abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211891411
twitter

Veel twitteraars zijn woedend, maar het schijnt dat zijn schoonouders er wonen.

Los daarvan vind ik dit een waanzinnig mooie foto met het schaduwraster van de hoed.

Voor meer fotos van Rob Jetten in Argentinie zie zijn Instagram.

Feitje:
Het duurt zo'n 14 uur om van Amsterdam naar Buenos Aires te vliegen. Daarmee is het een behoorlijk lange intercontinentale vlucht. Voor een retourvlucht in business class legt het vliegtuig in totaal 22.864 kilometer af, en stoot voor twee personen zo'n 10.832 kg CO2 uit. Met deze uitstoot kan de Eiffeltoren 150 dagen lang worden verlicht, berekent Ecotree.

De vraag, kan een klimaatminister die minder reizen predikt, zo vrijelijk etaleren dat hij verre reizen maakt?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:48:55 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211891416
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Eigen keuzes maken op basis van een voor velen steeds kleiner wordend budget.
Dus vliegvakanties zijn ineens wel een eerste levensbehoefte?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:50:27 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211891437
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kut man....
Mijn 13-jarige is nog nooit op vliegvakantie geweest, bel de kinderbescherming maar vast voor het arme menneke :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:51:16 #4
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211891457
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, Hexagon. Dat zijn het.

Hieruit blijkt maar weer dat je gewoon niet leest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:52:59 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211891477
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, Hexagon. Dat zijn het.

Hieruit blijkt maar weer dat je gewoon niet leest.
Nou je gaat tekeer tegen de vliegtaks omdat er misschien wel mensen zijn die daardoor niet meer op vliegvakantie kunnen omdat het teveel geld kost.

Maar het is geen recht of eerste levensbehoefte.
pi_211891478
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als je Jettens instagram bekijkt kun je zien dat hij van veelvlieger naar vakantieganger-per-electrische-auto is gegaan.

Alleen voor het schoonouderbezoek heeft hij nu het vliegtuig gepakt, waar de rechtsen nu enorm over zitten te schuimbekken.
Weet je dit wel heel zeker? Dat zou dit topic wel heel erg typisch maken..
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:53:31 #7
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211891482
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Kut man....
Mijn 13-jarige is nog nooit op vliegvakantie geweest, bel de kinderbescherming maar vast voor het arme menneke :'(
En jij ook niet.

Gut wat is het toch lastig voor bepaalde mensen om gewoon te lezen wat er staat.

Kom eens uit die reflex dat alle kritiek op je geliefde 'progressieve' zaak niet direct domrechtse borrelpraat is. Misschien krijg je dan ook door waarom zoveel mensen die hypocrisie zo zat zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211891494
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende: [..] Wat zo fnuikend is, is op dergelijke wijze willen pretenderen dat het hier enkel over Jetten gaat die een vliegtuig pakt. Daar gaat het helemaal niet om. Maar het is onderhand wel duidelijk dat voor een hoop users werkelijk elke vorm van kritiek op hun geliefde partij/'progressieve' zaak hoogst onwelkom is. Vooral de goed onderbouwde argumenten waarom dit een verkeerde snaar raakt niet lezen, en blijven hameren op hoe gek het is dat er al 3 draadjes zijn over deze 'fophef'. Dat zit niet in Jettens reisje naar Zuid-Amerika, maar in de hele politiek en dwingelandij eromheen, die zoals zo vaak bij D66 uitmondt in een sterk staaltje wereldvreemdheid en hypocrisie.
Ik ben inderdaad vrij progressief maar daarmee zeker geen pleitbezorger van alle ideeën die progressief Nederland poneert. Ik denk dat juist progressief Nederland vrij kritisch is op het beleid waar de partijen mee komen, alleen als je kijkt naar de interne strijden/strubbelingen/soaps die je binnen de PvdA gezien hebt. Ook na deze verkiezingen was het weer raak met uitgebreide kritieken van Hans Spekman en Lutz Jacobi.

Bij D66 lijkt dit, helaas, minder het geval te zijn. Ik denk ook niet dat er binnen deze partij nog plaats zou zijn voor een dwarsdenker als medeoprichter Hans Gruijter. Maar hier heb je een vol continue vorm van kritiek in het altijd aanwezige jojo gedrag in het aantal zetels.

Terug naar de inhoud, namelijk D66 en vliegen. D66 wil grenzen stellen aan vliegen vanwege de negatieve impact op het milieu en omwonenden. Een idee wat je kan en volgens mij ook mag nastreven als je kijkt naar a. de co2 uitstoot per kilometer en b. het aantal kilometers wat een vliegreis vaak is. In mijn belevenis kun je dit op vier manieren doen, je kunt vliegen duurder maken, je kunt het verbieden, je kunt het alternatief goedkope/aantrekkelijker maken of je kan sturen naar het meer duurzaam maken van vliegtuigen.

Nu vind jij nogal wat van D66 haar nijging om te verbieden, gezien je reactie van “hele politiek en dwingelandij” en mij lijkt dit ook geen goed idee. Eerdere reacties gaven ook al aan dat het niet goed was om het duurder te maken, aangezien je het vaak hebt over “het afkopen van zonden”.

Blijven over het meer duurzame vliegtuig of het alternatief aantrekkelijker / goedkoper maken. Beginnen bij het meer duurzame vliegtuig. Uiteindelijk zal dit best tot de mogelijkheden kunnen behoren, maar volgens mij is dit er nu niet. Het doet mij wat denken aan van die personen die claimen heel erg voor duurzame energie te zijn maar niet zoveel voelen voor zonnepanelen, windenergie en die elektrische auto’s. Ik lees dit altijd een beetje als niet willen zeggen dat duurzame energie onzin is, maar er ook niks aan willen doen.

Als laatste het alternatief aantrekkelijker/goedkoper maken. Voor een vliegtuig. Een vliegtuig heeft aan beide kanten 2000 meter asfalt nodig, een trein moet op heel het tracé spoor hebben liggen. Hierdoor is de trein al behoorlijk in het nadeel. Daarnaast betaald KLM geen belasting op kerosine en betalen ze enkel kosten voor het vliegveld en sedert 2021 ¤7,- vliegtaks.

Oftewel hoe zou jij vliegen willen verminderen, of vind je dit maar een flauwekul streven?

Ps. voor mensen met familie in het buitenland en een kleine beurs mag je wat mij betreft best anders denken dan voor de all-in vakantie in Antalya.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:54:36 #9
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211891496
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou je gaat tekeer tegen de vliegtaks omdat er misschien wel mensen zijn die daardoor niet meer op vliegvakantie kunnen omdat het teveel geld kost.

Maar het is geen recht of eerste levensbehoefte.
Je bent onverbetelijk, Hexagon. En ik ga hier ook geen moeite meer in stoppen, want niet alleen lees je niets, al zou je dat wel doen blijf je alsnog met jezelf een discussie voeren op basis van argumenten die niemand dan alleen jij zelf ter berde brengt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:55:32 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211891511
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:53 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat is het topic sowieso, er is immers anderhalf topic geschuimbekt over een vlucht van Jetten van Schiphol naar Eelde waarvan uiteindelijk bleek dat die vlucht een tussenstop maakte om de koning op te halen en Jetten niets anders was dan een van de deelnemers aan de delegatie die met de koning naar Madrid ging, maar foei, Jetten was op Schiphol al ingestapt, net als de rest.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:57:51 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211891547
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En jij ook niet.

Gut wat is het toch lastig voor bepaalde mensen om gewoon te lezen wat er staat.

Kom eens uit die reflex dat alle kritiek op je geliefde 'progressieve' zaak niet direct domrechtse borrelpraat is. Misschien krijg je dan ook door waarom zoveel mensen die hypocrisie zo zat zijn.
Joh, mijn progressieve zaak?
Ik zou ook gewoon een minimumloner kunnen zijn die zich al 15 jaar geen vliegvakantie kan permitteren.

En dan? Is het dan ineens ook mijn "progressieve zaak" dat het me geen bal kan schelen dat meer mensen geen bullshit reisjes per vliegtuig meer kunnen maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:58:23 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211891553
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Joh, mijn progressieve zaak?
Ik zou ook gewoon een minimumloner kunnen zijn die zich al 15 jaar geen vliegvakantie kan permitteren.

En dan? Is het dan ineens ook mijn "progressieve zaak" dat het me geen bal kan schelen dat meer mensen geen bullshit reisjes per vliegtuig meer kunnen maken?
Het
gaat
niet
om
vliegreisjes
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211891574
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_211891581
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als je Jettens instagram bekijkt kun je zien dat hij van veelvlieger naar vakantieganger-per-electrische-auto is gegaan.

Alleen voor het schoonouderbezoek heeft hij nu het vliegtuig gepakt, waar de rechtsen nu enorm over zitten te schuimbekken.
Ok, oprecht goed van hem.

Al is daarmee 'minder vervuilen' nog steeds een vermogenskwestie, of je het wel of niet kan betalen om te vervuilen of schonere alternatieven te gebruiken.

Ipv een principe wat niet afhangt van geld.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 2 januari 2024 @ 14:00:04 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211891582
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:53 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Voor zijn werk als minister nog wel reizen buiten Europa, maar ik zie hem (buiten deze keer Argentinie) eigenlijk alleen maar binnen Europa vakantie vieren (Italie, Kroatie, Baskenland) waarbij hij voor de schuimbekkenden maar even aangeeft dat hij dat niet per vliegtuig doet).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211891584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is het topic sowieso, er is immers anderhalf topic geschuimbekt over een vlucht van Jetten van Schiphol naar Eelde waarvan uiteindelijk bleek dat die vlucht een tussenstop maakte om de koning op te halen en Jetten niets anders was dan een van de deelnemers aan de delegatie die met de koning naar Madrid ging, maar foei, Jetten was op Schiphol al ingestapt, net als de rest.
Blijft natuurlijk hypocriet om zo'n reisje te maken als je partij een einde wil maken aan hele korte vluchten. Gaf Jetten zelf nota bene ook toe.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 14:01:28 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211891603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het
gaat
niet
om
vliegreisjes
Het gaat idd niet om vliegreisjes, dat is pure luxe, dus dat mag prima duurder worden, om te beginnen mag kerosine belast worden, met 21% BTW graag.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 januari 2024 @ 14:01:33 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211891605
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Ok, oprecht goed van hem.

Al is daarmee 'minder vervuilen' nog steeds een vermogenskwestie, of je het wel of niet kan betalen om te vervuilen of schonere alternatieven te gebruiken.

Ipv een principe wat niet afhangt van geld.
Bingo. Was al dertien keer aangehaald door verschillende personen, maar misschien landt het nu wel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211891612
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:54 schreef KaheemSaid het volgende:
Bij D66 lijkt dit, helaas, minder het geval te zijn. Ik denk ook niet dat er binnen deze partij nog plaats zou zijn voor een dwarsdenker als medeoprichter Hans Gruijter. Maar hier heb je een vol continue vorm van kritiek in het altijd aanwezige jojo gedrag in het aantal zetels.
Huidig D66 is alles waar D66 in '66 tegen ageerde.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 14:02:28 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211891616
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het gaat idd niet om vliegreisjes, dat is pure luxe, dus dat mag prima duurder worden, om te beginnen mag kerosine belast worden, met 21% BTW graag.
En dan vervuilen vliegtuigen ineens niet meer?

Ik zou verder gaan. Het is immers VIJF VOOR TWAALF. Alle vliegreizen verbieden op de enkel noodzakelijke, verre vluchten na. En zeker geen pleziervluchten. Dat is luxe die we niet kunnen permitteren als mensheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 2 januari 2024 @ 14:03:57 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211891638
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Blijft natuurlijk hypocriet om zo'n reisje te maken als je partij een einde wil maken aan hele korte vluchten. Gaf Jetten zelf nota bene ook toe.
Wat had hij dan moeten doen? Eisen dat het toestel eerst weer terugging naar Schiphol zodat hij daar in kon stappen?

Als wij met 4 man van Amersfoort naar Brussel gaan, met de auto, en jij blijkt in Barneveld te zijn, gaan we dan doen alsof degenen die vanaf Amersfoort al in de auto zaten een snoepreisje naar Barneveld hebben gemaakt omdat ze mee zijn gereden om jou op te halen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211891648
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zijn dan ook net de bestemmingen waarop het weinig uitmaakt, en ook niet de bestemmingen die onder "onnodig vliegen" vallen.
Echter, een weekendje Parijs of Milaan wordt wel een stuk duurder als je ticket van ¤ 20 ineens verhoogd wordt met ¤ 50 belasting.

Dus ja, prima dat juist die absurd lage prijsvechter prijzen voor relatief korte afstanden omhoog gaan.
Zoals ik in het vorige topic al zei: de D66 zegt echter dat ze juist korte afstanden minder willen gaan belasten dan verdere vluchten. Juist de vluchten waar prima alternatieven voor zijn.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 14:04:38 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211891653
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dan vervuilen vliegtuigen ineens niet meer?

Ik zou verder gaan. Het is immers VIJF VOOR TWAALF. Alle vliegreizen verbieden op de enkel noodzakelijke, verre vluchten na.
Als het duurder is dan is het minder aantrekkelijk, als het minder aantrekkelijk is dan wordt het minder gebruikt, dus ja.... als het minder gebruikt wordt dan wordt er minder vervuild.

Maar ik zie dat jij er graag een verbod van maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211891654
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bingo. Was al dertien keer aangehaald door verschillende personen, maar misschien landt het nu wel
Het lijkt ook maar niet te landen he. En dan krijg je ook nog 'domrechts' in de schoenen geschoven. Nee, ik zit verdomme een heel stuk linkser van dat hele 'klimaatbescherming hangt af van geld' denken. Ik acht klimaatbescherming inherent waardevol.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 14:05:21 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211891663
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het duurder is dan is het minder aantrekkelijk, als het minder aantrekkelijk is dan wordt het minder gebruikt, dus ja.... als het minder gebruikt wordt dan wordt er minder vervuild.
En dus is het een kwestie van vermogen of je wel of niet mag vervuilen.

Dankjewel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')