Nee dat weet ik, je bent vrij makkelijk te vinden.quote:Op woensdag 10 januari 2024 07:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit is geen gewone straat met de huizen naast elkaar in een rijtje. Er zijn huizen in deze straat die veel dichter op de beek liggen en ook lager liggen. Ik snap heel goed dat ze verwacht hadden dat veel huizen geen last zouden krijgen. Ons huis lijkt ook gunstig te liggen qua beek en hoogte. Ik schrik niet van deze rapportage en de zienswijzen.
Ik hoop dat dat waar isquote:Op woensdag 10 januari 2024 10:22 schreef Elpis het volgende:
[..]
Nee dat weet ik, je bent vrij makkelijk te vinden.
En van die reportage schrik ik ook niet hoor. Sterker nog, het geeft mij juist het idee dat dit hele gedoe is gekomen door de bizarre hoeveelheid regen die de laatste maanden is gevallen en dat gebeurt maar 1x in de zoveel jaar. Wat jullie de gelegenheid geeft de boel waterdicht te maken voor het weer eens voorkomt. Dat of een ark bouwen.
Pff super mooi voor het delen van je ervaring!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:50 schreef assdfwerww het volgende:
Ik lees normaal alleen en post nooit, maar omdat ik met jullie meeleef en het mijn vakgebied is hierbij wat uitleg en mogelijke oplossingen.
Veel sterkte en hopelijk kunnen jullie weer snel genieten van dat prachtige plekje!
Wat Bargehassus zegtquote:Op donderdag 11 januari 2024 20:02 schreef Bargehassus het volgende:
Ik kan je geen tips of adviezen geven maar ik vind dat je heel dapper met de situatie omgaat. Je kunt alleen maar je best doen en dat doe je!!!![]()
![]()
![]()
Heel veel succes en sterkte met het vervolg!
Wat gaan jullie er nou aan doen dan?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:15 schreef Troel het volgende:
Het is weer aan het dooien. De pompen slaan dus ook weer vaker aan
Gisteren werd ik teruggebeld door de burgemeester, die gaat intern oppakken, want die snapt dat ik niet voor niets mailde. Hij gaat proberen erop te wijzen dat het verstandig is om daadwerkelijk hier te komen kijken hoe bijvoorbeeld de weg erbij ligt. Ik snap heel goed dat er op dit moment niets aan te doen is (nouja, behalve van die rijplaten wellicht, maar dat is ook prut), maar als ze daadwerkelijk denken dat dit nog op te lossen is met het 'schuiven van zand', dan kunnen ze beter nu weten dat dat waarschijnlijk geen oplossing gaat zijn dan pas als dat kan zeg maar. Dus hopelijk komen ze kijken.
Voor wat betreft de hulpverlening: op het moment dat wij een ambulance nodig hebben en de weg is verrot, dan wordt als we dat aangeven (en dat zeg je wel als je 112 belt) ook de brandweer ingeschakeld om ervoor te zorgen dat de ambulance hier gewoon kan komen. De burgemeester vertelde dus dat er daar gewoon een harde afspraak over gemaakt is, niet alleen voor nu, maar dat is de standaard. Hij was het met me eens dat dat iets was wat de ambtenaar gewoon had moeten vertellen, dat dat veel gedoe gescheeld had
Ze kunnen kijken naar gebroken puin, zand of een andere halverharding die minder blubbert bij nat weer. Dat kan al heel veel schelen. En dan niet een laagje van 2 cm, maar gewoon een goeie dikke laag dr overheen kan wel de oplossing zijnquote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:15 schreef Troel het volgende:
Het is weer aan het dooien. De pompen slaan dus ook weer vaker aan
Gisteren werd ik teruggebeld door de burgemeester, die gaat intern oppakken, want die snapt dat ik niet voor niets mailde. Hij gaat proberen erop te wijzen dat het verstandig is om daadwerkelijk hier te komen kijken hoe bijvoorbeeld de weg erbij ligt. Ik snap heel goed dat er op dit moment niets aan te doen is (nouja, behalve van die rijplaten wellicht, maar dat is ook prut), maar als ze daadwerkelijk denken dat dit nog op te lossen is met het 'schuiven van zand', dan kunnen ze beter nu weten dat dat waarschijnlijk geen oplossing gaat zijn dan pas als dat kan zeg maar. Dus hopelijk komen ze kijken.
Voor wat betreft de hulpverlening: op het moment dat wij een ambulance nodig hebben en de weg is verrot, dan wordt als we dat aangeven (en dat zeg je wel als je 112 belt) ook de brandweer ingeschakeld om ervoor te zorgen dat de ambulance hier gewoon kan komen. De burgemeester vertelde dus dat er daar gewoon een harde afspraak over gemaakt is, niet alleen voor nu, maar dat is de standaard. Hij was het met me eens dat dat iets was wat de ambtenaar gewoon had moeten vertellen, dat dat veel gedoe gescheeld had
Lees anders even wat ik geschreven heb, dan kun je het daar terug vinden.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat gaan jullie er nou aan doen dan?
Al gekeken naar (tijdelijke) bronbemaling?
Kelderafcichting mogelijkheden?
Je bent aan het zuigen. Laat dat lekker over aan die pompen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat gaan jullie er nou aan doen dan?
Al gekeken naar (tijdelijke) bronbemaling?
Kelderafcichting mogelijkheden?
Oh sorry je wacht op de rechtsbijstand verzekering. Ah ik las er overheen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Lees anders even wat ik geschreven heb, dan kun je het daar terug vinden.
Nee zeker niet actie ondernemen zonder bericht/goedkeuring van de verzekering!quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh sorry je wacht op de rechtsbijstand verzekering. Ah ik las er overheen.
Maar dat hoeft niet hoor je moet toch wat doen, of ze nu vergoeden of niet, dus gewoon facturen bewaren toch, en foto’s blijven maken. Zo gaat dat altijd bij verzekeringszaken.
Je kunt toch niet blijven aanklooien nu?
Al snap ik dat je misschien 100 andere zaken aan je hoofd hebt momenteel, dit aanpakken zorgt wel voor rust op lange termijn.
Ja, qua verzekeringen weet mijn moeder echt wel wat ze moet doen en laten en dan vertrouw ik op haar kundequote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:29 schreef Schanu het volgende:
[..]
Nee zeker niet actie ondernemen zonder bericht/goedkeuring van de verzekering!
Bij onze waterschade zijn we op de vingers getikt omdat we zelf het doorweekte laminaat en het daaronder liggende tapijt eruit hadden gehaald omdat we bang waren dat het vocht verder de muren in zou trekken. Bij god's gratie maakten ze er verder geen problemen van, maar had ertoe kunnen leiden dat ze minder zouden uitkeren omdat de schade expert de oorspronkelijke staat na het ontstaan van de schade moest kunnen zien en beoordelen.
Hoe krom ook, nu zelf actie ondernemen kan echt leiden tot problemen met de verzekeraar dus heel goed dat je dat eerst afwacht Troel.
Ik las het ook vandaag. Op zich maakt het water in de rivieren neit zo heel veel uit. De beek is gezakt, her en der zie ik sloten waar het water zakt, maar de sloten aan beide kanten van de straat zitten nog gigantisch vol. En dat is voor ons natuurlijk het grootste probleemquote:Op dinsdag 16 januari 2024 16:51 schreef taxibabe het volgende:
Hoe gaat het nou bij jou?
Las net dit bericht... ik ben bang dat je de pompen voorlopig nog niet weg kunt halen.![]()
https://www.gld.nl/nieuws(...)at_campaign=Facebook
Nu breekt mijn klomp, is al 100x gezegd oh wat erg oh wat erg. Maar dit is een K&W topic en niet R&P dus draag ik praktische oplossingen voor of probeer ik anderszins te stimuleren tot een eindoplossing.quote:
Nee, je probeert je eigen zin door te drijven en adviezen te geven om nu snel dingen te doen, terwijl ik aangeef dat we nu wachten op de verzekering. Maar jij vindt daar wat van. Als jij dit nu een topic van kijk ons het eens zwaar hebben vindt, dan is er zo'n knopje genaamd kuttopic. Gelieve daar op te klikken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu breekt mijn klomp, is al 100x gezegd oh wat erg oh wat erg. Maar dit is een K&W topic en niet R&P dus draag ik praktische oplossingen voor of probeer ik anderszins te stimuleren tot een eindoplossing.
En dan kom jij 3 dagen later de post weghalen, ten eerste heeft dat geen zin, ten tweede heeft iedereen die al gelezen. Ten derde euh waar was ik, Ohja, vroeg ik om de bronbemaling. Trouwens ken ik iemand die dit snel en redelijk goedkoop kan doen.
Maar het lijkt niet meer op Een K&W oplossing tegaan maar een topic van kijk ons het eens zwaar hebben. En daar kan ik dan weer slecht tegen.
Ik blijf lekker volgen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, je probeert je eigen zin door te drijven en adviezen te geven om nu snel dingen te doen, terwijl ik aangeef dat we nu wachten op de verzekering. Maar jij vindt daar wat van. Als jij dit nu een topic van kijk ons het eens zwaar hebben vindt, dan is er zo'n knopje genaamd kuttopic. Gelieve daar op te klikken.
Prima.quote:
Reageren hoeft natuurlijk niet, dat hoeft in R&P niet en niet in K&W.quote:
Of ik nu op zoek gegaan ben naar dat knopje? Misschien...quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, je probeert je eigen zin door te drijven en adviezen te geven om nu snel dingen te doen, terwijl ik aangeef dat we nu wachten op de verzekering. Maar jij vindt daar wat van. Als jij dit nu een topic van kijk ons het eens zwaar hebben vindt, dan is er zo'n knopje genaamd kuttopic. Gelieve daar op te klikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |