Ik ookquote:Op woensdag 10 januari 2024 13:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als dit dinsdag nog steeds in de weerkaarten staat dan doe ik een sneeuwdansje.
God ja, want het sneeuwt. Kinderen binnenhouden hoor voor dit Ultieme Gevaar.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:42 schreef Za het volgende:
Als deze berekening uitkomt, ligt Nederland volgende week volledig plat!
Over 10 jaar krijgen we code geel als het al -1 wordtquote:Op woensdag 10 januari 2024 22:05 schreef Lavenderr het volgende:
Echt, die overdrijving. Jemig, het sneeuwt een beetje! Ohhhh en het vriest een beetje
Hahaha inderdaad. Die overdrijving is lachwekkend.quote:Op woensdag 10 januari 2024 22:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Over 10 jaar krijgen we code geel als het al -1 wordt
Maar komt die overdrijving niet gewoon uit de media met al haar clickbaits en emotie? Ik zie zelfs gevestigde kranten op Facebook clickbaittitels gebruiken.quote:Op woensdag 10 januari 2024 22:05 schreef Lavenderr het volgende:
Echt, die overdrijving. Jemig, het sneeuwt een beetje! Ohhhh en het vriest een beetje
Nou vooralsnog... wordt het dus nu weer het zuiden...quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niet in het zuiden nee
Althans, dat zegt de sneeuwbom
Dus dan weet je
Alleen sneeuw in het zuiden
Dit jaar nog nietquote:Op donderdag 11 januari 2024 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
En uiteindelijk wordt het gewoon regen. Dat heeft Nederland nog niet genoeg gehad…
Maar als de temperatuur niet teveel stijgt dan houden we hoop en kans op sneeuw volgende week.quote:Op donderdag 11 januari 2024 10:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.
*doet regendansje*
Opbokken met die sneeuwquote:Op donderdag 11 januari 2024 10:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou vooralsnog... wordt het dus nu weer het zuiden...
[ afbeelding ]
Is er nu straks eindelijk niet iemand die tot de conclusie komt "ze weten het niet?"quote:Op donderdag 11 januari 2024 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
En uiteindelijk wordt het gewoon regen. Dat heeft Nederland nog niet genoeg gehad…
Veel mensen snappen het verschil tussen een voorspelling en een verwachting niet. Dit gaat over weersverwachtingen. Voorspellen doe je op de kermis.quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:25 schreef BertV het volgende:
Is er nu straks eindelijk niet iemand die tot de conclusie komt "ze weten het niet?"
Met een beetje geluk zijn de klimaatvoorspellingen in 2050 het volgende.
Veel mensen begrijpen de hallucinante complexiteit van de opeenstapeling van variabelen niet.quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:41 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Veel mensen snappen het verschil tussen een voorspelling en een verwachting niet. Dit gaat over weersverwachtingen. Voorspellen doe je op de kermis.
Kun je die disclaimer hier posten? Ik snap niet helemaal waar je op doelt; doel je op de inherente statistische onzekerheid van dit soort modellen?quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:49 schreef BertV het volgende:
[..]
Veel mensen begrijpen de hallucinante complexiteit van de opeenstapeling van variabelen niet.
De makers van die klimaatmodellen wel. Kijk maar naar de disclaimer van die modellen.
Nee hoor, gewoon kijken hoe de kaarten zich gedragen en daarop reageren.quote:Op donderdag 11 januari 2024 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Opbokken met die sneeuw
En een week vooruit al nowcasten, valt me van je tegen Fruts.
De invloeden van zonnekracht, vulkaanuitbarstingen, bevolkingsgroei of krimp, nieuwe technologische ontwikkelingen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:52 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je die disclaimer hier posten? Ik snap niet helemaal waar je op doelt; doel je op de inherente statistische onzekerheid van dit soort modellen?
Kaarten zijn gewoon zinloze troep zo ver van tevoren. 29 van de 30 runs kunnen voor mild winterweer gaan, maar als die ene net de oper is, denkt iedereen dat het winter des doods gaat worden. Dat was vorige week het geval.quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon kijken hoe de kaarten zich gedragen en daarop reageren.
Vanavond weer kijken hoe de kaarten ervoor staan en kijken hoe het zich gaat evolueren in meer sneeuw of minder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |