abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211889384
https://www.ioresearch.n(...)s-in-eigen-gemeente/

De OP sloeg ondertussen niet meer op het nieuwsbericht. Even snel aangepast met wat cijfers van 2 jaar terug. Draag gerust wat actuelers aan !
  dinsdag 2 januari 2024 @ 10:55:05 #2
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211889407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 10:34 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Toch werd dit jaar 5 miljoen minder uitgegeven aan vuurwerk.
Uhhh nee, er werd in Nederland voor 5 miljoen Euro minder aan vuurwerk verkocht, in Duitsland voor 10 miljoen Euro meer door Nederlanders. Nederlanders gaven dus meer geld uit aan vuurwerk, en dat met deze slechte weersvoorspellingen.
pi_211889427
Het handhaven blijft gewoon het punt. 1) shengen verdrag. Kan nu al vuurwerk halen in Polen en niemand die mij controleert bij de grens. Overigens is het vuurwerk uit Duitsland gewoon Europees goedgekeurd vuurwerk

2) je moet een vuurwerkafsteker op heterdaad betrappen wil je die persoon bekeuren. Dit gaat nooit lukken. En preventief fouilleren / visiteren gaat er nooit komen.

3) criminelen verdienen goed geld met vuurwerk smokkel. Pakkans nihil zie 1

4) oudejaarsavond een avond van drank- en drugsmisbruik. Oh wacht…drugs zijn ook verboden, handhaven lukt ook niet. Onder invloed zijn en vuurwerk een explosieve combinatie.

5) tientallen jaren bezuinigen op de politie en rechtspraak heeft geen goed gedaan. Er worden amper mensen veroordeeld.

Succes met het vuurwerkverbod. De klootzakken hebben er maling aan en pakkans nihil.
pi_211889485
Het is gewoon heel naief om te denken dat een vuurwerkverbod helpt.

Overigens ziekenhuizen zijn op oudejaarsavond drukker met slachtoffers van drankmisbruik en verdovende middelen.

Even off topic. Hele medische teams zijn aanwezig bij festivals. Zij zijn vooral druk met mensen die onder de verdovende middelen zitten. Festivals verbieden? En kijk eens in een normaal weekend op de eerste hulp van een ziekenhuis. Je weet niet wat je ziet.
  Forum Admin dinsdag 2 januari 2024 @ 11:08:47 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211889529
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:03 schreef Hoppahop het volgende:

Overigens ziekenhuizen zijn op oudejaarsavond drukker met slachtoffers van drankmisbruik en verdovende middelen.

Even off topic. Hele medische teams zijn aanwezig bij festivals. Zij zijn vooral druk met mensen die onder de verdovende middelen zitten. Festivals verbieden? En kijk eens in een normaal weekend op de eerste hulp van een ziekenhuis. Je weet niet wat je ziet.
"Ja maar daar heb ik geen last van dus dat hoef je dan niet te verbieden "
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:09:27 #6
342627 tja77
pi_211889534
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 10:56 schreef Hoppahop het volgende:
Het handhaven blijft gewoon het punt. 1) shengen verdrag. Kan nu al vuurwerk halen in Polen en niemand die mij controleert bij de grens. Overigens is het vuurwerk uit Duitsland gewoon Europees goedgekeurd vuurwerk

2) je moet een vuurwerkafsteker op heterdaad betrappen wil je die persoon bekeuren. Dit gaat nooit lukken. En preventief fouilleren / visiteren gaat er nooit komen.

3) criminelen verdienen goed geld met vuurwerk smokkel. Pakkans nihil zie 1

4) oudejaarsavond een avond van drank- en drugsmisbruik. Oh wacht…drugs zijn ook verboden, handhaven lukt ook niet. Onder invloed zijn en vuurwerk een explosieve combinatie.

5) tientallen jaren bezuinigen op de politie en rechtspraak heeft geen goed gedaan. Er worden amper mensen veroordeeld.

Succes met het vuurwerkverbod. De klootzakken hebben er maling aan en pakkans nihil.
1) Dikke kans dat de Duitse politie je aan gaat houden als je de grens overgaat van Polen naar Duitsland. Dus ja, wel kans dat je daar wordt aangehouden, ook als Nederlander die van Polen naar Duitsland reist.
Voor de rest wel eens met je betoog.
pi_211889623
quote:

Je hebt helemaal gelijk. Ook met je vorige post.

Snap dan ook niet waarom de politie plijt voor een algeheel verbod. Ze kunnen het nu al niet aan. En de linkse jank media doet er lekker aan mee om een beeld te schetsen van hoe erg het allemaal is terwijl het om een fractie gaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211889629
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vooral dat laatste. Daarom ben ik ook voor een hondenverbod.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211889637
quote:
Integendeel. Het helpt gegarandeerd.
Conscience do cost.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 11:21:39 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211889639
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je zegt het alsof het iets vies is, maar dat klopt toch ook gewoon grotendeels? Ik hou niet van festivals, dus ik ga er niet naartoe en heb er dus geen last van. Ik hou niet van vuurwerk, maar omdat een relatief kleine groep mensen de wet overtreedt, heb ik er wel last van.
Een festival is in de basis niet illegaal. Alle vuurwerk was in mijn gemeente wel illegaal. Dat onderscheid lijkt me niet zo moeilijk.

Tot slot is dit topic vooral een groepje harde piemels die elkaar versterken in het feit dat vuurwerk moet kunnen, ook al is het grotendeels verboden. Nogal dom.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:22:39 #11
342627 tja77
pi_211889658
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:21 schreef ems. het volgende:

[..]
Integendeel. Het helpt gegarandeerd om de vraag en invoer van illegaal vuurwerk te vergroten.
Fixed
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:23:11 #12
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211889668
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:09 schreef tja77 het volgende:

[..]
1) Dikke kans dat de Duitse politie je aan gaat houden als je de grens overgaat van Polen naar Duitsland. Dus ja, wel kans dat je daar wordt aangehouden, ook als Nederlander die van Polen naar Duitsland reist.
Voor de rest wel eens met je betoog.
Die grens is lang. Stuk of 10 grote wegen en 100'en kleinere overgangen. No way dat ze overal kunnen zijn. En je kan ook nog via praag om het nog minder te laten opvallen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211889676
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:22 schreef tja77 het volgende:

[..]
Fixed
Oh dat ook. Maar het vermindert desalniettemin alsnog de hoeveelheid vuurwerk in Nederland. Ook illegaal.
Conscience do cost.
pi_211889693
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:21 schreef Kreator het volgende:

[..]
Je zegt het alsof het iets vies is, maar dat klopt toch ook gewoon grotendeels? Ik hou niet van festivals, dus ik ga er niet naartoe en heb er dus geen last van. Ik hou niet van vuurwerk, maar omdat een relatief kleine groep mensen de wet overtreedt, heb ik er wel last van.
Een festival is in de basis niet illegaal. Alle vuurwerk was in mijn gemeente wel illegaal. Dat onderscheid lijkt me niet zo moeilijk.

Mensen die in de buurt wonen van festivals klagen steen en been vanwege de overlast en overtredingen. Dus typisch voorbeeld van iets waar jij geen last van hebt en dus daarom dan maar niet verboden hoeft te worden.

Zelf vind ik groepen wielrenners irritant, ook levensgevaarlijk, maar verbieden...nee
pi_211889705
quote:

[..]

Tot slot is dit topic vooral een groepje harde piemels die elkaar versterken in het feit dat vuurwerk moet kunnen, ook al is het grotendeels verboden. Nogal dom.
Het is vooral een groepje droge kutjes die alles wat ze maar een beetje irritant vinden willen verbieden. Helaas gaat de overheid er al deels in mee met halfbakken maatregelen die niets oplossen en het misschien zelfs wel verergeren.
Facts don't care about your feelings
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 11:26:14 #16
8781 crew  Frutsel
pi_211889730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Vooral dat laatste. Daarom ben ik ook voor een hondenverbod.
Alcohol ook.

Preventief lui met bivakmutsen hoodies of capuchon oppakken en de komende vijf jaar met oud en nieuw op het buro laten zitten.

Maar ja.. geen mensen.... politie :')
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:27:11 #17
342627 tja77
pi_211889749
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:23 schreef ems. het volgende:

[..]
Oh dat ook. Maar het vermindert desalniettemin alsnog de hoeveelheid vuurwerk in Nederland. Ook illegaal.
Uh nee, want al het (nu nog) legale vuurwerk wordt plotsklaps illegaal. Of denk je dat de mensen dat netjes gaan inleveren? Jij denkt dat iedere Nederlander die vuurwerk afsteekt alles heeft opgestoken?
Nou….nee
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:30:31 #18
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211889803
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:23 schreef ems. het volgende:

[..]
Want het tokkievolk dat nu met nitraten loopt te klooien neemt dan af of zo? Nee hoor, de overlast blijft, alleen de jaarwisseling zelf wordt anders. Geen vuurwerk meer, maar alleen nog maar rellen. En wat gaan we dan doen? Een avondklok??
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_211889812
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Alcohol ook.

Preventief lui met bivakmutsen hoodies of capuchon oppakken en de komende vijf jaar met oud en nieuw op het buro laten zitten.

Maar ja.. geen mensen.... politie :')
Mensen die berovingen hebben gedaan lopen vrij rond want er is geen personeel in de gevangenissen, maar mensen die 3 dagen te vroeg een rotje af laten gaan moeten DRACONISCH aangepakt worden. Soms vraag ik mij echt af wat er mis is met de gemiddelde fokker.

Ik gok een heel saai leven waarin de minste irritaties of tekenen van plezier heel groot worden gemaakt, want voor de rest is er enkel leegte en een beetje jaloezie.
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 11:33:06 #20
8781 crew  Frutsel
pi_211889841
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen die berovingen hebben gedaan lopen vrij rond want er is geen personeel in de gevangenissen, maar mensen die 3 dagen te vroeg een rotje af laten gaan moeten DRACONISCH aangepakt worden. Soms vraag ik mij echt af wat er mis is met de gemiddelde fokker.

Ik gok een heel saai leven waarin de minste irritaties of tekenen van plezier heel groot worden gemaakt, want voor de rest is er enkel leegte en een beetje jaloezie.
Ik verlang terug naar de tijd dat je drie dagen kon knallen, ik om 0400u al mijn eerste kleine bestelling kon ophalen en om half 5 al een buurman in zijn pyjama achter me aan had door mijn vakkundig aangestoken luchtfilters in zijn tuin.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:35:45 #21
342627 tja77
pi_211889868
quote:

[..]

Nogal dom? Een beetje zoals jij doet wanneer je op je naïviteit wordt gewezen zoals in #82 van deel 22, waar je nu niet meer op durft te reageren?

Je kent niet eens de feiten, want ook in jouw gemeente was cat. 1 (wat ook gewoon vuurwerk is) gewoon toegestaan.
pi_211889891
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:21 schreef ems. het volgende:

[..]
Integendeel. Het helpt gegarandeerd.
Zo naïef. Dat zwaardere spul gaat heel wat meer mensen naar de oogarts en SEH sturen hoor. Ook al zullen er dan in verhouding een stuk minder afstekers zijn. :')
pi_211889921
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 10:55 schreef tja77 het volgende:

[..]
Uhhh nee, er werd in Nederland voor 5 miljoen Euro minder aan vuurwerk verkocht, in Duitsland voor 10 miljoen Euro meer door Nederlanders. Nederlanders gaven dus meer geld uit aan vuurwerk, en dat met deze slechte weersvoorspellingen.
En met de inflatie is dat niet echt veel meer.
pi_211889925
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:38 schreef CR7 het volgende:

[..]
Zo naïef. Dat zwaardere spul gaat heel wat meer mensen naar de oogarts en SEH sturen hoor. Ook al zullen er dan in verhouding een stuk minder afstekers zijn. :')
Vuurwerktokkies gaan toch wel vuurwerktokkien. Als zowel verkoop als afsteken compleet illegaal is zal als puntje bij paaltje komt gewoon een stuk minder vuurwerkschade zijn. Die paar kinderen die knalletjes heel stoer vinden kunnen we verder ook wel missen.

Maar het verbod gaat om meer dan alleen de schade aan tokkies natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_211889941
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:40 schreef ems. het volgende:

[..]
Vuurwerktokkies gaan toch wel vuurwerktokkien. Als zowel verkoop als afsteken compleet illegaal is zal als puntje bij paaltje komt gewoon een stuk minder vuurwerkschade zijn. Die paar kinderen die knalletjes heel stoer vinden kunnen we verder ook wel missen.

Maar het verbod gaat om meer dan alleen de schade aan tokkies natuurlijk.
Waar heb je het over?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')