Ja, het is inderdaad een subjectieve interpretatie, die ik overigens deel met veel sociologen en historici.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja. Ik ben ook bekend met het concept 'subjectief' als in niet universeel en algemeen geldend.
Kan je dit ook wat concreter onderbouwen? Is er echt een stroom kiezers van D66 en PvdA richting PVV gegaan? Of twijfelden de afgehaakte VVD'ers tussen Timmermans en Wilders?quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:15 schreef Shreyas het volgende: [..] Dat kan alleen maar als andere (linkse) partijen dit vraagstuk ook als probleem durven te bestempelen en concreet willen aanpakken. Het politiek correcte gelul van Jetten en Timmermans zorgt er voor dat mensen met een minder dan modaal inkomen, die normaliter links zouden stemmen (omdat het eigenlijk veel beter zou zijn voor hun eigen portemonnee), massaal PVV hebben gestemd.
De Nederlandse lagere middenklasse is vrij Amerikaans en is banggemaakt door de VVD dat de belastingdienst hun toekomstige zuurverdiende miljoenen gaat afpakken als ze PvdA stemmen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat kan alleen maar als andere (linkse) partijen dit vraagstuk ook als probleem durven te bestempelen en concreet willen aanpakken.
Het politiek correcte gelul van Jetten en Timmermans zorgt er voor dat mensen met een minder dan modaal inkomen, die normaliter links zouden stemmen (omdat het eigenlijk veel beter zou zijn voor hun eigen portemonnee), massaal PVV hebben gestemd.
Denk het wel, alles wordt nu gekoppeld aan migratie.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is dat vraagstuk nu heel anders of urgenter dan toen we in maart in gingen stemmen voor PS? De kiezer schiet nogal alle kanten op en houdt ook niet zo sterk vast aan één onderwerp.
Grootste blok is afgehaakte VVD, bijna evenzoveel nieuwe stemmers en dan een sloot van spinterrechts en SP. Met name cumulatief denk io dat SP toch wel wat zetels aan PVV verloren heeft, de facto verschilt het verhaal niet zo heel erg.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dit ook wat concreter onderbouwen? Is er echt een stroom kiezers van D66 en PvdA richting PVV gegaan? Of twijfelden de afgehaakte VVD'ers tussen Timmermans en Wilders?
We hebben al real time AI die spreken direct vertaalt naar de doeltaal bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar het duurt jaren om het Nederlands fatsoenlijk onder de knie te krijgen. Of vind jij het geen probleem dat je ouders niet kunnen communiceren met hun verplegers?
Onzin. Het bijzondere aan de republiek was nou juist zijn enorm bestedende middenklasse en de opwaarste sociale mobiliteit. Er waren nog maar dusdanig weinig arme sloebers dat de scheepsbemanningen en kolonies vaak voor de helft uit buitenlanders bestonden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de jaren '50 werd je niet op de brandstapel gezet als je 'sodomitische handelingen' had verricht.
Verder was die Gouden Eeuw voor het gros van Nederland een periode van armoede, ziekte, afzien, vuiligheid en vroeg sterven. Dat er een paar jokers met gouden dukaten het leuk hadden en lekker 'kosmopolitsch' bezig waren, maakt het niet ineens een luilekkerland van (vooruitstrevende) culturele groei en ontwikkeling.
Nu wel maar dat lijkt me zeker geen wetmatigheid…quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:34 schreef oblo het volgende:
[..]
Denk het wel, alles wordt nu gekoppeld aan migratie.
Ik zou toch nog maar eens een goed boek lezen over de zgn. Gouden Eeuw. Hier klopt namelijk niet veel van.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin. Het bijzondere aan de republiek was nou juist zijn enorm bestedende middenklasse en de opwaarste sociale mobiliteit. Er waren nog maar dusdanig weinig arme sloebers dat de scheepsbemanningen en kolonies vaak voor de helft uit buitenlanders bestonden.
En dit is helemaal loeiende kolder.quote:De republiek was de grootste stap voorwaarts in de Europese geschiedenis. Zo groot dat al zijn verdiensten voor vanzelfsprekend worden aangenomen of aan andere landen worden toegeschreven.
Vanuit de SP kan ik het me ergens ook nog wel voorstellen, die hebben voor een groot deel ook wel een vergelijkbare doelgroep.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Grootste blok is afgehaakte VVD, bijna evenzoveel nieuwe stemmers en dan een sloot van spinterrechts en SP. Met name cumulatief denk io dat SP toch wel wat zetels aan PVV verloren heeft, de facto verschilt het verhaal niet zo heel erg.
Je hebt het hier weer vooral over Holland.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin. Het bijzondere aan de republiek was nou juist zijn enorm bestedende middenklasse en de opwaarste sociale mobiliteit. Er waren nog maar dusdanig weinig arme sloebers dat de scheepsbemanningen en kolonies vaak voor de helft uit buitenlanders bestonden.
Natuurlijk werden de katholieken kortgehouden, ga je daar nu lekker over zeuren nu je daardoor geen kans meer hebt op de brandstapel te belanden? Lekker makkelijk. En veel van die andere onderdrukte religieuzen kwamen zelf hierheen om dan onderdrukt te worden.
De republiek was de grootste stap voorwaarts in de Europese geschiedenis. Zo groot dat al zijn verdiensten voor vanzelfsprekend worden aangenomen of aan andere landen worden toegeschreven.
Kan ook natuurlijk, maar dan heb je wel veel mensen nodig om de stroom te leveren, dat kost toch ook veel geld?quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We hebben al real time AI die spreken direct vertaalt naar de doeltaal bijvoorbeeld.
Dat neem ik ook terug, want daar had je het inderdaad niet over. Mijn excuses.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar nogmaals, van je bewering dat ik volkeren aangeboren karaktertrekken zou toedichten en het zou hebben gehad over huidskleuren als essentieel blijft niets overeind.
Nogal een over-geromantiseerd beeld inderdaad... goedendag zeg.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zou toch nog maar eens een goed boek lezen over de zgn. Gouden Eeuw. Hier klopt namelijk niet veel van.
[..]
En dit is helemaal loeiende kolder.
Groningen, Friesland, Zeeland, Overijssel.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt het hier weer vooral over Holland.
Dat zeg ik, die kwamen vaak hierheen om kennelijk onderdrukt te worden. De remonstranten dongen naar de staatsmacht.quote:Verder heb ik het niet enkel over katholieken, ook over luthersen, doopsgezinden en vooral remonstranten.
We staan aan het begin van de AI revolutie. Dat wordt wel beter.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan ook natuurlijk, maar dan heb je wel veel mensen nodig om de stroom te leveren, dat kost toch ook veel geld?
Tnx, geen probleem.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat neem ik ook terug, want daar had je het inderdaad niet over. Mijn excuses.
Ik kijk ook slechts naar de praktische bezwaren van jouw plan en aangedragen oplossingen. Je kan de AI niet gebruiken als je geen mensen hebt die jou de stroom leveren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We staan aan het begin van de AI revolutie. Dat wordt wel beter.
Maar het is ook maar een voorbeeld he.
Ik snap niet wat je bedoelt met mensen die jou de stroom leveren. Dat komt toch gewoon uit het stopcontact of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik kijk ook slechts naar de praktische bezwaren van jouw plan en aangedragen oplossingen. Je kan de AI niet gebruiken als je geen mensen hebt die jou de stroom leveren.
Je ouders kunnen dan dus niet communiceren met die buitenlandse verplegers met verstand, motivatie en kunde.
Na het CDA debacle in 2010 (toen nog onder JPB) zijn veel kiezers naar de PVV gegaan, later naar VVD, en nogal wat distributie tussen nieuwe rechtse partijen. Denk dat het grootste deel van de PVV bestaat uit CDA aanhang dat soms PVV stemt, maar soms ook VVD.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Grootste blok is afgehaakte VVD, bijna evenzoveel nieuwe stemmers en dan een sloot van spinterrechts en SP. Met name cumulatief denk io dat SP toch wel wat zetels aan PVV verloren heeft, de facto verschilt het verhaal niet zo heel erg.
Gezien PvdA staat van Portemonnee van de Ander is dat niet vreemd.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Nederlandse lagere middenklasse is vrij Amerikaans en is banggemaakt door de VVD dat de belastingdienst hun toekomstige zuurverdiende miljoenen gaat afpakken als ze PvdA stemmen.
De stroomt komt ook uit het stopcontact, maar de stroom moet opgewekt worden voordat het uit jouw stopcontact komt?quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt met mensen die jou de stroom leveren. Dat komt toch gewoon uit het stopcontact of ben ik nou gek?
Ik denk dat het opwekken van stroom wel een van onze minste problemen is.quote:Op dinsdag 26 december 2023 20:33 schreef torentje het volgende:
[..]
De stroomt komt ook uit het stopcontact, maar de stroom moet opgewekt worden voordat het uit jouw stopcontact komt?
Of zijn er al robots die de stroomnetwerken aanleggen, bevoorraden en bewaken, bewaken zodat je geen optater krijgt als je een elektrische apparaat wil gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |