abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 28 december 2023 @ 07:55:35 #1
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  donderdag 28 december 2023 @ 13:29:10 #2
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211794729
twitter

Met (nogmaals) de eerste A321neo voor Transavia. :)

twitter

Air India heeft z'n eerste A359 ontvangen en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een nieuw, geheel generiek ogende, livery tegenaan te gooien.
pi_211796953
Nieuwe leidinggevenden toevallig? :') Vaak genoeg gezien, die willen namelijk altijd hun stempel drukken. 'Zo, ik ben de nieuwe frisse wind voor het bedrijf, laten we dat naar buiten uitdragen!' en whop dan komt een nieuwe livery. Achter de schermen doet zich dan nauwelijks een fuck, er wordt veel geld uitgegeven voor ideeën en toestanden, maar vooral besparen bij het personeel. Dan bokken ze na een paar jaar weer op als blijkt dat de dingen niet echt beter gaan, met een lekkere afscheidsbonus en komt de volgende die z'n stempel moet drukken en van de firma een boeltje maakt.



Vond vooral die raampjes altijd wel grappig. :Y Niks mis mee.

Kijk, sommige airlines die hebben er baat bij misschien om zich van een bepaalde livery afscheid te nemen...



En sommige airlines die doen het er juist om...



Maar het wiel nieuw moeten uitvinden telkens... bugh. :r
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_211797426
De livreien worden er de afgelopen jaren sowieso niet beter op, het is vooral erg veel wit tegenwoordig. De nieuwe livrei van Lufthansa vind ik bijvoorbeeld ook een flinke achteruitgang t.o.v. het blauw met geel wat de vliegtuigen eerder sierde. Past overigens wel goed bij de huidige staat van Lufthansa, de afgelopen jaren is het service- en kwaliteitsniveau enorm achteruit gegaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2023 15:52:59 ]
pi_211800130
Doet me een beetje aan dit gedrocht denken; throwback:



The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 december 2023 @ 19:48:23 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211801617
quote:
Dan zie je hoe groot Schiphol is. Vanaf de B of H pier is het een flink eind lopen naar de uitgang ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_211821920
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 19:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Dan zie je hoe groot Schiphol is. Vanaf de B of H pier is het een flink eind lopen naar de uitgang ...
En dat staat de A-pier nog niet eens op deze foto...
pi_211879194
Ik heb vorige week voor het eerst sinds jaren weer eens gevlogen en geland op Schiphol. Het was een 737 Max 9 en het viel me op dat er in mijn beleving enorm hard getaxied werd van de Polderbaan naar de gate. Het leek zeker 50 of km/h. Dat stuk parallel aan de Zwanenburgbaan ging nog harder. Je hoorde 'm echt nog een keer gas er bij geven. Zijn die snelheden verhoogd ten opzichte van vroeger?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 02-01-2024 14:08:40 ]
Wie dit leest is gek
  maandag 1 januari 2024 @ 14:35:35 #9
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_211879477
@Nieuwschierig Normaalgesproken taxi je met max 30kts = 55km/h, dus 50km/h kan best zijn, soms kom je met idle thrust (en allicht met rugwind/downslope taxiway) al snel over 30kts taxispeed, andersom, kan het zijn dat je met moeite vooruit komt en tikkeltje thrust bij moet zetten. Vroeger was ook eerder blocktime = paytime, dus vaak juist extra langzaam taxieën omdat taxi-time tot de blocktime telt. :P Ik weet niet of sommige airlines puur per vluchturen rekenen (en bij Ryanair wordt er ook nog druk op de crew uitgeoefend om alles vooral vlug-vlug te doen, vaak geven ze ook veel runway op om van een intersection ergens halverwege te starten. Veiliger is natuurlijk zo veel startbaan als mogelijk meepakken, maar ja, die ene minuut nog taxiën tot het begin, poeh hey).

