Neequote:
Tegelijkertijd zou je ook kunnen stellen dat er allerlei regelingen zijn om mensen met kinderen te ondersteunen, maar dat dat voor sommige mensen niet genoeg is. Dan wordt de vraag: hoeveel moet de maatschappij meebetalen aan de kinderen van een ander? Dezelfde realiteit, maar anders verwoord.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Keuze's zijn nooit volledig vrij. Al is het maar omdat je niet als een onbeschreven blad geboren wordt. Maar de maatschappij waarin je leeft, zou het je niet extra lastig moeten maken via externe factoren.
Ik vind het in elk geval treurig als iemand eigenlijk wel kinderen zou willen, maar het onverstandig acht vanwege de financiële situatie. Zeker omdat een laag geboortecijfer flinke gevolgen kan hebben.
Goede vragen. Ik heb het antwoord ook niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:59 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zou je ook kunnen stellen dat er allerlei regelingen zijn om mensen met kinderen te ondersteunen, maar dat dat voor sommige mensen niet genoeg is. Dan wordt de vraag: hoeveel moet de maatschappij meebetalen aan de kinderen van een ander? Dezelfde realiteit, maar anders verwoord.
Voor de goede orde: ik weet het antwoord niet hoor.
Hier komt juist het toeslagen walhalla in dit land om de hoek kijken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:09 schreef Joppiez het volgende:
Maar volgens mij hebben deze ouders het financieel enz niet helemaal super geweldig wat zogenaamd de grote reden is om geen kinderen te nemen.
Dat zijn vaak mensen uit vrij conservatieve gemeenschappen waarin (veel) kinderen krijgen een vrij stevige norm is.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:09 schreef Joppiez het volgende:
Als ik met mijn baby naar de ggd moet, of als je hier sowieso op straat kijkt, valt het mij op dat de mensen met niet-Nederlandse roots wel veel kinderen krijgen. Wel apart gevoel als ik dan weer bij de ggd ben en ik alleen maar Turkse/Marokkaanse babies enz zie.
Doet mij verder niks hoor. Maar volgens mij hebben deze ouders het financieel enz niet helemaal super geweldig wat zogenaamd de grote reden is om geen kinderen te nemen.
Godskolerequote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:26 schreef Werkperd het volgende:
Komt ervan als je de maatschappij een vorm wil geven op basis van liberalisme.
Het idee dat vrouwen evenveel kansen horen te krijgen en maar moeten concurreren met de man, zorgt alleen maar voor een stressvolle carrièrejacht waarbij kinderen maken op plek 9447 komt in de lijst van prio's.
Gewoon terug zoals het vroeger was. De man verantwoordelijk stellen voor financiën en de vrouw voor huishouden en kiendjes. Al moet de man 7 dagen per week werken. Gewoon doen.
Amen! Niks meer aan toe tevoegenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:26 schreef Werkperd het volgende:
Het idee dat vrouwen evenveel kansen horen te krijgen en maar moeten concurreren met de man, zorgt alleen maar voor een stressvolle carrièrejacht waarbij kinderen maken op plek 9447 komt in de lijst van prio's.
Gewoon terug zoals het vroeger was. De man verantwoordelijk stellen voor financiën en de vrouw voor huishouden en kiendjes. Al moet de man 7 dagen per week werken. Gewoon doen.
Dan kunnen ze geen huis meer kopenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:26 schreef Werkperd het volgende:
Heb jij kinderen?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan kunnen ze geen huis meer kopendus ze moeten wel.
Nee. Moet er niet aan denken.quote:
Dat is duidelijkquote:
Ja prima, meteen ook minder inkomen en een lagere standaard van luxe.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:26 schreef Werkperd het volgende:
Ik dacht: wat is dat? Dus opgezocht enneh... Dat is zachtst gezegd best wel een raar forum...quote:
Ja en de best wel grote groep mensen die wel kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen. Dat bedoel ik trouwens niet met deze medische redenen dus niet onvruchtbaarheid maar wel bijvoorbeeld mogelijke aandoeningen bij het kind.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:38 schreef Tijn het volgende:
Wat de poll betreft: wat mij betreft is er een groot verschil tussen mensen die geen kinderen willen, en mensen die wel kinderen willen maar ze niet nemen/krijgen vanwege hun omstandigheden.
1950 belde.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:26 schreef Werkperd het volgende:
Precies waarom wensen mensen altijd terug naar de bekrompen (amerikaanse) jaren 50 en nooit naar de roaring 20s... Men vergeet voor het gemak dat die jaren 50 zo degelijk waren omdat het de net naoorlogse jaren waren, waarin het allemaal niet zo leuk was...quote:
Zo roaring waren de twenties ook weer niet. Alleen voor de happy few.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies waarom wensen mensen altijd terug naar de bekrompen (amerikaanse) jaren 50 en nooit naar de roaring 20s... Men vergeet voor het gemak dat die jaren 50 zo degelijk waren omdat het de net naoorlogse jaren waren, waarin het allemaal niet zo leuk was...
Ook wel weer zo. Misschien moeten we wel naar de jaren 30... 2030quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zo roaring waren de twenties ook weer niet. Alleen voor de happy few.
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ook wel weer zo. Misschien moeten we wel naar de jaren 30... 2030
Er zijn groepen met mannen die zo bang zijn dat ze er niet meer toe doen dat ze graag terug willen naar een tijd waarin ze dachten dat ze alle macht hadden. En het beste is natuurlijk om de vrouw het aanrecht te geven. Een vrouw die voor veel kinderen moet zorgen, financieel afhankelijk is van de man heeft natuurlijk niet veel te willen verder, want ze kan nergens heen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies waarom wensen mensen altijd terug naar de bekrompen (amerikaanse) jaren 50 en nooit naar de roaring 20s... Men vergeet voor het gemak dat die jaren 50 zo degelijk waren omdat het de net naoorlogse jaren waren, waarin het allemaal niet zo leuk was...
Wat een dedain. Het ligt allemaal aan het patriarchaat en een vrouw die eventueel een moederlijke rol zou willen dat is allemaal onmogelijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Er zijn groepen met mannen die zo bang zijn dat ze er niet meer toe doen dat ze graag terug willen naar een tijd waarin ze dachten dat ze alle macht hadden. En het beste is natuurlijk om de vrouw het aanrecht te geven. Een vrouw die voor veel kinderen moet zorgen, financieel afhankelijk is van de man heeft natuurlijk niet veel te willen verder, want ze kan nergens heen.
De groei in het verbieden van abortus past in hetzelfde plaatje.
Ipv jezelf te passen in een nieuwe maatschappij of er aan bij te dragen kun je beter verlangen naar verloren tijden. Zonder rare fratsen zoals mensen van kleur, niet cis mensen en emancipatie van zowel man als vrouw
Én wederom dat morele superieure, anderen moeten zich maar aanpassen aan "de nieuwe maatschappij" en mogen vooral niet anders denken, dan ben je vrouwenhater, of nu je zo over kleur begint, een racist, of homofoob. Allemaal heel impliciet hoor maar behoorlijk GIFTIG.quote:Ipv jezelf te passen in een nieuwe maatschappij of er aan bij te dragen kun je beter verlangen naar verloren tijden. Zonder rare fratsen zoals mensen van kleur, niet cis mensen en emancipatie van zowel man als vrouw
En vrouwen geen baan gunnen onder het mom van dan kunnen ze beter kindjes krijgen is niet giftig?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat een dedain. Het ligt allemaal aan het patriarchaat en een vrouw die eventueel een moederlijke rol zou willen dat is allemaal onmogelijk.
Verbieden van abortus is een medisch ethisch probleem, dat niks te maken met een of andere misogyne instelling, maar met rechten van de ongeboren vrucht, je moet wel een beetje mannen haten om zo te denken.
[..]
Én wederom dat morele superieure, anderen moeten zich maar aanpassen aan "de nieuwe maatschappij" en mogen vooral niet anders denken, dan ben je vrouwenhater, of nu je zo over kleur begint, een racist, of homofoob. Allemaal heel impliciet hoor maar behoorlijk GIFTIG.
Gmtaquote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:01 schreef ieniminimuis het volgende:
Vrouwen geen keuze geven dat is pas giftig
Er zijn hele sociale theorieën waarom bepaalde groepen mannen, vooral zij die verlangen naar oude tijden, het moeilijk hebben. Ook waarom bepaalde mannen moeite hebben met het vinden van een partner.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat een dedain. Het ligt allemaal aan het patriarchaat en een vrouw die eventueel een moederlijke rol zou willen dat is allemaal onmogelijk.
Verbieden van abortus is een medisch ethisch probleem, dat niks te maken met een of andere misogyne instelling, maar met rechten van de ongeboren vrucht, je moet wel een beetje mannen haten om zo te denken.
[..]
Én wederom dat morele superieure, anderen moeten zich maar aanpassen aan "de nieuwe maatschappij" en mogen vooral niet anders denken, dan ben je vrouwenhater, of nu je zo over kleur begint, een racist, of homofoob. Allemaal heel impliciet hoor maar behoorlijk GIFTIG.
Wat wil je hier precies mee zeggen?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:07 schreef Momo het volgende:
Van die mannetjes die gaan zitten blaten dat de vrouw maar thuis moet blijven baren en schoonmaken, maar zelf zouden ze nooit met hun salaris een gezin alleen kunnen onderhouden zonder een bak voor subsidies voor alles en nog wat.
Wie deelt die giftigheid dan precies?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En vrouwen geen baan gunnen onder het mom van dan kunnen ze beter kindjes krijgen is niet giftig?
Dat ze zoiets graag zouden zien omdat ze zich zelf nogal als superieur zien aan de vrouw, de vrouw heeft geen plek op de werkplaats. Die moet zich maar met simpele dingen bezig houden zoals poetsen en koken. Er zijn maar heel weinig gezinnen nu die rond zouden komen enkel van de salaris van de man. Zonder allerlei gesubsidieerde zaken als toeslagen en sociale huur. En nee dan heb ik het niet over voorbeelden van boomers die met een hypotheek van 300 euro per maand zitten. Allemaal een grote bek, weinig mannen zouden echt een alleenverdiener kunnen zijn. Los nog van het effect op de arbeidsmarkt als vrouwen allemaal verplicht thuis zitten en homoseksuele mensen schijnbaar geen bestaansrecht meer hebben.quote:
Ok,quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:11 schreef ieniminimuis het volgende:
Er zijn hele sociale theorieën waarom bepaalde groepen mannen, vooral zij die verlangen naar oude tijden, het moeilijk hebben.
Ok.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:11 schreef ieniminimuis het volgende:
Ook waarom bepaalde mannen moeite hebben met het vinden van een partner.
Ok, klinkt nog als positief feminisme.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:11 schreef ieniminimuis het volgende:
De meeste vrouwen hebben dankzij emancipatie, het verwerven van vrouwenrechten en plek in de maatschappij, een andere rol gekregen in de maatschappij. Iets waar hard voor geknokt is. Veel vrouwen snappen ook dat hun rechten niet zonder slag en stoten is en ze laten ook graag andere marginale groepen mee liften op het succes.
Ik ben tamelijk conservatief maar dat mensen gelijke rechten verdienen in gelijke omstandigheden en sekse daarin in ieder geval geen rol zou moeten spelen.... Lijkt me evident. Veel conservatieve mensen vinden de grondwet gewoon een prima ding. Ik zie hier het verband niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:11 schreef ieniminimuis het volgende:
Er zijn groepen mannen die niet mee gegroeid zijn en zich in sommige gevallen tegen keren tegen de groei van vrouwen en andere groepen. Zie de groei van het conservatieve gedachtegoed.
Ik denk dat je het over een marginale groep hebt, maar je lijkt er wat giftig om.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:11 schreef ieniminimuis het volgende:
Ergo bepaalde groepen mannen zijn niet meegegroeid met de ontwikkelingen en staan nu te janken aan de zijlijn. En reageren waar ze het beste in zijn: verworven verbetering en verandering terug te draaien zodat ze zelf weer "passen".
Die keuze is er dus niet. Ze moeten wel studeren/werken anders komt een gezin niet rond. Daar komt nog bij dat onze hele maatschappij is er op ingericht dat zoveel mogelijk vrouwen moeten gaan studeren, werken en presteren. Oh wee dat je financieel steunt op je partner of een lagere opleiding geniet. Je moet en zal onafhankelijk zijn, dat wordt erin gestampt. (Dit laat zich al duidelijk zien in dit topic met giftige opmerkingen als 'mannen voelen hun positie aangetast, mannen voelen zich superieur'.) Met als gevolg dat er over het algemeen nogal wordt neergekeken op vrouwen die op jonge leeftijd kinderen krijgen en/of huismoeder zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:01 schreef ieniminimuis het volgende:
Vrouwen geen keuze geven dat is pas giftig
Er wordt telkens maar van uitgegaan dat de vrouw dan maar niet werkt en de man het inkomen verwerft. Waarom niet andersom? Of allebei wat minder werken?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:46 schreef Coco het volgende:
[..]
Die keuze is er dus niet. Ze moeten wel studeren/werken anders komt een gezin niet rond. Daar komt nog bij dat onze hele maatschappij is er op ingericht dat zoveel mogelijk vrouwen moeten gaan studeren, werken en presteren. Oh wee dat je financieel steunt op je partner of een lagere opleiding geniet. Je moet en zal onafhankelijk zijn, dat wordt erin gestampt. (Dit laat zich al duidelijk zien in dit topic met giftige opmerkingen als 'mannen voelen hun positie aangetast, mannen voelen zich superieur'.) Met als gevolg dat er over het algemeen nogal wordt neergekeken op vrouwen die op jonge leeftijd kinderen krijgen en/of huismoeder zijn.
Dat is sinds dat twee verdieners model erin getrapt bij vrouwen. Het oude model van vrouw thuis en rondom het huis en man geld verdienen is compleet onrendabel voor de meeste gezinnen en maakt ze minder vatbaar voor een kind.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:46 schreef Coco het volgende:
[..]
Die keuze is er dus niet. Ze moeten wel studeren/werken anders komt een gezin niet rond. Daar komt nog bij dat onze hele maatschappij is er op ingericht dat zoveel mogelijk vrouwen moeten gaan studeren, werken en presteren. Oh wee dat je financieel steunt op je partner of een lagere opleiding geniet. Je moet en zal onafhankelijk zijn, dat wordt erin gestampt. (Dit laat zich al duidelijk zien in dit topic met giftige opmerkingen als 'mannen voelen hun positie aangetast, mannen voelen zich superieur'.) Met als gevolg dat er over het algemeen nogal wordt neergekeken op vrouwen die op jonge leeftijd kinderen krijgen en/of huismoeder zijn.
Je haalt deze opmerking uit de context van de discussie waar het op dat moment over ging: vrouwen als huisvrouw en niet werkend.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:46 schreef Coco het volgende:
[..]
mij wel. Vind het niks die multi culti brei hiero.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:09 schreef Joppiez het volgende:
Als ik met mijn baby naar de ggd moet, of als je hier sowieso op straat kijkt, valt het mij op dat de mensen met niet-Nederlandse roots wel veel kinderen krijgen. Wel apart gevoel als ik dan weer bij de ggd ben en ik alleen maar Turkse/Marokkaanse babies enz zie.
Doet mij verder niks hoor.
Dat is puur persoonlijk. Ik voel bijv absoluut niet de drang om carrière te maken. Dat boeit me echt geen drol. Dat ik geen kids heb gepoept heeft er dan ook niks mee te maken, maar gewoon hoe het leven is gelopen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:26 schreef Werkperd het volgende:
Als dat voor jou en je (toekomstige) vrouw/vriendin werkt - be my guest. Ik zou daar totaal niks voor voelen en vind dat die verantwoordelijk bij beide kan - en misschien wel hoort te - liggen: financiën, huishouden en kiendjes (ok, de vrouw moet die er wel even uit persen natuurlijk).quote:Gewoon terug zoals het vroeger was. De man verantwoordelijk stellen voor financiën en de vrouw voor huishouden en kiendjes. Al moet de man 7 dagen per week werken. Gewoon doen.
Maar er zijn genoeg mannen die vrouwen opdringen om fulltime te werken terwijl ze dat zelf helemaal niet willen, zeker niet als ze kinderen hebben. Dat is toch ook niet goed?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:18 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je haalt deze opmerking uit de context van de discussie waar het op dat moment over ging: vrouwen als huisvrouw en niet werkend.
Wat een vrouw verder wil doen moet zij weten, maar ik vind dat een man dat niet hoort op te dwingen omdat hij een bepaald beeld heeft. En dat is waar de discussie over ging op dat moment en in die context moet deze opmerking gebruikt worden.
Ik ben benieuwd op basis waarvan je deze uitspraak doet. Er zijn genoeg voorbeelden van vrouwen die inderdaad werken, maar waarvan 70% van het inkomen gaat naar kinderopvang, overige oppas, extra auto (want nodig voor werk) en schoonmaakster. Heb je de extra kosten die een gezin heeft wanneer beide ouders werken ook meegenomen?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn maar heel weinig gezinnen nu die rond zouden komen enkel van de salaris van de man. Zonder allerlei gesubsidieerde zaken als toeslagen en sociale huur. En nee dan heb ik het niet over voorbeelden van boomers die met een hypotheek van 300 euro per maand zitten. Allemaal een grote bek, weinig mannen zouden echt een alleenverdiener kunnen zijn.
Dan ga je toch huren?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan kunnen ze geen huis meer kopendus ze moeten wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |