Welke dag en hoe laat?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 08:59 schreef raptorix het volgende:
Ik zag laatst iets wat ik nog nooit in Amsterdam gezien heb, nu woon ik in Oud-West, dus ik zie de hele dag vliegtuigen overkomen, maar toen ik vorige week even relaxed langs de gracht zag, zag ik een vliegtuig een hele rare route nemen en ook vrij laag, iemand een idee of dat normaal is?
[ afbeelding ]
Ik weet het niet precies meer, vooral omdat het op een punt was waar ik elke dag wel even rustig zit, ik denk dat het vorige week donderdag of woensdag was. Het had de grote van een redelijk grote zakenjet, en volgens mij 2 motoren, zag er redelijk modern uit en maakte niet zoveel lawaai.quote:
Je zou Flightradar24 eens kunnen terugspoelen op die dagen/tijdstip en kijken wat er vloog.quote:Op woensdag 5 februari 2025 04:10 schreef raptorix het volgende:
Ik weet het niet precies meer, vooral omdat het op een punt was waar ik elke dag wel even rustig zit, ik denk dat het vorige week donderdag of woensdag was. Het had de grote van een redelijk grote zakenjet, en volgens mij 2 motoren, zag er redelijk modern uit en maakte niet zoveel lawaai.
Ja dat was me opgevallen dat ze dat sinds enige maanden doen, echter normaal gaan ze in die bocht redelijk scherp omhoog, hier ging het niet zo hoog, en zag er best cool en frivool uit, net of ie even een showoff wilde doenquote:Op woensdag 5 februari 2025 20:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Je zou Flightradar24 eens kunnen terugspoelen op die dagen/tijdstip en kijken wat er vloog.
Als ik snel kijk zie ik bijvoorbeeld op woensdag toestellen vertrekken van 36C (Zwanenburgbaan) die een bocht rechtsom maken over Amsterdam voordat ze naar het zuiden gaan.
Whut, hier lijkt flink wat aan de hand te zijn, al voordat het vliegtuig geland isquote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:07 schreef shiz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Harde impact, no flare.
Wat zie je dan precies?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Whut, hier lijkt flink wat aan de hand te zijn, al voordat het vliegtuig geland is
Het lijkt er bijna op dat het neuswiel als eerste de grond raakt, terwijl de fase ervoor een normale stabiele landing aanwijst. Ook lijkt het erop dat een deel van het landingsgestel het begeven heeft tijdens de landing.quote:
De Cruise Ship business gaat afgelopen decennia prima.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:28 schreef shiz het volgende:
En het grappige is, vorig jaar wilde mijn vrouw een cruiseschipreis maken. Toen moest ze maar met d'r zus, want mij krijg je niet aan boord van zo'n ding.Nou ja, misschien ooit eens als ik met pensioen ben voor zo'n Caribisch paradijs rondreisje.
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 19:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De Cruise Ship business gaat afgelopen decennia prima.
Ocean liners daarentegen zijn, hoewel ze veel lijken op een cruiseschip, een heel ander verhaal.
In het kort is een Cruise Ship in staat iets te bieden wat een vliegreis niet kan (een vakantie op zich), waar een Ocean Liner z'n primaire taak is om zo snel mogelijk van punt A naar punt B te komen en dus concurrentie heeft van de commerciële luchtvaart.
Het boek van de Ocean Liners zal (waarschijnlijk) definitief gesloten worden op het moment dat de Queen Mary 2 uit dienst gesteld wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |