
In Brussel smaakt zoiets toch altijd nog het beste he.quote:Op woensdag 24 januari 2024 20:08 schreef Molo het volgende:
Hier fotootjes van Brussels dineetje gisteren (bij '9 et Voisins'). Simpel maar heel erg lekker Belgisch bordje bier-stoofvlees met puree. Rochefort 10 erbij want omnomnom
[ afbeelding ]
Toe veel te grote portie tarte tatin, desondanks toch erg lekker en ook goeie koffie wat toch altijd weer een zeldzame mooie verrassing is![]()
[ afbeelding ]
Ja was top, fijn gezelschap erbij, good vibesquote:Op woensdag 24 januari 2024 22:27 schreef anndb het volgende:
[..]
In Brussel smaakt zoiets toch altijd nog het beste he.
Oe dat ziet er goed uit. Wat voor broodje is dat?quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Philly cheese sandwich bij pig & rye in Tilburg. 10/10 aanrader.
Gewoon de frituur aanzetten. Wat kan jou het schelen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:55 schreef junkiesietze het volgende:
Heb ik niet meer, alleen een airfryerquote:Op donderdag 25 januari 2024 12:29 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Gewoon de frituur aanzetten. Wat kan jou het schelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |