Ik zit ook al te gravenquote:Op woensdag 10 januari 2024 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me van sneeuw in 2005 gewoon echt niks meer herinneren, het zal de ouderdom wel zijn
Was de A1 toen niet dichtgesneeuwd? Stond een hele file auto's een hele nacht vast?quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me van sneeuw in 2005 gewoon echt niks meer herinneren, het zal de ouderdom wel zijn
Ik kan me er gewoon echt niks meer van herinneren.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was de A1 toen niet dichtgesneeuwd? Stond een hele file auto's een hele nacht vast?
Ja, dat, in de sneeuwquote:
Ik ook niet. Wat erg.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me er gewoon echt niks meer van herinneren.![]()
Ik weet nog wel wat ik die tijd allemaal uitspookte, maar van bergen sneeuw staat me gewoon echt niks meer bij.quote:
Ja. Zolang het droog is gebleven en er geen schimmels op groeien. Als het er "dof" uitziet, is het verdacht.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:11 schreef Document1 het volgende:
Kan ik vogelvoer van vorig jaar nog dit jaar gebruiken of is het kapot? Kleine discussie hier.
Er wordt hier gezegd dat je het na 5 maanden weg kan gooien maar dat lijkt mij info van de producent.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja. Zolang het droog is gebleven en er geen schimmels op groeien. Als het er "dof" uitziet, is het verdacht.
Paar snuitkevers er in is ook niet zo'n probleem, dat eten de vogels graag op.
25 november 2005quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was de A1 toen niet dichtgesneeuwd? Stond een hele file auto's een hele nacht vast?
Ah kijk, zelfde jaar maar wel een winter later.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:21 schreef Ronzz het volgende:
[..]
25 november 2005![]()
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_25_november_2005
Als ik lees dat het ze gelukt is om granen uit de piramides te laten ontkiemen, dan zal het wel wat loslopen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:20 schreef Document1 het volgende:
[..]
Er wordt hier gezegd dat je het na 5 maanden weg kan gooien maar dat lijkt mij info van de producent.![]()
Ah dat was het, ik weet nog wel dat ik op het nieuws heb gezien dat er zo gigantisch veel sneeuw in het noorden was gevallen bij de sneeuwstorm in maart. Toen in november lag er bij ons ook bijna een halve meterquote:Op woensdag 10 januari 2024 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah kijk, zelfde jaar maar wel een winter later.
In Friesland weinig tot niets van meegekregen.
Ik kan me die van maart in datzelfde jaar herinneren. De eerste dag sneeuwvrij gekregen van school.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:21 schreef Ronzz het volgende:
[..]
25 november 2005![]()
Dat was zo irritant vroeger, als de telefoonboom niet gebruikt werd of je onderdaan de telefoonboom stond terwijl je het verste weg woonde (en dus al onderweg was als ze belden naar je vaste telefoon thuis)quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik kan me die van maart in datzelfde jaar herinneren. De eerste dag sneeuwvrij gekregen van school.
Thuis was de radio op Omrop Fryslan gezet en daar werd gemeld welke scholen open waren of nietquote:Op woensdag 10 januari 2024 12:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat was zo irritant vroeger, als de telefoonboom niet gebruikt werd of je onderdaan de telefoonboom stond terwijl je het verste weg woonde (en dus al onderweg was als ze belden naar je vaste telefoon thuis)
In de 90's wel eens 8km door de sneeuw naar het station gefietst (geploeterd), de trein gepakt (een wonder dat hij reed), een stukje gelopen om dan bij de school aan te komen (Friese Poort, Wilaarderburen) die dicht is vanwege de sneeuw
Hmm, dat klinkt wel als iets slims wat ik ook had kunnen doen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Thuis was de radio op Omrop Fryslan gezet en daar werd gemeld welke scholen open waren of niet
We kijken al uit naar je smeuïge verslag van die dag, in de stijl van "The Terminal"quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:41 schreef leolinedance het volgende:
Dat hoop ik niet want ik vlieg woensdag naar Schiphol en moet daarna nog een stuk met de trein
Ik hoop dat het meevalt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:41 schreef leolinedance het volgende:
Dat hoop ik niet want ik vlieg woensdag naar Schiphol en moet daarna nog een stuk met de trein
Ik zou nu vast een hotelkamer boeken voor je op een stretcher in de terminal mag slapen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:41 schreef leolinedance het volgende:
Die weet ik volgens mij nog, ik had de enige trein die nog reedquote:Op woensdag 10 januari 2024 12:21 schreef Ronzz het volgende:
[..]
25 november 2005![]()
Ik zat toen in Hengelo op school, hebben bij Lansinkveste nog even geschuild en gewacht tot de vader van een van m’n klasgenoten ons kwam ophalen. Ik weet niet meer precies hoelang de terugweg richting Oldenzaal geduurd heeft maar het was chaos.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die weet ik volgens mij nog, ik had de enige trein die nog reed
Mijn ouders zouden toen een nieuwe huurwoning bekijken, dat ging niet door vanwege de sneeuw.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik kan me die van maart in datzelfde jaar herinneren. De eerste dag sneeuwvrij gekregen van school.
Een belgengrap maken en dan België verkeerd schrijvenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:05 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik hoop het echt, flink veel sneeuw en flink vorst en niet 20 cm sneeuw zoals hieronder geïllustreerd.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan die van mij echt gewoon goed herinneren omdat er bij ons 30cm minimaal en 50cm sneeuw lag op sommige plekken en er mensen uitgegraven moesten worden omdat op 1 of andere manier de wind had gezorgd dat alles tegen hun voordeur was gewaaid.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
2005 lag hier ook wel een aardig pakje in het noorden. Ik moest 2 maart naar Harlingen vanuit Kollum en dat was nog wel een redelijk avontuur, vooral in de woonwijken was het soms wel pittig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gehaald!
[ afbeelding ]
Zijn die cijfers mm of cm's?quote:
En zo zie je maar weer hoe erg je de boel kan manipuleren met de juiste visualisatie. Deze simulatie is 1 run uit het ECMWF model. Hier hoe het eruit ziet in het model met alle runs samen:quote:
Om vervolgens de tweets te verwijderen als hij geen gelijk had?quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:03 schreef Momo het volgende:
Michael van der Ploeg lijkt met deze berichten op die Marc Putto. Als er ergens een kleine kans is in een model op 30+ over 2 weken in de zomer dan gaat hij in hoofdletters op Twitter roepen dat het 30 graden gaat worden.
Ik weet niet wat voor lui ik intelligenter in schat. Lui die dit soort berichten gebruiken om klimaatverandering te ontkennen/te bagatelliseren, of mensen die het nodig vinden om anderen belachelijk te maken met DIT SoOrT TaaLGEBRUik!111!!!quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
En vervolgens iedereen weer hard schreeuwen dat 'ZE DE WEER NIE EENS NIE GOED KUNNEN VOORSPELLEN DUS HOEZO ZIJN WE BANG VOOR KLIMAADVERANDERING?!?!?!?111'
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:36 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
2005 was denk ik de dikste sneeuwlaag die ik ooit in Nederland heb gezien.
Mijn stiefvader kwam het parallelweggetje voor het huis niet meer af met de auto, moest ik hem een stukje slepen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Ik kan die van mij echt gewoon goed herinneren omdat er bij ons 30cm minimaal en 50cm sneeuw lag op sommige plekken en er mensen uitgegraven moesten worden omdat op 1 of andere manier de wind had gezorgd dat alles tegen hun voordeur was gewaaid.
Zoveel sneeuw had en heb ik niet gezien in NL.
Ja, en die irritante koppen ook "ZIEN: Horrorwinter des DOODS!"quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Bizar hoe de media dit klakkeloos overneemt
Mijn toenmalige vriendje kwam helemaal niet bij huis weg en woonde helemaal buitenaf. Die kwam lopend 6km door de sneeuw. Best optimistisch als het bijna tot de knieën opgewaaid is.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mijn stiefvader kwam het parallelweggetje voor het huis niet meer af met de auto, moest ik hem een stukje slepen.
En mijn ouders hadden een Jack Russel, daar zag je alleen de staart van in de sneeuw.
Als het nou een keer waarheid wordt vind ik het prima. Kom maar door met >30cm sneeuw en totale chaos in den Nederlanden.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, en die irritante koppen ook "ZIEN: Horrorwinter des DOODS!"
En toen zei jij: je bent te laat? opzouten?quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn toenmalige vriendje kwam helemaal niet bij huis weg en woonde helemaal buitenaf. Die kwam lopend 6km door de sneeuw. Best optimistisch als het bijna tot de knieën opgewaaid is.
Niet in het zuiden neequote:
Het is al in jaren niet zo koud geweest, dus we zijn het gewoon niet meer gewendquote:Op woensdag 10 januari 2024 16:32 schreef Haags het volgende:
Het was echt niet te doen de laatste dagen hier, al 3 dagen -1 en in de nacht -3. Deze winter gaat echt de boeken in als ontzettend heftig!!
Hoe hebben jullie dit weten te overleven?
SMS deed het nog wel.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En toen zei jij: je bent te laat? opzouten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |