SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Dat is best wel erg. Ook als je kijkt naar de hoeveelheid verse (rokende) geraakte voertuigen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Daar loopt het ook niet zo lekker voor de Russen.
quote:
SMS Raket Aan maar 1244quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:50 schreef 3rr0r het volgende:
Ze geven niet eens de Oekrainers de schuld ervan![]()
[ twitter ]
During Russian missile attacks on Ukraine, Russians in the regions that are on the missiles' path should go to shelters, it follows.
The Russian army is a threat to Russians.
-----
Zouden ze een SMS krijgen als er raketten afgevuurd gaan worden die over hun gebied vliegen?
Westen wil het liefst niet teveel last hebben ervan op dit moment, voor hun economien en eigen veiligheid. Dan krijg je halfbakken gedoe. Oekrainse doden en leed voelt men niet zo hevig. Uiteindelijk willen de Westerse leiders ook aan de macht blijven in hun eigen land.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:50 schreef fjs het volgende:
Ik blijf erbij dat het dom oorlog voeren is. Je moet terug kunnen slaan en niet alleen afweer systemen hebben. Probeer de fabrieken etc. te vernietigen. De Kerchbrug had allang kapot moeten zijn. Het is dweilen met de kraan open.
En Europa..waar is de 'drive' om een oorlogseconomie op te tuigen. Dit gaat straks volledig mis.
Westen gaat nog heel veel last hiervan krijgen als Rusland aan de grens van Polen staat. Dan moeten we ineens. Nu handelen is noodzaak.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Westen wil het liefst niet teveel last hebben ervan op dit moment, voor hun economien en eigen veiligheid. Dan krijg je halfbakken gedoe. Oekrainse doden en leed voelt men niet zo hevig. Uiteindelijk willen de Westerse leiders ook aan de macht blijven in hun eigen land.
Ik vrees dat de fabrieken minstens 1000~2000km van de Ukrainse grens zitten en niet met raketten of drones te bereiken zijn vanuit Ukrainequote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:50 schreef fjs het volgende:
Je moet terug kunnen slaan en niet alleen afweer systemen hebben. Probeer de fabrieken etc. te vernietigen.
Zo dat is ook weer gezegd.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:16 schreef fjs het volgende:
[..]
Westen gaat nog heel veel last hiervan krijgen als Rusland aan de grens van Polen staat. Dan moeten we ineens. Nu handelen is noodzaak.
Ach hou op met die fantasie. Rusland heeft die capaciteit helemaal niet. En Polen is NAVO. Rusland gaat echt niet voorbij Oekraïne. Populistisch gelul is dat.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:16 schreef fjs het volgende:
[..]
Westen gaat nog heel veel last hiervan krijgen als Rusland aan de grens van Polen staat. Dan moeten we ineens. Nu handelen is noodzaak.
Dus als ik dit goed begrijp is dit een Russische haven die door Ukraine is aangevallen en direct werden ze door bondgenoten teruggefloten omdat deze open moet blijven zodat Rusland olie kan blijven exporteren naar India en dergelijke? 🤔quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:42 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
👀 The day after the attack on Novorossiysk, Zelensky immediately received a “warning” from partners at all levels, - Ukrainska Pravda
🛢️ Novorossiysk is a huge oil transshipment. It is through this port oil giants from USA export Kazakh oil + "grey" export of other brands.
De plekken waar het serieuzere spul wordt gemaakt liggen geheid niet 'eventje' binnen bereik nee. Wat je voorbij zag komen waar men brandjes wist te veroozaken waren meer het type onderdelenfabriek voor accessoires.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik vrees dat de fabrieken minstens 1000~2000km van de Ukrainse grens zitten en niet met raketten of drones te bereiken zijn vanuit Ukraine
In de tweet staat Amerikaanse bedrijven die Kazachstaanse olie vervoeren.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dus als ik dit goed begrijp is dit een Russische haven die door Ukraine is aangevallen en direct werden ze door bondgenoten teruggefloten omdat deze open moet blijven zodat Rusland olie kan blijven exporteren naar India en dergelijke? 🤔
Klopt. Ze moeten ze wat mij betreft ook leveren. Het is alleen niet de enige oplossing voor die brug. De CEP van een Stormshadow is iets van drie meter (dat is de publiekelijk beschikbare info, het zal lager zijn). Daarmee kun je de pijlers ook zo zwaar mee beschadigen dat de brug effectief onbruikbaar is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Joe Blogs geeft, aan de hand van Yale uni, een hele mooie samenvatting van alle economische problemen waar rusland mee kampt. Beginnen op 03:28:
De grap is, dat rusland extreem uitgestrekt is. Dat is zowel een strategisch voordeel als een strategisch nadeel. Heel rusland verdedigen tegen drones is vrijwel onmogelijk:quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik vrees dat de fabrieken minstens 1000~2000km van de Ukrainse grens zitten en niet met raketten of drones te bereiken zijn vanuit Ukraine
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |