abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211889384
https://www.ioresearch.n(...)s-in-eigen-gemeente/

De OP sloeg ondertussen niet meer op het nieuwsbericht. Even snel aangepast met wat cijfers van 2 jaar terug. Draag gerust wat actuelers aan !
  dinsdag 2 januari 2024 @ 10:55:05 #2
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211889407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 10:34 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Toch werd dit jaar 5 miljoen minder uitgegeven aan vuurwerk.
Uhhh nee, er werd in Nederland voor 5 miljoen Euro minder aan vuurwerk verkocht, in Duitsland voor 10 miljoen Euro meer door Nederlanders. Nederlanders gaven dus meer geld uit aan vuurwerk, en dat met deze slechte weersvoorspellingen.
pi_211889427
Het handhaven blijft gewoon het punt. 1) shengen verdrag. Kan nu al vuurwerk halen in Polen en niemand die mij controleert bij de grens. Overigens is het vuurwerk uit Duitsland gewoon Europees goedgekeurd vuurwerk

2) je moet een vuurwerkafsteker op heterdaad betrappen wil je die persoon bekeuren. Dit gaat nooit lukken. En preventief fouilleren / visiteren gaat er nooit komen.

3) criminelen verdienen goed geld met vuurwerk smokkel. Pakkans nihil zie 1

4) oudejaarsavond een avond van drank- en drugsmisbruik. Oh wacht…drugs zijn ook verboden, handhaven lukt ook niet. Onder invloed zijn en vuurwerk een explosieve combinatie.

5) tientallen jaren bezuinigen op de politie en rechtspraak heeft geen goed gedaan. Er worden amper mensen veroordeeld.

Succes met het vuurwerkverbod. De klootzakken hebben er maling aan en pakkans nihil.
pi_211889485
Het is gewoon heel naief om te denken dat een vuurwerkverbod helpt.

Overigens ziekenhuizen zijn op oudejaarsavond drukker met slachtoffers van drankmisbruik en verdovende middelen.

Even off topic. Hele medische teams zijn aanwezig bij festivals. Zij zijn vooral druk met mensen die onder de verdovende middelen zitten. Festivals verbieden? En kijk eens in een normaal weekend op de eerste hulp van een ziekenhuis. Je weet niet wat je ziet.
  Forum Admin dinsdag 2 januari 2024 @ 11:08:47 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211889529
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:03 schreef Hoppahop het volgende:

Overigens ziekenhuizen zijn op oudejaarsavond drukker met slachtoffers van drankmisbruik en verdovende middelen.

Even off topic. Hele medische teams zijn aanwezig bij festivals. Zij zijn vooral druk met mensen die onder de verdovende middelen zitten. Festivals verbieden? En kijk eens in een normaal weekend op de eerste hulp van een ziekenhuis. Je weet niet wat je ziet.
"Ja maar daar heb ik geen last van dus dat hoef je dan niet te verbieden "
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:09:27 #6
342627 tja77
pi_211889534
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 10:56 schreef Hoppahop het volgende:
Het handhaven blijft gewoon het punt. 1) shengen verdrag. Kan nu al vuurwerk halen in Polen en niemand die mij controleert bij de grens. Overigens is het vuurwerk uit Duitsland gewoon Europees goedgekeurd vuurwerk

2) je moet een vuurwerkafsteker op heterdaad betrappen wil je die persoon bekeuren. Dit gaat nooit lukken. En preventief fouilleren / visiteren gaat er nooit komen.

3) criminelen verdienen goed geld met vuurwerk smokkel. Pakkans nihil zie 1

4) oudejaarsavond een avond van drank- en drugsmisbruik. Oh wacht…drugs zijn ook verboden, handhaven lukt ook niet. Onder invloed zijn en vuurwerk een explosieve combinatie.

5) tientallen jaren bezuinigen op de politie en rechtspraak heeft geen goed gedaan. Er worden amper mensen veroordeeld.

Succes met het vuurwerkverbod. De klootzakken hebben er maling aan en pakkans nihil.
1) Dikke kans dat de Duitse politie je aan gaat houden als je de grens overgaat van Polen naar Duitsland. Dus ja, wel kans dat je daar wordt aangehouden, ook als Nederlander die van Polen naar Duitsland reist.
Voor de rest wel eens met je betoog.
pi_211889623
quote:

Je hebt helemaal gelijk. Ook met je vorige post.

Snap dan ook niet waarom de politie plijt voor een algeheel verbod. Ze kunnen het nu al niet aan. En de linkse jank media doet er lekker aan mee om een beeld te schetsen van hoe erg het allemaal is terwijl het om een fractie gaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211889629
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vooral dat laatste. Daarom ben ik ook voor een hondenverbod.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211889637
quote:
Integendeel. Het helpt gegarandeerd.
Conscience do cost.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 11:21:39 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211889639
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je zegt het alsof het iets vies is, maar dat klopt toch ook gewoon grotendeels? Ik hou niet van festivals, dus ik ga er niet naartoe en heb er dus geen last van. Ik hou niet van vuurwerk, maar omdat een relatief kleine groep mensen de wet overtreedt, heb ik er wel last van.
Een festival is in de basis niet illegaal. Alle vuurwerk was in mijn gemeente wel illegaal. Dat onderscheid lijkt me niet zo moeilijk.

Tot slot is dit topic vooral een groepje harde piemels die elkaar versterken in het feit dat vuurwerk moet kunnen, ook al is het grotendeels verboden. Nogal dom.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:22:39 #11
342627 tja77
pi_211889658
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:21 schreef ems. het volgende:

[..]
Integendeel. Het helpt gegarandeerd om de vraag en invoer van illegaal vuurwerk te vergroten.
Fixed
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:23:11 #12
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211889668
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:09 schreef tja77 het volgende:

[..]
1) Dikke kans dat de Duitse politie je aan gaat houden als je de grens overgaat van Polen naar Duitsland. Dus ja, wel kans dat je daar wordt aangehouden, ook als Nederlander die van Polen naar Duitsland reist.
Die grens is lang. Stuk of 10 grote wegen en 100'en kleinere overgangen. No way dat ze overal kunnen zijn. En je kan ook nog via praag om het nog minder te laten opvallen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211889676
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:22 schreef tja77 het volgende:

[..]
Fixed
Oh dat ook. Maar het vermindert desalniettemin alsnog de hoeveelheid vuurwerk in Nederland. Ook illegaal.
Conscience do cost.
pi_211889693
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:21 schreef Kreator het volgende:

[..]
Je zegt het alsof het iets vies is, maar dat klopt toch ook gewoon grotendeels? Ik hou niet van festivals, dus ik ga er niet naartoe en heb er dus geen last van. Ik hou niet van vuurwerk, maar omdat een relatief kleine groep mensen de wet overtreedt, heb ik er wel last van.
Een festival is in de basis niet illegaal. Alle vuurwerk was in mijn gemeente wel illegaal. Dat onderscheid lijkt me niet zo moeilijk.

Mensen die in de buurt wonen van festivals klagen steen en been vanwege de overlast en overtredingen. Dus typisch voorbeeld van iets waar jij geen last van hebt en dus daarom dan maar niet verboden hoeft te worden.

Zelf vind ik groepen wielrenners irritant, ook levensgevaarlijk, maar verbieden...nee
pi_211889705
quote:

[..]

Tot slot is dit topic vooral een groepje harde piemels die elkaar versterken in het feit dat vuurwerk moet kunnen, ook al is het grotendeels verboden. Nogal dom.
Het is vooral een groepje droge kutjes die alles wat ze maar een beetje irritant vinden willen verbieden. Helaas gaat de overheid er al deels in mee met halfbakken maatregelen die niets oplossen en het misschien zelfs wel verergeren.
Facts don't care about your feelings
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 11:26:14 #16
8781 crew  Frutsel
pi_211889730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Vooral dat laatste. Daarom ben ik ook voor een hondenverbod.
Alcohol ook.

Preventief lui met bivakmutsen hoodies of capuchon oppakken en de komende vijf jaar met oud en nieuw op het buro laten zitten.

Maar ja.. geen mensen.... politie :')
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:27:11 #17
342627 tja77
pi_211889749
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:23 schreef ems. het volgende:

[..]
Oh dat ook. Maar het vermindert desalniettemin alsnog de hoeveelheid vuurwerk in Nederland. Ook illegaal.
Uh nee, want al het (nu nog) legale vuurwerk wordt plotsklaps illegaal. Of denk je dat de mensen dat netjes gaan inleveren? Jij denkt dat iedere Nederlander die vuurwerk afsteekt alles heeft opgestoken?
Nou….nee
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:30:31 #18
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211889803
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:23 schreef ems. het volgende:

[..]
Want het tokkievolk dat nu met nitraten loopt te klooien neemt dan af of zo? Nee hoor, de overlast blijft, alleen de jaarwisseling zelf wordt anders. Geen vuurwerk meer, maar alleen nog maar rellen. En wat gaan we dan doen? Een avondklok??
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_211889812
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Alcohol ook.

Preventief lui met bivakmutsen hoodies of capuchon oppakken en de komende vijf jaar met oud en nieuw op het buro laten zitten.

Maar ja.. geen mensen.... politie :')
Mensen die berovingen hebben gedaan lopen vrij rond want er is geen personeel in de gevangenissen, maar mensen die 3 dagen te vroeg een rotje af laten gaan moeten DRACONISCH aangepakt worden. Soms vraag ik mij echt af wat er mis is met de gemiddelde fokker.

Ik gok een heel saai leven waarin de minste irritaties of tekenen van plezier heel groot worden gemaakt, want voor de rest is er enkel leegte en een beetje jaloezie.
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 11:33:06 #20
8781 crew  Frutsel
pi_211889841
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen die berovingen hebben gedaan lopen vrij rond want er is geen personeel in de gevangenissen, maar mensen die 3 dagen te vroeg een rotje af laten gaan moeten DRACONISCH aangepakt worden. Soms vraag ik mij echt af wat er mis is met de gemiddelde fokker.

Ik gok een heel saai leven waarin de minste irritaties of tekenen van plezier heel groot worden gemaakt, want voor de rest is er enkel leegte en een beetje jaloezie.
Ik verlang terug naar de tijd dat je drie dagen kon knallen, ik om 0400u al mijn eerste kleine bestelling kon ophalen en om half 5 al een buurman in zijn pyjama achter me aan had door mijn vakkundig aangestoken luchtfilters in zijn tuin.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:35:45 #21
342627 tja77
pi_211889868
quote:

[..]

Nogal dom? Een beetje zoals jij doet wanneer je op je naïviteit wordt gewezen zoals in #82 van deel 22, waar je nu niet meer op durft te reageren?

Je kent niet eens de feiten, want ook in jouw gemeente was cat. 1 (wat ook gewoon vuurwerk is) gewoon toegestaan.
pi_211889891
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:21 schreef ems. het volgende:

[..]
Integendeel. Het helpt gegarandeerd.
Zo naïef. Dat zwaardere spul gaat heel wat meer mensen naar de oogarts en SEH sturen hoor. Ook al zullen er dan in verhouding een stuk minder afstekers zijn. :')
pi_211889921
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 10:55 schreef tja77 het volgende:

[..]
Uhhh nee, er werd in Nederland voor 5 miljoen Euro minder aan vuurwerk verkocht, in Duitsland voor 10 miljoen Euro meer door Nederlanders. Nederlanders gaven dus meer geld uit aan vuurwerk, en dat met deze slechte weersvoorspellingen.
En met de inflatie is dat niet echt veel meer.
pi_211889925
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:38 schreef CR7 het volgende:

[..]
Zo naïef. Dat zwaardere spul gaat heel wat meer mensen naar de oogarts en SEH sturen hoor. Ook al zullen er dan in verhouding een stuk minder afstekers zijn. :')
Vuurwerktokkies gaan toch wel vuurwerktokkien. Als zowel verkoop als afsteken compleet illegaal is zal als puntje bij paaltje komt gewoon een stuk minder vuurwerkschade zijn. Die paar kinderen die knalletjes heel stoer vinden kunnen we verder ook wel missen.

Maar het verbod gaat om meer dan alleen de schade aan tokkies natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_211889941
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:40 schreef ems. het volgende:

[..]
Vuurwerktokkies gaan toch wel vuurwerktokkien. Als zowel verkoop als afsteken compleet illegaal is zal als puntje bij paaltje komt gewoon een stuk minder vuurwerkschade zijn. Die paar kinderen die knalletjes heel stoer vinden kunnen we verder ook wel missen.

Waar heb je het over?
pi_211889947
quote:

[..]

Ja en de omstanders/gebouwen/autos die door het veel zwaardere vuurwerk geraakt gaan worden is collateral damage of niet. :')
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:44:35 #27
342627 tja77
pi_211889986
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:40 schreef Morri2 het volgende:

[..]
En met de inflatie is dat niet echt veel meer.
Vuurwerk in Duitsland is vele malen goedkoper (factor 2 tot 3) dan in Nederland. Dus als er daar FORS meer wordt gehaald, komt er qua hoeveelheid gigantisch meer het land binnen. Duitsland was finaal leeggekocht dit jaar door Nederlanders. De Duitsers hadden dit nog nooit zo extreem meegemaakt.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:45:43 #28
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_211889999
Met al die volidioten hier is het aankomende jaarwisseling goud geld verdienen met een beetje handel. ^O^
Heel veel sambal
pi_211890010
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:44 schreef tja77 het volgende:

[..]
Vuurwerk in Duitsland is vele malen goedkoper (factor 2 tot 3) dan in Nederland. Dus als er daar FORS meer wordt gehaald, komt er qua hoeveelheid gigantisch meer het land binnen. Duitsland was finaal leeggekocht dit jaar door Nederlanders. De Duitsers hadden dit nog nooit zo extreem meegemaakt.
Discussieren met hem/haar is sws onzinnig. In de jaren voor corona lag het rond de 70/80 miljoen. Vorig jaar zou een uitschieter zijn geweest vanwege de verloren jaren. Nou niet dus. :')
pi_211890012
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:42 schreef CR7 het volgende:

[..]
Ja en de omstanders/gebouwen/autos die door het veel zwaardere vuurwerk geraakt gaan worden is collateral damage of niet. :')
Ik vraag me vooral af waar je vandaan haalt dat als het verboden is dat dan iedereen maar massaal illegale nucleaire bommen gaat halen uit het buitenland.

En combineer het met flinke straffen en ook die bommetjes zullen op den duur verminderen.
Conscience do cost.
  Forum Admin dinsdag 2 januari 2024 @ 11:49:55 #31
pi_211890043
quote:

[..]

Wel een heerlijk stereotype zet je hier neer. En dan niet over tokkies _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211890061
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:46 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik vraag me vooral af waar je vandaan haalt dat als het verboden is dat dan iedereen maar massaal illegale nucleaire bommen gaat halen uit het buitenland.

En combineer het met flinke straffen en ook die bommetjes zullen op den duur verminderen.
Waar zeg ik iedereen? Maar ik denk dat je onderschat hoeveel tokkies er in NL rondlopen. Die willen maar 1 ding en dat is de boel op stelten zetten met hun vuurwerk. Legaal of illegaal.

En daarbij zwaar straffen in Nederland? :')
pi_211890126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:50 schreef CR7 het volgende:

[..]
Waar zeg ik iedereen? Maar ik denk dat je onderschat hoeveel tokkies er in NL rondlopen. Die willen maar 1 ding en dat is de boel op stelten zetten met hun vuurwerk. Legaal of illegaal.
Ik denk dat ik daar een vrij redelijk beeld van heb. En mede dankzij hun is er dus een roep voor het illegaal maken van vuurwerk, buiten gecontroleerde shows om. En dat soort volk blijf je houden als je er allemaal vage regels op na houdt en onzichtbare scheidingslijnen tussen wat legaal of illegaal is. De wet zegt een hoop, maar er wordt om diverse redenen helemaal niets mee gedaan.

De schouders ophalen en tokkies maar laten tokken lijkt me in ieder geval ook niet wenselijk.
quote:
En daarbij zwaar straffen in Nederland? :')
Ja, een man kan dromen.
Conscience do cost.
pi_211890132
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:09 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nee, Duitsland zit ook in Schengen. Er is geen wettelijke basis om je zomaar aan te houden. Vrij verkeer van personen en goederen.
pi_211890162
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die grens is lang. Stuk of 10 grote wegen en 100'en kleinere overgangen. No way dat ze overal kunnen zijn. En je kan ook nog via praag om het nog minder te laten opvallen.
Nogmaals Schengen akkoord. Juridisch moet je het heel goed kunnen dicht timmeren om als land daar niet aan te houden.
pi_211890177
Ligt het aan mij, of zijn er dit jaar meer filmpjes van mensen die gericht lopen te knallen met die legale boxen? Ze lopen er zelfs mee.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 12:05:53 #37
364681 over_hedge
pi_211890248
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 09:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar je hebt nog steeds niet 8uitgelegd hoe het dan verminderd?
Want tot nu toe leidt elk verbod tot meer overlast...
Sorry hoor dat heb ik nu al 5x gezegd. Geen zin om weer te gaan herhalen kan je terug lezen in het halve boek wat ik gister ondertussen getypt hebt :)

quote:
Knalvuurwerk en vuurpijlen zijn dus illegaal. (38%)
Zwaar illegaal vuurwerk dus ook (23%)
Blijft legaal consumenten vuurwerk over 21%
Daarnaast is de groep die zegt slachtoffer te zijn van legaal vuurwerk groter omdat illegaal vuurwerk nou eenmaal verboden is. Je gaat niet snel zeggen dat je illegaal vuurwerk aan het afsteken was met de kans dat de politie ff langs komt om het restant in beslag te nemen.
Potjes die om kunnen waaien zijn dus ook al uit het assortiment genomen. Als een lontje niet goed werkt, gaat het vuurwerk niet aan. Het is niet dat het lontje plotsklaps sneller ontbrandt.
Het lontje gaat altijd een stuk het vuurwerk in voordat het vuurwerk afgaat, een te kort lontje kan pas als je het vuurwerk openmaakt. Maar dan gebruik je het vuurwerk niet op de juiste manier en ben je aan het knutselen wat ook illegaal is.
Vuurwerk wat niet meer goed is? Uhhh gaat het over de uiterste houdbaarheidsdatum of wat?
Niet elk knalvuurwerk en pijlen zijn nu illegaal en zit gewoon in die 38%. Van de rest kan je leuk elk voorbeeld goed willen praten. Maar als het allemaal zo geweldig ging als je nu wilt voordoen waren er niet zoveel problemen geweest he.

Net of er nooit wat mis gaat met lontjes. vuurwerk wat knalt wat niet hoort te knallen dat soort dingen. Zoals ik al zei deed ik dit vroeger ook. En toen ook dingen zien gebeuren met bijvoorbeeld grondbloemen die opeens ontploffen terwijl dat niet hoort. Maar nu kom jij dan vast aan dat het niet waar is. Of dat er dan iets gedaan is met die grondbloem oid.

Maar als het allemaal zo geweldig veilig was. Hadden er al een stuk minder problemen geweest..

quote:
Die twee doden zijn een beetje jammer maar ik vind dit eigenlijk geen absurde aantallen als je kijkt naar de hoeveelheid deelnemers

Nog niet tegengekomen van dit jaar naar meestal ligt dat rond de 10 procent van de Nederlanders naar schatting

Zeg duizend gewonden op anderhalf miljoen man?

Lekker laten gaan joh
Nouja die doden zijn geloof ik de personen die zelf aan het klote zijn. Daar kan ik iets minder rouwig omzijn. Wat veel vervelender is, zijn de mensen die het niet eens zelf afsteken. Of alle schade aan autos en woningen etc van mensen die er al helemaal niks mee te maken hebben,

Als alle schade en slachtoffers nou alleen onder de mensen waren die het afsteken en/of er naar kijken dan was het probleem al wat minder :P

quote:
Oh ja prima. Ik vind het ziek om ons sociale stelsel te misbruiken als reden om vrijheid van mensen af te pakken. Het is een immoreel standpunt, omdat je zaagt aan het sociale stelsel door het een vijand van mensen te maken ipv een schild tegen de moeilijkere momenten van het leven. Het is bovendien een dom standpunt vanuit een egoïstisch perspectief. Ik weet namelijk 100% zeker dat jij ook plezier dingen doet die ons allemaal geld kunnen gaan kosten en dan is het nogal dom om mensen een reden te geven dat van je af te pakken.

Had je hier nog wat tegenin te brengen of laat je het bij een selectieve quote en wat domme smilies?
:') Dus jij stelt een stuk of 7 vragen in 1 post. Die ik netjes 1 voor 1 voor je beantwoord. Die negeer je totaal en komt met dit vage verhaaltje waar geen knoop aan vast te knopen is. En daarna nog steeds butthurt zijn over wat emoticons. Oke joh

Edit: Oh kut qoute ging nu mis. Nu krijgt maar 1 iemand een melding. Nu lijkt het net of ik alleen op icecream reageer wat dus niet klopt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 12:08:26 #38
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211890277
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:35 schreef tja77 het volgende:

waar je nu niet meer op durft te reageren?

Woest.
pi_211890344
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Sorry hoor dat heb ik nu al 5x gezegd. Geen zin om weer te gaan herhalen kan je terug lezen in het halve boek wat ik gister ondertussen getypt hebt :)

Probleem is dat wat je wel veel typt en dat blijft herhalen maar het onlogisch is en niet klopt.
Dat gaf je zelf trouwens ook aan. Dus dan ben ik benieuwd hoe je denkt het wel op te gaan lossen met een oplossing die wel klopt.

Want zoals gezegd wat lost een totaalverbod nu op als het niet gehandhaafd kan en gaat worden?
Die vraag kan en wil je niet beantwoorden.

De effecten daarvan zien we trouwens ook bij het drugsbeleid. Hartstikke illegaal met redelijk wat handhaving en strenge straffen/repressie maar toch heb je tegenwoordig sneller coke bezorgd dan een pizza.

quote:
[..]
Niet elk knalvuurwerk en pijlen zijn nu illegaal en zit gewoon in die 38%. Van de rest kan je leuk elk voorbeeld goed willen praten. Maar als het allemaal zo geweldig ging als je nu wilt voordoen waren er niet zoveel problemen geweest he.

Net of er nooit wat mis gaat met lontjes. vuurwerk wat knalt wat niet hoort te knallen dat soort dingen. Zoals ik al zei deed ik dit vroeger ook. En toen ook dingen zien gebeuren met bijvoorbeeld grondbloemen die opeens ontploffen terwijl dat niet hoort. Maar nu kom jij dan vast aan dat het niet waar is. Of dat er dan iets gedaan is met die grondbloem oid.

Maar als het allemaal zo geweldig veilig was. Hadden er al een stuk minder problemen geweest..
[..]
Nouja die doden zijn geloof ik de personen die zelf aan het klote zijn. Daar kan ik iets minder rouwig omzijn. Wat veel vervelender is, zijn de mensen die het niet eens zelf afsteken. Of alle schade aan autos en woningen etc van mensen die er al helemaal niks mee te maken hebben,

Als alle schade en slachtoffers nou alleen onder de mensen waren die het afsteken en/of er naar kijken dan was het probleem al wat minder :P
[..]
:') Dus jij stelt een stuk of 7 vragen in 1 post. Die ik netjes 1 voor 1 voor je beantwoord. Die negeer je totaal en komt met dit vage verhaaltje waar geen knoop aan vast te knopen is. En daarna nog steeds butthurt zijn over wat emoticons. Oke joh

Edit: Oh kut qoute ging nu mis. Nu krijgt maar 1 iemand een melding. Nu lijkt het net of ik alleen op icecream reageer wat dus niet klopt
Rest is idd niet voor mij dus reageer ik niet op.

Al deel ik de mening dat het aantal slachtoffers insignificant is en ook al jaren stabiel/dalend. Het aantal slachtoffers van honden ligt factoren hoger. Ook heb ik daar meer overlast van en ik zou ze dus graag verboden zien.

Ook zijn juist wel alle pijlen en knalvuurwerk al een aantal jaar verboden. Dus wat je ziet en hoort is allemaal al illegaal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_211890345
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:46 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat doen mensen al. Vrijwel wat je ziet en hoort is illegaal, want het legale vuurwerk maakt amper geluid en komt amper de lucht in.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 12:18:07 #41
364681 over_hedge
pi_211890372
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Probleem is dat wat je wel veel typt en dat blijft herhalen maar het onlogisch is en niet klopt.
Kan je onlogisch vinden. Dat is prima. Het herhalen komt vooral omdat ik na een tijdje op 5 verschillende mensen moest gaan reageren die op 5 verschillende stukjes vallen en daar op reageerde :P Werd na een tijdje beetje lastig volgen en zal ook wel mensen overgeslagen hebben ja

Want zoals gezegd wat lost een totaalverbod nu op als het niet gehandhaafd kan en gaat worden?

Dit stukje dan nog heel kort snel dan:

Er zijn genoeg mensen die niet de moeite gaan nemen om het uit het buiteland te gaan halen. En dus niks gaan afsteken. Dus dan is er al minder.

Hou dit paar jaar vol. En zal elk jaar al wat minder worden. En steeds normaler te worden. En voor de jeugd van nu zo normaal dat je over een jaar of 10 een heel stuk minder gezeik dan nu hebt

Dat de handhaving anders moet zijn we het van de rest over eens. En hoe dat precies anders moet zou ik ook niet zo snel het antwoord op weten.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211890448
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:18 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Kan je onlogisch vinden. Dat is prima. Het herhalen komt vooral omdat ik na een tijdje op 5 verschillende mensen moest gaan reageren die op 5 verschillende stukjes vallen en daar op reageerde :P Werd na een tijdje beetje lastig volgen en zal ook wel mensen overgeslagen hebben ja

Er zijn genoeg mensen die niet de moeite gaan nemen om het uit het buiteland te gaan halen. En dus niks gaan afsteken. Dus dan is er al minder.

Hou dit paar jaar vol. En zal elk jaar al wat minder worden. En steeds normaler te worden. En voor de jeugd van nu zo normaal dat je over een jaar of 10 een heel stuk minder gezeik dan nu hebt

Dat de handhaving anders moet zijn we het van de rest over eens. En hoe dat precies anders moet zou ik ook niet zo snel het antwoord op weten.
Waarom wel vuurwerk verbieden en bijvoorbeeld honden, voetbalwedstrijden, auto's, wielrenners, chips, alcohol, motoren etc niet?
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 12:26:31 #43
364681 over_hedge
pi_211890495
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:23 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Waarom wel vuurwerk verbieden en bijvoorbeeld honden, voetbalwedstrijden, auto's, wielrenners, chips, alcohol, motoren etc niet?
Omdat dit een topic is over vuurwerk. En het steeds wijzen naar andere problemen beetje rare redenatie vind.
Ik wil best met je in discussie over honden beten. En hoe we daar iets aan kunnen doen. En aan de voetbal debielen die het verpesten voor de rest. Maar vind en de vergelijking raar. En ja maar zij doen het ook is nog nooit een goede reden geweest.

Dit gebeurt hier elke keer. Lijkt af en toe het bnw Oekraïne topic waar elke post is: JA MAAR DE USA!
pi_211890508
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Omdat dit een topic is over vuurwerk. En het steeds wijzen naar andere problemen beetje rare redenatie vind.
Ik wil best met je in discussie over honden beten. En hoe we daar iets aan kunnen doen. En aan de voetbal debielen die het verpesten voor de rest. Maar vind en de vergelijking raar. En ja maar zij doen het ook is nog nooit een goede reden geweest.

Dit gebeurt hier elke keer. Lijkt af en toe het bnw Oekraïne topic waar elke post is: JA MAAR DE USA!
Nee, helemaal niet. Het gaat over de vraag waarom het ene wel en het andere niet verboden hoeft te worden.

Het komt meestal neer op smaak.
pi_211890509
quote:

[..]

Toen vuurwerk verboden was met corona die 2 jaar zag je juist het 2de jaar meer vuurwerk de lucht ingaan dan het eerste jaar... Dus vraag me af of het werkelijk gaat helpen. Het probleem met oud en nieuw is het gevoel van wettenloosheid door alle excessen die er gebeuren. Als je dan nog iets gaat verbieden wat niet te handhaven valt gaat dat gevoel alleen maar toenemen met alle gevolgen van dien.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 12:31:57 #46
342627 tja77
pi_211890553
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:57 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Nee, Duitsland zit ook in Schengen. Er is geen wettelijke basis om je zomaar aan te houden. Vrij verkeer van personen en goederen.
Uhh nee, als jij met cat. 3 of 4 de grens over rijdt van Polen naar Duitsland, dan heb je een pakkans. En dan ben je in overtreding. Schengen land of niet. Het spul dat je in je auto hebt, mag je niet in je bezit hebben.

Punt.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 12:32:26 #47
342627 tja77
pi_211890556
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:08 schreef Kreator het volgende:

[..]
Woest.
Hypocriet ben je, that’s all.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 12:33:00 #48
364681 over_hedge
pi_211890563
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Toen vuurwerk verboden was met corona die 2 jaar zag je juist het 2de jaar meer vuurwerk de lucht ingaan dan het eerste jaar... Dus vraag me af of het werkelijk gaat helpen. Het probleem met oud en nieuw is het gevoel van wettenloosheid door alle excessen die er gebeuren. Als je dan nog iets gaat verbieden wat niet te handhaven valt gaat dat gevoel alleen maar toenemen met alle gevolgen van dien.
Bij corona was het voornamelijk ook gewoon: OVERHEID KUT! dus overheid zegt dit. Dan doe ik lekker het tegenovergestelde want overheid dom! Of het nou om mondkapjes of vuurwerk ging :P

Weet niet of dat jaar heel erg goed voorbeeld is voor hoe het kan zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:27 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, helemaal niet. Het gaat over de vraag waarom het ene wel en het andere niet verboden hoeft te worden.

Het komt meestal neer op smaak.
Hoezo op smaak. Ik haat vuurwerk niet, nogmaals tussen mijn 14 en 19 was ik zelf een vuurwerk gekkie. Deden best wel debielen dingen met de vriendengroep. Dus ik was zelf ook gewoon onderdeel van het probleem. En vind naar goede vuurwerkshow kijken ook gewoon leuk. Laatst in disney was er nog een hele mooie <3 Dus nee smaak is niet zozeer de reden dat ik er klaar mee ben :)

Van de rest heet het toch echt Vuurwerkverbod topic. Niet Waarom het 1en wel andere niet topic :P
pi_211890571
quote:

[..]

Ja het vuurwerk wordt over het geheel wellicht minder. Maar tokkies onttok je niet door hun speelgoed af te pakken. Tokkies tokken omdat ze van nature tokkies zijn. Gooien ze niet met vuurwerk dan zijn het wel bakstenen. Los van dat tokkies altijd wel aan hun vuurwerk komen. Wat ik al eerder zei er komt zoveel zooi in containers aan wat er niet uit wordt gepikt. Daar Duizel je van.
pi_211890583
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Bij corona was het voornamelijk ook gewoon: OVERHEID KUT! dus overheid zegt dit. Dan doe ik lekker het tegenovergestelde want overheid dom! Of het nou om mondkapjes of vuurwerk ging :P

Weet niet of dat jaar heel erg goed voorbeeld is voor hoe het kan zijn.

En jij denkt dat de gewone legale vuurwerkliefhebber dat bij een vuurwerkverbod niet denkt...
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 12:34:52 #51
364681 over_hedge
pi_211890584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:33 schreef CR7 het volgende:

[..]
Ja het vuurwerk wordt over het geheel wellicht minder. Maar tokkies onttok je niet door hun speelgoed af te pakken. Tokkies tokken omdat ze van nature tokkies zijn. Gooien ze niet met vuurwerk dan zijn het wel bakstenen. Los van dat tokkies altijd wel aan hun vuurwerk komen. Wat ik al eerder zei er komt zoveel zooi in containers aan wat er niet uit wordt gepikt. Daar Duizel je van.
Nou top toch? Dat je altijd gezeik met tokkies blijft houden ben ik het ook helemaal mee eens he. Het is niet dat ik denk dat het magisch allemaal is opgelost met een verbod. Ik denk wel dat het bij kan dragen aan het langzaam verminderen van het leed
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 12:37:06 #52
364681 over_hedge
pi_211890605
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]
En jij denkt dat de gewone legale vuurwerkliefhebber dat bij een vuurwerkverbod niet denkt...
Ja hoor. Zullen ze vast denken. Toch echt genoeg mensen die niet de moeite gaan nemen om naar het buitenland te gaan voor vuurwerk als het niet meer bij de lokale spot te koop is. Waardoor het volume dus gewoon afneemt.
pi_211890645
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja hoor. Zullen ze vast denken. Toch echt genoeg mensen die niet de moeite gaan nemen om naar het buitenland te gaan voor vuurwerk als het niet meer bij de lokale spot te koop is. Waardoor het volume dus gewoon afneemt.
Nederland is niet een groot land dus dat zal wel tegen vallen. Bedoel ik heb mensen ooit gesproken uit die uit Den Helder kwamen om vuurwerk in Duitsland te kopen in de buurt van Oberhausen.
pi_211890662
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nou top toch? Dat je altijd gezeik met tokkies blijft houden ben ik het ook helemaal mee eens he. Het is niet dat ik denk dat het magisch allemaal is opgelost met een verbod. Ik denk wel dat het bij kan dragen aan het langzaam verminderen van het leed
Nee want ik ben er van overtuigd dat al het gezeik wat er nu al optreed komt door die tokkies. Er kan altijd wat mis gaan. Maar over het algemeen als je geen gekke dingen doet - en niet zoals die mongool op dat filmpje die een vuurpijl in zn mik douwt - dan kan er normaal gewoon weinig mis gaan. Die zelfde tokkies gaan gewoon door.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 12:44:59 #55
364681 over_hedge
pi_211890695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:40 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Nederland is niet een groot land dus dat zal wel tegen vallen. Bedoel ik heb mensen ooit gesproken uit die uit Den Helder kwamen om vuurwerk in Duitsland te kopen in de buurt van Oberhausen.
Het gaat meer om de familie die normaal bij de lokale plek een pakketje vuurwerk halen. Die gaan echt niet die moeite nemen. Dan haal je gewoon al veel leed van kinder ogen en ander letsel weg.

En nee geld niet voor iedereen, zeker genoeg die het wel doet. Maar daar gaat het toch niet om. Het idee is ook niet dat je in 1x alles aangepakt hebt. Dat kost tijd. Maar dat het langzaam steeds minder wordt en je over aantal jaar om een wat betere letsel aantallen zit en de schade elk jaar minder is. En de ziekenhuizen etc het wat minder druk hebben.

Ik krijg soms beetje het idee dat mensen alleen maar een oplossing willen horen die in 1x heel het probleem oplost.
En die zijn er niet. Maar bij alles blijven roepen handhaven werkt niet! En dat als reden nemen om niks te veranderen helpt al helemaal niks.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 12:45:53 #56
364681 over_hedge
pi_211890704
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:42 schreef CR7 het volgende:

[..]
Nee want ik ben er van overtuigd dat al het gezeik wat er nu al optreed komt door die tokkies. Er kan altijd wat mis gaan. Maar over het algemeen als je geen gekke dingen doet - en niet zoals die mongool op dat filmpje die een vuurpijl in zn mik douwt - dan kan er normaal gewoon weinig mis gaan. Die zelfde tokkies gaan gewoon door.
Nou oke. Dan zijn we het daar niet over eens en gaan elkaar denk ik niet overtuigen :P Wat ook een prima conclusie kan zijn :)
pi_211890715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Het gaat meer om de familie die normaal bij de lokale plek een pakketje vuurwerk halen. Die gaan echt niet die moeite nemen. Dan haal je gewoon al veel leed van kinder ogen en ander letsel weg.

Ja hier ligt het probleem ook echt :')
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 12:49:10 #58
364681 over_hedge
pi_211890751
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:46 schreef CR7 het volgende:

[..]
Een onderdeel van het probleem ja. Kan je leuk :') doen. En gaan ontkennen. Maar dat is vrij duidelijk om te zien hoor.
pi_211890789
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nou oke. Dan zijn we het daar niet over eens en gaan elkaar denk ik niet overtuigen :P Wat ook een prima conclusie kan zijn :)
Hoe kan je het hier niet mee eens zijn? Wie denk je dat al die zooi gooit naar de hulpverleners? :')
pi_211890808
quote:

[..]

En nee geld niet voor iedereen, zeker genoeg die het wel doet. Maar daar gaat het toch niet om. Het idee is ook niet dat je in 1x alles aangepakt hebt. Dat kost tijd. Maar dat het langzaam steeds minder wordt en je over aantal jaar om een wat betere letsel aantallen zit en de schade elk jaar minder is. En de ziekenhuizen etc het wat minder druk hebben.

Ik krijg soms beetje het idee dat mensen alleen maar een oplossing willen horen die in 1x heel het probleem oplost.
En die zijn er niet. Maar bij alles blijven roepen handhaven werkt niet! En dat als reden nemen om niks te veranderen helpt al helemaal niks.
Die pakketen zijn er nog amper wat je bedoelt en is vooral vervangen door F1 vuurwerk. Heel veel kleine items vallen tegenwoordig onder F1 op een paar dingen na. Je weet wel wat we al 100x gezegd hebben dat is niet te verbieden vanwege EU wetgeving...

Het meeste wat verkocht word zijn cakes en compounds. De rest is al verboden. Zeker mensen die compounds kopen zullen echt wel naar het buitenland rijden omdat die dingen al snel 100 euro kosten. Als je dat ervoor over hebt is een ritje buitenland zo gemaakt. Kleine cakes die makkelijk omvallen waren dit jaar in Nederland al niet te koop daarom dat het zo druk was in Duitsland deze jaarwisseling.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 12:55:29 #61
364681 over_hedge
pi_211890824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:53 schreef CR7 het volgende:

[..]
[..]
Hoe kan je het hier niet mee eens zijn? Wie denk je dat al die zooi gooit naar de hulpverleners? :')
Ja de tokkies. Daar ben ik het toch ook mee eens? Ik zeg toch nergens dat de tokkies opeens verdwijnen als er een verbod is. Kan voor de 10e keer vertellen waarom een verbod naar mijn mening in de toekomst langzaam wel helpt. Maar dat heeft weinig zin. Volgens mij is mijn punt nu duidelijk. En als je het niet snapt prima. Maar nu leg je woorden in mijn mond die ik niet zeg
pi_211890828
Ik geloof best dat een vuurwerk verbod uiteindelijk zal werken, niet meteen maar na een aantal jaren zal vuurwerk met oud en nieuw steeds meer afnemen.

Maar dat veranderd verder weinig aan de onrust en rellen, die zullen gewoon blijven en dat zullen ook de laatste mensen zijn die nog steeds zware bommen gooien.
pi_211890856
quote:

[..]

Bij de lokale plek verkopen ze niet echt iets waarmee je handen eraf kunt blazen. Oogletsel kan, maar dan moet je echt boven die pot gaan hangen of zo.

Zit hier vlakbij de grens (zowel de Duitse als de Belgische) en 99% van wat je op straat ziet liggen komt niet uit Nederland.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 13:00:11 #64
364681 over_hedge
pi_211890875
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:54 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Die pakketen zijn er nog amper wat je bedoelt en is vooral vervangen door F1 vuurwerk. Heel veel kleine items vallen tegenwoordig onder F1 op een paar dingen na. Je weet wel wat we al 100x gezegd hebben dat is niet te verbieden vanwege EU wetgeving...

Het meeste wat verkocht word zijn cakes en compounds. De rest is al verboden. Zeker mensen die compounds kopen zullen echt wel naar het buitenland rijden omdat die dingen al snel 100 euro kosten. Als je dat ervoor over hebt is een ritje buitenland zo gemaakt. Kleine cakes die makkelijk omvallen waren dit jaar in Nederland al niet te koop daarom dat het zo druk was in Duitsland deze jaarwisseling.
Dan ga je met de EU praten. Ook die wetten zijn te veranderen. je mag gewoon een voorstel doen als lid. Helemaal als je het over een lange termijn visie hebt. het is echt elke keer alleen maar redenen bedenken waar het niet werkt. Ipv ook maar iets meedenken hoe we het gezeik kunnen verminderen.

Dat de mensen die nu al naar het buitenland gaan, het dan nog steeds doen klopt.
  Forum Admin dinsdag 2 januari 2024 @ 13:02:45 #65
pi_211890899
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dan ga je met de EU praten. Ook die wetten zijn te veranderen. je mag gewoon een voorstel doen als lid. Helemaal als je het over een lange termijn visie hebt. het is echt elke keer alleen maar redenen bedenken waar het niet werkt. Ipv ook maar iets meedenken hoe we het gezeik kunnen verminderen.

Dat de mensen die nu al naar het buitenland gaan, het dan nog steeds doen klopt.
Ja de gehele EU gaat cat1 vuurwerk verbieden omdat Nederland nu al moeite heeft met een deelverbod te handhaven.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 13:03:32 #66
364681 over_hedge
pi_211890902
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Bij de lokale plek verkopen ze niet echt iets waarmee je handen eraf kunt blazen. Oogletsel kan, maar dan moet je echt boven die pot gaan hangen of zo.

Zit hier vlakbij de grens (zowel de Duitse als de Belgische) en 99% van wat je op straat ziet liggen komt niet uit Nederland.
Mwa. vriendje/kennis van me mist stukje van zijn vinger door een grondbloem die in zijn hand ontplofte. Die niet horen te ontploffen. En zover ik weet heeft hij er niks geks mee gedaan en was het gewoon pech. Het is niet dat dat soort vuurwerk voor geen letsel zorgt; plus een hoop schade aan van alles.

En jongeren gebruiken vuurwerk nou ook niet allemaal zoals het hoort. En daar komt gewoon veel ellende van.

En dat vlak bij de grens het zo is wil ik best van je aannemen. Maar dat is natuurlijk geen goede graadmeter voor de rest van het land.

Zullen vast ook een stuk meer mensen gaan tanken over de grens dan iemand uit Rotterdam zal doen
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 13:05:32 #67
364681 over_hedge
pi_211890922
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja de gehele EU gaat cat1 vuurwerk verbieden omdat Nederland nu al moeite heeft met een deelverbod te handhaven.
Wie weet. Als je niet eens een poging waagt om het bespreekbaar te maken dan zal je het nooit weten he. Maar alleen maar roepen het kan niet heb je toch al helemaal niks aan. Terwijl wetten gewoon gewijzigd kunnen worden.

nog los van dat je dus al dingen kan doen zonder de Eu nodig te hebben.
pi_211890944
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Lol, je weet er echt weinig van af he. De huidige EU vuurwerkwetgeving is vooral door het aandringen van Nederland ontstaan om illegaal vuurwerk aan te kunnen pakken. Dat hele proces heeft meer dan 10 jaar geduurd. Plus met het huidige politieke klimaat in Nederland denk ik dat Nederland sowieso de komende jaren amper serieus genomen gaat worden binnen de EU.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 13:09:10 #69
364681 over_hedge
pi_211890986
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Lol, je weet er echt weinig van af he. De huidige EU vuurwerkwetgeving is vooral door het aandringen van Nederland ontstaan om illegaal vuurwerk aan te kunnen passen. Dat hele proces heeft meer dan 10 jaar geduurd. Plus met het huidige politieke klimaat in Nederland denk ik dat Nederland sowieso de komende jaren amper serieus genomen gaat worden binnen de EU.
Oke en nu? Veranderd niks aan wat ik zei
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 13:10:58 #70
364681 over_hedge
pi_211891010
Ik heb nog geen 1 goede reden gehoord waarom het wel moet blijven.
Alleen maar redenen waar het vooral niet kan..

En gun mij ook een avondje lol is geen goede reden
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 13:15:41 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211891057
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:10 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb nog geen 1 goede reden gehoord waarom het wel moet blijven.
Omdat die er niet zijn. Het is een achterlijke traditie die door de tijd is ingehaald, maar waaraan, zoals bij zoveel dingen in Nederland, een klein groepje schreeuwers angstvallig blijft vasthouden.
pi_211891111
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Mwa. vriendje/kennis van me mist stukje van zijn vinger door een grondbloem die in zijn hand ontplofte. Die niet horen te ontploffen. En zover ik weet heeft hij er niks geks mee gedaan en was het gewoon pech. Het is niet dat dat soort vuurwerk voor geen letsel zorgt; plus een hoop schade aan van alles.

En jongeren gebruiken vuurwerk nou ook niet allemaal zoals het hoort. En daar komt gewoon veel ellende van.

En dat vlak bij de grens het zo is wil ik best van je aannemen. Maar dat is natuurlijk geen goede graadmeter voor de rest van het land.

Zullen vast ook een stuk meer mensen gaan tanken over de grens dan iemand uit Rotterdam zal doen
Het is inderdaad niet zo dat het per definitie niet voor schade zorgt, maar over het algemeen is het legale vuurwerk niet krachtig genoeg om makkelijk voor schade te zorgen.

Hoe dichter bij de grens, hoe groter de verleiding inderdaad. Je bent hier sneller in Maaseik dan dat je een legaal verkooppunt hebt gevonden.

Maar je hebt ook mensen die inslaan om door te verkopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Lol, je weet er echt weinig van af he. De huidige EU vuurwerkwetgeving is vooral door het aandringen van Nederland ontstaan om illegaal vuurwerk aan te kunnen pakken. Dat hele proces heeft meer dan 10 jaar geduurd. Plus met het huidige politieke klimaat in Nederland denk ik dat Nederland sowieso de komende jaren amper serieus genomen gaat worden binnen de EU.
Op aandringen van Nederland na een moeizaam proces. En dan blijkt Nederland niet te handhaven en moet er maar weer nieuwe regelgeving komen.

Sowieso een Nederlands trekje. Je hebt een regel, die handhaaf je niet en dus voer je meer weer een extra regel in.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:19:29 #73
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_211891118
is het een idee om de Purge in te voeren: op 31 December tussen 18:00 en 06:00 geen politie op straat.
pi_211891119
quote:

[..]

Dat klinkt theoretisch leuk maar de praktijk met de drugsproblematiek laat zien dat het waarschijnlijk juist andersom zal gaan werken en erger gaan worden omdat alles toch al illegaal is en je dan net zo goed zwaarder vuurwerk kunt kopen.

Ik bedoel het alcoholverbod voor mensen onder de 18 heeft vooral ook als effect gehad dat er veel stiekem gebeurt en dat ze eerder beginnen met drugs omdat dat makkelijker te verkrijgen is.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 13:26:36 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211891204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar de praktijk met de drugsproblematiek laat zien dat het waarschijnlijk juist andersom zal gaan werken en erger gaan worden omdat alles toch al illegaal is en je dan net zo goed zwaarder vuurwerk kunt kopen.
Dit is overigens totaal nog niet bewezen, dat legaliseren van drugs een positief effect heeft.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')