Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
Dit is nog wel een redelijke van Elvis. Maar ik blijf hem een overgewaardeerd artiest vinden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Iedereen genoten van Tame Impala en White Lies vannacht?
Ja, dat heb ik helaas ook gemist. Time To Give
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op zaterdag 30 december 2023 08:26 schreef Gretzl het volgende: De twee nummers waar Taylor door omringd wordt zijn niet best zeg. Ik snap wel dat Elvis nog steeds populair is, maar waarom specifiek dit nummer?
Prominente rol in die film en ik vind het eigenlijk zijn beste bigband nummer in de lijst.
Ah lekker, dat nummer van Mumford and Sons wat rustig begint maar waar ze later lekker vlot op de banjo gaan raggen.
[..] Ik heb nog een tweede lijst gedaan met alleen maar Lana en Taylor
Ja ik heb een extra lijstje gedaan namens m'n katten en nog eentje voor m'n moeder (met enkel Nederlandstalige nummers die zij ook onder haar favorieten schaart )
Denk stiekem dat er wel meer swifties een extra lijst met Taylors hebben ingeleverd op die manier blijven de nummers nog wel even doorstijgen
Lana heeft die push wel iets harder nodig. Echt onbegrijpelijk dat ze het nog steeds maar met 2 nummers moet doen
Gisteren in dr auto hadden we het over Mumford. Ik zei dat Little Lion Man waarschijnlijk nog moest komen en toen vroeg mevrouw Pippen hoe die dan ging. Ik kwam niet veel verder dan dat het net zo ging als the cave.
Paar jaar geleden mijn favo band(je). Introductie om meer Folk te gaan luisteren.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
Dit was nog wel verfrissend toen het uitkwam en nog niet het liedje was. Ook voor altijd verbonden aan een klasgenoot die jammerlijk en veel te jong aan z’n einde kwam
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.0412. (0347) Racoon - Het Is Al Laat Toch (2020) 0469. (0453) Tame Impala - Let It Happen (Albumversie) (2015) 0474. (0424) Kate Bush - Cloudbusting (1985) 0489. (0643) The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986)
0584. (0770) Amy Macdonald - This Is the Life (2007) 0766. (0725) Green Day - Good Riddance (Time of Your Life) (1997) 0791. (0796) Henk Westbroek - Zelfs Je Naam Is Mooi (1998) 0811. (0711) Billie Eilish - everything i wanted (2019) 0870. (0917) Tori Amos - Winter (1992)
0918. (0985) Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime (2003) 0959. (0901) Froukje - Niets Tussen (2021)
1050. (0924) Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent (2007) 1062. (1208) Editors - Munich (2005) 1087. (1063) First Aid Kit - My Silver Lining (2014)
1145. (1254) Keane - Bedshaped (2004) 1179. (1090) Rufus Wainwright - Going to a Town (2007) 1212. (1225) Herman van Veen - Hilversum 3 (1984) 1217. (1064) Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi (2001) 1390. (1811) Spinvis - Bagagedrager (2002)
1417. (1364) Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face (1972) 1470. (1479) Bløf - Zaterdag (1999) 1493. (1526) The Cure - Lovesong (1989) 1499. (1465) Gorki - Mia (1992) 1512. (1455) Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk (1982)
1548. (0926) S10 - Adem Je In (2021) 1592. (NIET) The National - Bloodbuzz Ohio (2010) 1622. (1605) Pulp - Common People (1995) 1650. (1555) MGMT - Kids (2007) 1732. (1736) Dido - White Flag (2003)
1822. (1888) Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat (1971) 1830. (NIET) Damien Rice - The Blower's Daughter (2001) 1837. (1941) Johan - Tumble and Fall (2001) 1877. (1868) The Verve - The Drugs Don't Work (1997) 1902. (1828) Lorde - Royals (2013)
Bubbling: 2006. (1977) Jewel - Foolish Games (1995) 2196. (NIET) Haddaway - What Is Love (1993) 2381. (NIET) Bon Iver - Skinny Love (2007)
Niet in de lijst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.___
Wat een idee, wat een plan, oh verdomme man Waarom ben ik zo nerveus Ga naar binnen, ga toch zitten en wat drinken dan Misschien vindt ze je wel leuk En jij haar, dus elkaar en je kan een beetje lachen daar Er is altijd een keus Ze kijkt je aan De sfeer wordt plots zo serieus
Nu de deur is dicht gevallen Jouw aanwezigheid verdwijnt Wordt mijn wereld enkel kleiner Zielsalleen door koppigheid Wat we vergeten bij het schelden Op de sleur van zoveel jaar Dat we zeuren, dat we zeiken Maar wel in de zelfde taal
Op zaterdag 30 december 2023 08:33 schreef alopio het volgende: Het is zeker laat want ik moet nu echt weg om te werken Bijna te laat Kom wel weer dichtbij zo
Op zaterdag 30 december 2023 08:33 schreef alopio het volgende: Het is zeker laat want ik moet nu echt weg om te werken Bijna te laat Kom wel weer dichtbij zo
Jammer dar Racoon je daar aan moet herinneren. Werk ze!
Give every man thine ear, but few thy voice Take each man's censure, but reserve thy judgment.
Tip: Door het hele huis oordopjes en/of bluetooth speakers binnen handbereik hebben. En tablets en telefoons. Desnoods goedkope gevallen, maar misgrijpen is desastreus. Ik denk dat er hier in huis een stuk of 15 setjes oordoppen rondzwerven, draadloos en bedraad. Plus 5 iPads…
Deze heeft een vrij lage standaarddeviatie laatste 10 jaar
Eye in the sky, doet me altijd terugdenken aan het World Liberty concert..
SPOILER
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
[..] Tip: Door het hele huis oordopjes en/of bluetooth speakers binnen handbereik hebben. En tablets en telefoons. Desnoods goedkope gevallen, maar misgrijpen is desastreus. Ik denk dat er hier in huis een stuk of 15 setjes oordoppen rondzwerven, draadloos en bedraad. Plus 5 iPads…
In dit geval niet, ik kan niet tegen stilte als ik wakker ben. Er staat altijd muziek aan. Ik slaap daarentegen ook altijd met oordoppen, omdat ik dan niets wil horen…
[..] In dit geval niet, ik kan niet tegen stilte als ik wakker ben. Er staat altijd muziek aan. Ik slaap daarentegen ook altijd met oordoppen, omdat ik dan niets wil horen…
Vind het nog steeds schandalig dat Living on My Own slechts 1 keer in de lijst heeft gestaan. Al vermoed ik dat dat ook wel deels komt omdat het een solo plaat is van Freddie en iedereen denkt dat het Queen is en ze hem niet kunnen vinden in de stemlijst.
Ja, Kind of Magic past ook prima. Maar goed, het kan ook prima in de pauze van een ander theaterspel.
406 Is Dit Nu Later Stef Bos 1990 405 Zo Stil BLØF 2012 (alleen het origineel is echt goed) 404 Baba O'Riley The Who 1971 403 My Hometown Bruce Springsteen 1986 402 A Day In The Life The Beatles 1967 401 Gangsta's Paradise Coolio 1995 400 Kryptonite 3 Doors Down 2000 399 Does Your Mother Know? ABBA 1979 398 Sad But True Metallica 1992 397 Dochters Marco Borsato 2008 396 Basket Case Green Day 1994
[ Bericht 79% gewijzigd door Gretzl op 30-12-2023 09:02:05 ]
Op zaterdag 30 december 2023 08:56 schreef Gretzl het volgende: 406 Is Dit Nu Later Stef Bos 1990 405 Zo Stil BLØF 2012 404 Baba O'Riley The Who 1971 403 My Hometown Bruce Springsteen 1986 402 A Day In The Life The Beatles 1967 401 Gangsta's Paradise Coolio 1995 400 Kryptonite 3 Doors Down 2000 399 Does Your Mother Know? ABBA 1979 398 Sad But True Metallica 1992 397 Dochters Marco Borsato 2008 396 Basket Case Green Day 1994
Uur 7-8 was wel heel fijn maar deze ochtend is wel vaker heel erg vervelend. Daarna wordt het wat beter, maar er staat zo ellendig veel Nederlandstalige middelmaat en metal in deze regio
Mja, wat ik altijd jammer vind bij Green Day is dat het goed begint (Boulevard of broken dreams), maar na het begin volledig inkakt en doorkeutelt zonder ergens meer heen te gaan
406 Is Dit Nu Later Stef Bos 1990 405 Zo Stil BLØF 2012 404 Baba O'Riley The Who 1971 403 My Hometown Bruce Springsteen 1986 402 A Day In The Life The Beatles 1967 401 Gangsta's Paradise Coolio 1995 400 Kryptonite 3 Doors Down 2000 399 Does Your Mother Know? ABBA 1979 398 Sad But True Metallica 1992 397 Dochters Marco Borsato 2008 396 Basket Case Green Day 1994
[..] Je had me getagd vannacht maar weer weggehaald? Zie hem niet meer
Ja, ging over het feit of een specifiek nummer voor het eerst in de Top 500 stond. Ik dacht in eerste instantie van wel, maar dat bleek niet te kloppen. Ik dacht dat jij die kennis wellicht paraat had, maar je sliep natuurlijk
[..] Ja, ging over het feit of een specifiek nummer voor het eerst in de Top 500 stond. Ik dacht in eerste instantie van wel, maar dat bleek niet te kloppen. Ik dacht dat jij die kennis wellicht paraat had, maar je sliep natuurlijk
I read the news today, oh boy Four thousand holes in Blackburn, Lancashire And though the holes were rather small They had to count them all Now they know how many holes it takes to fill the Albert Hall I'd love to turn you on
Well, I took a walk around the world to ease my troubled mind I left my body lying somewhere in the sands of time But I watched the world float to the dark side of the moon I feel there's nothing I can do, yeah
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||