abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 januari 2024 @ 20:57:05 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_211954748
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:41 schreef halfway het volgende:
Misschien te vroeg en misschien een domme vraag, maar hoe zie je je toekomst daar?
Niet rooskleurig. Ik denk dat een heel groot gedeelte afhangt met hoe dit afgehandeld wordt en of we uberhaupt in aanmerking komen voor een schadeloosstelling door de provincie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 7 januari 2024 @ 20:57:41 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_211954753
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:45 schreef Hyperdude het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met vorst en vochtige muren? Kan niet goed zijn, lijkt mij?

Edit:
Zie nu op vorige pagina foto van buiten met wat lijkt op een laag isolatiespul. ^O^
Ja, boven de koekoeks hebben we isolatiemateriaal aangebracht. Verder zit alles onder de grond, dus valt er ook weinig aan te isoleren :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 7 januari 2024 @ 21:35:14 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211955198
quote:
7s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Niet rooskleurig. Ik denk dat een heel groot gedeelte afhangt met hoe dit afgehandeld wordt en of we uberhaupt in aanmerking komen voor een schadeloosstelling door de provincie.
Schade/beschadiging van je huis kan er behoorlijk inhakken. Het is toch een soort "aanval" op je persoon/privésfeer oid. Zo ervaarde ik het tenminste.

Ik heb een keer een forse brand gehad in een huis. Totaal nieuw dak en bovenverdieping. Wilde alleen maar weg, verkopen en elders opnieuw beginnen.

Sterkte de komende tijd. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 8 januari 2024 @ 07:28:02 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_211956981
Alle slangen bevroren. Pompen staan uit. Ik ga zo naar mijn werk. Sterkte aan de thuisblijvers :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211956986
quote:

[..]
Zou je dat niet bij je verzekering claimen? Laat die maar uitzoeken of ze dat geld elders terug kunnen halen.
  maandag 8 januari 2024 @ 07:36:22 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_211957018
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 07:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Zou je dat niet bij je verzekering claimen? Laat die maar uitzoeken of ze dat geld elders terug kunnen halen.
Dan moet de verzekering wel eerst iets vergoeden en dat doen ze niet, want water door de muur is uitgesloten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211957038
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 07:36 schreef Troel het volgende:

[..]
Dan moet de verzekering wel eerst iets vergoeden en dat doen ze niet, want water door de muur is uitgesloten.
Sterkte dan. Komende week droog, hopelijk kan het grondwater wat zakken en stopt het naar binnen lopen.
pi_211957266
quote:

[..]
Dat is het financiele stuk. Ik hoop toch ook dat het beleid voor het grondwaterpeil wordt aangepast in de regio of dat het waterschap mee gaat helpen om jullie dan vrij van schade te houden als het peil wel zo hoog blijft.

T idee is leuk, maar de consequenties voor jullie adres echt bizar.

quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 07:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Sterkte dan. Komende week droog, hopelijk kan het grondwater wat zakken en stopt het naar binnen lopen.
Het waterschap houd het waterpeil bewust hoog, topic niet gelezen? ;)
pi_211957285
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:43 schreef Puala het volgende:

[..]
Dat is het financiele stuk. Ik hoop toch ook dat het beleid voor het grondwaterpeil wordt aangepast in de regio of dat het waterschap mee gaat helpen om jullie dan vrij van schade te houden als het peil wel zo hoog blijft.

T idee is leuk, maar de consequenties voor jullie adres echt bizar.
[..]
Wat boeit dat natuurmonumenten (die dat deel beheert) nou dat die kelder wat nat is? Die kijken alleen naar de natuur in dat gebied en willen dus schijnbaar nattegrond.
Vakman pur sang
pi_211957297
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat boeit dat natuurmonumenten (die dat deel beheert) nou dat die kelder wat nat is? Die kijken alleen naar de natuur in dat gebied en willen dus schijnbaar nattegrond.
Niets, want anders hadden ze de keuze niet gemaakt. Maar ik hoop/verwacht dat als @Troel op de juiste plek aanbeland met haar probleem er wel meegedacht gaat worden. Ik neem aan dat natuurmonumenten ook begrijpt dat een woning half onbewoonbaar als gevolg van hun keuze wel hun schuld is ipv die van de eigenaar.
pi_211957466
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:08 schreef Troel het volgende:
Ik zou willen dat ik dit voor een vriend vroeg.

Edit: dit is een oud bericht, want deel 2 inmiddels is de situatie heel wat ernstiger en zitten we er na twee weken pompen, slepen en alles doen allemaal behoorlijk doorheen.

In ons souterrain (in de slaapkamer van mijn jongste) komt op dit moment het water door de muur naar binnen. Tegen de buitenmuur aan ligt een verhoogd terras wat ongetwijfeld doorweekt zal zijn op dit moment. Alle regenpijpen zijn op dit moment losgekoppeld van het terras en stromen elders de tuin in. Saillant detail is dat het lijkt alsof er in een stuk muur wat isolatiemateriaal of iets dergelijks mist.

We hebben een waterstofzuiger en zuigen nu elk uur een aantal liter water weg. Het stroomt echt gewoon door de muur de kamer in. Op de grond liggen handdoeken, om te voorkomen dat het zich door de hele kamer verspreid, we hebben het gelukkig kunnen beperken tot een gedeelte van de kamer. Alle meubels zijn verplaatst, vooralsnog is daar niets aan beschadigd.

Hebben jullie misschien tips? Ik heb al iets gevonden over DryBrick, maar dat werkt denk ik alleen als je geen verhoogd terras tegen je buitenmuur aan hebt.
Bij ons is dit opgelost door de tuin af te graven en dakbedekking tegen de muur te plaatsen, zodat die waterdicht werd, en daarna de tuin te herstellen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 8 januari 2024 @ 09:46:35 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_211957767
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:47 schreef Puala het volgende:

[..]
Niets, want anders hadden ze de keuze niet gemaakt. Maar ik hoop/verwacht dat als @:troel op de juiste plek aanbeland met haar probleem er wel meegedacht gaat worden. Ik neem aan dat natuurmonumenten ook begrijpt dat een woning half onbewoonbaar als gevolg van hun keuze wel hun schuld is ipv die van de eigenaar.
Nou, dit een beetje denk ik. De man die kwam schrok echt wel zichtbaar, want ze hadden niet verwacht dat wij last zouden hebben ervan. Dus het kan zijn dat er wel een oplossing komt. Maar wanneer? Hoe? Op dit moment is het huis onverkoopbaar (plus, nieuwe bewoners hebben natuurlijk geen recht om iets te claimen), dus we kunnen geen kant op. Maar daarom verwacht ik wel dat er wel echt naar die claim gekeken wordt, want het is inmiddels wel overduidelijk waar het vandaan komt. (En als je van buren hoort dat er nog nooit in 40 jaar een kelder of wat dan ook ondergelopen is, dan is het wel heel duidelijk zeg maar )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 januari 2024 @ 09:47:45 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_211957783
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:43 schreef Puala het volgende:

@Vonkenboer @Viv ik kan de op helaas niet meer aanpassen, maar is het mogelijk om de op aan te passen? Dan zal ik vandaag wel ergens een ander stukje schrijven :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Manager PR/Moderator maandag 8 januari 2024 @ 09:53:34 #139
269689 crew  Viv
pi_211957853
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:47 schreef Troel het volgende:

[..]
@:Vonkenboer @:Viv ik kan de op helaas niet meer aanpassen, maar is het mogelijk om de op aan te passen? Dan zal ik vandaag wel ergens een ander stukje schrijven :@
Probeer het nog eens? :)
pi_211958094
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:46 schreef Troel het volgende:

[..]
Nou, dit een beetje denk ik. De man die kwam schrok echt wel zichtbaar, want ze hadden niet verwacht dat wij last zouden hebben ervan. Dus het kan zijn dat er wel een oplossing komt. Maar wanneer? Hoe? Op dit moment is het huis onverkoopbaar (plus, nieuwe bewoners hebben natuurlijk geen recht om iets te claimen), dus we kunnen geen kant op. Maar daarom verwacht ik wel dat er wel echt naar die claim gekeken wordt, want het is inmiddels wel overduidelijk waar het vandaan komt. (En als je van buren hoort dat er nog nooit in 40 jaar een kelder of wat dan ook ondergelopen is, dan is het wel heel duidelijk zeg maar )
Ik snap ook heel goed dat de energie mist om heel erg achter het waterschap aan te gaan. En die zijn ook met andere dingen bezig op dit moment vrees ik..
  maandag 8 januari 2024 @ 10:20:59 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_211958128
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:53 schreef Viv het volgende:

[..]
Probeer het nog eens? :)
Gelukt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211958147
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:46 schreef Troel het volgende:

[..]
Hebben er nu meer buren last van ondergelopen kelder(s)? Of zijn jullie de enigen?
  maandag 8 januari 2024 @ 10:26:12 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_211958213
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:22 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hebben er nu meer buren last van ondergelopen kelder(s)? Of zijn jullie de enigen?
Bij een van de buren verderop is de kelder behoorlijk ondergelopen, maar dat hele land staat ook onder water (zij liggen net wat lager dan wij). Daar wordt inmiddels bronbemaling toegepast met een flink dieselaggregaat. We zijn er helaas nog niet achter door wie dit geregeld is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211958376
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:26 schreef Troel het volgende:

[..]
Bij een van de buren verderop is de kelder behoorlijk ondergelopen, maar dat hele land staat ook onder water (zij liggen net wat lager dan wij). Daar wordt inmiddels bronbemaling toegepast met een flink dieselaggregaat. We zijn er helaas nog niet achter door wie dit geregeld is.
Is het een optie om samen met die buren op te trekken richting/tegen het waterschap?
  maandag 8 januari 2024 @ 10:41:29 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_211958395
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:39 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Is het een optie om samen met die buren op te trekken richting/tegen het waterschap?
Wat mij betreft wel, maar is een heel andere situatie. Zij zitten wel aan de nieuwe weg en zijn anders aangesloten omdat men ervan uit ging dat zij inderdaad wel overlast konden gaan ervaren. Dus ik weet niet hoe dat daar precies zit. Het is iets waar mijn moeder mee bezig gaat in ieder geval :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211958421
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Wat mij betreft wel, maar is een heel andere situatie. Zij zitten wel aan de nieuwe weg en zijn anders aangesloten omdat men ervan uit ging dat zij inderdaad wel overlast konden gaan ervaren. Dus ik weet niet hoe dat daar precies zit. Het is iets waar mijn moeder mee bezig gaat in ieder geval :)
Ah dat is wel lastig dan als de situatie anders is. Maar fijn dat je moeder zich daar mee gaat bezig houden. Wie weet komt er toch nog wat uit. Sterkte!
pi_211958507
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij ons is dit opgelost door de tuin af te graven en dakbedekking tegen de muur te plaatsen, zodat die waterdicht werd, en daarna de tuin te herstellen.
heeft dit wel zin als het grondwater zo hoog staat, komt het dan niet gewoon door de vloer naar boven?
pi_211958601
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:49 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
heeft dit wel zin als het grondwater zo hoog staat, komt het dan niet gewoon door de vloer naar boven?
Beton (mits goed gestort zonder scheuren) is waterdicht.
Je kan een. Betonnen bak maken en die als boot gebruiken.
Vakman pur sang
pi_211958746
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Beton (mits goed gestort zonder scheuren) is waterdicht.
Je kan een. Betonnen bak maken en die als boot gebruiken.
mijn kelder staat onder water, geen idee waar het water doorheen komt, maar als ik het zo zie lijkt het van onder naar boven te komen aangezien als het net op komt ik ook plekken zie die rondom geen muur raken en de vloer niet gescheurd is (wat ik kan zien in de toplaag). ik dnek niet dat TS er vanuit kan gaan dat haar vloer waterdicht is

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2024 11:10:39 ]
  maandag 8 januari 2024 @ 11:11:29 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_211958766
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 11:10 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
mijn kelder staat onder water, geen idee waar het water doorheen komt, maar als ik het zo zie lijkt het van onder naar boven te komen aangezien als het net op komt ik ook plekken zie die rondom geen muur raken en de vloer niet gescheurd is (wat ik kan zien in de toplaag). ik dnek niet dat TS er vanuit kan gaan dat haar vloer waterdicht is
Ik denk dat ik er zeer zeker vanuit kan gaan dat de vloer niet waterdicht is :D Ik ga namelijk nergens meer vanuit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')