abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211837346
  zaterdag 30 december 2023 @ 13:14:52 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211837493
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Geen meer binnen laten en vrijwillig vertrek aanmoedigen. Oprotpremie bijvoorbeeld.
Het onaantrekkelijker maken voor moslims om hier te wonen door bijvoorbeeld de export van uitkeringen aan banden te leggen, strenger beleid op het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimten en OV, verbod op het schreeuwen vanaf de minaret, religie (welke dan ook) volledig ondergeschikt maken aan de wet- en regelgeving.
Dus, geen hoofddeksel in de klas is geen hoofddeksel in de klas en dat geldt ook voor een hoofddoek, een keppeltje enz... Niet met bedekt gelaat over straat geldt ook voor iedereen. Het belijden van een geloof vormt hier geen uitzondering op. Handhaven. Wil je toch in een tent over straat, dan ga je maar ergens wonen waar dat wel is toegestaan.

Zal allemaal zo'n vaart niet lopen, maar er zijn mogelijkheden om dit te realiseren zonder actief te deporteren.
kunne we ze niet allemaal beter gewoon afvoeren naar kampen gelijk , en verplicht heropvoeden in de christelijke cultuurwaarden van nederland?/ ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 30 december 2023 @ 13:15:12 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211837503
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is raar. Er komen nog altijd allerlei mensen uit Islamtische landen naar Nederland. En eenmaal hier hebben zij over het algemeen meer kinderen, maar toch blijft het percentage moslims stabiel? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dit niet zo is.
Dat percentage zal inderdaad wel wat opgelopen zijn, maar onder m.n. Turken vindt er ook wel ontislamisering plaats.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211837536
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat percentage zal inderdaad wel wat opgelopen zijn, maar onder m.n. Turken vindt er ook wel ontislamisering plaats.
Waarom zou je op basis van je onderbuik de cijfers wegwuifen? Dat lijkt me niet genoeg basis.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211837545
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Precies, het was ongeveer 5% en is ongeveer 5% volgens het CBS toen en zoals ik liet zien, nu. En volgens dat artikel stijgt het relatieve aandeel niet-moslims in de migratie. Als je je ogen dichtknijpt kun je met grote onzekerheid een heeeele kleine stijging zien. Dus waar haal je vandaan dat er over 20 jaar een enorme zichtbaarheid zou zijn van deze "expansiedrift"?

En waarom noem je het "expansiedrift"? Denk je dat de moslims die hierheen komen, hier komen om zieltjes te bekeren of land te veroveren ofzo?
Hier ging iets mis. Anyway, de Volkskrant heeft er een mooi stukje over, de projectie van de groei van de moslimpopulatie in Europa en Nederland. Een mini quote:

quote:
Onder het scenario 'gemiddelde migratie' neemt de moslimbevolking volgens Pew toe tot 11,2 procent, wat neerkomt op 58,8 miljoen moslims in 2050. Nederland zal dan 2,2 miljoen moslims tellen. Het gaat hierbij om migratie die voortkomt uit economische overwegingen, studie of familiehereniging. Als hier vluchtelingen bij worden opgeteld die asiel willen aanvragen in Europa, dan groeit het percentage tot 14 procent van de totale Europese bevolking. De onderzoekers gaan dan uit van een voortzetting van de vluchtelingenstroom die Europa in 2015 en 2016 bereikte.
14% van het totaal van Europa zal dus in 2050 moslim zijn, en 2.2 miljoen Nederlanders op een totaal van pak hem beet 19 miljoen.

https://www.volkskrant.nl(...)0miljoen%20in%202050.

Voor wat betreft je 2e vraag, waarom is de islam aan expansiedrift onderhevig, daarvoor verwijs ik je naar de woorden van Bassam Tibi, die wordt gequote in deze column: https://www.trouw.nl/home(...)20de%20hele%20wereld.

quote:
„In essentie is de islam een religieuze boodschap voor de hele mensheid. Moslims zijn religieus gezien verplicht om het islamitische geloof te verspreiden over de hele wereld. ’En Wij hebben u uitgezonden tot de hele mensheid’ (Koran 34:28).

Wanneer de niet-moslims toegeven aan bekering of onderwerping, dan kan de missie (da’wa) op vredige wijze worden voortgezet. Als zij dit niet doen, zijn moslims verplicht om oorlog tegen hen te voeren. Om vrede te kunnen bereiken is het nodig, volgens de islam, dat niet-moslims zich onderwerpen aan de uitnodiging van de islam – óf door bekering, óf door het accepteren van de status van religieuze minderheid (dhimmi) en het betalen van de individuele belasting, jizya.

Wereldvrede, het finale stadium van de missie, wordt alleen bereikt door de bekering of onderwerping van de hele mensheid aan de islam.

[] Moslims geloven dat expansie door oorlog geen agressie is, maar de vervulling van het bevel in de Koran om de islam te verspreiden, als de weg om vrede te bereiken.

Het gebruik van geweld om de islam te verspreiden is geen oorlog (harb), een woord dat alleen gebruikt wordt om gewelddadige acties door niet-moslims aan te duiden. Islamitische oorlogen zijn geen hurub [meervoud van harb], maar eerder futuhat, een actie om de wereld te ’openen’ voor de islam en uitdrukking van de islamitische djihad.
[...] Ongelovigen die een obstakel vormen voor de da’wa (de missie), zijn zelf schuldig aan deze oorlogstoestand, omdat het verspreiden van de islam op een vredige manier voortgezet kan worden als de anderen zich daaraan onderwerpen.

Met andere woorden: zij die zich verzetten tegen de islam veroorzaken oorlogen en zijn er verantwoordelijk voor. Slechts wanneer moslims niet voldoende krachtig zijn, is een tijdelijke ’wapenstilstand’ (hudna) toegestaan.”

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2023 13:18:06 ]
pi_211837576
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:56 schreef kipknots het volgende:

[..]
Hij heeft in het verleden opgeroepen om criminele moslims te deporteren uit Europa. Dat ging om grotere aantallen dan er überhaupt moslims zijn.

Daarnaast, als zijn partijprogramma wordt uitgevoerd kan je de Islam in feite ook niet meer legaal praktiseren.
Ik zie het sowieso niet als een slecht iets om criminele moslims terug te sturen naar hun land van afkomst. Moslims die wel beschermd willen worden onder het motto ‘iedereen moet zichzelf kunnen zijn’, maar ondertussen wel geloven in een boekje dat hun oproept om bv homo’s uit te sluiten (of erger..) hoeven we wat mij betreft ook niet binnen te halen/te houden. Want ook de groepen die zij uit willen sluiten verdienen het om zichzelf te kunnen zijn. Ik ben er alleen geen voorstander van om dan maar alle moslims te deporteren en ik heb ook nog steeds geen bron gezien waarin letterlijk concreet naar voren komt dat hij alle huidige moslim burgers wil deporteren. Hij heeft volgens mij maar weinig problemen met moslims die zich gewoon aanpassen aan onze samenleving en zich netjes gedragen.
pi_211837591
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ah, als de getallen niet aantonen wat je hoopt dat ze aantonen zal het wel niet kloppen.

Maar om inhoudelijk wat te zeggen: of ze ontkerkelijken, zoals ook onze Christelijke medelanders ontkerkelijken.
Bijzonder weer aangezien jij degene was die de cijfers van het CBS probeerde te verdraaien. De aangetoonde toename in het aandeel Islam zette jij immers als een 'foutmarge'. Waarbij er dus ook nog eens verscheidene groepen (die het percentage nog hoger zouden laten uitvallen) niet eens worden meegerekend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 30 december 2023 @ 13:21:41 #8
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211837619
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
InTrukije niet he
https://www.telegraaf.nl/(...)en-we-nooit-toestaan
daar worden op alle scholen zeer religieuze imams aangesteld die de dag gaan openen

quote:
Geloof op school
De oproep tot Erdogan zal weinig uithalen. Deze heeft zelf altijd gezegd dat hij een vrome generatie wil.

Hij ziet niets liever dan dat dat via religieus onderwijs wordt uitgevoerd. Het aantal Imam Hatip scholen, opgericht om islamitische predikers op te leiden, is gestegen van 450 in 2002, toen de AKP (de partij van Erdogan) voor het eerst aan de macht kwam, tot ongeveer 1.700.

Het aantal studenten is in die ruim twintig jaar verzesvoudigd tot meer dan een half miljoen.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat islamitische verenigingen, stichtingen en sektes, zoals de Menzil-sekte en de Ismailaga-sekte, die dichtbij de regeringspartij AKP van president Erdogan staan, het nieuwe project van minister Tekin van harte steunen.

Leerlingen van de kleuterschool worden door de religieuze leiders naar de moskee gebracht, gebedsruimtes worden in scholen ingevoerd, imams en muezzins komen voor de klas mensenrechten onderwijzen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211837729
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zie het sowieso niet als een slecht iets om criminele moslims terug te sturen naar hun land van afkomst.
Tot in welke generatie zie je dit voor je? Moeten ze zelf in het land van afkomst geboren zijn? Of de ouders, grootouders of overgrootouders? En hoe werkt dat met gemengde huwelijken?
pi_211837732
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder weer aangezien jij degene was die de cijfers van het CBS probeerde te verdraaien. De aangetoonde toename in het aandeel Islam zette jij immers als een 'foutmarge'. Waarbij er dus ook nog eens verscheidene groepen (die het percentage nog hoger zouden laten uitvallen) niet eens worden meegerekend.
Ik probeer helemaal niks te verdraaien. Het is al jaren ongeveer stabiel en de verschillen te klein om een trend te ontdekken, maar als er een trend is, is het waarschijnlijker dat er een heeeeele kleine opwaartse dan een heeeele kleine neerwaartse.

Het CBS heeft erover te zeggen:
quote:
Ontwikkeling per gezindte
Terwijl het aandeel bij de grootste groepen - katholieken en protestanten - vanaf 2012 is afgenomen, bleef het aandeel moslims stabiel. Dat schommelt sinds 2012 rond de 5 procent.
(...)
Dus je denkt dat het jaar na jaar ongeveer 5% is. En in 2021 hadden we een spectaculaire afname ten opzichte van 2016 en in 2022 ineens een spectaculaire toename in 1 jaar, terwijl we het hier hebben over een paar tiende procentpunt. Ze zijn wel nauwkeurig, maar ook weer niet zo nauwkeurig.

Wel typisch om de aanval te zoeken. Eerst ben je het niet met mij eens, omdat je denkt dat de data niet strookt met wat ik zei, wat niet waar is. Daarna zal de data wel niet kloppen. Lekker dan.

Maar je denkt dus dat moslims niet onkerkelijken, maar christenen wel?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211838071
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik probeer helemaal niks te verdraaien. Het is al jaren ongeveer stabiel en de verschillen te klein om een trend te ontdekken, maar als er een trend is, is het waarschijnlijker dat er een heeeeele kleine opwaartse dan een heeeele kleine neerwaartse.

[..]
Dus je denkt dat het jaar na jaar ongeveer 5% is. En in 2021 hadden we een spectaculaire afname ten opzichte van 2016 en in 2022 ineens een spectaculaire toename in 1 jaar, terwijl we het hier hebben over een paar tiende procentpunt. Ze zijn wel nauwkeurig, maar ook weer niet zo nauwkeurig.

Wel typisch om de aanval te zoeken. Eerst ben je het niet met mij eens, omdat je denkt dat de data niet strookt met wat ik zei, wat niet waar is. Daarna zal de data wel niet kloppen. Lekker dan.

De aanval zoeken? Ik haak in op jouw post:
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ah, als de getallen niet aantonen wat je hoopt dat ze aantonen zal het wel niet kloppen.

Maar om inhoudelijk wat te zeggen: of ze ontkerkelijken, zoals ook onze Christelijke medelanders ontkerkelijken.
De getallen tonen dus wel degelijk een stijgende trend aan. En inderdaad het kan maar zo dat het per jaar wat wisselt omdat de bevolkingssamenstelling ook aan constante verandering onderhevig is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211838234
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De aanval zoeken? Ik haak in op jouw post:
[..]
De getallen tonen dus wel degelijk een stijgende trend aan. En inderdaad het kan maar zo dat het per jaar wat wisselt omdat de bevolkingssamenstelling ook aan constante verandering onderhevig is.
Nee dat toont het niet aan. Heb je ooit gewerkt met data over langere tijd met onzekerheidsmarges? Zoals gezegd, het is waarschijnlijker dat er een hele kleine opwaartse trend is dan een hele kleine neerwaartse, maar er is denk ik niet zoveel zinnigs meer over te zeggen. Zeker niet in de orde van angst voor "expansiedrift" waarover gesproken werd.

Als we deze discussie een jaar geleden hadden gevoerd, dan was je van mening geweest dat het CBS zou laten zien dat het aantal moslims de laatste paar jaar daalt?

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 30-12-2023 13:54:19 ]
  zaterdag 30 december 2023 @ 13:51:24 #13
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211838293
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik hoef alleen te dealen met het feit dat de dictator verantwoordelijk voor het neerhalen van een airliner vol landgenoten achteraf wordt bejubeld door degene die de verkiezingen wint. Je kunt de opa’s en oma’s die hun totale gezin van zoon/dochter zijn verloren niet harder in hun gezicht spugen. Terwijl je je vriendschapsspeldje glimmend poetst natuurlijk!
Wat moeten we dan? Eeuwig aan een dood paart trekken? De internationale gemeenschap helpt NL niet mee om Poetin op te pakken. Dat is gruwelijk, maar een fact of life.

En daarom zouden we niet op onze politieke voorkeur kunnen stemmen? Dit land gaat over meer dingen dan mh17.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 30 december 2023 @ 13:53:38 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211838351
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom zou je op basis van je onderbuik de cijfers wegwuifen? Dat lijkt me niet genoeg basis.
Omdat dergelijke metingen vrij lastig zijn maar er ook gezien de projectiecijfers toch wel sprake lijkt van een licht stijgende trend.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211838414
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat dergelijke metingen vrij lastig zijn maar er ook gezien de projectiecijfers toch wel sprake lijkt van een licht stijgende trend.
Welke projectiecijfers heb je het over?
pi_211838429
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nee dat toont het niet aan. Heb je ooit gewerkt met data over langere tijd met onzekerheidsmarges? Zoals gezegd, het is waarschijnlijker dat er een hele kleine opwaartse trend is dan een hele kleine neerwaartse, maar er is denk ik niet zoveel zinnigs meer over te zeggen. Zeker niet in de orde van angst voor "expansiedrift" waarover gesproken werd.

Als we deze discussie een jaar geleden hadden gevoerd, dan was je van mening geweest dat het CBS zou laten zien dat het aantal moslims de laatste paar jaar daalt?
Het staat er gewoon letterlijk:

2022: 5.6%
2021: 4.6%
2020: 5.1%
2019: 5.0%
2018: 5.0%
2017: 5.1%
2016: 5.1%
2015: 4.6%
2014: 4.7%
2013: 4.7%
2012: 4.5%

En jouw conclusie is dat er dus geen toename te zien is, dat is heel raar.

En dan zijn er dus nog groepen zoals migranten en alle kinderen onder de 15 jaar, die hier niet in zijn meegenomen.
pi_211838452
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het staat er gewoon letterlijk:

2022: 5.6%
2015: 4.6%
2014: 4.7%
2013: 4.7%
2012: 4.5%

En jouw conclusie is dat er dus geen toename te zien is, dat is heel raar.

En dan zijn er dus nog groepen zoals migranten en alle kinderen onder de 15 jaar, die hier niet in zijn meegenomen.
Juist, dus jij zou een jaar geleden geconcludeerd hebben dat het CBS becijferd zou hebben dat er sprake zou zijn van een dalende trend sinds de 5 jaar daarvoor? Dan had je dit staatje kunnen maken:

quote:
Dat is natuurlijk niet hoe het werkt.

Vandaar dat ik zeg, net als het CBS, het schommelt al sinds 2012 rond de 5%. En ik voeg eraan toe dat het wel waarschijnlijker dat er een hele kleine stijgende trend is dan een hele kleine dalende. Als de komende jaren ook meer richting die 5.6% of zelfs erboven zit is dat veel duidelijker natuurlijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 30-12-2023 14:08:31 ]
pi_211838480
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad. Moslims blijven hun geloof meer trouw.
quote:
Het aantal mensen dat zichzelf niet als religieus ziet, is weer toegenomen, meldde het SCP afgelopen week. Onder jongeren lijkt het echter mee te vallen, zeker onder moslims. Niet verbazingwekkend, zegt NRC-journalist Lotfi El Hamidi. "Het is bijna een soort geuzenreligie geworden."

De daling van het aantal religieuzen komt vooral door 45-plussers die zich minder vaak religieus noemen. In de leeftijd 18-45 jaar is het getal stabiel en onder jongeren tussen de 15 en 18 jaar neemt het zelfs toe. Onder protestanten is die toename licht, onder moslims sterker.

Bron
pi_211838573
Ik zeg al langer dat conservatieve Nederlandse jongeren in het specifiek meer ideologische aansluiting gaan vinden bij met bepaalde groepen nieuwkomers. Zeker in de groepen die er al wat langer zijn en het niet allemaal is komen aanwaaien zoals het voor de recentste nieuwkomers nou wel doet.
Heel veel sambal
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:09:09 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211838663
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. Moslims blijven hun geloof meer trouw.
[..]

ze worden echter wel seculierder:

quote:
Ons onderzoek laat zien dat Turken en Marokkanen in Nederland steeds minder religieus zijn. Deze seculariseringstrend tekent zich af tussen de generaties: de ‘tweede generatie’, geboren en getogen in Nederland, is minder religieus dan hun ouders, die in het buitenland zijn geboren.

Onze bevindingen, gebaseerd op een representatieve steekproef onder Turken en Marokkanen tussen de 15 en 45 jaar oud, laten bijvoorbeeld zien dat, in vergelijking met hun ouders, 25 procent minder vaak de koran leest, 12 procent minder vaak meedoet aan de ramadan, en 30 procent minder vaak de moskee bezoekt. Uit een andere studie, onder 14- en 15-jarigen, blijkt dat Turkse en Marokkaanse jongeren religie minder belangrijk vinden dan hun ouders.

Het SCP komt tot vergelijkbare conclusies. Onder Marokkanen daalt het wekelijkse moskeebezoek van 42 procent (1e generatie) naar 28 procent (2e generatie); neemt vijf keer per dag bidden af van 85 procent naar 67 procent, en verschuift het percentage Marokkaanse moslima’s dat een hoofddoek draagt van 89 procent naar 59 procent. Bij Turken valt eenzelfde seculariserende tendens waar te nemen bij vergelijking van de eerste en tweede generatie.bron

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:11:22 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211838709
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:05 schreef Nyamuk het volgende:
Ik zeg al langer dat conservatieve Nederlandse jongeren in het specifiek meer ideologische aansluiting gaan vinden bij met bepaalde groepen nieuwkomers. Zeker in de groepen die er al wat langer zijn en het niet allemaal is komen aanwaaien zoals het voor de recentste nieuwkomers nou wel doet.
Nieuwkomers komt het allemaal aanwaaien? :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211838773
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ten opzichte van de groepen die hier voor 2010 al waren, zéker weten.
Heel veel sambal
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:14:06 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211838778
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij snapte dat gereutel?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:17:07 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211838835
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:13 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ten opzichte van de groepen die hier voor 2010 al waren, zéker weten.
Dan denk ik dat je een niet al te goed beeld hebt bij hoe zwaar het is om vanuit Syrie te emigreren en in deze maatschappij je een weg te vinden als iemand die uit een totaal ander land met een totaal andere taal en totaal andere cultuur komt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211838838
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat moeten we dan? Eeuwig aan een dood paart trekken? De internationale gemeenschap helpt NL niet mee om Poetin op te pakken. Dat is gruwelijk, maar een fact of life.

En daarom zouden we niet op onze politieke voorkeur kunnen stemmen? Dit land gaat over meer dingen dan mh17.
De internationale gemeenschap helpt niet mee? Ga de kosten voor alleen al de VS eens bekijken. Of Polen. En vrede is geen dood paard, maar daar kom je pas achter als je het niet hebt.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')