Ja, vanuit het westen polen invliegen had mij idd ook wel heel erg verbaast, ja.quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat gaat hem natuurlijk niet worden als dat ding vanuit het oosten Polen invliegt he...
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, ik weet prima wat de bedoeling is van CM's...quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, vanuit het westen polen invliegen had mij idd ook wel heel erg verbaast, ja.
Maar waar het op neer lijkt te komen is dat die dingen dus op voorhand worden geprogrammeerd om een niet voor de hand liggend pad te volgen.
Heeft Wit-Rusland het luchtruim dan gesloten voor Russische raketten?quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, ik weet prima wat de bedoeling is van CM's...
Anyway, de CM's komen vanuit het oosten, geloof jij nou werkelijk dat er 1 bij is die doorvliegt en vervolgens boven Polen denkt van weet je wat? Ik keer terug?
Maar dat het een afgezwaaide AA raket van oekraine is, dat geloof jij wel "werkelijk"?quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:14 schreef AchJa het volgende:
Anyway, de CM's komen vanuit het oosten, geloof jij nou werkelijk dat er 1 bij is die doorvliegt en vervolgens boven Polen denkt van weet je wat? Ik keer terug?
Misschien even post (Kh)#101 lezen?quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat het een afgezwaaide AA raket van oekraine is, dat geloof jij wel "werkelijk"?
Want die "denken" natuurlijk wel: weetje wat? Ik keer terug?
De link is stuk, had graag willen weten van hoe laat die was.quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bijzonder verhaal wel. Een "missile" wat Polen even aandoet en vervolgens terugkeert naar POO oid?
[..]
BBC
Op zo'n korte afstand ga je geen long range CM's inzetten.quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:16 schreef Ulx het volgende:
Heeft Wit-Rusland het luchtruim dan gesloten voor Russische raketten?
Doet het weer, "26 minutes ago"...quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
De link is stuk, had graag willen weten van hoe laat die was.
Everything indicates that a Russian missile entered Polish airspace. We have radar, national and allied confirmation of this, announced General Wiesław Kukuła. The Chief of the General Staff of the Polish Army provided the latest information regarding an unidentified object that appeared in Polish airspace.
Dank daarvoor, al zegt dat helaas niet zo veel als ik initieel dacht.quote:
Had per ongeluk een extra teken meegekopieerd zag ik.quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dank daarvoor, al zegt dat helaas niet zo veel als ik initieel dacht.
En ook al was het een oekrainse raket, dan wil je die toch uit de lucht schieten?quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:19 schreef byah het volgende:
Ik vind het wel redelijk zorgwekkend dat er schijnbaar 3 minuten een raket over NAVO grondgebied kan vliegen zonder dat er AA of iets dergelijks ingrijpt
De beloftes zullen in ieder geval aantrekkelijk genoeg hebben geklonken vanuit de situatie waarin ze verkeerden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Los van al die nationaliteiten kloppen.
Waarom zouden mensen uit deze landen dat doen? Zoveel zal het niet betalen toch?
Zolang we de air defense belt zoals we die kenden van de koude oorlog niet in ere gaan herstellen zal er niet ingegrepen gaan worden. Wen er maar aan zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:19 schreef byah het volgende:
Ik vind het wel redelijk zorgwekkend dat er schijnbaar 3 minuten een raket over NAVO grondgebied kan vliegen zonder dat er AA of iets dergelijks ingrijpt
German Units met Nike en geen Adidasquote:Op vrijdag 29 december 2023 19:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang we de air defense belt zoals we die kenden van de koude oorlog niet in ere gaan herstellen zal er niet ingegrepen gaan worden. Wen er maar aan zou ik zeggen.
[ afbeelding ]
Tsja, dat soort avonturiers heb je aan beide kanten natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Los van al die nationaliteiten kloppen.
Waarom zouden mensen uit deze landen dat doen? Zoveel zal het niet betalen toch?
Om nou weer met Hawk en Nike Hercules te beginnen is denk ik niet verstandig.quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang we de air defense belt zoals we die kenden van de koude oorlog niet in ere gaan herstellen zal er niet ingegrepen gaan worden. Wen er maar aan zou ik zeggen.
[ afbeelding ]
Nou ja, de Britten leveren de Starstreak natuurlijk, dat is een soort Stinger alleen minder effectief want niet "Fire and Forget".quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:33 schreef Ulx het volgende:
Anyway, de Russische aanval is een totale mislukking. Maanden sparen om genoeg raketten en drones te hebben, om vervolgens zo'n 90% neergeschoten te zien worden. En het eventuele voordeel -het opraken van luchtdoelraketten- op dezelfde dag nog tenietgedaan zien worden door het VK. Waardoor je kunt rekenen dat andere landen ook wel snel nieuwe raketten zullen sturen.
THAAD, Patriot, IRIS-T, NASAMS kun je ook prima kwijt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 19:35 schreef Ulx het volgende:
Om nou weer met Hawk en Nike Hercules te beginnen is denk ik niet verstandig.
Zelensky in Avdiivkaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |