abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212039105
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:17 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Hij rekent zich rijk. Nu nog een huurder zoeken die zo gek is.
Heel bijzonder. Collin zou dit soort projecten toch niet moeten accepteren?
pi_212039106
quote:
14s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:01 schreef W1241302 het volgende:
Toko Makan Sama Sama op Collin is live.
En nog een restantje in de aanbieding :)
Pecunia non olet
pi_212039158
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:19 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Heel bijzonder. Collin zou dit soort projecten toch niet moeten accepteren?
Erg vaag verhaal, wat verdient hij nu met zijn eenmanszaak ? (volgens KVK-inschrijving iets met kleding..)
pi_212039314
quote:
14s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:02 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Raadselachtige cijfers. Hij verwacht dus in 2024 iets aan te kopen van 60k, waarmee hij 24k aan huurinkomsten binnenhaalt? :?

De rente lijkt leuk maar het verhaal onduidelijk, zou zomaar iemand kunnen zijn die op een vastgoedcursus is gebrainwasht.
Zo lees ik het niet.

Hij gaat waarschijnlijk in 2024 iets kopen waarvoor hij "eigen" geld nodig heeft waarbij hij een lening voor bv 80% LTV kan krijgen op zijn aankoop.
Als hij bv bij SIG een lening gaat afsluiten kan hij zeggen dat hij eigen geld inbrengt, bv een aankoop van 250K, hypotheek van 80% is 200K en "eigen" geld is 50K.

Maar het kan ook zijn dat het een leuk verhaal is om een mooie auto te kopen.

Kortom wanneer je instapt vergeet het hele verhaal maar kijk naar de zekerheden en vanuit je gevoel.
pi_212039508
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:41 schreef ML45 het volgende:

[..]
Zo lees ik het niet.

Hij gaat waarschijnlijk in 2024 iets kopen waarvoor hij "eigen" geld nodig heeft waarbij hij een lening voor bv 80% LTV kan krijgen op zijn aankoop.
Als hij bv bij SIG een lening gaat afsluiten kan hij zeggen dat hij eigen geld inbrengt, bv een aankoop van 250K, hypotheek van 80% is 200K en "eigen" geld is 50K.

Kortom wanneer je instapt vergeet het hele verhaal maar kijk naar de zekerheden en vanuit je gevoel.
Dat zou kunnen, maar dan zou ik een andere prognose eindbalans 2024 verwachten alsmede een andere V/W rekening. Of geef gewoon helemaal geen prognose. Met je afsluitende zin ben ik het geheel eens!
pi_212039561
quote:
14s.gif Op maandag 15 januari 2024 17:04 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, maar dan zou ik een andere prognose eindbalans 2024 verwachten alsmede een andere V/W rekening. Of geef gewoon helemaal geen prognose. Met je afsluitende zin ben ik het geheel eens!
Staat (per ongeluk?) al open....
pi_212039607
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 17:10 schreef delcielo het volgende:

[..]
Staat (per ongeluk?) al open....
En de eerste 5000 euro al ingelegd.
pi_212039646
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:41 schreef ML45 het volgende:

[..]
Zo lees ik het niet.

Als die 24K huur gebaseerd zou zijn op een pand waarbij hij de lening van Collin als eigen inbreng stort, dan had er in die V&W ook de lasten van die andere lening moeten zijn opgenomen voor toch minimaal hetzelfde bedrag, maar al gauw flink méér dan dat.

De zekerheden zijn goed en de man heeft denk ik een functie waarbij hij niet op een negatieve manier trending op internet zou willen worden :) dus ja het gevoel is wat mij betreft wel redelijk in orde.
Pecunia non olet
pi_212039758
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 17:15 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
En de eerste 5000 euro al ingelegd.
Ze hebben het lek alweer gedicht....... gelukkig had ik nog een tabje in de browser open staan _O-
Pecunia non olet
pi_212047894
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_212048524
quote:
dank !, en gaat hard al bijna vol...
pi_212049478
Balder Vastgoed B.V.
¤ 220.000 | 7,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/balder-vastgoed-b-v/
2x 1e hypotheek
pi_212049893
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 12:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Balder Vastgoed B.V.
¤ 220.000 | 7,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/balder-vastgoed-b-v/
2x 1e hypotheek
Om te beginnen is de rente wel erg laag. Het betreft een starter en er is maar een zeer beperkte persoonlijke borgstelling. Aan de ander kant begrijp ik de lage rente wel een beetje. De zekerheden zien er zeer sterk uit en wat dat betreft verwacht ik hier een risicoloos project.
https://www.fundainbusine(...)uys-ballotstraat-13/

Als de rente een procentje hoger was geweest had ik hem groot willen meenemen, nu wel een basis inleg.
pi_212049910
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 12:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Om te beginnen is de rente wel erg laag. Het betreft een starter en er is maar een zeer beperkte persoonlijke borgstelling. Aan de ander kant begrijp ik de lage rente wel een beetje. De zekerheden zien er zeer sterk uit en wat dat betreft verwacht ik hier een risicoloos project.

Als de rente een procentje hoger was geweest had ik hem groot willen meenemen, nu wel een basis inleg.
Eens, laten we zeggen een soort deposito.
Voor 5,8% netto doe ik echter niet mee.
pi_212051186
quote:

[..]

Voor mij is een linkje ook wel welkom. Lijkt inderdaad een probleemloos project te worden met wel matige rente.
pi_212051988
quote:

[..]

Op zich vind ik dit soort leningen wel aantrekkelijk, een ondernemer die het vastgoed zelf gaat gebruiken voor zijn eigen bedrijf ipv iets aankopen als box 3 belegging voor de verhuur. Ik heb wel meer van de "eigen gebruikers". Vorig jaar januari waren daar bv nog die vd Schoot montage en De Jong vloeren, maar die waren wel 8 %.
pi_212052025
quote:

[..]

Ik pak deze ook graag ruim mee. Ik hou hier wel van. Lekker overzichtelijk en goede zekerheden.
pi_212052479
quote:

[..]

Ik lees van diverse FOK-kers dat de zekerheden goed zijn maar heb daar zelf wat vraagtekens over. Op de site van Collin lees ik: "Het onroerend goed wordt aangekocht voor ¤ 185.000 .... heeft een WOZ-waarde van ¤ 295.000." Als je iets zo dik onder de WOZ waarde kan kopen, verwacht ik een toelichting want dat klinkt te mooi om waar te zijn.

Als je nu iets koopt voor ¤ 185.000 en over 4 jaar een slottermijn van ¤ 180.000 hebt, lijken de zekerheden mij niet top. Wat zien jullie wel dat ik niet zie?
pi_212052624
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:02 schreef Aster1X het volgende:

[..]
Ik lees van diverse FOK-kers dat de zekerheden goed zijn maar heb daar zelf wat vraagtekens over. Op de site van Collin lees ik: "Het onroerend goed wordt aangekocht voor ¤ 185.000 .... heeft een WOZ-waarde van ¤ 295.000." Als je iets zo dik onder de WOZ waarde kan kopen, verwacht ik een toelichting want dat klinkt te mooi om waar te zijn.

Als je nu iets koopt voor ¤ 185.000 en over 4 jaar een slottermijn van ¤ 180.000 hebt, lijken de zekerheden mij niet top. Wat zien jullie wel dat ik niet zie?
Ik zou beginnen met de zekerheden nog eens door te lezen ;)
(Je krijgt 2x een 1e hypotheek :7 )
pi_212052725
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dank, niet goed gelezen inderdaad.
pi_212053753
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Goede zekerheden. Geld komt inderdaad linksom of rechtsom wel terug. Maar 7% en direct. Jammer.
pi_212059031
Gisteren ook nog een nieuwe HCN

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor YoYo Arnhem. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

De actieve automatisch toegezegde investeerders krijgen 1 uur na publicatie als eerste de mogelijkheid om hun investering te bevestigen.

Donderdag 18 januari om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

Gedeeltelijke borg door de franchisegever (50k op 160k lening)
pi_212060092
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 06:35 schreef Tjalala het volgende:
Gisteren ook nog een nieuwe HCN

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor YoYo Arnhem. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

De actieve automatisch toegezegde investeerders krijgen 1 uur na publicatie als eerste de mogelijkheid om hun investering te bevestigen.

Donderdag 18 januari om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

Gedeeltelijke borg door de franchisegever (50k op 160k lening)
Volgens mij een leuk vernieuwd concept die bij de vestigingen die ik ken wel goed loopt. Dus ik laat mijn automatische investeren doorgaan.
pi_212061456
Nieuw Collin 12 maanden project met overwaarde maar zonder harde zekerheden:

Space2Home B.V.
¤ 265.000 | 10,0% rente | 12 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/space2home-b-v2/
pi_212061640
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:26 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is toch eigenaardig te noemen, dat met deze lening, mét lage LTV, de exploitatie niet winstgevend te krijgen is.
Of zie ik dat verkeerd.

Blijkbaar zitten de huurders, als gevolg van matswerk binnen de familie, allemaal veel te goedkoop.

Oplossing is m.i. een stevige huuraanpassing.

Maar daar hebben ze het niet over in de pitch :r Liever de erfenis potverteren.
(Rei**jnen)
Hebben jullie nog nagedacht over de vraag hoe het kan, dat deze B.V. met een lening met lage LTV, verlieslatend is? Mijn gedachte is dat de huren niet marktconform zijn en in ieder geval niet in lijn met de taxatie die ons als als een vette worst wordt voorgehouden.

Was glaubt Ihr?
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')