Tuurlijk zijn kaarten troep en zoiets kan zelf op de dag zelf nog veranderen, dit is gewoon een strijd met koude en warme lucht en dat wordt ergens stuk gelopen. Maar kaarten zijn er niets voor niets, toch moet je er geen zekerheid aan binden natuurlijk maar het is wel leuk om te kijken hoe het zich evolueert.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:12 schreef Nattekat het volgende:
De oper van GFS gaat nu bijvoorbeeld voor helemaal geen sneeuw. Dus ik ga ook maar dom roepen dat het helemaal van tafel is denk ik, krijg je aandacht van.
Dat zijn wel twee verschillende grootheden. Een trend voorspellen is ook eenvoudiger dan een specifiek datapunt.quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:25 schreef BertV het volgende:
[..]
Is er nu straks eindelijk niet iemand die tot de conclusie komt "ze weten het niet?"
Met een beetje geluk zijn de klimaatvoorspellingen in 2050 het volgende.
Hier, Helmond (zuiden) woensdag 5 graden boven 0, geen sneeuw dus.quote:Op donderdag 11 januari 2024 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
3-5 graden vanaf morgen.. nee dat gaat 'm niet worden zo.
Natuurlijk. Dat zijn allemaal invloeden die je niet of veel mindere mate kunt meenemen. Maar dat doet niets af aan de boodschap en interpretatie van dergelijke modellen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 12:00 schreef BertV het volgende:
[..]
De invloeden van zonnekracht, vulkaanuitbarstingen, bevolkingsgroei of krimp, nieuwe technologische ontwikkelingen.
Ik kan het zo niet naar bovenhalen als link, moet ik weer gaan googlen naar de officiele pagina's van die modellen, maar je snapt ook wel dat dit ook valide punten zijn.
uiteindelijk wordt overal de fun uitgehaald door snowflakes, dus dat zal wel iddquote:Op donderdag 11 januari 2024 13:50 schreef apenoot het volgende:
Vanaf a.s. woensdag hebben we waarschijnlijk last van stevige regenbuien die zich identificeren als sneeuwbui...
Er komt al aardig wat volk op af.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Laat de sneeuw maar komen!
Vanmiddag komen er 2x 20kg zakken "No Mess" vogelvoer binnen, 25kg pinda's en 2 nieuwe Apollo 8 voedersilo's.
Heb nu al medelijden met de pakketbezorger
Ik moet ook eens wat van die grote dingen in de tuin hangen!quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er komt al aardig wat volk op af.
De spreeuwen gooien alles naar beneden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hun vrienden ruimen het op. De tortelduiven zijn meestal in een koppeltje maar de ander zat op het dak omdat ik nogal eng was met m'n camera.
[ afbeelding ]
Af en toe wandelen er wat waterhoenen de tuin in om te zien of ze de vorige keer wat gemist hebben.
[ afbeelding ]
En de vaste merels die hier ook iedere lente weer broeden in de haag.
[ afbeelding ]
Leuk!quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er komt al aardig wat volk op af.
De spreeuwen gooien alles naar beneden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hun vrienden ruimen het op. De tortelduiven zijn meestal in een koppeltje maar de ander zat op het dak omdat ik nogal eng was met m'n camera.
[ afbeelding ]
Af en toe wandelen er wat waterhoenen de tuin in om te zien of ze de vorige keer wat gemist hebben.
[ afbeelding ]
En de vaste merels die hier ook iedere lente weer broeden in de haag.
[ afbeelding ]
Ja, fruit sowieso. Zoetekauwen zijn hetquote:Op donderdag 11 januari 2024 14:44 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Leuk!
Dierenvrienden.
Merels zijn ook erg gek op appels trouwens. Hier gaat er minimaal 5 kilo per week doorheen
Sinds ik hier woon heb ik 2x een kauw in de tuin gezien. Weinig in dit gebied.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
Wij hebben wel wat dingetjes in de tuin hangen, maar het probleem is dat er ook veel kauwen bij ons in de buurt zitten en die weten altijd alles op te eten voordat de kleine leuke vogeltjes een kans maken om hun buikjes rond te eten.
Bij mij in de stad juist erg veel. Er zit bij ons in de wijk al ook tijden een enorme groep kauwen van misschien wel 1000 individuen. Wel leuk om te zien en kauwen zijn leuke beestjes, maar ik zie ook graag leuke kleine vogeltjes die wat mooier kunnen zingenquote:Op donderdag 11 januari 2024 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sinds ik hier woon heb ik 2x een kauw in de tuin gezien. Weinig in dit gebied.
Wel eksters maar die zijn soms al bang voor hun eigen schaduw, dus die blijven nooit zo lang.
God no, zitten we straks weer met een wekenlange lockdown omdat ze ook cijfers hebben uit Scandinavië, en de cijfers uit Frankrijk wél genegeerd worden.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:51 schreef phpmystyle het volgende:
Kan er geen OMT komen over hoe om te gaan met dit weer? We hebben echt experts nodig.
Je hebt sowieso bij de Vogelbescherming wel oplossingen zodat alleen kleine vogels bij het voer kunnen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bij mij in de stad juist erg veel. Er zit bij ons in de wijk al ook tijden een enorme groep kauwen van misschien wel 1000 individuen. Wel leuk om te zien en kauwen zijn leuke beestjes, maar ik zie ook graag leuke kleine vogeltjes die wat mooier kunnen zingen
Heb hier ook nog 100 vetbollen (van Vogelbescherming, per 50 in doos) onderweg.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:50 schreef Cpt.Crow het volgende:
Spreeuwen met winterkleed zijn best mooie beesten.
Bijvoeren is hier volledig uit de hand gelopen met zo'n 100 vetbollen en 30 kilo (strooi)voer per maand.
Ja die dozen heb ik ook. Niet normaal eigenlijk wat het allemaal kost in totaal.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb hier ook nog 100 vetbollen (van Vogelbescherming, per 50 in doos) onderweg.
Die vul ik maar 2x in de week bij, als het op is moeten ze even wachten.
Anders ben ik er ook voor het eind van de maand doorheen, vrees ik
dat had ik gewoon al verdrongen!quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was de A1 toen niet dichtgesneeuwd? Stond een hele file auto's een hele nacht vast?
Water is ook belangrijk. Als het vriest en er ijs ligt zet ik zo'n 2x in de week een schaal water buiten met een steen in het midden. Daar komt ook altijd van alles op af. Het vriest uiteraard wel dicht na enkele uren, of het moet 's middags net even boven 0 zijn.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:56 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Ja die dozen heb ik ook. Niet normaal eigenlijk wat het allemaal kost in totaal.
De voertafel was ook een mooie toevoeging, heb nu eigenlijk voor alle soorten en maten vogels wel iets staan. Dat en een grote vijver maakt dat er veel diverse vogels langskomen.
Niet de vogeltelling vergeten aan het einde van de maand.
Lachen toch.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
God no, zitten we straks weer met een wekenlange lockdown omdat ze ook cijfers hebben uit Scandinavië, en de cijfers uit Frankrijk wél genegeerd worden.
yep, die file begon s morgens bij Nederweert en toen ik s avonds uit Helmond terugkwam stond ie er nog. langs het kanaal op kon je goed doorrijden.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was de A1 toen niet dichtgesneeuwd? Stond een hele file auto's een hele nacht vast?
Top, houden zo.quote:Op donderdag 11 januari 2024 10:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou vooralsnog... wordt het dus nu weer het zuiden...
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |