abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 december 2023 @ 21:27:18 #1
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_211765893
Zoals ik in SHO al schreef: wellicht een FOK!-scoopje, want ik heb dit vooralsnog nergens elders opgepakt zien worden.

Begin januari komt er een nieuw boek uit van Herman Koch, genaamd 'Ga je erover schrijven?', en eerder deze week kwam de achterkant plus synopsis online, maar die is weer teruggetrokken. Wellicht een embargo wat nog niet verbroken mocht worden. Mij is echter een mogelijk embargo niet opgelegd.

quote:
Op een feestje ter ere van het verschijnen van Finse dagen merkt geen van de aanwezigen dat Herman Koch van de pijn steeds gaat verzitten en voortdurend naar de wc moet. Terug aan tafel blijft hij glimlachen en voert hij geanimeerd gesprekken. De dag ervoor is, na de biopsie, nog een fotograaf bij hem thuis geweest. Zodra het bewuste artikel met de foto is gepubliceerd, gooit hij het weg. Het is aan zijn gezicht af te lezen, vindt Herman. Alleen zijn vrouw en zijn 25-jarige zoon zijn dan op de hoogte. Een paar weken later bespreekt dokter Francken in het OLVG de uitslag van de laatste scan. Het is 3 februari 2020. 'Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is: begint hij het slechtnieuwsgesprek. 'Het zit overal.' In Ga je erover schrijven? beschrijft Herman Koch hoe hij omgaat met zijn diagnose en blikt hij terug op ijkmomenten in zijn leven. Het is daarmee géén boek over 'zijn strijd tegen kanker', want hij besluit eigenlijk meteen al dat hij de kanker een zo beperkt mogelijke rol in zijn leven wil laten spelen. 'Ja, ik zou doorleven, daar had de kanker vast niet op gerekend. Ik zou mijn eigen tegelwijsheid, "Nietsdoen is de kortste weg naar geluk", in de praktijk brengen. Ik zou niets doen.'
Herman Koch is bekend van bestsellers als Het diner, Red ons, Maria Montenelli, Finse dagen en Het Koninklijk huis. Met laatste is hij genomineerd voor NS Publieksprijs 2023.
En hieronder dus de achterkant-foto, die op bijna alle webshops (een enkele daargelaten) is vervangen door een tweede frontcover:

quote:
'In mijn hoofd probeerde ik een zin te formuleren om bij thuiskomst tegen mijn vrouw uit te spreken. Je moet niet schrikken, maar... Nee, dat was niet goed: mensen die een zin zo beginnen vertellen je het volgende moment dat er iemand dood is. Van de trap gevallen. In één klap dood. Nee, ik moest directer zijn, direct tot de kern komen. Het zag er niet helemaal goed uit, er zat iets, iets wat daar niet hoorde, misschien kwaadaardig, maar dat weten ze pas na verder onderzoek.'

In Ga je erover schrijven? schrijft Herman Koch niet alleen over ziek zijn, maar ook over zijn jeugd en middelbareschooltijd, het begin van zijn schrijverschap en de liefde van la familia.
Zou wel ontzettend heftig zijn als het waar is. Absolute kloteziekte.

(Dubbele post van OP uit SHO)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_211766247
Ik hoop dat Koch nog lang een gezond leven kan leiden.

Vroeger 'Red ons, Maria Montenelli' gelezen voor school, en vond er maar weinig aan. Later uit eigen interesse nog 'Finse Dagen' gelezen, en vond het interessant.

(Btw, ik denk dat het nieuwsbericht wel klopt, mooie scoop dus van een fokker. Overigens gaat het hier wel langzaam, ik denk dat het op twitter sneller viraal zou gaan.)
  dinsdag 26 december 2023 @ 21:48:16 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211766311
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:44 schreef luxerobots het volgende:
Ik hoop dat Koch nog lang een gezond leven kan leiden.

Vroeger 'Red ons, Maria Montenelli' gelezen voor school, en vond er maar weinig aan. Later uit eigen interesse nog 'Finse Dagen' gelezen, en vond het interessant.

(Btw, ik denk dat het nieuwsbericht wel klopt, mooie scoop dus van een fokker. Overigens gaat het hier wel langzaam, ik denk dat het op twitter sneller viraal zou gaan.)
Het is kerst dus minder views dan normaal, maar als het onder embargo per ongeluk toch ergens gepubliceerd is dan was het niet de bedoeling.
Daarbij: als het zo ernstig is kan ik me heel goed voorstellen dat hij dit niet met kerst in het nieuws wilde hebben, dus we zouden er ook voor kunnen kiezen dat te respecteren zodat hij niet op 2de kerstdag nog allerlei tuig journalisten van roddelbladen aan de telefoon of in zijn dm op social media heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211766350
Ow shit...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 26 december 2023 @ 21:54:47 #5
328189 ArnieAlberts
pi_211766426
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
(...) dus we zouden er ook voor kunnen kiezen dat te respecteren zodat hij niet op 2de kerstdag nog allerlei tuig journalisten van roddelbladen aan de telefoon of in zijn dm op social media heeft.
Ik snap het wel, maar ben het er niet per se mee eens. Er komt een boek, dus mensen gaan het er sowieso over hebben. Is FOK! niet de eerste, dan wordt het wel een ander platform.

Ik zeg ook niet meteen dat FOK! of eender wie hem en zijn gezin hiermee op 2e kerstdag moet lastigvallen, maar het is wel gewoon een journalistieke ontwikkeling.
pi_211766442
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:48 schreef Leandra het volgende:
Het is kerst dus minder views dan normaal, maar als het onder embargo per ongeluk toch ergens gepubliceerd is dan was het niet de bedoeling.
Daarbij: als het zo ernstig is kan ik me heel goed voorstellen dat hij dit niet met kerst in het nieuws wilde hebben, dus we zouden er ook voor kunnen kiezen dat te respecteren zodat hij niet op 2de kerstdag nog allerlei tuig journalisten van roddelbladen aan de telefoon of in zijn dm op social media heeft.
Ik ben het met je eens hoor, maar Koch zal ook wel weten dat de kans levensgroot is dat het uitlekt als de teksten van 'Zal ik erover schrijven' rondgestuurd worden (naar de drukker, naar webshops etc.).
  dinsdag 26 december 2023 @ 21:58:43 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211766516
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens hoor, maar Koch zal ook wel weten dat de kans levensgroot is dat het uitlekt als de teksten van 'Zal ik erover schrijven' rondgestuurd worden (naar de drukker, naar webshops etc.).
Ja, dat snap ik, maar ik vind niet dat het aan "ons" is het maar op Twitter te gooien omdat het daar wel viral zou gaan.
Ja, het is idd nieuws dat waarschijnlijk viral gaat en Koch en de zijnen hebben vast een uitstekende reden het nog niet openbaar te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211766652
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_211767030
Hij draagt het boek op aan zijn vrouw en kinderen.

quote:
Van Herman Koch verscheen eveneens
bij Ambo|Anthos uitgevers

Red ons, Maria Montanelli

Eindelijk oorlog

Eten met Emma

Odessa Star

Denken aan Bruce Kennedy

Het diner

De ideale schoonzoon

Zomerhuis met zwembad

Korte geschiedenis van het bedrog

Geachte heer M.

De greppel

Makkelijk leven

Finse dagen

Een film met Sophia

Het Koninklijk Huis

Meld je aan voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van
de nieuwste boeken van Ambo|Anthos uitgevers via
www.amboanthos.nl/nieuwsbrief.

Herman Koch

Ga je erover schrijven?

Ambo|Anthos
Amsterdam

ISBN 978 90 263 6464 8

© 2023 Herman Koch

Omslagontwerp Roald Triebels, Amsterdam

Omslagillustratie © David M. Schrader / Shutterstock

Foto auteur © Pablo Koch

Verspreiding voor België:

Veen Bosch & Keuning uitgevers nv, Antwerpen

Voor Amalia, Pablo en Anna
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  dinsdag 26 december 2023 @ 23:38:20 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211768202
Treurige scoop. In tegenstelling tot de andere fokker vond ik Red ons Maria Montanelli fantastisch toen ik het las als puber, en uiteraard Jiskefet _O_
Mooi kut voor Herman.
  woensdag 27 december 2023 @ 00:26:43 #11
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211768755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:27 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik zou mijn eigen tegelwijsheid, "Nietsdoen is de kortste weg naar geluk", in de praktijk brengen. Ik zou niets doen.'
Grappig zeg, hij heeft niet niets gedaan, en jij ook al niet. Dan rest ons weinig anders dan het vervolgen van de langste weg naar het ongeluk.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_211769419
Ik kon Jiskefet altijd wel waarderen, maar wat is die Koch een pijnlijk-saaie drol, zeg :{
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_211770679
SCOOOOOOP.

Ik vind overigens zijn hele oeuvre middelmaat.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211770713
quote:
2s.gif Op woensdag 27 december 2023 01:45 schreef Puntenjager het volgende:
Ik kon Jiskefet altijd wel waarderen, maar wat is die Koch een pijnlijk-saaie drol, zeg :{
Tjah gasten die zulke briljante tv kunnen maken; zijn over het algemeen lui met een wat hoger IQ etc en hebben dus vaak iets wat saaie hobbies naast hun werk :)

On-topic:

Daar gaat zo te horen weer een jeugdheld...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_211771406
Einde comeback Jiskefet?

quote:
Nu die nog leeft mag je dat zeggen.
  Trouwste user 2022 woensdag 27 december 2023 @ 12:06:36 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_211773634
quote:
Hij is juist het tegendeel van saai. Kwam voor ie bekend en-of volwassen was al in opstand tegen iedereen en alles.

Verder is het herkenbaar hoe je iets triests niet heftig en adequaat probeert te formuleren. Kreeg ooit te horen van een vriend dat m'n beste vriend was overleden: 'Peter is dood.'( Was 's nachts na het stappen doodgereden. Waren nog samen uit geweest) Die woorden vergeet ik nooit meer. Tegen m'n broer over z'n vriendin '......., ...... is vannacht overleden, ze heeft zelf voor het einde gekozen.' 'Ik hou van je maat.'

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211774350
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 09:50 schreef Nober het volgende:
Einde comeback Jiskefet?
[..]
Nu die nog leeft mag je dat zeggen.
Als ie dood is ook, als je dat vindt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Spellchecker woensdag 27 december 2023 @ 12:56:43 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211774419
quote:
quote:
Op een feestje ter ere van het verschijnen van Finse dagen merkt geen van de aanwezigen dat Herman Koch van de pijn steeds gaat verzitten en voortdurend naar de wc moet.
:{
pi_211775034
quote:
Waarschijnlijk minder oppervlakkig dan de meeste onder ons ;)
pi_211778079
Oeh, triest zeg :{
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Trouwste user 2022 woensdag 27 december 2023 @ 18:08:07 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_211780521
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:34 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Waarschijnlijk minder oppervlakkig dan de meeste onder ons ;)
Herman Koch is een held die meer is dan z'n imago.

John Leddy kon niet autorijden en Marco Bakker reed iemand aan gort.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211781907
We horen het vanzelf wel via de media.
Het zou wel helemaal “Koch” zijn als we wat horen als hij al dood en begraven is.
pi_211784104
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 08:39 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Tjah gasten die zulke briljante tv kunnen maken; zijn over het algemeen lui met een wat hoger IQ etc en hebben dus vaak iets wat saaie hobbies naast hun werk :)

On-topic:

Daar gaat zo te horen weer een jeugdheld...
Zijn hobbies (die mij overigens niet bekend zijn) zijn niet de reden dat ik hem saai vindt. Het is hoe hij overkomt. Hoe hij praat en reageert op anderen.

PS. Ik heb nooit het idee gehad dat zijn iq middelmatig zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 27-12-2023 23:05:27 ]
  woensdag 27 december 2023 @ 21:49:53 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211785138
quote:
Literaire boeken schrijven en TV sketches maken lijkt me nou niet iets voor saaie mensen.
pi_211785315
Dat stemt mij verdrietig. Koch heeft mijn jeugd net eventjes iets leuker gemaakt met de dingen die hij op tv deed.
Conscience do cost.
pi_211786722
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Literaire boeken schrijven en TV sketches maken lijkt me nou niet iets voor saaie mensen.
quote:
2s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:07 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Zijn hobbies (die mij overigens niet bekend zijn) zijn niet de reden dat ik hem saai vindt. Het is hoe hij overkomt. Hoe hij praat en reageert op anderen.
  woensdag 3 januari 2024 @ 15:32:56 #27
328189 ArnieAlberts
pi_211904493
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:35 schreef quirina het volgende:
We horen het vanzelf wel via de media.
Het zou wel helemaal “Koch” zijn als we wat horen als hij al dood en begraven is.
FOK! ís media. Ze laten wellicht een aardig nieuwsartikel op de Frontpage liggen als de rioolplatforms er ineens mee gaan zeulen.
pi_211904528
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 15:32 schreef ArnieAlberts het volgende:

FOK! ís media. Ze laten wellicht een aardig nieuwsartikel op de Frontpage liggen als de rioolplatforms er ineens mee gaan zeulen.
Het is geen aardig nieuwsartikel.
pi_211904570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:58 schreef Leandra het volgende:

Ja, het is idd nieuws dat waarschijnlijk viral gaat
Waarschijnlijk niet.
  donderdag 4 januari 2024 @ 16:19:26 #30
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_211917024
Nu is het bericht naar buiten, uitgezaaide prostaatkanker:

https://www.ad.nl/show/sc(...)slijk-ziek~a62e1541/
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 4 januari 2024 @ 16:20:51 #31
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_211917035
Mooie scoop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')