Hier heeft het depot een woonfunctie (is een woning van tegenwoordig een stel zeikerds (vorige bewoner was een stuk beter, ik kan wel een hoop verhalen over die nieuwe vertellen maar ik ben te lui om dat allemaal op te schrijven…) met een dubbele garage) en mij lijkt het wel dat daar dan stoelen mogen staan.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:16 schreef blijevis het volgende:
[..]
Tegen ons werd destijds verteld: het depot heeft volgens het bestemmingsplan van de gemeente
een opslagfunctie, geen kantoorfunctie.
Om problemen met de gemeente te voorkomen mag er daarom niets in het depot staan dat kan
worden opgevat als kantoormeubilair.
Oh en je mag van de Arbo wel werken in een koude garage zonder sanitaire voorziening en water. Hier op het dorp werken alleen nog maar buitenlanders of mensen die gehandicapt zijn. Voorheen een hele ploeg huismoeders die het tussen de schooltijden door konden doen. Leuke locatie en veel lol.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:16 schreef blijevis het volgende:
[..]
Tegen ons werd destijds verteld: het depot heeft volgens het bestemmingsplan van de gemeente
Om problemen met de gemeente te voorkomen mag er daarom niets in het depot staan dat kan
Ho ho, het depot is geen werkplek, hèquote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:07 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Oh en je mag van de Arbo wel werken in een koude garage zonder sanitaire voorziening en water. Hier op het dorp werken alleen nog maar buitenlanders of mensen die gehandicapt zijn. Voorheen een hele ploeg huismoeders die het tussen de schooltijden door konden doen. Leuke locatie en veel lol.
nee ok maar je moet tussen door wel weer tassen ophalen dan wil je graag even naar het toilet en wat warms drinken, voorheen een afgesloten aanhanger midden en je wijk en dan kon je even gauw langs huis. Nu depot 3 km verder weg en de wijk ook nog eens verder weg in totaal zo’n 5 km van huis 3,5 uur lopen en dan geen fatsoenlijke voorzieningen vindt ik meer dan asociaal.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:17 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ho ho, het depot is geen werkplek, hè
Oh, ik dacht dat je de aandelenkoersen van PostNL bedoelde.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 08:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de koersen bedoel ik mee,dat ze nu van een koude kermis komen.(de rollen zijn omgedraaid)
Logica van PostNL is altijd onnavolgbaar.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 08:35 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ook lekkere logica. Wat maakt het dan uit of die aan het eind van de dag de berging in gaan?
Ons depot bevindt zich op een bedrijventerrein. Er zitten hier bouwbedrijven, een autosloperij, diverse onduidelijke koeriersbedrijfjes en een verhuisbedrijf. Dus volgens mij past ons depot perfect in het bestemmingsplan.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:16 schreef blijevis het volgende:
[..]
PostNL is al jaren bezig met Logisch Bezorgen en NRP2, en er is al jaren bekend dat de looptijden te krap staan. Dat is bij elke pilot ook al naar voren gekomen, en in elk nieuw gebied waar het wordt ingevoerd zie je hetzelfde gebeuren. Leuk dat er een landelijke projectgroep is die er naar kijkt, maar van kijken worden wij niet wijzer! De tijden staan te krap, dus moeten ze opgehoogd! En dan kan PostNL daarna nog gaan uitzoeken waarom hun computerprogramma steevast te krappe tijden berekent!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 16:46 schreef V__L_N het volgende:
Je kan wel bezwaar willen maken tegen je looptijden. Maar ze doen er niks mee want de landelijke projectgroep is er nog naar aan het kijken. Een bepaald aantal wijken zou recht hebben op extra tijd omdat die afwijken van de gemiddelde. Ik heb nog geen wijk gezien die op een piekdag klopt. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Zelfde als dat ze te groot zijn. Daar gaan ze nog naar kijken.
Natuurlijk kunnen ze ook gewoon het 13 weeksgemiddelde nemen. Maar ja, die computer weet het veel beter dan de bezorgers die het moeten doen. En ondertussen strijkt de postnl 1000den euro's per dag op aan niet betaalde salarissen van bezorgers die flexibel worden ingeroosterd ipv volgens rooster.
wat te denken van oversteekplaatsen(snelweg,en div wegen met een stoplicht)treinovergang etc.. het ziet er te zonnig(naar hun uit)quote:Op vrijdag 9 februari 2024 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
PostNL is al jaren bezig met Logisch Bezorgen en NRP2, en er is al jaren bekend dat de looptijden te krap staan. Dat is bij elke pilot ook al naar voren gekomen, en in elk nieuw gebied waar het wordt ingevoerd zie je hetzelfde gebeuren. Leuk dat er een landelijke projectgroep is die er naar kijkt, maar van kijken worden wij niet wijzer! De tijden staan te krap, dus moeten ze opgehoogd! En dan kan PostNL daarna nog gaan uitzoeken waarom hun computerprogramma steevast te krappe tijden berekent!
Ik kan zo legio redenen bedenken. Misschien houdt het programma er geen rekening mee dat bezorgen uit 3 bundels veel tijdrovender is dan uit 2 of uit 1 bundel? Misschien wordt geen rekening gehouden met de diepte van voortuinen? Als ik kijk naar de loopwijzers heb ik in elk geval sterk het idee dat het programma denk dat iedereen een brievenbus aan de straat heeft. Misschien houdt het programma geen rekening met de hoeveelheid tassen? Met bijladen? Sowieso is de door het programma berekende aan- en aflooptijd veel te kort. Die tijden red je alleen als alle stoplichten spontaan op groen springen als jij er aan komt, je altijd wind mee hebt, en je nooit voor de brug hoeft te wachten. En misschien is simpelweg de norm te hoog gesteld? Lopen en fietsen bezorgers met een lagere gemiddelde snelheid dan het programma veronderstelt?
Ik ben het 100% met je eens hoor. Ik vind het allemaal onnodig gelijntrek over de ruggen van de bezorgers heen. En ik snap echt niet dat dit nu al sinds vorig jaar maart loopt en er niks veranderd.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
PostNL is al jaren bezig met Logisch Bezorgen en NRP2, en er is al jaren bekend dat de looptijden te krap staan. Dat is bij elke pilot ook al naar voren gekomen, en in elk nieuw gebied waar het wordt ingevoerd zie je hetzelfde gebeuren. Leuk dat er een landelijke projectgroep is die er naar kijkt, maar van kijken worden wij niet wijzer! De tijden staan te krap, dus moeten ze opgehoogd! En dan kan PostNL daarna nog gaan uitzoeken waarom hun computerprogramma steevast te krappe tijden berekent!
Ik kan zo legio redenen bedenken. Misschien houdt het programma er geen rekening mee dat bezorgen uit 3 bundels veel tijdrovender is dan uit 2 of uit 1 bundel? Misschien wordt geen rekening gehouden met de diepte van voortuinen? Als ik kijk naar de loopwijzers heb ik in elk geval sterk het idee dat het programma denk dat iedereen een brievenbus aan de straat heeft. Misschien houdt het programma geen rekening met de hoeveelheid tassen? Met bijladen? Sowieso is de door het programma berekende aan- en aflooptijd veel te kort. Die tijden red je alleen als alle stoplichten spontaan op groen springen als jij er aan komt, je altijd wind mee hebt, en je nooit voor de brug hoeft te wachten. En misschien is simpelweg de norm te hoog gesteld? Lopen en fietsen bezorgers met een lagere gemiddelde snelheid dan het programma veronderstelt?
Heel leuk dat een projectgroep ernaar kijkt, maar kijken schiet je niks mee op. Het had al maanden geleden aangepast moeten worden, dus dan vind ik het echt wel eens tijd voor een oranje kaart, dan passen ze het maar aan naar het 13-weekse gemiddelde ofzo in plaats van de onzin die er nu staat.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 16:46 schreef V__L_N het volgende:
Je kan wel bezwaar willen maken tegen je looptijden. Maar ze doen er niks mee want de landelijke projectgroep is er nog naar aan het kijken. Een bepaald aantal wijken zou recht hebben op extra tijd omdat die afwijken van de gemiddelde. Ik heb nog geen wijk gezien die op een piekdag klopt. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Zelfde als dat ze te groot zijn. Daar gaan ze nog naar kijken.
Natuurlijk kunnen ze ook gewoon het 13 weeksgemiddelde nemen. Maar ja, die computer weet het veel beter dan de bezorgers die het moeten doen. En ondertussen strijkt de postnl 1000den euro's per dag op aan niet betaalde salarissen van bezorgers die flexibel worden ingeroosterd ipv volgens rooster.
Dat is dan compleet belachelijk. Sinds wanneer mogen oranje kaarten genegeerd worden?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 22:24 schreef V__L_N het volgende:
En dan doe je die oranje kaart en dan doen ze niks.
LB en NRP2 hebben wel met elkaar te maken, maar het is niet hetzelfde. Bij NRP2 heb je e-bikes en e-bakfietsen van de zaak, maar de prijs die je betaalt is dat wijken nog veel groter zijn. En de wijken hebben allemaal een loopnummer met een C of een D, waar dit bij niet-NRP wijken (waar echter al wel LB is ingevoerd) voornamelijk F-wijken zijn (en een enkele C of B).quote:Op zondag 11 februari 2024 12:40 schreef Huettenwirt het volgende:
3-bundel systeem - logisch bezorgen - NRP2. Met alle veranderingen in korte tijd is het verschil tussen LB en NRP2 mij niet meer helemaal duidelijk.
Hier hebben wij geen NRP2, wel LB, en vooral F-wijken en wat K-wijken. Nog nooit van B/C/D-gewijken gehoord, wat zijn dat dan?quote:Op zondag 11 februari 2024 16:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
LB en NRP2 hebben wel met elkaar te maken, maar het is niet hetzelfde. Bij NRP2 heb je e-bikes en e-bakfietsen van de zaak, maar de prijs die je betaalt is dat wijken nog veel groter zijn. En de wijken hebben allemaal een loopnummer met een C of een D, waar dit bij niet-NRP wijken (waar echter al wel LB is ingevoerd) voornamelijk F-wijken zijn (en een enkele C of B).
Mijn loopwijk is gewoon een F-wijk hoor. Volgens de uitleg bestaan er op papier helemaal geen officiele loopwijken...quote:Op maandag 12 februari 2024 14:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
A-wijken zijn autowijken, B-wijken zijn bromfietswijken, C-wijken zijn elektrische fietswijken en D-wijken zijn bakfietswijken. Wat zijn K-wijken? Wijken die je met een karretje loopt?
Aha. Een K-wijk is een Kyburzwijk (vaak in het buitengebied).quote:Op maandag 12 februari 2024 14:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
A-wijken zijn autowijken, B-wijken zijn bromfietswijken, C-wijken zijn elektrische fietswijken en D-wijken zijn bakfietswijken. Wat zijn K-wijken? Wijken die je met een karretje loopt?
altijd als het hun uitkomt(aanpassen kost $$$ )en dat willen ze niet,alleen de residentie in the Hague heeft alles,dankzij de grondwerkers.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:17 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ho ho, het depot is geen werkplek, hè
droevig he,zelfs in de kassen hebben ze het nog beter.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 12:07 schreef Pensioengenieter het volgende:
oorheen een afgesloten aanhanger
maak er maar van: min 50k per dag maybe more en dat al 20jr, komen ze nxt month met een verhoging van 15ct brt p/u in schaal 3quote:Op vrijdag 9 februari 2024 16:46 schreef V__L_N het volgende:
En ondertussen strijkt de postnl 1000den euro's per dag op aan niet betaalde salarissen van bezorgers
En dan ook niet opnieuw verhogen met het nieuwe minimoomloon per 1 juli, dan loop je nog maar 1 cent p/u voor op het minimumloonquote:Op maandag 12 februari 2024 18:10 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
maak er maar van: min 50k per dag maybe more en dat al 20jr, komen ze nxt month met een verhoging van 15ct brt p/u in schaal 3
Die van ons gaat deze week met pensioen. We weten wel wie er tot half maart invalt. Maar nog niks gehoord over de people figuur. Reken maar op onbereikbaar en nooit op het depot.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:53 schreef V__L_N het volgende:
Hebben hier al mensen iets officieels gehoord over wie hun nieuwe leidinggevende worden?
Het is mij ook nog steeds niet duidelijk wat de People Coach en de Logistiek Supervisor nou precies gaan doen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:55 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Die van ons gaat deze week met pensioen. We weten wel wie er tot half maart invalt. Maar nog niks gehoord over de people figuur. Reken maar op onbereikbaar en nooit op het depot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |