abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 december 2023 @ 22:50:58 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211851242
Goedenavond,

Wat mij opvalt is dat veel vrouwen vanaf halverwege 20 hun lange lokken verruilen voor een kort kapsel. Ik zie voornamelijk middelbare school scholieren en jonge vrouwen ( begin 20) nog met lang haar, maar dat is niet van lange duur. Als ik dan vrouwen zie die wat volwassener zijn met lang haar, zijn het vaak extensions.

Ik begrijp dat kort haar makkelijker is, maar ik vind langer haar wel vrouwelijker staan. In het buitenland zie je veel meer dat vrouwen van alle leeftijden hun haar lang houden, waarom hier niet?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_211851321
Omdat ze te lui zijn om het bij te houden
U MAD?
pi_211852674
Mode niet meer begrijpen is een van de duidelijkste tekenen van ouderdom, sterkte.
pi_211854123
Dat is een optische illusie. Vrouwen van 25+ zijn meestal langer dan meisjes van 10, en daardoor lijkt hun haar korter.
pi_211854330
45+ misschien, of 55
Maar 25+ slaat nergens op
  zondag 31 december 2023 @ 00:37:08 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_211854653
Omdat alle vrouwen op een bepaald moment overstappen op korte pittige kapsels als teken dat het leven voorbij is en ze het lot geaccepteerd hebben
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 31 december 2023 @ 00:46:09 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_211854916
Ik heb op mijn 21e verjaardag mijn haar kort geknipt. Niet omdat het makkelijker was, want iedere vrouw die kort haar heeft (gehad) weet dat kort haar niet makkelijker is.
Ik knipte mijn haar kort omdat ik los wilde breken van de algemene consensus van wat een vrouw hoorde te doen. Het voelde fantastisch, bevrijdend.
En ik weet dat een hoop boze mensen vinden dat een vrouw dit nooit hoort te doen. Maar ik ben blij dat ik me daarvan heb los weten te weken.
De lengte van mijn haar heeft nooit invloed gehad op mijn vrouwelijkheid. Maar de druk van het moeten hebben van lang golvend haar was wel bedrukkend. Als je van nature lang golvend haar hebt is dat wellicht lastig in te denken. Maar mijn haar verpietert als het lang wordt. Het wordt slap, met veel dooie punten. Ook als ik geregeld knip ;) de krul zakt er uit. En dan eindig je met het eeuwige suffe staartje of knotje omdat je er verder geen zak mee kan.

Dus al sinds mijn 21e verjaardag knip ik met regelmaat mijn haar korter. Omdat ik me dan meer als mezelf voel.
disclaimer
  zondag 31 december 2023 @ 01:11:35 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211855350
Ik heb mijn hele leven kort haar gehad en dan ook echt pixie kort haar. Helaas nooit de ballen gehad om er met een tondeuse overheen te gaan. Maar kort haar is heerlijk.

Nu voor de tweede keer in m'n leven echt lang golvend/krullend haar. Mensen gaan er dan ook weleens vanuit dat ik een lieve vrouw ben. Niets is minder waar, dat korte haar zorgde er wel voor dat mensen zich daar niet snel in vergisten.

Ik heb nu lang haar omdat ik die krullen pas een paar jaar geleden ontdekt heb. En zo'n superkort koppie staat alleen echt mooi als je jong en slank bent. Ik ben geen van beiden :+ :P en om te voorkomen dat ik een moeke-imago krijg, helpt het wel om lang haar te hebben. Dus toch ook wel die peer pressure om er leuk uit te zien. Maar het is ook een naturel manier om me niet in allerlei andere bochten te wringen, zoals altijd make-up dragen (doe ik een paar keer per jaar) of overdreven jong kleden of zo.
Resistance is futile.
pi_211855592
lekker fris/sportief!!
pi_211856872
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 00:46 schreef SQ het volgende:
Ik heb op mijn 21e verjaardag mijn haar kort geknipt. Niet omdat het makkelijker was, want iedere vrouw die kort haar heeft (gehad) weet dat kort haar niet makkelijker is.
Ik knipte mijn haar kort omdat ik los wilde breken van de algemene consensus van wat een vrouw hoorde te doen. Het voelde fantastisch, bevrijdend.
En ik weet dat een hoop boze mensen vinden dat een vrouw dit nooit hoort te doen. Maar ik ben blij dat ik me daarvan heb los weten te weken.
De lengte van mijn haar heeft nooit invloed gehad op mijn vrouwelijkheid. Maar de druk van het moeten hebben van lang golvend haar was wel bedrukkend. Als je van nature lang golvend haar hebt is dat wellicht lastig in te denken. Maar mijn haar verpietert als het lang wordt. Het wordt slap, met veel dooie punten. Ook als ik geregeld knip ;) de krul zakt er uit. En dan eindig je met het eeuwige suffe staartje of knotje omdat je er verder geen zak mee kan.

Dus al sinds mijn 21e verjaardag knip ik met regelmaat mijn haar korter. Omdat ik me dan meer als mezelf voel.
En hoe is het met de relaties? Iemand al gevonden die zich wil binden?
  zondag 31 december 2023 @ 04:36:47 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211857246
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 03:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
En hoe is het met de relaties? Iemand al gevonden die zich wil binden?
Niet weten dat SQ en haar man allebei zeer actief zijn op FOK! en 3 kinderen hebben :') .
Resistance is futile.
pi_211858862
Omdat ze er lekker pittig uit willen zien.
pi_211858962
Knap en kort haar kan toch.

Als je lelijk bent staat lang haar misschien beter. Zie je minder van je kop.
5 Ferrari's op videoband!
pi_211859117
Ik ga zelf heen en weer, van lang naar net boven de schouders. Ik vind het gewoon fijn om het haar te kunnen nemen waar ik op dat moment zin in heb zonder me af te hoeven vragen wat men aantrekkelijk vindt.

Ik merk trouwens sowieso weinig van een dwingend schoonheidsideaal. Zo draag ik geen make-up en heb ik daar nooit negatieve opmerkingen over gehad. Ik draag daarentegen wel graag pumps en daar krijg ik regelmatig opmerkingen over: waarom doe ik mezelf die ellende aan en kies ik niet voor praktische schoenen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211859194
quote:

Hoeveel katten heb je nu?
pi_211859254
quote:
10s.gif Op zondag 31 december 2023 04:36 schreef Seven. het volgende:

[..]
Niet weten dat SQ en haar man allebei zeer actief zijn op FOK! en 3 kinderen hebben :') .
Dat zegt allemaal niet zo veel.

Verder ken ik 99% hier niet, eveneens andersom.
  zondag 31 december 2023 @ 10:21:37 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211859768
Ik heb het idee dat het beruchte "kort pittig kapsel" de laatste jaren juist wat minder te zien is. In ieder geval veel minder bij vrouwen jonger dan 50.

Maar meestal zijn dat wat burgerlijke types die dat dragen voor wie seks slechts iets functioneels is.
pi_211859863
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Maar meestal zijn dat wat burgerlijke types die dat dragen voor wie seks slechts iets functioneels is.
Hoe weet je dat?
  zondag 31 december 2023 @ 10:33:49 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211859980
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?
Levenservaring
pi_211860007
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Levenservaring
Heb je een relatie met een kortharige vrouw die niet geniet van seks met jou?
pi_211860520
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 09:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat zegt allemaal niet zo veel.

Verder ken ik 99% hier niet, eveneens andersom.
Klopt. Genoeg lelijke mannen die uiteraard een lelijke vrouw vinden.
Lelijke mannen met veel geld, trouwen een mooie vrouw.
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 31 december 2023 @ 10:58:26 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211860541
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heb je een relatie met een kortharige vrouw die niet geniet van seks met jou?
Nee, heb enkel langharigen gehad en de ene zal meer tevreden zijn geweest dan de ander.

Het gaat niet om kortharig op zich. Er zijn genoeg sexy kortharigen. Het gaat om het typetje waar Koefnoen ooit Ipie omheen bedacht.

Die kom je in het dagelijks leven ook geregeld tegen.
pi_211860601
Niet iedere vrouw heeft vol dik haar wat makkelijk in model te brengen is. Als ze parttime of fulltime werk doet en daarnaast moet ze ook voor haar kinderen en het huishouden zorgen, kan ik mij er wel iets bij voorstellen dat ze het niet ziet zitten om elke dag een half uur nodig heeft om haar kapsel te fatsoeneren.

Het beruchte "kort pittig kapsel"-type zijn vrouwen die sowieso weinig aandacht besteden aan hun uiterlijk. Als iemand er slonzig en smoezelig bijloopt maar heeft wel een paarse kleurspoeling in haar haar aangebracht, is dat wel een komisch gezicht en worden daar grappen over gemaakt.
pi_211860758
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, heb enkel langharigen gehad en de ene zal meer tevreden zijn geweest dan de ander.

Het gaat niet om kortharig op zich. Er zijn genoeg sexy kortharigen. Het gaat om het typetje waar Koefnoen ooit Ipie omheen bedacht.

Die kom je in het dagelijks leven ook geregeld tegen.
Hoe weet je dan dat die niet genieten van seks? Misschien zijn het wel beesten in bed.
  zondag 31 december 2023 @ 11:11:09 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211860769
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoe weet je dan dat die niet genieten van seks? Misschien zijn het wel beesten in bed.
Voor de meeste mensen geldt "What you see is what you get"
pi_211860877
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]
Klopt. Genoeg lelijke mannen die uiteraard een lelijke vrouw vinden.
Lelijke mannen met veel geld, trouwen een mooie vrouw.
Ik zal niet zeggen dat TS lelijk is of dat kort haar lelijk is per definitie.
Het ligt wel aan het gezicht enzo.

Maar haar redenen waarom vind ik cringe as F.
pi_211860914
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En wat krijg je dan als je een man ziet met terugtrekkende haarlijn en naar voren trekkende buik?
  zondag 31 december 2023 @ 11:19:48 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211861006
quote:
10s.gif Op zondag 31 december 2023 11:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En wat krijg je dan als je een man ziet met terugtrekkende haarlijn en naar voren trekkende buik?
Haarlijn en karakter hebben geen directe link met elkaar.

Maar zo'n bierbuik zal doorgaans ook niet meer het vuur in zich hebben.
pi_211861019
quote:

[..]
De onderbuikpatrouille is weer on the roll :7
pi_211861059
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?
De glazen bol van Fok! :7

Voor al uw internetwijsheid O+
pi_211861390
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]
De glazen bol van Fok! :7

Voor al uw internetwijsheid O+
't Is een gemakzuchtig stereotype. Waarom heeft menig man en vrouw het nodig om het stereotype te bekrachtigen en er openlijk afkeur over uit te spreken? Dat vind ik een interessantere vraag dan die in de OP.
  zondag 31 december 2023 @ 11:34:36 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211861469
- Volwassener/serieuzer over willen komen. Laten zien dat je geen 'meisje' meer bent.
- Onder andere vrouwen niet teveel boven het maaiveld uit willen steken.
- "Het hoort boven je veertigste nou eenmaal zo." ( :{ )
- In sommige gevallen ook gewoon te dun haar om het lang te houden.
  zondag 31 december 2023 @ 12:31:31 #33
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211863082
quote:

Dus eerst zeg je dat je je haar kort knipt om je te bevrijden en voor te doen als een feminist en daarna zeg je dat je haar te dun is voor lang haar?

Is je haar stiekem niet gemaakt voor lang haar en heb je jezelf aangepraat dat je dan maar als een bevrijdende feminist door het leven gaat?

Ik vind het een slap excuus.
  zondag 31 december 2023 @ 12:33:23 #34
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211863133
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Niet iedere vrouw heeft vol dik haar wat makkelijk in model te brengen is. Als ze parttime of fulltime werk doet en daarnaast moet ze ook voor haar kinderen en het huishouden zorgen, kan ik mij er wel iets bij voorstellen dat ze het niet ziet zitten om elke dag een half uur nodig heeft om haar kapsel te fatsoeneren.

Het beruchte "kort pittig kapsel"-type zijn vrouwen die sowieso weinig aandacht besteden aan hun uiterlijk. Als iemand er slonzig en smoezelig bijloopt maar heeft wel een paarse kleurspoeling in haar haar aangebracht, is dat wel een komisch gezicht en worden daar grappen over gemaakt.
Lang haar kost inderdaad veel tijd en moeite dus dat begrijp ik enigzins wel. Maar het kan toch ook tot schouderlengte ?
  zondag 31 december 2023 @ 12:34:06 #35
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211863144
quote:

[..]
Wat een onzin :')
pi_211863355
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:31 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Dus eerst zeg je dat je je haar kort knipt om je te bevrijden en voor te doen als een feminist en daarna zeg je dat je haar te dun is voor lang haar?

Is je haar stiekem niet gemaakt voor lang haar en heb je jezelf aangepraat dat je dan maar als een bevrijdende feminist door het leven gaat?

Een slap excuus? :D Alsof we een morele verplichting hebben om lang haar te hebben. Houd op, joh.
pi_211863364
De laatste keer dat ik kort haar heb gehad was ik nog een klein kind.

Heb het altijd ergens tussen halverwege de rug of langer.
Lang haar is heerlijk makkelijk en ik vind het fijn voelen om me heen.

Ik hoop dat ik sterf met lang haar, maar het is altijd afwachten hoe het loopt als je bejaard wordt.
  zondag 31 december 2023 @ 12:55:01 #38
338319 ZarB
Piña colada
pi_211863646
Hoe kort is dan kort? Een bob of kort pittig?

Ik vind dit bijvoorbeeld geweldig, maar mijn vorm hoofd, kaaklijn en kruin zijn hier ongeschikt voor.

Dus heb ik het maar lang.

Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 31 december 2023 @ 13:39:10 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211864521
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:34 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Wat een onzin :')
Jawel hoor, zo ingewikkeld zijn de meeste mensen niet. Vaak is de verpakking een representatie van wat erin zit.
  zondag 31 december 2023 @ 14:06:25 #40
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211864999
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 13:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel hoor, zo ingewikkeld zijn de meeste mensen niet. Vaak is de verpakking een representatie van wat erin zit.
Misschien heb je gelijk. Ik had ergens gelezen dat vrouwen met lang haar een andere type man aantrekken dan vrouwen met een kort kapsel.
  zondag 31 december 2023 @ 14:09:19 #41
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211865064
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:55 schreef ZarB het volgende:
Hoe kort is dan kort? Een bob of kort pittig?

Ik vind dit bijvoorbeeld geweldig, maar mijn vorm hoofd, kaaklijn en kruin zijn hier ongeschikt voor.

Dus heb ik het maar lang.

[ afbeelding ]
Ik vind dat echt kort haar. Dat vind ik zonde.
  zondag 31 december 2023 @ 14:10:50 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211865092
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 14:06 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Misschien heb je gelijk. Ik had ergens gelezen dat vrouwen met lang haar een andere type man aantrekken dan vrouwen met een kort kapsel.
Het zijn patronen die je vaak ziet. Je ziet dat ook bij politieke partijen. Iedere partij heeft zijn eigen typetjes die je ziet terugkomen. Die passen bij een partij vanwege een bepaald karakter. En bij dat karakter passen dan weer bepaalde uiterlijke keuzes.
  zondag 31 december 2023 @ 14:11:44 #43
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211865105
Ik heb in mijn jeugd in vele topics de korte pittige kapsels afgekraakt. Inmiddels een stukje ouder, maar ik kom het eigenlijk nooit tegen in mijn omgeving. De enigen die ik kan bedenken die ik echt kende waren destijds nog tieners (de ene was een alto en de andere had haar extensions eruit gehaald en toen moest het schijnbaar geknipt worden). Dus nu maak ik me er niet meer druk om. :)
pi_211865210
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:34 schreef Eightyone het volgende:
- In sommige gevallen ook gewoon te dun haar om het lang te houden.
Dit realiseren veel mensen zich volgens mij niet. Het is niet dat vrouwzijn garant zijn voor eeuwig behoud van een jeugdige bos haar, omdat kalen zoals bij mannen niet aan de orde is.
pi_211865243
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 14:11 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik heb in mijn jeugd in vele topics de korte pittige kapsels afgekraakt. Inmiddels een stukje ouder, maar ik kom het eigenlijk nooit tegen in mijn omgeving. De enigen die ik kan bedenken die ik echt kende waren destijds nog tieners (de ene was een alto en de andere had haar extensions eruit gehaald en toen moest het schijnbaar geknipt worden). Dus nu maak ik me er niet meer druk om. :)
Ik heb ook het idee dat echt kort haar voor vrouwen veel minder in de mode is dan 15-20 jaar geleden. En volgens mij is TS daar ook blijven hangen aangezien het volgens haar al bij 25+ jaar oud veel voorkomt. :')
  zondag 31 december 2023 @ 14:20:28 #46
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211865278
quote:
Woon je in de stad?

Hier (plattelandsregio) is kort, zeker boven de 40, de norm.

Ik hoor het ook weleens, "zal je vast leuk staan".

[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 31-12-2023 21:37:50 ]
pi_211865357
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 14:20 schreef Eightyone het volgende:

Ik hoor het ook weleens, "zal je vast leuk staan".
Nou, schandalig.
pi_211865522
Als vrouw zou ik trouwens wel overwegen kort haar te nemen vanwege alle kortzichtige mannen die daarop afknappen. Dan heb je iig geen last meer van hun avances.

En als je kort haar dan toevallig zelf ook nog mooi vindt is het een win-win.
pi_211865843
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:31 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Wie ben jij om daar zo over te oordelen?
Dat je iets niet mooi vind dat snap ik nog. Maar ga niet een ander veroordelen omdat diegene niet voldoet aan jouw verwachtingen en plaatje wat je bij een vrouw hebt.
Lengte van het haar maakt je nietmeer of minder vrouwelijk, zelfde geldt voor mannen.
Zijn mannen met lang haar dan te vrouwelijk?
Dat werd vroeger gezien als mannelijk en stoer, mannen met lang haar waren krijgers.

Sommige vrouwen kunnen ook niet veel anders. Niet elke vrouw is gezegend met dik vol haar.
Life is a highway...let's ride it!
  zondag 31 december 2023 @ 14:51:11 #50
338319 ZarB
Piña colada
pi_211865978
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 14:09 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik vind dat echt kort haar. Dat vind ik zonde.
Als je dit kapsel kunt hebben ben je knapper dan alle langharige 25 minners bij elkaar.

Ik zie veel te vaak vrouwen met lang haar wat sluik, vettig of dood is. Je moet het kapsel dragen dat bij je gezicht en haar past.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 31 december 2023 @ 15:03:21 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211866124
quote:
Ik heb inderdaad ook het idee dat de archetypische korte pittige kapsels wat uit de gratie zijn.
pi_211866191
Kortpittig blijf ik onaantrekkelijk vinden, sorry dames.
Vakman pur sang
pi_211866238
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 14:51 schreef ZarB het volgende:

[..]
Als je dit kapsel kunt hebben ben je knapper dan alle langharige 25 minners bij elkaar.

Ik zie veel te vaak vrouwen met lang haar wat sluik, vettig of dood is. Je moet het kapsel dragen dat bij je gezicht en haar past.
Precies. Een verzorgd kapsel is veel waardevoller dan een bepaalde lengte.
pi_211866895
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 22:50 schreef britneycheers het volgende:
Goedenavond,

Wat mij opvalt is dat veel vrouwen vanaf halverwege 20 hun lange lokken verruilen voor een kort kapsel. Ik zie voornamelijk middelbare school scholieren en jonge vrouwen ( begin 20) nog met lang haar, maar dat is niet van lange duur. Als ik dan vrouwen zie die wat volwassener zijn met lang haar, zijn het vaak extensions.

Ik begrijp dat kort haar makkelijker is, maar ik vind langer haar wel vrouwelijker staan. In het buitenland zie je veel meer dat vrouwen van alle leeftijden hun haar lang houden, waarom hier niet?
Wat maakt jou het uit wat vrouwen doen met hun haar? Laat lekker gaan en bemoei je met je eigen zaken. Dat gezeik altijd op het uiterlijk van vrouwen is zo vermoeiend en je ontkomt er gewoon totaal niet aan als vrouw.
  zondag 31 december 2023 @ 15:49:11 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211867019
Waarom zou je niet lekker meningen mogen vormen over uiterlijk van vrouwen (of mannen)? Er zijn van die dingen die het leven leuk maken.
  zondag 31 december 2023 @ 17:14:20 #56
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211868564
quote:

[..]

Dat klopt, zo vind ik dit kapsel ook niet mooi en zal 30 cm eraf er gezonder uit zien.

Hoewel ik bij deze foto hieronder het wel weer vind kunnen:

Maar de mensen die zeggen dat dit een verbetering is zijn gewoon jaloerse vrouwen:

pi_211868801
Vrouwen in Nederland zijn over het algemeen vrij lui, die verzorgen zichzelf minder dan bv de Oostblok types.
pi_211873783
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 00:37 schreef karr-1 het volgende:
Omdat alle vrouwen op een bepaald moment overstappen op korte pittige kapsels als teken dat het leven voorbij is en ze het lot geaccepteerd hebben
Met de tijd hebben gaan ze steeds meer lijken op wat ze altijd al diep van binnen waren: een zuurpruim.
  zondag 31 december 2023 @ 22:37:47 #59
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_211873950
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 17:28 schreef Scorpie het volgende:
Vrouwen in Nederland zijn over het algemeen vrij lui, die verzorgen zichzelf minder dan bv de Oostblok types.
Wat zie jij onder 'zichzelf verzorgen'?

Een laag make up en mooie kleertjes aan is mi niet hetzelfde als jezelf goed verzorgen.

Ik verzorg mijzelf zeer goed maar doe niet aan uiterlijk vertoon en in jouw ogen ben ik wss minder verzorgt als een type die zich de hele week niet heeft gedoucht, 3 uur aan zichzelf plamuurt en deo/parfum op doet om lekker te ruiken!

Heb wel een hele dikke bos onhandelbaar lang haar trouwens.
To BG or not to BG!
pi_211874139
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 22:37 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Een laag make up en mooie kleertjes aan is mi niet hetzelfde als jezelf goed verzorgen.

Ik verzorg mijzelf zeer goed maar doe niet aan uiterlijk vertoon en in jouw ogen ben ik wss minder verzorgt als een type die zich de hele week niet heeft gedoucht, 3 uur aan zichzelf plamuurt en deo/parfum op doet om lekker te ruiken!

Dat klopt, ik vind je dan minder verzorgd.
pi_211877227
quote:

So true. Ik heb een collega met gemillimeterd grijs haar. En ze is prachtig, want ze heeft een mooi gezicht en kan het hebben. Ik had ooit een huisarts met een flinke bos grijze krullen. En ze was mooi en jeugdig, geheel tegen het heersende beeld in dat grijs haar ouwelijk maakt.
pi_211877280
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 22:25 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Met de tijd hebben gaan ze steeds meer lijken op wat ze altijd al diep van binnen waren: een zuurpruim.
Opvallend genoeg zie ik hier vooral zure reacties van mannen.
  maandag 1 januari 2024 @ 11:09:58 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211877484
quote:
10s.gif Op maandag 1 januari 2024 10:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Opvallend genoeg zie ik hier vooral zure reacties van mannen.
Jij vind het vreemd dat mannen hier niet razend enthousiast van worden?

pi_211877521
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb je misschien ook een overzicht van hun mannen ernaast?

pi_211877589
Je hebt ook vrouwen met zo’n heel mannelijk kapsel. En die lopen dan met zo’n dunne man.
Dan denk ik altijd wie is daar nou het vrouwtje?
Vakman pur sang
  maandag 1 januari 2024 @ 11:22:41 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211877609
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heb je misschien ook een overzicht van hun mannen ernaast?

[ afbeelding ]
Vast, maar dat maakt de aangehaalde vrouwen niet ineens aantrekkelijk ofzo.
pi_211877644
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik vermoed dat hun partners in hun handen mogen knijpen met zulke verzorgde vrouwen.
  Moderator maandag 1 januari 2024 @ 11:32:27 #68
441859 crew  Lenny77
pi_211877707
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit zijn allemaal 45/50+ vrouwen. Waarschijnlijk gaat een man van 30 dat niet aantrekkelijk vinden, nee. Maar het is maar de vraag of dat aan het haar ligt? Het zal meer aan de leeftijd liggen.
Een man van 50+ gaat er waarschijnlijk een pak minder last van hebben.
Ik zie sowieso een zachtheid in hun ogen dus ik denk wel dat het lieve vrouwen zijn (en laat dat op de lange termijn nu eens een hele mooie eigenschap zijn).
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 1 januari 2024 @ 11:44:21 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211877794
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit zijn allemaal 45/50+ vrouwen. Waarschijnlijk gaat een man van 30 dat niet aantrekkelijk vinden, nee. Maar het is maar de vraag of dat aan het haar ligt? Het zal meer aan de leeftijd liggen.
Een man van 50+ gaat er waarschijnlijk een pak minder last van hebben.
Ik zie sowieso een zachtheid in hun ogen dus ik denk wel dat het lieve vrouwen zijn (en laat dat op de lange termijn nu eens een hele mooie eigenschap zijn).
Nou bij aantrekkelijke 50+ vrouwen denk ik eerder aan bijvoorbeeld een Femke Halsema, Gunay Uslu of Jeanine Hennis ofzo.
  Moderator maandag 1 januari 2024 @ 11:52:04 #70
441859 crew  Lenny77
pi_211877852
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou bij aantrekkelijke 50+ vrouwen denk ik eerder aan bijvoorbeeld een Femke Halsema, Gunay Uslu of Jeanine Hennis ofzo.
Maar dat zijn sowieso al 'mooiere' vrouwen.
Net zoals je bij 50+ mannen mooie exemplaren hebt en mindere. Je moet ook een beetje geluk hebben met je kop zeg maar.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 1 januari 2024 @ 11:54:14 #71
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211877870
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die zouden er met loshangend lang haar ook ook niet echt aantrekkelijk uitzien hoor. Lang haar alleen maakt je echt niet mooier.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211877871
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mooie vrouwen inderdaad.

Hm, wat hebben ze toch met elkaar gemeen? :Y)
  maandag 1 januari 2024 @ 11:55:16 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211877877
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mooie vrouwen inderdaad.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat ze geen archetypisch "kort pittig kapsel" hebben
pi_211877900
Is dit politiek geworden?
Vakman pur sang
pi_211877917
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:
  maandag 1 januari 2024 @ 12:01:56 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211877928
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee maar voorbeelden van bekende mooie vrouwen zoek ik meestal daar aangezien die er meestal wel uitzien zoals je in het dagelijks leven tegenkomt.
pi_211877933
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mooie vrouwen inderdaad.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als deze vrouwen kilo’s aankomen en ze knippen hun haar dan zien ze er net zo uit als de vrouwen op de foto (bij wijze van). Dan voldoen ze niet meer aan een bepaald schoonheidsideaal en worden ze net zo beoordeeld als de vrouwen op de foto’s.

Maar eigenlijk snap ik de discussie niet helemaal :+! Het zijn ook keuzes die we maken en we hoeven (en willen?) ook niet allemaal aan dat schoonheidsideaal te voldoen. Niet iedereen wil dat, vindt dat mooi, interesseert dat wat. Laat mensen hun eigen keuzes maken ipv meteen te oordelen, ik vind het jammer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2024 12:02:52 ]
pi_211877944
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 12:02 schreef prunus het volgende:

[..]
Als deze vrouwen kilo’s aankomen en ze knippen hun haar dan zien ze er net zo uit als de vrouwen op de foto (bij wijze van). Dan voldoen ze niet meer aan een bepaald schoonheidsideaal en worden ze net zo beoordeeld als de vrouwen op de foto’s.
Wonderlijk, al die nuances ineens waaruit blijkt dat het niet om het korte haar an sich gaat.
pi_211877962
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 12:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wonderlijk, al die nuances ineens waaruit blijkt dat het niet om het korte haar an sich gaat.
Maar dat is het toch ook? Als een slanke vrouw met een prima/normaal gezicht een kort kapsel heeft dan wordt ze echt niet zo hard beoordeeld als de vrouwen op de foto.

Verder snap ik de discussie en/of de haat van mannen niet richting vrouwen die niet (willen) voldoen aan een bepaald schoonheidsideaal. Laat mensen lekker in hun waarde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2024 12:08:29 ]
  maandag 1 januari 2024 @ 12:19:15 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211878059
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 12:08 schreef prunus het volgende:

[..]
Maar dat is het toch ook? Als een slanke vrouw met een prima/normaal gezicht een kort kapsel heeft dan wordt ze echt niet zo hard beoordeeld als de vrouwen op de foto.

Verder snap ik de discussie en/of de haat van mannen niet richting vrouwen die niet (willen) voldoen aan een bepaald schoonheidsideaal. Laat mensen lekker in hun waarde.
Want vrouwen beoordelen elkaars uiterlijk nooit? En ook dat van mannen niet?

Het heeft ook weinig met haat te maken. Veel mensen praten nou eenmaal graag over wat ze aantrekkelijk vinden en wat niet.
pi_211878069
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 12:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het heeft ook weinig met haat te maken. Veel mensen praten nou eenmaal graag over wat ze aantrekkelijk vinden en wat niet.
Het is ook onzin.

Het zijn andere vrouwen die de standaard bedenken en creëren qua hoe de schoonheid van een vrouw te benadrukken.
Van mode tot make up tot hoe te verleiden, dit is geen mannen iets.. dit is een vrouwen iets.
pi_211878139
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:33 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Lang haar kost inderdaad veel tijd en moeite dus dat begrijp ik enigzins wel. Maar het kan toch ook tot schouderlengte ?
Dit vind ik zo'n onzin.
Ik.kan er tijd en moeite in steken, maar even een kam erdoor en een staart of vlecht in is een heel stuk makkelijker dan korter haar in model moeten brengen.

Het enige wat iets langer duurt is het wassen van het haar en het drogen. Maar ik was mijn haar toch vrijwel altijd voor het slapen gaan, is het de volgende ochtend prima droog.

Zeker met stijl haar is langer juist makkelijker.
pi_211878143
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 22:37 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Zien wij mannen anders.
Je hebt je verzorgen voor jezelf, wassen tandenpoetsen, lekker ruiken.

En je hebt je verzorgen voor de ogen van de man.
Rode lippenstift, accentuerende kleding, mooi kapsel.

Die 2e kan een man van genieten, alleen al de aanwezigheid in een ruimte fleurt hem op.

Die 1e is oké maar heeft duidelijk geen moeite gedaan om het mannen naar de zin te maken.
Vakman pur sang
pi_211878189
quote:

[..]

quote:

[..]

Natuurlijk, maar mannen worden veel minder beoordeeld op hun uiterlijk en er is minder ‘druk’ om te voldoen aan bepaalde schoonheidsnormen.

Ik vind de reacties in het topic van veel mannen best veroordelend en hatelijk naar vrouwen toe maar dat is mijn mening. En ach ja is ook maar net wat je wil en waar je je mee bezig wil houden inderdaad.
  maandag 1 januari 2024 @ 12:37:51 #85
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211878203
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 12:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Het is ook onzin.

Het zijn andere vrouwen die de standaard bedenken en creëren qua hoe de schoonheid van een vrouw te benadrukken.
Van mode tot make up tot hoe te verleiden, dit is geen mannen iets.. dit is een vrouwen iets.
Niet helemaal waar. Er is wel degelijk bewijs.

quote:
Experimenten en observaties hebben aangetoond dat het haar van een vrouw een belangrijke rol speelt bij hoe mannen de aantrekkelijkheid van een vrouw beoordelen. De kwaliteit en lengte van het haar dienen als een representatie van genetische kracht en algehele gezondheid. Diverse studies hebben aangetoond dat mannen vrouwen met halflang tot lang haar aantrekkelijker vinden dan vergelijkbare vrouwen met kort haar. Mannen zijn ook van mening dat vrouwen met lang haar gezonder zijn dan vrouwen met kort haar.

Een onderzoek, gepubliceerd in het tijdschrift "Human Nature", toonde aan dat vrouwen die aanvankelijk als minder aantrekkelijk werden beschouwd door een testgroep, plotseling veel hoger scoorden toen ze aan dezelfde testgroep werden getoond met een langere haarstijl.

pi_211878230
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Waren die zoveel beter geweest met lang haar dan?

Het zijn gewoon in het geheel niet de meest opvallende vrouwen door een mooi uiterlijk.

Zelf ben ik gewoon gemiddeld, dat ik lang haar heb maakt daarin het verschil niet echt.

Ik vind vaak kleding ed daar meer in doen. Een hobbezak broek of 1 die je figuur goed uit laat komen bv. Of een leuke jurk tegenover een flodder ding.
Dikke plakuurlaag tegenover een wat meer subtiele make up.
pi_211878237
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 12:37 schreef britneycheers het volgende:
Experimenten en observaties hebben aangetoond dat het haar van een vrouw een belangrijke rol speelt bij hoe mannen de aantrekkelijkheid van een vrouw beoordelen.
Bron: kapsels.net
  maandag 1 januari 2024 @ 12:42:56 #88
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211878258
Nog een reden om mijn haar niet kort te knippen:

quote:
Gelukkig zijn niet alle mannen hetzelfde en zijn er ook heren die wegdromen van een vrouw met een korte coupe. Vrouwen met kort haar worden vaak geadoreerd doordat ze goed te lijken weten wat ze willen. Ze stralen iets stoers en eigenzinnigs uit. De mannen die zo’n krachtige vrouw wél aan kunnen, zijn meestal de moderne en ruimdenkende types. Ze vallen vaak in de categorie ‘hipster‘ en vinden het bijvoorbeeld ook woest aantrekkelijk als hun vriendin in een wijdvallend jasje of boyfriend jeans loopt.
https://grazia.nl/artikel(...)of-kort-haar-houden/

:')
pi_211878347
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 12:42 schreef britneycheers het volgende:
Nog een reden om mijn haar niet kort te knippen:
[..]
https://grazia.nl/artikel(...)of-kort-haar-houden/

:')
Nietszeggende artikeltjes natuurlijk.

Meer bewijs is, neem de top 10 aantrekkelijkste mannen, en kijk eens welke vriendin erbij hoort.
Vakman pur sang
  maandag 1 januari 2024 @ 12:53:52 #90
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211878354
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 12:35 schreef prunus het volgende:

[..]
[..]
Natuurlijk, maar mannen worden veel minder beoordeeld op hun uiterlijk en er is minder ‘druk’ om te voldoen aan bepaalde schoonheidsnormen.

Ik vind de reacties in het topic van veel mannen best veroordelend en hatelijk naar vrouwen toe maar dat is mijn mening. En ach ja is ook maar net wat je wil en waar je je mee bezig wil houden inderdaad.
Ik zie mannen de laatste tijd ook allerlei dingen doen als botox, haar transplantaties en facings. Niet te vergeten dat er een groep mannen zijn die zich volspuiten met anabolen. Kennelijk hebben zij ook net zoveel last van onzekerheden als vrouwen.
  maandag 1 januari 2024 @ 12:55:07 #91
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211878366
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 12:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nietszeggende artikeltjes natuurlijk.

Meer bewijs is, neem de top 10 aantrekkelijkste mannen, en kijk eens welke vriendin erbij hoort.
Wie behoren er volgens jou in de top 10 aantrekkelijkste mannen?
pi_211878374

Vakman pur sang
pi_211878419
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 12:55 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Wie behoren er volgens jou in de top 10 aantrekkelijkste mannen?
Daar heb ik geen verstand van dus heb ik gewoon gegoogeld. ;(
Maar zag dat Harrie Styles op 1 stond.
Wat is dat nou weer voor een figuur. Sjongejonge

Nou ja daar past dan weer een kort kapsel bij.
Vakman pur sang
pi_211878456
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoe bedoel je?
pi_211878486
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 13:05 schreef prunus het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
Bedoel ik wat?
Vakman pur sang
pi_211878508
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:

Die 1e is oké maar heeft duidelijk geen moeite gedaan om het mannen naar de zin te maken.
Ik denk dat je hier wel een antwoord te pakken hebt op de vraag in de TT: naarmate vrouwen ouder worden, worden ze over het algemeen minder behaagziek. Als ik zo'n opmerking lees, proest ik het uit.
  maandag 1 januari 2024 @ 13:18:22 #97
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211878554
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja harrie styles past in het type man die op “vrijgevochte en krachtige vrouwen valt in een stoere leren jack”.

Het zal niet mijn type zijn.

Ik vind de aantrekkelijke mannen toch wel meer de bokser types, gewoon stoere mannen val ik op.
pi_211878647
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 13:18 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ja harrie styles past in het type man die op “vrijgevochte en krachtige vrouwen valt in een stoere leren jack”.

Het zal niet mijn type zijn.

Ik vind de aantrekkelijke mannen toch wel meer de bokser types, gewoon stoere mannen val ik op.
Jutta Leerdam, ben jij het?
Vakman pur sang
pi_211878682
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 13:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik denk dat je hier wel een antwoord te pakken hebt op de vraag in de TT: naarmate vrouwen ouder worden, worden ze over het algemeen minder behaagziek. Als ik zo'n opmerking lees, proest ik het uit.
Ja?

Mannen in het algemeen niet. Maar ik vind het toch wel fijn als mijn man me graag ziet. Andersom geld hetzelfde trouwens.

Het hoeft echt niet altijd tot in de puntjes te zijn. Maar een man die altijd in een joggingbroek loopt ofzo zou ik ook niet zo fijn vinden.
En voor mezelf vind ik het ook wel fijn als er iig met wat regelmaat een 'wow' reactie is als van mijn partner als hij me ziet.

Ik zal echt niet iets aantrekken of doen wat ik zelf echt niets vind. Dat lijkt me niet gezond. Maar binnen je eigen voorkeuren ook iets doen omdat de ander er ook blij van wordt vind ik vrij normaal.

Nu heb ik misschien makkelijk praten. Heb geen partners gehad die me amper zagen staan als ik er doodgewoon bij liep.
pi_211878754
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 13:33 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ja?
Ja. Ik ga me niet uitdossen om de ruimte op te fleuren voor de mannen die ik zoal tegenkom. Let wel: @Lospedrosa had het over "mannen naar de zin maken", niet "aantrekkelijk blijven voor je geliefde". Overigens zou ik voor m'n geliefde geen lang haar houden. Dat doet hij trouwens ook niet voor mij (ik vind zijn haar leuker als het wat langer is).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')