abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 december 2023 @ 22:50:58 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211851242
Goedenavond,

Wat mij opvalt is dat veel vrouwen vanaf halverwege 20 hun lange lokken verruilen voor een kort kapsel. Ik zie voornamelijk middelbare school scholieren en jonge vrouwen ( begin 20) nog met lang haar, maar dat is niet van lange duur. Als ik dan vrouwen zie die wat volwassener zijn met lang haar, zijn het vaak extensions.

Ik begrijp dat kort haar makkelijker is, maar ik vind langer haar wel vrouwelijker staan. In het buitenland zie je veel meer dat vrouwen van alle leeftijden hun haar lang houden, waarom hier niet?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_211851321
Omdat ze te lui zijn om het bij te houden
U MAD?
pi_211852674
Mode niet meer begrijpen is een van de duidelijkste tekenen van ouderdom, sterkte.
pi_211854123
Dat is een optische illusie. Vrouwen van 25+ zijn meestal langer dan meisjes van 10, en daardoor lijkt hun haar korter.
pi_211854330
45+ misschien, of 55
Maar 25+ slaat nergens op
  zondag 31 december 2023 @ 00:37:08 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_211854653
Omdat alle vrouwen op een bepaald moment overstappen op korte pittige kapsels als teken dat het leven voorbij is en ze het lot geaccepteerd hebben
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 31 december 2023 @ 00:46:09 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_211854916
Ik heb op mijn 21e verjaardag mijn haar kort geknipt. Niet omdat het makkelijker was, want iedere vrouw die kort haar heeft (gehad) weet dat kort haar niet makkelijker is.
Ik knipte mijn haar kort omdat ik los wilde breken van de algemene consensus van wat een vrouw hoorde te doen. Het voelde fantastisch, bevrijdend.
En ik weet dat een hoop boze mensen vinden dat een vrouw dit nooit hoort te doen. Maar ik ben blij dat ik me daarvan heb los weten te weken.
De lengte van mijn haar heeft nooit invloed gehad op mijn vrouwelijkheid. Maar de druk van het moeten hebben van lang golvend haar was wel bedrukkend. Als je van nature lang golvend haar hebt is dat wellicht lastig in te denken. Maar mijn haar verpietert als het lang wordt. Het wordt slap, met veel dooie punten. Ook als ik geregeld knip ;) de krul zakt er uit. En dan eindig je met het eeuwige suffe staartje of knotje omdat je er verder geen zak mee kan.

Dus al sinds mijn 21e verjaardag knip ik met regelmaat mijn haar korter. Omdat ik me dan meer als mezelf voel.
disclaimer
  zondag 31 december 2023 @ 01:11:35 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211855350
Ik heb mijn hele leven kort haar gehad en dan ook echt pixie kort haar. Helaas nooit de ballen gehad om er met een tondeuse overheen te gaan. Maar kort haar is heerlijk.

Nu voor de tweede keer in m'n leven echt lang golvend/krullend haar. Mensen gaan er dan ook weleens vanuit dat ik een lieve vrouw ben. Niets is minder waar, dat korte haar zorgde er wel voor dat mensen zich daar niet snel in vergisten.

Ik heb nu lang haar omdat ik die krullen pas een paar jaar geleden ontdekt heb. En zo'n superkort koppie staat alleen echt mooi als je jong en slank bent. Ik ben geen van beiden :+ :P en om te voorkomen dat ik een moeke-imago krijg, helpt het wel om lang haar te hebben. Dus toch ook wel die peer pressure om er leuk uit te zien. Maar het is ook een naturel manier om me niet in allerlei andere bochten te wringen, zoals altijd make-up dragen (doe ik een paar keer per jaar) of overdreven jong kleden of zo.
Resistance is futile.
pi_211855592
lekker fris/sportief!!
pi_211856872
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 00:46 schreef SQ het volgende:
Ik heb op mijn 21e verjaardag mijn haar kort geknipt. Niet omdat het makkelijker was, want iedere vrouw die kort haar heeft (gehad) weet dat kort haar niet makkelijker is.
Ik knipte mijn haar kort omdat ik los wilde breken van de algemene consensus van wat een vrouw hoorde te doen. Het voelde fantastisch, bevrijdend.
En ik weet dat een hoop boze mensen vinden dat een vrouw dit nooit hoort te doen. Maar ik ben blij dat ik me daarvan heb los weten te weken.
De lengte van mijn haar heeft nooit invloed gehad op mijn vrouwelijkheid. Maar de druk van het moeten hebben van lang golvend haar was wel bedrukkend. Als je van nature lang golvend haar hebt is dat wellicht lastig in te denken. Maar mijn haar verpietert als het lang wordt. Het wordt slap, met veel dooie punten. Ook als ik geregeld knip ;) de krul zakt er uit. En dan eindig je met het eeuwige suffe staartje of knotje omdat je er verder geen zak mee kan.

Dus al sinds mijn 21e verjaardag knip ik met regelmaat mijn haar korter. Omdat ik me dan meer als mezelf voel.
En hoe is het met de relaties? Iemand al gevonden die zich wil binden?
  zondag 31 december 2023 @ 04:36:47 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211857246
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 03:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
En hoe is het met de relaties? Iemand al gevonden die zich wil binden?
Niet weten dat SQ en haar man allebei zeer actief zijn op FOK! en 3 kinderen hebben :') .
Resistance is futile.
pi_211858862
Omdat ze er lekker pittig uit willen zien.
pi_211858962
Knap en kort haar kan toch.

Als je lelijk bent staat lang haar misschien beter. Zie je minder van je kop.
5 Ferrari's op videoband!
pi_211859117
Ik ga zelf heen en weer, van lang naar net boven de schouders. Ik vind het gewoon fijn om het haar te kunnen nemen waar ik op dat moment zin in heb zonder me af te hoeven vragen wat men aantrekkelijk vindt.

Ik merk trouwens sowieso weinig van een dwingend schoonheidsideaal. Zo draag ik geen make-up en heb ik daar nooit negatieve opmerkingen over gehad. Ik draag daarentegen wel graag pumps en daar krijg ik regelmatig opmerkingen over: waarom doe ik mezelf die ellende aan en kies ik niet voor praktische schoenen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211859194
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 00:46 schreef SQ het volgende:

Hoeveel katten heb je nu?
pi_211859254
quote:
10s.gif Op zondag 31 december 2023 04:36 schreef Seven. het volgende:

[..]
Niet weten dat SQ en haar man allebei zeer actief zijn op FOK! en 3 kinderen hebben :') .
Dat zegt allemaal niet zo veel.

Verder ken ik 99% hier niet, eveneens andersom.
  zondag 31 december 2023 @ 10:21:37 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211859768
Ik heb het idee dat het beruchte "kort pittig kapsel" de laatste jaren juist wat minder te zien is. In ieder geval veel minder bij vrouwen jonger dan 50.

Maar meestal zijn dat wat burgerlijke types die dat dragen voor wie seks slechts iets functioneels is.
pi_211859863
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Maar meestal zijn dat wat burgerlijke types die dat dragen voor wie seks slechts iets functioneels is.
Hoe weet je dat?
  zondag 31 december 2023 @ 10:33:49 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211859980
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?
Levenservaring
pi_211860007
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Levenservaring
Heb je een relatie met een kortharige vrouw die niet geniet van seks met jou?
pi_211860520
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 09:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat zegt allemaal niet zo veel.

Verder ken ik 99% hier niet, eveneens andersom.
Klopt. Genoeg lelijke mannen die uiteraard een lelijke vrouw vinden.
Lelijke mannen met veel geld, trouwen een mooie vrouw.
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 31 december 2023 @ 10:58:26 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211860541
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heb je een relatie met een kortharige vrouw die niet geniet van seks met jou?
Nee, heb enkel langharigen gehad en de ene zal meer tevreden zijn geweest dan de ander.

Het gaat niet om kortharig op zich. Er zijn genoeg sexy kortharigen. Het gaat om het typetje waar Koefnoen ooit Ipie omheen bedacht.

Die kom je in het dagelijks leven ook geregeld tegen.
pi_211860601
Niet iedere vrouw heeft vol dik haar wat makkelijk in model te brengen is. Als ze parttime of fulltime werk doet en daarnaast moet ze ook voor haar kinderen en het huishouden zorgen, kan ik mij er wel iets bij voorstellen dat ze het niet ziet zitten om elke dag een half uur nodig heeft om haar kapsel te fatsoeneren.

Het beruchte "kort pittig kapsel"-type zijn vrouwen die sowieso weinig aandacht besteden aan hun uiterlijk. Als iemand er slonzig en smoezelig bijloopt maar heeft wel een paarse kleurspoeling in haar haar aangebracht, is dat wel een komisch gezicht en worden daar grappen over gemaakt.
pi_211860758
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, heb enkel langharigen gehad en de ene zal meer tevreden zijn geweest dan de ander.

Het gaat niet om kortharig op zich. Er zijn genoeg sexy kortharigen. Het gaat om het typetje waar Koefnoen ooit Ipie omheen bedacht.

Die kom je in het dagelijks leven ook geregeld tegen.
Hoe weet je dan dat die niet genieten van seks? Misschien zijn het wel beesten in bed.
  zondag 31 december 2023 @ 11:11:09 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211860769
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoe weet je dan dat die niet genieten van seks? Misschien zijn het wel beesten in bed.
Voor de meeste mensen geldt "What you see is what you get"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')