abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 januari 2024 @ 12:20:23 #126
208890 June.
Seriously?
pi_212128635
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:06 schreef Claudia_x het volgende:

Ik denk dat je vele duizenden euro's kunt besparen door planten van anderen te krijgen, te stekken, te splitsen, klein te kopen, et cetera. En ik ben ervan overtuigd dat jullie creativiteit ook op een kindvriendelijke manier vorm kan krijgen!
Dat denk ik ook. We hebben voor een eventueel nieuwbouwproject en als dat doorgaat dan kan ik niet wachten om alvast in het voorjaar te beginnen met het stekken van onze huidige planten :)
Shine bright like a diamond.
  maandag 22 januari 2024 @ 18:45:52 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212132751
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 02:17 schreef tux87 het volgende:
Je hebt aardig wat graafwerk. Ik zou dat niet bij een hovenier neerleggen. Die zijn vaak erg duur. Ze komen met te klein materiaal en zijn lang bezig. Zoek een loonwerker of specifiek iemand in het grondverzet. Die rekenen gewoon een eerlijke prijs voor het werk.

Heb hier eens een offerte gehad voor het ruimen van een bamboe en wat borders. 6k want het was een week werk met drie man. Loonwerker was in een dag klaar en heeft nog wat extra werkzaamheden gedaan. Was minder dan 1k kwijt.

Oh en waaltjes, zijn die niet van marktplaats te halen? Heb hier nog een flinke lading staan, nog niet op marktplaats geprobeerd vanaf te komen. Vond in de container gooien zonde.
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 06:48 schreef Troel het volgende:
Onze hovenier heeft een 'eigen' loonwerker. Die neemt voor bepaalde klussen dus gewoon een bevriende loonwerker mee en die is qua prijs niet anders dan de loonwerkers in mijn vriendengroep.
Onze vorige hovenier gaf aan dat we zelf een loonwerker moesten regelen voor bepaalde zaken. Wat ik bedoel te zeggen: niet alle hoveniers doen het zelf met te klein spul om vervolgens te cashen. Overleg met de hovenier hierover is wel aan te raden, dan weet je gewoon meer.
Zeker het overwegen waard om zelf een loonwerker te regelen, ik neem het mee in de gesprekken. Overigens hoeven ze hier niks meer op te graven, dus het is vooral grondverzet, al is een beurt met de stobbenfrees wel nog nodig.

Mijn vader heeft zelf een grote kraan maar die woont 30 minuten rijden met de auto, denk dat hij er met de kraan wel een uur of 2 over doet :') .
Resistance is futile.
  maandag 22 januari 2024 @ 18:50:20 #128
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_212132809
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 18:45 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
Zeker het overwegen waard om zelf een loonwerker te regelen, ik neem het mee in de gesprekken. Overigens hoeven ze hier niks meer op te graven, dus het is vooral grondverzet, al is een beurt met de stobbenfrees wel nog nodig.

Mijn vader heeft zelf een grote kraan maar die woont 30 minuten rijden met de auto, denk dat hij er met de kraan wel een uur of 2 over doet :') .
Oh dat rijden met de kraan vond mijn vader vroeger beroepsmatig juist geweldig. Misschien is je pa er wel voor te porren? Lijkt me een leuk gezicht als hij aan komt rijden :D

Op welk termijn willen jullie met de tuin aan de slag eigenlijk?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 22 januari 2024 @ 19:53:29 #129
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212133753
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 02:17 schreef tux87 het volgende:
Je hebt aardig wat graafwerk. Ik zou dat niet bij een hovenier neerleggen. Die zijn vaak erg duur. Ze komen met te klein materiaal en zijn lang bezig. Zoek een loonwerker of specifiek iemand in het grondverzet. Die rekenen gewoon een eerlijke prijs voor het werk.

Heb hier eens een offerte gehad voor het ruimen van een bamboe en wat borders. 6k want het was een week werk met drie man. Loonwerker was in een dag klaar en heeft nog wat extra werkzaamheden gedaan. Was minder dan 1k kwijt.

Oh en waaltjes, zijn die niet van marktplaats te halen? Heb hier nog een flinke lading staan, nog niet op marktplaats geprobeerd vanaf te komen. Vond in de container gooien zonde.
Gebakken ouwe waaltjes of beton waaltjes? Oude gebakken waaltjes kosten al snel 40euro per m2. Die ga je niet voor weinig op marktplaats vinden. 2de hands betonnen waaltjes staan gratis genoeg op marktplaats inderdaad.

Lomp graafwerk doe ik trouwens liefst zelf. Niets leuker dan beetje spelen met een minigraver in de tuin :+ . Voor een paar 100 euro kan je een weekend vooruit :P .
  maandag 22 januari 2024 @ 22:30:56 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212136004
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 18:50 schreef monsterd. het volgende:

[..]
Oh dat rijden met de kraan vond mijn vader vroeger beroepsmatig juist geweldig. Misschien is je pa er wel voor te porren? Lijkt me een leuk gezicht als hij aan komt rijden :D

Op welk termijn willen jullie met de tuin aan de slag eigenlijk?
Ja, lijkt mij ook mooi maar zijn kraan is te groot. We willen eigenlijk wel beginnen in februari/maart. Zodra we een goeie prijs hebben.
Resistance is futile.
  maandag 22 januari 2024 @ 22:32:37 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212136016
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 19:53 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Gebakken ouwe waaltjes of beton waaltjes? Oude gebakken waaltjes kosten al snel 40euro per m2. Die ga je niet voor weinig op marktplaats vinden. 2de hands betonnen waaltjes staan gratis genoeg op marktplaats inderdaad.

Lomp graafwerk doe ik trouwens liefst zelf. Niets leuker dan beetje spelen met een minigraver in de tuin :+ . Voor een paar 100 euro kan je een weekend vooruit :P .
Heb ik ook over zitten denken, gewoon kraantje huren voor een weekendje. Six. heeft in de vorige tuin al bewezen dat hij grondverzet snapt.

En ja, liefst oude waaltjes natuurlijk :+ . Maar vermoedelijk niet realistisch.

Edit: ik kom al googelend tot een conclusie dat ik betonnen waaltjes mooier vind, dat scheelt.

Ik vraag me wel af of het aantal m2 dat wij nodig hebben wel te vinden is via marktplaats. En eigenlijk ook helemaal geen zin in al dat gesjouw :') . Maar OK, als dat een paar duizend euro scheelt, dan doe ik het.

[ Bericht 13% gewijzigd door Seven. op 22-01-2024 22:48:28 ]
Resistance is futile.
  maandag 22 januari 2024 @ 22:40:17 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212136081
Ik ga één dezer dagen nog even het ontwerp aanpassen:

Het 'chillterras' kan prima wachten dus dat wordt voorlopig gazon. Of we ploffen daar zelf nog wat omgekeerde grindtegels neer zodat onze bank daar kan staan.

Paden: ik hoop wel door te kunnen leggen tot aan de schuur. Reden daarvoor is dat daar mijn verhoogde border zou moeten komen en voor een verhoogde border is wel iets van fundering nodig. Lastig om dan later om die fundering heen te moeten werken. Maar het pad achterin de tuin kan wel helemaal weg, dat worden gewoon staptegels.

Trampoline en schommel moeten ingetekend worden.

En verder ook ff aftikken met Six. wat we nou precies allemaal wel en niet mee laten nemen, zodat alle partijen dezelfde opdracht krijgen.
Resistance is futile.
  maandag 22 januari 2024 @ 22:53:17 #133
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212136153
Wadi plan update: Six. heeft met zijn laserwaterpas gekeken en het afschot dat we nu hebben is 17cm. Ringdrainage moet zo'n 60cm diep. Dus afvoeren op de beek zal in ieder geval iets een pijp in de oever betekenen en dat betekent waarschijnlijk wel vergunning aanvragen.

Edit: vergunning zojuist aangevraagd met bonus verzoek om hemelwater ook op de beek af te mogen voeren. Dit ging heel makkelijk op het omgevingsloket, alleen tekeningen en werkbeschrijving heb ik nog niet toegevoegd en ingediend als concept. Geen idee wanneer ik eigenlijk een reactie kan verwachten van het waterschap.

[ Bericht 38% gewijzigd door Seven. op 22-01-2024 23:27:31 ]
Resistance is futile.
  Vis een optie? dinsdag 23 januari 2024 @ 22:07:18 #134
70532 loveli
N
pi_212146918
crap in = crap out
pi_212148666
Betonnen waaltjes zou ik nog wel een keer over nadenken. Ik heb ook voor de keus gestaan tussen beton of gebakken maar heb uiteindelijk toch gebakken gekozen omdat die op termijn veel mooier blijven. En idd, een loonwerker ipv een hovenier scheelt een heleboel geld. Hier 1000m2 tuin gedaan, met grind, gebakken waaltjes en terras van keramische tegels voor 7k.
  woensdag 24 januari 2024 @ 07:20:26 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212149023
quote:
Dit is wel een heel eind rijden :P .
Resistance is futile.
  woensdag 24 januari 2024 @ 07:22:43 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212149032
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 02:10 schreef Debuteer het volgende:
Betonnen waaltjes zou ik nog wel een keer over nadenken. Ik heb ook voor de keus gestaan tussen beton of gebakken maar heb uiteindelijk toch gebakken gekozen omdat die op termijn veel mooier blijven. En idd, een loonwerker ipv een hovenier scheelt een heleboel geld. Hier 1000m2 tuin gedaan, met grind, gebakken waaltjes en terras van keramische tegels voor 7k.
Hoe lang is dit geleden?

Ik schat dat wij 50m aan waaltjes nodig hebben voor het pad en de oprit. Voor het terras heb ik nog niet gekozen (ik blijf flagstones geweldig vinden maar is duur volgens mij).
Resistance is futile.
pi_212149180
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 07:22 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe lang is dit geleden?

Ik schat dat wij 50m aan waaltjes nodig hebben voor het pad en de oprit. Voor het terras heb ik nog niet gekozen (ik blijf flagstones geweldig vinden maar is duur volgens mij).
Dat is krap twee jaar geleden. Gebakken waaltjes waren toen 20e per vierkante meter, dat is nu ongeveer het dubbele geworden.
  woensdag 24 januari 2024 @ 08:31:48 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212149402
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 07:53 schreef Debuteer het volgende:

[..]
Dat is krap twee jaar geleden. Gebakken waaltjes waren toen 20e per vierkante meter, dat is nu ongeveer het dubbele geworden.
:{ :{ :{ :{

En dan nog 4,75 x 3,5 terras.
Resistance is futile.
  woensdag 24 januari 2024 @ 08:41:45 #140
80382 manny
30 is best veel
pi_212149462
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 18:45 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]

Hold your horses. Je vader heeft een eigen kraan / graafmachine?

Feest!

Er is in Engeland zelfs een pretpark waar kinderen en volwassen kinderen met graafmachines / kranen aan de slag kunnen. Beetje zand heen en weer scheppen.

Mooi mooi!

www.diggerland.com
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 24 januari 2024 @ 11:53:57 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212151793
quote:
19s.gif Op woensdag 24 januari 2024 08:41 schreef manny het volgende:

[..]
Hold your horses. Je vader heeft een eigen kraan / graafmachine?

Feest!

Er is in Engeland zelfs een pretpark waar kinderen en volwassen kinderen met graafmachines / kranen aan de slag kunnen. Beetje zand heen en weer scheppen.

Mooi mooi!

www.diggerland.com
Haha, wat tof! Ik heb jaren in Engeland gewoond maar nog nooit van gehoord.
Resistance is futile.
  woensdag 24 januari 2024 @ 12:12:35 #142
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212151940
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 11:53 schreef Seven. het volgende:

[..]
Haha, wat tof! Ik heb jaren in Engeland gewoond maar nog nooit van gehoord.
In Wunderland Kalkar zijn/waren ook graafmachines O+
  woensdag 24 januari 2024 @ 22:55:18 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212160182
Hier komen we op uit. De kruisjes rondom het huis en de kruisjes lijn dwars door de tuin is drainage. En de schommel is inmiddels ingetekend naast de natte border zodat die ook makkelijk dienst kan doen als goal (dat wil je niet pal voor je achterdeur :+ )

De natte border wordt in eerste instantie gras. En het terrasje tegen de schuur aan wordt gewoon grindtegels hergebruiken, zodat de bank niet in de modder staat.

Verhoogde border moeten we nog een beetje uitzoeken hoe en wat. Ik wilde wel gewoon stoeptegels stapelen maar Six. vindt dat armoedig. Dus ik ben nog aan rondneuzen naar goedkope manieren om een muurtje te bouwen.

Resistance is futile.
pi_212161772
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 22:55 schreef Seven. het volgende:
Verhoogde border moeten we nog een beetje uitzoeken hoe en wat. Ik wilde wel gewoon stoeptegels stapelen maar Six. vindt dat armoedig. Dus ik ben nog aan rondneuzen naar goedkope manieren om een muurtje te bouwen.

[ link | afbeelding ]
Hoe hoog moet een verhoogde border worden? Is er ruimte om deze op te laten lopen? (dus zonder stenen, gewoon een heuvel maken, ziet er natuurlijker uit).
  donderdag 25 januari 2024 @ 09:44:15 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212162188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:58 schreef Managarm het volgende:

[..]
Hoe hoog moet een verhoogde border worden? Is er ruimte om deze op te laten lopen? (dus zonder stenen, gewoon een heuvel maken, ziet er natuurlijker uit).
Vanaf de hazelaar begint het muurtje langzaam omhoog te gaan. En hoe hoog: mag best een cm of 50-80 hoog worden, ligt ook een klein beetje aan hoeveel zand we anders af moeten voeren. Trampolinegat moet geloof ik al 65cm diep worden + de drainage eronder dus zal wel een metertje zijn.

Dus we laten 'm wel oplopen, ik denk dat dat natuurlijker wordt als het naar 50cm oploopt ipv 80cm. Maar het ontbreekt eigenlijk in de breedte dan wel, ik schat zo dat het max 2m breed wordt. En ik vind zo'n muurtje ook leuk, met name als de insecten daar veel toevlucht kunnen vinden.

Dus de rest van de grond voeren we dan af.
Resistance is futile.
pi_212162951
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Vanaf de hazelaar begint het muurtje langzaam omhoog te gaan. En hoe hoog: mag best een cm of 50-80 hoog worden, ligt ook een klein beetje aan hoeveel zand we anders af moeten voeren. Trampolinegat moet geloof ik al 65cm diep worden + de drainage eronder dus zal wel een metertje zijn.

Dus we laten 'm wel oplopen, ik denk dat dat natuurlijker wordt als het naar 50cm oploopt ipv 80cm. Maar het ontbreekt eigenlijk in de breedte dan wel, ik schat zo dat het max 2m breed wordt. En ik vind zo'n muurtje ook leuk, met name als de insecten daar veel toevlucht kunnen vinden.

Dus de rest van de grond voeren we dan af.
Je zou ook metselstenen kunnen gebruiken, die zijn redelijk goedkoop (of gratis) in allerlei kleuren te krijgen,
pi_212164071
quote:
7s.gif Op woensdag 24 januari 2024 22:55 schreef Seven. het volgende:

misschien eens een bezoekje brengen aan de Eco kathedraal in Mildam bij Oranjewoud voor inspiratie. Het project is in de jaren 1970 gestart door filosoof/'ecotect'/landschapsarchitect Louis le Roy. Dat is niet echt armoedig te noemen en er liggen genoeg stoeptegel. Er is ook nog een strook midden in een woonwijk in Heerenveen zelf te vinden.

donderdag 25 januari 2024 @ 19:17:57 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212167501
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 12:56 schreef J.P.A.J.S het volgende:

[..]
misschien eens een bezoekje brengen aan de Eco kathedraal in Mildam bij Oranjewoud voor inspiratie. Het project is in de jaren 1970 gestart door filosoof/'ecotect'/landschapsarchitect Louis le Roy. Dat is niet echt armoedig te noemen en er liggen genoeg stoeptegel. Er is ook nog een strook midden in een woonwijk in Heerenveen zelf te vinden.

[ afbeelding ]
Ik vind dit heel tof maar Six. vindt deze stijl niet mooi helaas.

Dit wel maar flagstones pik je niet even gratis op via Marktplaats:

Resistance is futile.
  donderdag 25 januari 2024 @ 19:22:04 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212167542
Bakstenen voorbeeld, vind ik ook superleuk. Ik zou er denk ik wel een vlakke bovenkant op zetten met tegels o.i.d.

Resistance is futile.
  donderdag 25 januari 2024 @ 19:49:40 #150
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212167948
Six. vindt de bakstenen optie niks.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')