abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212356584
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:16 schreef blijevis het volgende:

[..]
Tegen ons werd destijds verteld: het depot heeft volgens het bestemmingsplan van de gemeente
een opslagfunctie, geen kantoorfunctie.
Om problemen met de gemeente te voorkomen mag er daarom niets in het depot staan dat kan
worden opgevat als kantoormeubilair.
Hier heeft het depot een woonfunctie (is een woning van tegenwoordig een stel zeikerds (vorige bewoner was een stuk beter, ik kan wel een hoop verhalen over die nieuwe vertellen maar ik ben te lui om dat allemaal op te schrijven…) met een dubbele garage) en mij lijkt het wel dat daar dan stoelen mogen staan.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 10:07:12 #227
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_212356593
quote:

[..]
Tegen ons werd destijds verteld: het depot heeft volgens het bestemmingsplan van de gemeente
Om problemen met de gemeente te voorkomen mag er daarom niets in het depot staan dat kan
Oh en je mag van de Arbo wel werken in een koude garage zonder sanitaire voorziening en water. Hier op het dorp werken alleen nog maar buitenlanders of mensen die gehandicapt zijn. Voorheen een hele ploeg huismoeders die het tussen de schooltijden door konden doen. Leuke locatie en veel lol.
pi_212356700
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:07 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
Oh en je mag van de Arbo wel werken in een koude garage zonder sanitaire voorziening en water. Hier op het dorp werken alleen nog maar buitenlanders of mensen die gehandicapt zijn. Voorheen een hele ploeg huismoeders die het tussen de schooltijden door konden doen. Leuke locatie en veel lol.
Ho ho, het depot is geen werkplek, hè
  vrijdag 9 februari 2024 @ 12:07:59 #229
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_212357872
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:17 schreef wbwb het volgende:

[..]
nee ok maar je moet tussen door wel weer tassen ophalen dan wil je graag even naar het toilet en wat warms drinken, voorheen een afgesloten aanhanger midden en je wijk en dan kon je even gauw langs huis. Nu depot 3 km verder weg en de wijk ook nog eens verder weg in totaal zo’n 5 km van huis 3,5 uur lopen en dan geen fatsoenlijke voorzieningen vindt ik meer dan asociaal.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 16:46:33 #230
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212360848
Je kan wel bezwaar willen maken tegen je looptijden. Maar ze doen er niks mee want de landelijke projectgroep is er nog naar aan het kijken. Een bepaald aantal wijken zou recht hebben op extra tijd omdat die afwijken van de gemiddelde. Ik heb nog geen wijk gezien die op een piekdag klopt. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Zelfde als dat ze te groot zijn. Daar gaan ze nog naar kijken.

Natuurlijk kunnen ze ook gewoon het 13 weeksgemiddelde nemen. Maar ja, die computer weet het veel beter dan de bezorgers die het moeten doen. En ondertussen strijkt de postnl 1000den euro's per dag op aan niet betaalde salarissen van bezorgers die flexibel worden ingeroosterd ipv volgens rooster.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_212361307
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:23 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
de koersen bedoel ik mee,dat ze nu van een koude kermis komen.(de rollen zijn omgedraaid)
Oh, ik dacht dat je de aandelenkoersen van PostNL bedoelde.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:35 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ook lekkere logica. Wat maakt het dan uit of die aan het eind van de dag de berging in gaan?
Logica van PostNL is altijd onnavolgbaar.
quote:

[..]
Ons depot bevindt zich op een bedrijventerrein. Er zitten hier bouwbedrijven, een autosloperij, diverse onduidelijke koeriersbedrijfjes en een verhuisbedrijf. Dus volgens mij past ons depot perfect in het bestemmingsplan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_212361384
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 16:46 schreef V__L_N het volgende:
Je kan wel bezwaar willen maken tegen je looptijden. Maar ze doen er niks mee want de landelijke projectgroep is er nog naar aan het kijken. Een bepaald aantal wijken zou recht hebben op extra tijd omdat die afwijken van de gemiddelde. Ik heb nog geen wijk gezien die op een piekdag klopt. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Natuurlijk kunnen ze ook gewoon het 13 weeksgemiddelde nemen. Maar ja, die computer weet het veel beter dan de bezorgers die het moeten doen. En ondertussen strijkt de postnl 1000den euro's per dag op aan niet betaalde salarissen van bezorgers die flexibel worden ingeroosterd ipv volgens rooster.
PostNL is al jaren bezig met Logisch Bezorgen en NRP2, en er is al jaren bekend dat de looptijden te krap staan. Dat is bij elke pilot ook al naar voren gekomen, en in elk nieuw gebied waar het wordt ingevoerd zie je hetzelfde gebeuren. Leuk dat er een landelijke projectgroep is die er naar kijkt, maar van kijken worden wij niet wijzer! De tijden staan te krap, dus moeten ze opgehoogd! En dan kan PostNL daarna nog gaan uitzoeken waarom hun computerprogramma steevast te krappe tijden berekent!

Ik kan zo legio redenen bedenken. Misschien houdt het programma er geen rekening mee dat bezorgen uit 3 bundels veel tijdrovender is dan uit 2 of uit 1 bundel? Misschien wordt geen rekening gehouden met de diepte van voortuinen? Als ik kijk naar de loopwijzers heb ik in elk geval sterk het idee dat het programma denk dat iedereen een brievenbus aan de straat heeft. Misschien houdt het programma geen rekening met de hoeveelheid tassen? Met bijladen? Sowieso is de door het programma berekende aan- en aflooptijd veel te kort. Die tijden red je alleen als alle stoplichten spontaan op groen springen als jij er aan komt, je altijd wind mee hebt, en je nooit voor de brug hoeft te wachten. En misschien is simpelweg de norm te hoog gesteld? Lopen en fietsen bezorgers met een lagere gemiddelde snelheid dan het programma veronderstelt?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_212361405
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
PostNL is al jaren bezig met Logisch Bezorgen en NRP2, en er is al jaren bekend dat de looptijden te krap staan. Dat is bij elke pilot ook al naar voren gekomen, en in elk nieuw gebied waar het wordt ingevoerd zie je hetzelfde gebeuren. Leuk dat er een landelijke projectgroep is die er naar kijkt, maar van kijken worden wij niet wijzer! De tijden staan te krap, dus moeten ze opgehoogd! En dan kan PostNL daarna nog gaan uitzoeken waarom hun computerprogramma steevast te krappe tijden berekent!

Ik kan zo legio redenen bedenken. Misschien houdt het programma er geen rekening mee dat bezorgen uit 3 bundels veel tijdrovender is dan uit 2 of uit 1 bundel? Misschien wordt geen rekening gehouden met de diepte van voortuinen? Als ik kijk naar de loopwijzers heb ik in elk geval sterk het idee dat het programma denk dat iedereen een brievenbus aan de straat heeft. Misschien houdt het programma geen rekening met de hoeveelheid tassen? Met bijladen? Sowieso is de door het programma berekende aan- en aflooptijd veel te kort. Die tijden red je alleen als alle stoplichten spontaan op groen springen als jij er aan komt, je altijd wind mee hebt, en je nooit voor de brug hoeft te wachten. En misschien is simpelweg de norm te hoog gesteld? Lopen en fietsen bezorgers met een lagere gemiddelde snelheid dan het programma veronderstelt?
wat te denken van oversteekplaatsen(snelweg,en div wegen met een stoplicht)treinovergang etc.. het ziet er te zonnig(naar hun uit)
  vrijdag 9 februari 2024 @ 17:56:02 #234
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212361462
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben het 100% met je eens hoor. Ik vind het allemaal onnodig gelijntrek over de ruggen van de bezorgers heen. En ik snap echt niet dat dit nu al sinds vorig jaar maart loopt en er niks veranderd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_212361479
quote:

Heel leuk dat een projectgroep ernaar kijkt, maar kijken schiet je niks mee op. Het had al maanden geleden aangepast moeten worden, dus dan vind ik het echt wel eens tijd voor een oranje kaart, dan passen ze het maar aan naar het 13-weekse gemiddelde ofzo in plaats van de onzin die er nu staat.

[ Bericht 21% gewijzigd door wbwb op 09-02-2024 18:04:25 ]
  vrijdag 9 februari 2024 @ 22:24:49 #236
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212364998
En dan doe je die oranje kaart en dan doen ze niks.
Loesje
pi_212366002
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 22:24 schreef V__L_N het volgende:
En dan doe je die oranje kaart en dan doen ze niks.
Dat is dan compleet belachelijk. Sinds wanneer mogen oranje kaarten genegeerd worden?
pi_212385370
3-bundel systeem - logisch bezorgen - NRP2. Met alle veranderingen in korte tijd is het verschil tussen LB en NRP2 mij niet meer helemaal duidelijk. Een jaar of 6 geleden hadden ze hier alle steunpunten/depots al ingewisseld voor 1 groot depot. Eindelijk een toilet en kan er thee/koffie gezet worden. Kunnen we binnen soms even een korte hoosbui uirzitten. En ook niet onbelangrijk; even opwarmen tussen de ritten door als het koud is, of afkoelen als het erg heet is en drinken bijtappen, ook niet onbelangrijk. Ik loop overal en nergens hier, maar zelden in de buurt van mijn eigen huis, dus een fatsoenlijk depot is wel heel belangrijk. Toen kwam het 3 bundel systeem en een paar weken daarna; alle wijken opnieuw ingedeeld in grotere wijken ( van ruim 60 naar 50) (was dit dan LB?)
In ieder geval, na het indelen van de nieuwe wijken viel mij het volgende op: er zit best wel enigszins een logica in de loopvolgorde. Maar die volgorde is perfect voor een daldag en regelmatig een drama op een piekdag. Er werd geen rekening mee gehouden met het feit dat je altijd terug moet lopen naar je fiets. Of je je fiets eigenlijk wel ergens tegen aan kan zetten, dat soort dingen. Fietssluisjes: ook zo lekker met volle bepakking. Over stoepen heen, want daar mag je niet met de fiets door. Nu zijn veel ideale rondjes om zeep geholpen en als ik terug loop naar mijn fiets denk ik vaak; vroeger liep ik dan gelijk even de overkant van de straat mee. Maar dat kan niet meer; genoeg „ overkanten“ horen nu bij een andere wijk. Of doordat je halverwege je stuk nu een stukje zijstraat mee moet nemen, kan ik als het niet zo druk is geen 2 bundels meer tegelijk oppakken om een slimmer/groter te lopen.
Met de nieuwe wijkindeling en dus grotere wijken hebben wij geen bakfietsen of zo gekregen. Wij doen alles op een gewone fiets, op een enkele elektrische fiets en 1 brommer na.
Nu moet er vaker bijgeladen worden. Soms krijg ik gewoon geen 2 dallen tegelijk mee , vanwege de hoeveelheden pakjes. Laat staan een piek en een dal er bij proppen om een ritje uit te sparen. Vergeet het maar.
Ik vind de wijken groot zat zo, op papier 2,5 tot 3 uur. En die tijden zijn berekend voor rustige periodes. Ik ben blij dat ik terug moet om bij te moeten laden. Kan ik naar de wc tussendoor. Als ik een bakfiets mee zou krijgen om alles in één keer mee te nemen, red ik het niet. Dan zou ik tussendoor helemaal naar mijn huis moeten of naar het depot voor een sanitaire stop. Dan win je geen tijd door een bakfiets mee te geven. Of de verkeerde „oplossing“ ; veel te weinig drinken.
Degenen die op papier besparingen moeten zoeken kijken alleen maar naar wat getalletjes maar de praktijk is weerbastiger. Kijk alleen eens naar wat het extra kost omdat de groep bezorgers hier flink aan het vergrijzen is. Die zijn wat langzamer, dus duurder. Betaal dan jongere en flexibeler collega’s beter. Zet de flexibelen in een aparte en hogere schaal. Die zijn dan net zo duur in verhouding dan de ouderen en minder flexibelen. Misschien krijg je met een betere salarisschaal voor de flexibelen wat meer hoognodige nieuwe aanwas.
pi_212387840
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:40 schreef Huettenwirt het volgende:
3-bundel systeem - logisch bezorgen - NRP2. Met alle veranderingen in korte tijd is het verschil tussen LB en NRP2 mij niet meer helemaal duidelijk.
LB en NRP2 hebben wel met elkaar te maken, maar het is niet hetzelfde. Bij NRP2 heb je e-bikes en e-bakfietsen van de zaak, maar de prijs die je betaalt is dat wijken nog veel groter zijn. En de wijken hebben allemaal een loopnummer met een C of een D, waar dit bij niet-NRP wijken (waar echter al wel LB is ingevoerd) voornamelijk F-wijken zijn (en een enkele C of B).

Ik zit met hetzelfde wat jij ook aangeeft. Leuk bedacht, zo'n megawijk van 5 uur achter elkaar lopen, zonder terug te keren naar het depot, maar waar moet je dan naar het toilet of lunchen? De functie van postbezorger is ooit bedacht met het idee dat iedereen in of vlakbij de wijk liep waar 'ie zelf woonde (vandaar dat er op een depot geen voorzieningen hoefden te zijn), maar in de praktijk is dat vaak anders. Veel mensen hebben niet eens vaste wijken.

Overigens verbaast het mij dat er nog steeds NRP2-depots bijkomen. Want er was toch al lang gebleken dat er helemaal geen besparing was? Dat je met een elektrische bakfiets meer post kunt meenemen en (in theorie) harder kunt fietsen dan op een gewone fiets is waar, maar daar staat tegenover dat het opdoeken van al die oude kleine depots, en vervangen door 1 of 2 megadepots er wel toe leidt dat de gemiddelde fietstijd naar een wijk veel langer wordt. Ook omdat die NRP2-depots om prijstechnische en logistieke redenen soms zeer decentraal liggen. Wij hebben er hier nu twee, die allebei in een uithoek van het bestelgebied liggen.En die langere tijd kan je ook nog verdubbelen, omdat je als je klaar met je wijk bent die bakfiets ook weer helemaal moet terugbrengen, terwijl je op je eigen fiets gewoon rechtstreeks naar huis kon.

En vergeet niet de veel hogere onderhoudskosten omdat bezorgers vaak toch veel lomper met zo'n fiets van de zaak omgaan dan met hun eigen fiets.
pi_212394540
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
LB en NRP2 hebben wel met elkaar te maken, maar het is niet hetzelfde. Bij NRP2 heb je e-bikes en e-bakfietsen van de zaak, maar de prijs die je betaalt is dat wijken nog veel groter zijn. En de wijken hebben allemaal een loopnummer met een C of een D, waar dit bij niet-NRP wijken (waar echter al wel LB is ingevoerd) voornamelijk F-wijken zijn (en een enkele C of B).
Hier hebben wij geen NRP2, wel LB, en vooral F-wijken en wat K-wijken. Nog nooit van B/C/D-gewijken gehoord, wat zijn dat dan?
pi_212400081
A-wijken zijn autowijken, B-wijken zijn bromfietswijken, C-wijken zijn elektrische fietswijken en D-wijken zijn bakfietswijken. Wat zijn K-wijken? Wijken die je met een karretje loopt?
  maandag 12 februari 2024 @ 14:13:21 #242
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212400167
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
A-wijken zijn autowijken, B-wijken zijn bromfietswijken, C-wijken zijn elektrische fietswijken en D-wijken zijn bakfietswijken. Wat zijn K-wijken? Wijken die je met een karretje loopt?
Mijn loopwijk is gewoon een F-wijk hoor. Volgens de uitleg bestaan er op papier helemaal geen officiele loopwijken...
Loesje
pi_212400181
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Aha. Een K-wijk is een Kyburzwijk (vaak in het buitengebied).
pi_212402647
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:17 schreef wbwb het volgende:

[..]
altijd als het hun uitkomt(aanpassen kost $$$ )en dat willen ze niet,alleen de residentie in the Hague heeft alles,dankzij de grondwerkers.
pi_212402667
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 12:07 schreef Pensioengenieter het volgende:
oorheen een afgesloten aanhanger
droevig he,zelfs in de kassen hebben ze het nog beter.
pi_212402704
quote:
En ondertussen strijkt de postnl 1000den euro's per dag op aan niet betaalde salarissen van bezorgers
maak er maar van: min 50k per dag maybe more en dat al 20jr, komen ze nxt month met een verhoging van 15ct brt p/u in schaal 3
pi_212408651
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 18:10 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
maak er maar van: min 50k per dag maybe more en dat al 20jr, komen ze nxt month met een verhoging van 15ct brt p/u in schaal 3
En dan ook niet opnieuw verhogen met het nieuwe minimoomloon per 1 juli, dan loop je nog maar 1 cent p/u voor op het minimumloon :')
  dinsdag 13 februari 2024 @ 23:53:29 #248
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212418607
Hebben hier al mensen iets officieels gehoord over wie hun nieuwe leidinggevende worden?
Loesje
pi_212420438
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:53 schreef V__L_N het volgende:
Hebben hier al mensen iets officieels gehoord over wie hun nieuwe leidinggevende worden?
Die van ons gaat deze week met pensioen. We weten wel wie er tot half maart invalt. Maar nog niks gehoord over de people figuur. Reken maar op onbereikbaar en nooit op het depot.
pi_212421751
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:55 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]
Die van ons gaat deze week met pensioen. We weten wel wie er tot half maart invalt. Maar nog niks gehoord over de people figuur. Reken maar op onbereikbaar en nooit op het depot.
Het is mij ook nog steeds niet duidelijk wat de People Coach en de Logistiek Supervisor nou precies gaan doen.

Overigens is onze teamleider begin vorig jaar met pensioen gegaan. Die is vervangen door een of andere Poolse vrouw, maar die mag ik dus echt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')