abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 januari 2024 @ 12:26:03 #176
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_211992118
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 12:12 schreef Nattekat het volgende:
De oper van GFS gaat nu bijvoorbeeld voor helemaal geen sneeuw. Dus ik ga ook maar dom roepen dat het helemaal van tafel is denk ik, krijg je aandacht van.
Tuurlijk zijn kaarten troep en zoiets kan zelf op de dag zelf nog veranderen, dit is gewoon een strijd met koude en warme lucht en dat wordt ergens stuk gelopen. Maar kaarten zijn er niets voor niets, toch moet je er geen zekerheid aan binden natuurlijk maar het is wel leuk om te kijken hoe het zich evolueert.
Soms kunnen kaarten met bakken sneeuw komen over 2 weken, dat het afzwakt en uiteindelijk toch op laatste moment waarheid wordt :+
pi_211992193
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 11:25 schreef BertV het volgende:

[..]
Is er nu straks eindelijk niet iemand die tot de conclusie komt "ze weten het niet?"

Met een beetje geluk zijn de klimaatvoorspellingen in 2050 het volgende.
Dat zijn wel twee verschillende grootheden. Een trend voorspellen is ook eenvoudiger dan een specifiek datapunt.
  donderdag 11 januari 2024 @ 13:11:42 #178
3542 Gia
User under construction
pi_211992518
quote:
6s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dit jaar nog niet :P
Houen zo!
pi_211992533
3-5 graden vanaf morgen.. nee dat gaat 'm niet worden zo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 11 januari 2024 @ 13:17:15 #180
3542 Gia
User under construction
pi_211992569
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
3-5 graden vanaf morgen.. nee dat gaat 'm niet worden zo.
Hier, Helmond (zuiden) woensdag 5 graden boven 0, geen sneeuw dus.

Heb gekeken bij Vaals, daar kan het maandag en donderdag sneeuwen, maar woensdag +2 en regen.
pi_211992781
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 12:00 schreef BertV het volgende:

[..]
De invloeden van zonnekracht, vulkaanuitbarstingen, bevolkingsgroei of krimp, nieuwe technologische ontwikkelingen.

Ik kan het zo niet naar bovenhalen als link, moet ik weer gaan googlen naar de officiele pagina's van die modellen, maar je snapt ook wel dat dit ook valide punten zijn.
Natuurlijk. Dat zijn allemaal invloeden die je niet of veel mindere mate kunt meenemen. Maar dat doet niets af aan de boodschap en interpretatie van dergelijke modellen.
pi_211992880
Vanaf a.s. woensdag hebben we waarschijnlijk last van stevige regenbuien die zich identificeren als sneeuwbui...
pi_211992917
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 13:50 schreef apenoot het volgende:
Vanaf a.s. woensdag hebben we waarschijnlijk last van stevige regenbuien die zich identificeren als sneeuwbui...
uiteindelijk wordt overal de fun uitgehaald door snowflakes, dus dat zal wel idd
pi_211993343
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Laat de sneeuw maar komen!

Vanmiddag komen er 2x 20kg zakken "No Mess" vogelvoer binnen, 25kg pinda's en 2 nieuwe Apollo 8 voedersilo's.

Heb nu al medelijden met de pakketbezorger :@
Er komt al aardig wat volk op af.

De spreeuwen gooien alles naar beneden.

En hun vrienden ruimen het op. De tortelduiven zijn meestal in een koppeltje maar de ander zat op het dak omdat ik nogal eng was met m'n camera.

Af en toe wandelen er wat waterhoenen de tuin in om te zien of ze de vorige keer wat gemist hebben.

En de vaste merels die hier ook iedere lente weer broeden in de haag.
De foto lijkt aardig licht (lang leve Lightroom en RAW) maar de camera had zwaar moeite om op de ogen te focussen. Afijn, zolang je niet inzoomt lijkt het scherp.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-01-2024 14:53:46 ]
pi_211993355
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En hun vrienden ruimen het op. De tortelduiven zijn meestal in een koppeltje maar de ander zat op het dak omdat ik nogal eng was met m'n camera.

[ afbeelding ]

Af en toe wandelen er wat waterhoenen de tuin in om te zien of ze de vorige keer wat gemist hebben.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik moet ook eens wat van die grote dingen in de tuin hangen! :Y
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211993364
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk!
O+ Dierenvrienden.

Merels zijn ook erg gek op appels trouwens. Hier gaat er minimaal 5 kilo per week doorheen :B
pi_211993373
Wij hebben wel wat dingetjes in de tuin hangen, maar het probleem is dat er ook veel kauwen bij ons in de buurt zitten en die weten altijd alles op te eten voordat de kleine leuke vogeltjes een kans maken om hun buikjes rond te eten.
pi_211993375
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:44 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Leuk!
O+ Dierenvrienden.

Merels zijn ook erg gek op appels trouwens. Hier gaat er minimaal 5 kilo per week doorheen :B
Ja, fruit sowieso. Zoetekauwen zijn het :P En ik laat afgevallen blad ook altijd liggen, daar vinden ze wel wat insectjes onder.
pi_211993383
quote:
9s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
Wij hebben wel wat dingetjes in de tuin hangen, maar het probleem is dat er ook veel kauwen bij ons in de buurt zitten en die weten altijd alles op te eten voordat de kleine leuke vogeltjes een kans maken om hun buikjes rond te eten.
Sinds ik hier woon heb ik 2x een kauw in de tuin gezien. Weinig in dit gebied.
Wel eksters maar die zijn soms al bang voor hun eigen schaduw, dus die blijven nooit zo lang.

Als de spreeuwen weer weg zijn, stikt het kort daarna weer van de kool- en pimpelmezen en een verdwaalde vink, die zich op de pinda's storten.
Dat is meestal pas als de voedersilo leeg is.
pi_211993405
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Sinds ik hier woon heb ik 2x een kauw in de tuin gezien. Weinig in dit gebied.
Wel eksters maar die zijn soms al bang voor hun eigen schaduw, dus die blijven nooit zo lang.
Bij mij in de stad juist erg veel. Er zit bij ons in de wijk al ook tijden een enorme groep kauwen van misschien wel 1000 individuen. Wel leuk om te zien en kauwen zijn leuke beestjes, maar ik zie ook graag leuke kleine vogeltjes die wat mooier kunnen zingen ;)
  donderdag 11 januari 2024 @ 14:50:26 #191
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211993415
Spreeuwen met winterkleed zijn best mooie beesten.

Bijvoeren is hier volledig uit de hand gelopen met zo'n 100 vetbollen en 30 kilo (strooi)voer per maand. _O-
pi_211993420
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2024 09:51 schreef phpmystyle het volgende:
Kan er geen OMT komen over hoe om te gaan met dit weer? We hebben echt experts nodig.
God no, zitten we straks weer met een wekenlange lockdown omdat ze ook cijfers hebben uit Scandinavië, en de cijfers uit Frankrijk wél genegeerd worden.
pi_211993421
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bij mij in de stad juist erg veel. Er zit bij ons in de wijk al ook tijden een enorme groep kauwen van misschien wel 1000 individuen. Wel leuk om te zien en kauwen zijn leuke beestjes, maar ik zie ook graag leuke kleine vogeltjes die wat mooier kunnen zingen ;)
Je hebt sowieso bij de Vogelbescherming wel oplossingen zodat alleen kleine vogels bij het voer kunnen.
Hier niet zo belangrijk want er is genoeg naast en ze komen toch in "golven".
pi_211993442
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:50 schreef Cpt.Crow het volgende:
Spreeuwen met winterkleed zijn best mooie beesten.

Bijvoeren is hier volledig uit de hand gelopen met zo'n 100 vetbollen en 30 kilo (strooi)voer per maand. _O-
Heb hier ook nog 100 vetbollen (van Vogelbescherming, per 50 in doos) onderweg.
Die vul ik maar 2x in de week bij, als het op is moeten ze even wachten.
Anders ben ik er ook voor het eind van de maand doorheen, vrees ik :')
  donderdag 11 januari 2024 @ 14:56:21 #195
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211993474
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heb hier ook nog 100 vetbollen (van Vogelbescherming, per 50 in doos) onderweg.
Die vul ik maar 2x in de week bij, als het op is moeten ze even wachten.
Anders ben ik er ook voor het eind van de maand doorheen, vrees ik :')
Ja die dozen heb ik ook. Niet normaal eigenlijk wat het allemaal kost in totaal. _O-

De voertafel was ook een mooie toevoeging, heb nu eigenlijk voor alle soorten en maten vogels wel iets staan. Dat en een grote vijver maakt dat er veel diverse vogels langskomen.

Niet de vogeltelling vergeten aan het einde van de maand. ;)
pi_211993507
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Was de A1 toen niet dichtgesneeuwd? Stond een hele file auto's een hele nacht vast?
dat had ik gewoon al verdrongen!

om 17h00 iemand ophalen op Utrecht Centraal omdat de trein niet verder ging en om 02h30 dan eindelijk op de eindbestemming zijn (Arnhem). heeel veel auto's uitgevallen en we kwamen de veluwe amper door, rijden op een plaat ijs wat ooit sneeuw was
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_211993541
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:56 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Ja die dozen heb ik ook. Niet normaal eigenlijk wat het allemaal kost in totaal. _O-

De voertafel was ook een mooie toevoeging, heb nu eigenlijk voor alle soorten en maten vogels wel iets staan. Dat en een grote vijver maakt dat er veel diverse vogels langskomen.

Niet de vogeltelling vergeten aan het einde van de maand. ;)
Water is ook belangrijk. Als het vriest en er ijs ligt zet ik zo'n 2x in de week een schaal water buiten met een steen in het midden. Daar komt ook altijd van alles op af. Het vriest uiteraard wel dicht na enkele uren, of het moet 's middags net even boven 0 zijn.
  donderdag 11 januari 2024 @ 15:07:12 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211993572
quote:
10s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
God no, zitten we straks weer met een wekenlange lockdown omdat ze ook cijfers hebben uit Scandinavië, en de cijfers uit Frankrijk wél genegeerd worden.
Lachen toch.
Elke avond weer op TV een zelfverklaard expert die het volk angst inboezemt en dat maatregelen nu gewoon nodig zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211993599
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Was de A1 toen niet dichtgesneeuwd? Stond een hele file auto's een hele nacht vast?
yep, die file begon s morgens bij Nederweert en toen ik s avonds uit Helmond terugkwam stond ie er nog. langs het kanaal op kon je goed doorrijden.

laatste dikke pak in NL hebben we precies vorig jaar in het zuiden nog gehad. moest vanuit Weert naar Apeldoorn, maar ik moest even een uur geduld hebben tot iemand de sneeuwschuivers had laten aanrukken. A2 was helaas niet gestrooid of geveegd, ben binnendoor en via de a73 gegaan. boven Nijmegen was er helemaal niets naar beneden gekomen maar daar was weer wel gestrooid
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_211994151
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nou vooralsnog... wordt het dus nu weer het zuiden...

[ afbeelding ]
Top, houden zo. :7
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')