abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211968934
quote:
10s.gif Op maandag 8 januari 2024 23:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit is Breivik, niet Macgyver.
Je kan zijn wie je wil in deze wereld.
pi_211968986
Hij is de verpersoonlijking van waar het naar toe kan gaan met de haat op links en 'woke'.
Zeer gevaarlijk, vooral nu extreem-rechts dit land heeft overgenomen.
pi_211969000
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:23 schreef Sodemieters het volgende:
Ongeacht wat iemand heeft gedaan, zou je je als land niet moeten verlagen tot vormen van marteling. Waarbij iemand 12 jaar lang in een isolatiecel opsluiten best als zodanig beschouwd kan worden.
Ik snap echt wel je punt, maar helaas houdt mijn beschaving bij o.a. Breivik wel op.
In welk regime hij ook wordt geplaatst, ik ben er niet rouwig om.

En laten we niet overdrijven, we hebben het hier niet over een gevangenis met erbarmelijke omstandigheden.

Zijn een hoop ouderen overal ter wereld die een stuk eenzamer zijn en met minder warmte, eten en veiligheid.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 00:44:31 #79
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211969010
In de ADX Supermax in de VS, daar hebben ze pas recht op klagen :7

Zoek maar eens op hoe El Chapo zijn dagen slijt daar.

En op zich aan de ene kant is het idd een onmenselijke straf en mentale marteling.

Maar aan de andere kant, neem een El Chapo, wat een onmenselijke wreedheden heeft die wel niet op zijn naam staan?

Dat soort monsters hebben geen recht van spreken meer over rechten en humaniteit :{w
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211969026
Soms denk ik echt dat de doodstraf humaner is.

Je kan zeggen dat hij eten en drinken krijgt, zelfs wat games mag spelen en dat soort dingen.

Maar geen sociaal contact is 1 van de ergste martelingen die bestaat.
Elk onderzoek wijst uit dat een langdurig gemis aan sociaal contact echt extreme stress, pijn en ellende oplevert.

Dat mishandeling en misbruik zelfs minder schade opleveren dan langdurige isolatie.

Deze man weer vrij laten zie ik niet als een optie. Hem de kans geven anderen te beïnvloeden ook niet.
Maar is dit ok? Is de dood erger dan dit?
  Moderator dinsdag 9 januari 2024 @ 00:58:06 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211969032
Ik hoop dat dit erger is dan de dood
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211969040
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 00:58 schreef sp3c het volgende:
Ik hoop dat dit erger is dan de dood
Waarom wil je dat? Een gruwelijke marteling?
Is dat pijn willen doen niet juist wat zijn doel was en is?
Wil je net zoals hem zijn? Of heeft hij zijn juist zijn zin als hij jou ook kan verlagen tot een wraakzuchtig beest?
  Moderator dinsdag 9 januari 2024 @ 01:23:41 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211969057
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 01:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Waarom wil je dat? Een gruwelijke marteling?
Is dat pijn willen doen niet juist wat zijn doel was en is?
Wil je net zoals hem zijn? Of heeft hij zijn juist zijn zin als hij jou ook kan verlagen tot een wraakzuchtig beest?
Ik heb hem die straf niet opgelegd :{w
Daarnaast zie ik dit niet als een gruwelijke marteling, het is wat spartaans maar van mij mogen ze die PlayStation wel afpakken als hij er klaar mee is
pi_211969059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 00:55 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

Je kan zeggen dat hij eten en drinken krijgt, zelfs wat games mag spelen en dat soort dingen.

Elk onderzoek wijst uit dat een langdurig gemis aan sociaal contact echt extreme stress, pijn en ellende oplevert.

[ afbeelding ]

Dat mishandeling en misbruik zelfs minder schade opleveren dan langdurige isolatie.

Deze man weer vrij laten zie ik niet als een optie. Hem de kans geven anderen te beïnvloeden ook niet.
Maar hij heeft toch sociaal contact. In ieder geval met diverse medewerkers als priester, cipier en medici en met 2 gedetineerden.

De vrijwilliger wil hij zelf niet meer spreken.

Hoeveel sociaal contact moet iemand hebben om niet teveel stress en pijn te ervaren dat het mishandeling of ondraaglijk is?

Zoals ik al eerder opmerkte. Er zijn ook heel veel ouderen die maar 1 keer per week iemand spreken of zelfs weken helemaal niet. Zij hebben natuurlijk wel de vrijheid om sociaal contact op te zoeken, maar zijn alsnog even eenzaam of misschien wel eenzamer.
Een deel hiervan zal vast dezelfde depressieve gevoelens ervaren, maar een deel voelt zich wel eenzaam maar ziet dit niet als ondraaglijk.

Zit het leed van langdurige isolatie in de cel wel volledig in het niet hebben van sociaal contact of wellicht in het niet hebben van een eigen plek en het niet hebben van de keuze tot sociaal contact op een eigen gewenst moment?
pi_211969065
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 23:55 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Wat moet hij daarmee? Zijn eigen bouwmarkt beginnen?
Doehetzelfzaak :Y

[ Bericht 11% gewijzigd door Elan op 09-01-2024 02:17:10 ]
blablablabla
pi_211969084
quote:

[ afbeelding ]

Broer hij killde 77 mensen omdat hij het niet met ze eens was. Fuck hem, fuck z'n moeder en fuck z'n emoties.
Conscience do cost.
pi_211969378
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 19:23 schreef Sodemieters het volgende:
Ongeacht wat iemand heeft gedaan, zou je je als land niet moeten verlagen tot vormen van marteling. Waarbij iemand 12 jaar lang in een isolatiecel opsluiten best als zodanig beschouwd kan worden.
Hij hoeft zelf zijn maaltijden en drinken niet te gaan halen in de altijd drukke supermarkten, waar normale mensen een kille ontvangst krijgen van het personeel.
Dat is pas een werkelijke marteling.
pi_211969683
Tja de terroristen in Vugt worden ook strikt gecontroleerd zodat het verknipte gedachtegoed zich niet verspreid.

En aangezien Breivik trots is op het vermoorden van 77 goeddeels weerloze tieners kunnen we in geen geval concluderen dat zijn deradialisatie ook maar begonnen is. Dan vind ik het maatschappelijk belang in deze toch even wat groter dan dat van de heer Breivik.
pi_211969701
quote:
10s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja, laten we het hele regime omver gooien vanwege 1 debiel.
Dat zeg ik niet, maar hij heeft nog altijd geen spijt van één van de meest gruwelijke daden van onze generatie, het afslachten van 77 onschuldige kinderen. Als je dan nog altijd van mening bent dat je "juist" hebt gehandeld dan ben ik er helemaal klaar mee, niet dat ik ook maar enige sympathie zou hebben zou hij wel spijt hebben. Maar een PS2 lees ik, dak boven zijn hoofd, warme maaltijden, en hier en daar toch wat sociale interactie. Ik kan mij vergissen maar Dutroux heeft het toch zwaarder, en ook daar laat ik geen traan om.

Eerlijk gezegd zo'n mensen moet je gewoon een spuitje kunnen geven, zouden nooit meer in een samenleving mogen loslopen en verdienen 0 aandacht.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211969742
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 02:16 schreef ems. het volgende:

[..]
Broer hij killde 77 mensen omdat hij het niet met ze eens was. Fuck hem, fuck z'n moeder en fuck z'n emoties.
Ik vind hem bij uitstek geschikt voor de doodstraf
pi_211969787
Mooi!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator dinsdag 9 januari 2024 @ 09:15:10 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211970055
Zou mooi zijn als hij op een gegeven al kill me, kill me roepend in huilen uitbarst waarna de rechter zegt 'ja nee kan niet joh, de linkschen hebben de doodstraf allang afgeschaft .. wanne volk he? Hahaaaatjes'
pi_211970095
quote:

[ afbeelding ]

Isolatie is ook verschrikkelijk.
Helaas wordt dit ook veel te vaak gebruikt bij de jeugdzorg en vreemdelingendetentie, terwijl die mensen niet voor een straf daar zitten
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:47:08 #94
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_211970920
Wat stellen de mensen die inderdaad vinden dat Breivik een martelregime in de cel ondergaat dan voor? Wat moet Breivik nog krijgen om het een humane straf te laten zijn?
pi_211970956
Anders Breivik is volgens advocaat depressief en suïcidaal.

Ik zie het probleem niet, is toch een win-win situatie?
Dat die man nog rechten heeft na het vermoorden van 77 mensen is ziek.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 9 januari 2024 @ 10:52:00 #96
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211970982
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:47 schreef kl1172 het volgende:
Wat stellen de mensen die inderdaad vinden dat Breivik een martelregime in de cel ondergaat dan voor? Wat moet Breivik nog krijgen om het een humane straf te laten zijn?
Een PS5 en de nieuwste Call of Duty :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211971016
Hij had de politiek in moeten gaan, en voor de liberalen moeten gaan pleiten voor het recht op euthanasie bij lange gevangenisstraffen. Maar dat is nu een beetje laat..
pi_211971098
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:50 schreef schommelstoel het volgende:
Anders Breivik is volgens advocaat depressief en suïcidaal.

Ik zie het probleem niet, is toch een win-win situatie?
Dat die man nog rechten heeft na het vermoorden van 77 mensen is ziek.
Dit krijg je met progressief links beleid. En als het aan zulke mensen ligt worden de gevangenissen overal nog 'humaner' en meer zoals in Noorwegen, waar het op sommige plekken een soort sterrenhotels zijn. En dan mag je trouwens nog blij zijn dat het hier niet gaat om iemand van kleur of een moslim, anders hadden velen wellicht allang in gezet op zijn vrijlating.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211971739
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik lees ook een priester en een vrijwilliger die hij zelf heeft weggestuurd.
Nogmaals; hij is suïcidaal en dit soort personen zullen erg onvoorspelbaar kunnen zijn.

En vele medegevangenen willen misschien wel met hem afrekenen en zullen daarom niet zomaar met hem in contact komen.
Wellicht had hij geen klik met de vrijwilliger.
pi_211971898
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 22:30 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nee het is dit keer geen klacht, ander keertje weer :D
Het gaat er nu om dat een doorsnee persoon echt niet meer sociale interactie heeft dan Breivick.
Onzin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')