Waren jullie vertraagd aangekomen? Of op zich stipt geland maar met het polderbaantaxiën misschien niet meer op tijd onblocks? De polderbaan is al snel 20 min+ taxiën waar dat bij airports normalerwijze misschien 6-10 min is.
Vroeger had je ook redelijke turnaround tijden, tegenwoordig is alles optimized en kan het zijn dat je 35 minuten hebt om een toestel te de-boarden, schoonmaken, tanken en boarden. Vroeger checkte iedereen z'n koffer in, nu moet er in het toestel worden vastgesteld dat iedereen een handbagagekoffer mee wil nemen in de overhead bin of voorstoel en is er niet genoeg plaats, dan moeten die uitgeladen worden en duurt alles weer langer. Of komen er passagieren van een korte aansluitingsvlucht niet op tijd opdagen en moeten ze die koffers weer zoeken om uit te laden. Dan wil je een zo groot mogelijke buffer in tijd hebben.

Als die inbound leg of de volgende outbound leg de crew's laatste is... die willen ook zo vroeg mogelijk weer klaar zijn. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 1 januari 2024 @ 21:09:38 #10
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_211885150
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:35 schreef shiz het volgende:
Normaalgesproken taxi je met max 30kts = 55km/h
Na het lezen van je post kwam ik op het idee on op flightradar24 de data terug te zoeken en de hoogste snelheid blijkt exact 30 kts te zijn. :)
Wie dit leest is gek
  dinsdag 2 januari 2024 @ 10:43:40 #11
195885 shiz
¯¯¯¯¯
  dinsdag 2 januari 2024 @ 10:55:38 #12
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211889414
twitter

Mogelijk is er een botsing aan voorafgegaan met een toestel van de Japanse Kustwacht.
Alle passagiers zijn eruit.

edit: eerste hull loss van een A350, JA13XJ was net twee jaar oud.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 02-01-2024 11:03:25 ]
  dinsdag 2 januari 2024 @ 11:15:39 #13
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211889578
twitter
  dinsdag 2 januari 2024 @ 12:13:31 #14
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211890315
Beste stuurlui enzo, maar als ik toch dat ene ventje minutenlang met 1 waterstraaltje een A350 zie proberen te blussen... Wel heel apart.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 12:36:51 #15
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211890602
quote:
86s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:13 schreef flipsen het volgende:
Beste stuurlui enzo, maar als ik toch dat ene ventje minutenlang met 1 waterstraaltje een A350 zie proberen te blussen... Wel heel apart.
Ik weet niet wat de precieze procedure is op vliegvelden, maar gezien het feit dat het toestel succesvol geëvacueerd was, niet in de buurt van terminal stond en het vliegveld volledig gesloten was voor arrivals en departures kan het zijn dat er sprake was van gecontroleerd uit laten branden?

Geen idee hoe de flight recorders meewegen in een dergelijke beslissing though...
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:04:37 #16
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211890914
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Ik weet niet wat de precieze procedure is op vliegvelden, maar gezien het feit dat het toestel succesvol geëvacueerd was, niet in de buurt van terminal stond en het vliegveld volledig gesloten was voor arrivals en departures kan het zijn dat er sprake was van gecontroleerd uit laten branden?

Geen idee hoe de flight recorders meewegen in een dergelijke beslissing though...
Dat hadden ze beter bij die kleine kunnen doen, waar 2 crashtenders staan. Maar die A350 had maar een klein brandje en die hadden ze nog aardig kunnen redden lijkt me (als complete leek zijnde, duh)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_211890991
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:04 schreef flipsen het volgende:

[..]
Dat hadden ze beter bij die kleine kunnen doen, waar 2 crashtenders staan.
Uhm, maar daar zaten nog mensen in...?
Ook al is het zinloos om ze te redden via blussing, ik snap de gestelde prioriteit dan wel.
pi_211891941
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:09 schreef Piles het volgende:

[..]
Uhm, maar daar zaten nog mensen in...?
Ook al is het zinloos om ze te redden via blussing, ik snap de gestelde prioriteit dan wel.
Beide vliegtuigen zaten vol. Het kleine vliegtuig had 6 bemanningsleden en de Jumbojet had 379 mensen aan boord.
Geeft maar weer aan dat de veiligheidsmaatregelen bij de grote moderne passagiersvliegtuigen enorm verbeterd zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:31:01 #19
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211893745
Holy fuck... dat is wel een "mooi" visitekaartje voor die Airbus ja, gewoon tot stilstand komen en iedereen er op tijd uit :X

Die kleine had uiteraard geen schijn van kans :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 januari 2024 @ 18:37:24 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211894983
WTF zeg ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_211901932
Ik ben benieuwd hoe lang het nu precies duurde voordat de laatste aan boord er uit was.
Hadden ze 2 minuten tijd, of 5, of 10?
Wie dit leest is gek
  woensdag 3 januari 2024 @ 22:58:07 #22
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_211910978
quote:
99s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang het nu precies duurde voordat de laatste aan boord er uit was.
Hadden ze 2 minuten tijd, of 5, of 10?
Avherald heeft 18 minuten staan
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_211917335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:58 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Avherald heeft 18 minuten staan
Sommige nieuwszenders en youtubekanalen zeiden dat de evacuatie 90 sec geduurd had (gelijk aan de certificering) maar dat leek me al zo onwaarschijnlijk. Alleen al de afstand van staart tot cockpit is ongehinderd al bijna 90 sec.
Wie dit leest is gek
pi_211925659
Hatseflats!

5 januari 2024 - 14:40 | Door: Paul Eldering
De Amerikaanse prijsvechter JetBlue mag toch op Schiphol blijven vliegen komend zomerseizoen. Ook Air India en vijftien andere airlines mogen (meer) blijven vliegen. De slotcoördinator heeft alle beschikbare zomerslots voor 2024 op Schiphol vandaag toegewezen, meldt hij aan Luchtvaartnieuws.

https://www.luchtvaartnie(...)phol-blijven-vliegen
  vrijdag 5 januari 2024 @ 15:15:37 #25
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_211926068
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:31 schreef flipsen het volgende:
Holy fuck... dat is wel een "mooi" visitekaartje voor die Airbus ja, gewoon tot stilstand komen en iedereen er op tijd uit :X

Die kleine had uiteraard geen schijn van kans :N
Wat mij verbaasde is, dat de JA-piloten het niet eens doorhadden hoe ernstig het was, ze kregen het te horen vanuit de cabine.
pi_211929337
TRANSAVIA VOERT EERSTE COMMERCIËLE VLUCHT UIT MET NIEUWE A321NEO
quote:
Transavia heeft vrijdagochtend de eerste commerciële vlucht uitgevoerd met haar nieuwe Airbus A321neo. Het toestel vloog als HV5423 van Schiphol naar Pisa, en doet later op de dag ook Ljubljana en Bari aan. Ter gelegenheid van de eerste vlucht luidde topman Marcel de Nooijer de gong op de Amsterdamse beurs.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 6 januari 2024 @ 08:35:10 #27
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_211933448
twitter



Oeps.
pi_211934456
twitter


Zag deze ook voorbij komen, zelfde vlucht? Rustig blijven zitten, je moet het maar kunnen..... 10 weken oud!
pi_211934471
twitter
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 januari 2024 @ 11:02:21 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211934609
oeps :X
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 11:26:22 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211934738
Betere reclame kan Airbus zich niet wensen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 6 januari 2024 @ 11:56:13 #32
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211935229
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 11:26 schreef derLudolf het volgende:
Betere reclame kan Airbus zich niet wensen...
En eentje die de, toch al twijfelachtige, reputatie van kwaliteitscontrole bij Boeing kan missen als kiespijn.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 12:05:12 #33
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211935357
twitter
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 januari 2024 @ 12:08:16 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211935381
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 11:26 schreef derLudolf het volgende:
Betere reclame kan Airbus zich niet wensen...
Die hebben zo hun eigen dingetjes met de A350
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 6 januari 2024 @ 12:34:35 #35
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211935539
Window or aisle, sir? Volgende keer toch maar aisle. Ik vraag tegenwoordig standaard,ook al heb ik al online ingechecked en alleen handbagage, of er nog plek is bij de nooduitgang. 9 van de 10x zetten ze me dan bij de nooduitgang. Volgende keer misschien toch maar niet :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 15:28:53 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211937543
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Die hebben zo hun eigen dingetjes met de A350
Daar heb ik niets van gehoord eigenlijk, van de 787 kan ik me nog wel dingen herinneren.

En de A350 is ook geen concurrentie voor de 737Max ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 15:33:52 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211937613
Met het beeld wat ik van de luchtvaartindustrie heb is op z'n minst bekend wie de "voorman" was van deze montageploeg, misschien zelfs nog wie de deur vast had moeten zetten.

En dan zijn er vast nog wel één of meerdere eindcontroles...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 januari 2024 @ 16:04:09 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211937928
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Daar heb ik niets van gehoord eigenlijk, van de 787 kan ik me nog wel dingen herinneren.

En de A350 is ook geen concurrentie voor de 737Max ;)
Ik doelde op de crash in Japan van de A350 met dat vliegtuig van de Japanse kustwacht. Hopelijk kan er iets van dat ongeval geleerd worden met betrekking tot verbetering van dingen. De evacuatie van de A350 duurde bijvoorbeeld redelijk lang.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 6 januari 2024 @ 16:05:38 #39
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_211937937
quote:
86s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:34 schreef flipsen het volgende:
Window or aisle, sir? Volgende keer toch maar aisle. Ik vraag tegenwoordig standaard,ook al heb ik al online ingechecked en alleen handbagage, of er nog plek is bij de nooduitgang. 9 van de 10x zetten ze me dan bij de nooduitgang. Volgende keer misschien toch maar niet :D
Dit was eigenlijk geen nooduitgang, daar had Alaska niet voor gekozen.
pi_211937977
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 11:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En eentje die de, toch al twijfelachtige, reputatie van kwaliteitscontrole bij Boeing kan missen als kiespijn.
En toch. Als Boeing wegvalt als grote concurrent van Airbus, dan denk ik dat dat op de lange duur ook niet goed is voor de kwaliteit en veiligheid van Airbus vliegtuigen.
Maar die 737 Max is wel een gigantisch hoofdpijn dossier inmiddels voor Boeing.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 17:24:18 #41
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211939240
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Ik doelde op de crash in Japan van de A350 met dat vliegtuig van de Japanse kustwacht. Hopelijk kan er iets van dat ongeval geleerd worden met betrekking tot verbetering van dingen. De evacuatie van de A350 duurde bijvoorbeeld redelijk lang.
Ik dacht dat je met je opmerking over de A350 doelde op de problemen met de verf bij ME3 carriers enkele jaren terug, of misschien de RR problemen bij de -1000 variant.
Maar om te zeggen dat Airbus z'n eigen dingetjes heeft met de A350 doelende op JAL Flight 516 is op z'n minst voorbarig te noemen.
Feit is dat het al z'n passagiers en crew veilig aan de grond heeft gekregen, nádat het door een ander toestel geploegd is. Uitgebreide onderzoeken door de juiste instanties zullen een completer beeld geven; waren die 18 minuten vanaf het juiste moment geteld? Wat waren de omstandigheden? >engine no.2 draaide nog door mogelijk structurele schade aan de avionics bay toen het toestel op de Dash 8 klapte. De crew kan goed meer tijd nodig hebben gehad om de situatie buiten het toestel te beoordelen, de hele romp werd immers bedekt met Kerosine van de Dash 8. Hoe snel heeft de crew het teken tot evacueren gegeven? Wat was het effect van de emergency exits die niet gebruikt konden worden? etc etc.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En toch. Als Boeing wegvalt als grote concurrent van Airbus, dan denk ik dat dat op de lange duur ook niet goed is voor de kwaliteit en veiligheid van Airbus vliegtuigen.
Maar die 737 Max is wel een gigantisch hoofdpijn dossier inmiddels voor Boeing.
Alleen al door de enorme groei van de luchtvaart in het Midden-Oosten en Azië zal dat niet gebeuren. De backlog van de A320 familie is inmiddels zo duizelingwekkend dat de 737-Max, hoewel in eerste instantie misschien geen eerste keuze, toch een interessante optie wordt omdat 'ie gewoon eerder voor de deur staat (Allegiant).
En de 787 is uiteindelijk ook gewoon een succesverhaal geworden voor Boeing vanuit engineering oogpunt, iedereen koopt ze. Het zegt alleen veel over het huidige Boeing dat er shortcuts genomen moeten worden in het productieproces en kwaliteitsproces om de aandeelhouders te kunnen pleasen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Kleffe_Dop op 06-01-2024 17:46:27 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 januari 2024 @ 19:09:36 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211940565
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 17:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Ik dacht dat je met je opmerking over de A350 doelde op de problemen met de verf bij ME3 carriers enkele jaren terug, of misschien de RR problemen bij de -1000 variant.
Maar om te zeggen dat Airbus z'n eigen dingetjes heeft met de A350 doelende op JAL Flight 516 is op z'n minst voorbarig te noemen.
Feit is dat het al z'n passagiers en crew veilig aan de grond heeft gekregen, nádat het door een ander toestel geploegd is. Uitgebreide onderzoeken door de juiste instanties zullen een completer beeld geven; waren die 18 minuten vanaf het juiste moment geteld? Wat waren de omstandigheden? >engine no.2 draaide nog door mogelijk structurele schade aan de avionics bay toen het toestel op de Dash 8 klapte. De crew kan goed meer tijd nodig hebben gehad om de situatie buiten het toestel te beoordelen, de hele romp werd immers bedekt met Kerosine van de Dash 8. Hoe snel heeft de crew het teken tot evacueren gegeven? Wat was het effect van de emergency exits die niet gebruikt konden worden? etc etc.
Daarom is een goed onderzoek ook belangrijk. Wat ik begrepen heb is dat de communicatie met de achterzijde van het vliegtuig weggevallen was. Daarom lijkt het mij dat Airbus goed wil weten wat op welk moment nog werkte van alle systemen.

Dat de romp van het vliegtuig de passagiers en crew goed beschermd heeft lijkt wel duidelijk te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 januari 2024 @ 19:43:52 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211940886
Alle 737 Max 9 op Amerikaans grondgebied of van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen moeten gecontroleerd worden voordat ze weer de lucht in mogen, zo heeft de FAA bevolen.

https://nos.nl/artikel/25(...)gtuigen-aan-de-grond
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 6 januari 2024 @ 21:55:14 #44
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211942942


Het gaat om certain 737 Max 9 types. Lijkt me dat het dan gaat over de Max 9 varianten met een mid cabin door plug ipv een 'echte' deur.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 22:08:36 #45
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_211943100
quote:
86s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:34 schreef flipsen het volgende:
Window or aisle, sir? Volgende keer toch maar aisle. Ik vraag tegenwoordig standaard,ook al heb ik al online ingechecked en alleen handbagage, of er nog plek is bij de nooduitgang. 9 van de 10x zetten ze me dan bij de nooduitgang. Volgende keer misschien toch maar niet :D
In een wide body altijd een aisle seat in het middengedeelte. Zij die 's nachts moeten pissen of dorst hebben stappen dan maar aan de andere zijde uit. Werkt perfect
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Redactie Sport / Supervogel maandag 8 januari 2024 @ 18:33:35 #46
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_211963785
twitter


Sterk spul, die iPhones. :P
  maandag 8 januari 2024 @ 18:38:14 #47
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211963874
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2024 18:33 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Sterk spul, die iPhones. :P
Mwa, die neem ik toch wel met een korreltje zout hoor...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 januari 2024 @ 19:25:01 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_211964604
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2024 18:33 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Sterk spul, die iPhones. :P
De deur is ook al gevonden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_211969132
United Airlines vindt losse bouten in meerdere Boeing Max-toestellen - https://nos.nl/l/2504213

Oeps...
pi_211971026
quote:
86s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:34 schreef flipsen het volgende:
Window or aisle, sir? Volgende keer toch maar aisle. Ik vraag tegenwoordig standaard,ook al heb ik al online ingechecked en alleen handbagage, of er nog plek is bij de nooduitgang. 9 van de 10x zetten ze me dan bij de nooduitgang. Volgende keer misschien toch maar niet :D
Risico te groot dat je moet helpen bij de evacuatie >:)
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')