Met de juiste mensen aan het roer lukt dat stapsgewijs. En dan doel ik niet op VVD bewindslieden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:56 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eerst met überhaupt een beleid komen, geen holle frases...
Of wil je nu met droge ogen beweren dat het "beleid" op asielvlak, de afgelopen 15 jaar iets positiefs heeft gebracht?
Welke partijen hebben volgens jou het beste asielbeleid dan?quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Met de juiste mensen aan het roer lukt dat stapsgewijs. En dan doel ik niet op VVD bewindslieden.
Iets zegt me dat dat fake isquote:Op woensdag 21 februari 2024 16:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[x]https://twitter.com/TheBabylonBee/status/1760098490502234272[/x]
quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iets zegt me dat dat fake is
Kunnen we wel, als rechts mee zou helpen om de neuzen allemaal dezelfde kant op te krijgenquote:Op woensdag 21 februari 2024 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
We kunnen niet iedereen redden. Dat kan gewoon niet. Helemaal niet als je er ook nog eens voor wil zorgen dat je huidige bevolking niet benadeeld wordt.
Zodat ook rechts voorstander word van ''meer, meer, meer, fuck onze eigen bevolking''?quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Kunnen we wel, als rechts mee zou helpen om de neuzen allemaal dezelfde kant op te krijgen
Ik dacht meer aan het verjagen van labiele leidersgroepen. Zodat de gemakkelijk manipuleerbare mensen ook zouden kunnen werken en vrede zouden hebben.quote:Op woensdag 21 februari 2024 16:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zodat ook rechts voorstander word van ''meer, meer, meer, fuck onze eigen bevolking''?
Goede act wel
Vandaar de oplossing voor de woningcrisis.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Interessante aanname, zou het herinvoeren van de dienstplicht ook zorgen voor een massale exodus van mensen met een migratieachtergrond? Als dat zo is zou ik voor zijn.
Ik denk niet dat een 2de of 3de generatie, hier geborene met migratie achtergrond, onder zijn nummer uitkomt. Die moet komen. Zo niet, is dat desertie. Enige optie is om nu al te remigreren om er onderuit te komen.quote:Alhoewel, Den Haag kennende, zullen ze wel een uitzondering bedingen voor deze groepen medelanders. Zou mij weer helemaal niets verbazen.
Dan zwaaien ze met hun dubbele paspoort en zijn ze ineens Turks ipv NLs...quote:Op donderdag 22 februari 2024 09:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Vandaar de oplossing voor de woningcrisis.
Turken zijn al hierheen gekomen om hun dienstplicht te ontduiken. Als ze dan hier in dienst moeten, of inmiddels, hun kinderen, en dat met die spanning aan de oostgrens van Europa, dan denk ik dat er veel met een dubbel paspoort maar alvast eieren voor hun geld kiezen.
[..]
Ik denk niet dat een 2de of 3de generatie, hier geborene met migratie achtergrond, onder zijn nummer uitkomt. Die moet komen. Zo niet, is dat desertie. Enige optie is om nu al te remigreren om er onderuit te komen.
En laten ze een huis achter. Want alleen zwaaien met (ook) een ander paspoort, doet je niet onder je dienstplicht uitkomen. Je bent namelijk ook Nederlander. Zeker als ze hier geboren zijn, hebben ze, althans de jongens, ook een nummer gekregen. Mijn jongens in elk geval wel.quote:Op donderdag 22 februari 2024 09:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dan zwaaien ze met hun dubbele paspoort en zijn ze ineens Turks ipv NLs...
Vrouwen en kinderen naar het front sturen, dat zal ze leren te vluchten voor geweld!quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:39 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het eigenlijk steeds vreemder worden dat wij ons zo mengen in die oorlog in Oekraïne, dat Rusland de oorlog dan volgens Rutte "moet verliezen", waarvan ik me dan nog maar afvraag wat dat betekent, en dat we dan meer dan 100.000 "vluchtelingen" hier hebben uit dat land, die dus blijkbaar daar niet aan het vechten zijn. En dan denkt Macron erover om Franse troepen daarheen te sturen ... dus straks zitten alle Oekraïeners hier in Europa in een gratis woning, terwijl wij daar hun oorlog aan het uitvechten zijn? Is toch een bizarre situatie.
Dan kun je nog zeggen dat die vrouwen daar niet dienstplichtig zijn, maar is dat ook niet een beetje vreemd? Blijkbaar geldt er in Oekraïne nog geen dienstplicht voor vrouwen. Tijd dat ze daar wat moderner worden en ook voor vrouwen de dienstplicht instellen.
Is toch gewoon te absurd voor woorden deze situatie.
Het is vrij simpel: als we niets doen verliest Oekraïne de oorlog sowieso en zal Rusland verder doorstomen richting Moldavië, Hongarije verder inlijven, alsmede het op Russische hand zijnde Servië. Je krijgt dan een zeer precaire situatie in oostelijk Europa met mogelijk grote gevolgen voor het hele continent.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:39 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het eigenlijk steeds vreemder worden dat wij ons zo mengen in die oorlog in Oekraïne
Dit ja. Deze hele oorlog heeft wel wat meer inhoud dan enkel het geschiet in het oosten van Oekraïne. Het ondermijnen van de macht en invloed die het westen op de wereld heeft is net zozeer een doel van de oorlog als het innemen van zo groot mogelijke delen van Oekraïne dat is.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is vrij simpel: als we niets doen verliest Oekraïne de oorlog sowieso en zal Rusland verder doorstomen richting Moldavië, Hongarije verder inlijven, alsmede het op Russische hand zijnde Servië. Je krijgt dan een zeer precaire situatie in oostelijk Europa met mogelijk grote gevolgen voor het hele continent.
Dan moet je verbanden kunnen leggen en oorzaak en gevolg ook kunnen duiden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit ja. Deze hele oorlog heeft wel wat meer inhoud dan enkel het geschiet in het oosten van Oekraïne. Het ondermijnen van de macht en invloed die het westen op de wereld heeft is net zozeer een doel van de oorlog als het innemen van zo groot mogelijke delen van Oekraïne dat is.
Maar ja, nIeT oNzE oOrLoG11!!!, enzo
Ooorlogshitser!!11!!quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moet je verbanden kunnen leggen en oorzaak en gevolg ook kunnen duiden.
En dat gaat niet zo goed als je kanjerdom bent.
Je haalt nu mijn citaat wel uit zijn verband. De strekking van mijn betoog gaat over vluchtelingen. Dus ik vind het vreemd dat wij ons mengen in de oorlog en dat Oekraïne die oorlog per se móet winnen, maar dat er dan hier wel meer dan 100.000 vluchtelingen zijn, van wie een groot deel gewoon voor hun land zou kunnen vechten.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is vrij simpel: als we niets doen verliest Oekraïne de oorlog sowieso en zal Rusland verder doorstomen richting Moldavië, Hongarije verder inlijven, alsmede het op Russische hand zijnde Servië. Je krijgt dan een zeer precaire situatie in oostelijk Europa met mogelijk grote gevolgen voor het hele continent.
Waarom eigenlijk?quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat we Oekraïne steunen lijkt mij ook wel een goed idee, hoewel inzetten op vrede me nog beter lijkt, met daarbij een harde afspraak met Rusland, dat ze delen van Oekraïne krijgen, maar er dan voor tekenen dat andere delen van Oekraïne en Moldavië e.d. off-limits zijn.
Anders zullen ze nooit akkoord gaan natuurlijk. Ik heb het dan wel over de Krim en de Donbas maar ook niet meer dan dat.quote:
De dienstplicht in Oekraïne is vanwege het tekort aan manschappen inmiddels verlaagd van 27 naar 25 jaar. Grote kans dus, dat er veel jongeren deze kant op komen,die daar onderuit willen komen. We hebben hetzelfde destijds gezien, met Syriërs en bepaalde lieden uit de Afrikaanse landen, die onder de dienstplicht willen uitkomen en naar het buitenland als "vluchteling" vertrekken. Het ergste waren degenen, die vertrokken en vrouw en kinderen in oorlogsgebieden achter lieten. Dan ben je ècht een held op sokken. Ons werd echter wijsgemaakt dat het allemaal om "hoog opgeleiden" ging. De meesten daarvan, zitten echter inmiddels achter de bekende geraniums en houden hun handen op. Helaas is dat laatste, inmiddels een veel voorkomend issue geworden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je haalt nu mijn citaat wel uit zijn verband. De strekking van mijn betoog gaat over vluchtelingen. Dus ik vind het vreemd dat wij ons mengen in de oorlog en dat Oekraïne die oorlog per se móet winnen, maar dat er dan hier wel meer dan 100.000 vluchtelingen zijn, van wie een groot deel gewoon voor hun land zou kunnen vechten.
Dat we Oekraïne steunen lijkt mij ook wel een goed idee, hoewel inzetten op vrede me nog beter lijkt, met daarbij een harde afspraak met Rusland, dat ze delen van Oekraïne krijgen, maar er dan voor tekenen dat andere delen van Oekraïne en Moldavië e.d. off-limits zijn.
Zelfs als Rusland een krabbeltje zou zetten kan je ze nog niet vertrouwen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je haalt nu mijn citaat wel uit zijn verband. De strekking van mijn betoog gaat over vluchtelingen. Dus ik vind het vreemd dat wij ons mengen in de oorlog en dat Oekraïne die oorlog per se móet winnen, maar dat er dan hier wel meer dan 100.000 vluchtelingen zijn, van wie een groot deel gewoon voor hun land zou kunnen vechten.
Wij hebben nu geen plaats voor die mensen. Ze houden heel veel huizen bezet. En ik denk dat die oorlog niet te winnen of te verliezen is. Hoe zou die oorlog dan ten einde moeten komen, zeker als we onszelf ervan overtuigen dat Rusland geen land mag winnen? Dan moet Rusland op een bepaald moment al gaan opgeven. Dat gaan ze nooit doen. Of een regime change. Gaat ook niet gebeuren lijkt me.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs als Rusland een krabbeltje zou zetten kan je ze nog niet vertrouwen.
Laat ze maar lekker stuk lopen in Oekraïne. Het komt echt niet zo ver dat we daar echt mee gaan vechten; het zal vooral Oekraïne zijn die de prijs mag blijven betalen de komende jaren, want deze oorlog is voorlopig nog niet voorbij en ik denk niet dat er een duidelijke winnaar uit gaat rollen. Minste wat wij dan kunnen doen is het opvangen van hun vluchtelingen die overigens helemaal geen probleem vormen hier - ze zetten zich gewoon goed in en passen zich aan. Liever vluchtelingen uit Oekraïne dan gelukszoekers.
Daarom zei ik ook dat die oorlog gewoon nog een paar jaar gaat duren in dit tempo zonder duidelijke winnaar.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wij hebben nu geen plaats voor die mensen. Ze houden heel veel huizen bezet. En ik denk dat die oorlog niet te winnen of te verliezen is. Hoe zou die oorlog dan ten einde moeten komen, zeker als we onszelf ervan overtuigen dat Rusland geen land mag winnen? Dan moet Rusland op een bepaald moment al gaan opgeven. Dat gaan ze nooit doen. Of een regime change. Gaat ook niet gebeuren lijkt me.
De zwakkeren van de Nederlandse samenleving hebben toch niets aan nog meer drukte in Nederland? Ze moesten al vanaf hun jeugd op eieren lopen om aan eten en drinken te komen, aangezien er te weinig 'blijf van mijn lijf af huizen' waren en er nog steeds te weinig zijn.quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook dat die oorlog gewoon nog een paar jaar gaat duren in dit tempo zonder duidelijke winnaar.
Maar ik vind dat we wel degelijk toegankelijk moeten blijven voor daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen. Je hoeft ze niet meteen een huis te geven nee, gezien de wachtlijsten en de situatie hier, maar enige vorm van onderdak zeker.
Huh?quote:Op donderdag 29 februari 2024 19:19 schreef torentje het volgende:
[..]
De zwakkeren van de Nederlandse samenleving hebben toch niets aan nog meer drukte in Nederland? Ze moesten al vanaf hun jeugd op eieren lopen om aan eten en drinken te komen, aangezien er te weinig 'blijf van mijn lijf af huizen' waren en er nog steeds te weinig zijn.
Hoe oorlogen gaan verlopen is sowieso lastig te voorspellen en als je de 'event horizon' naderd van de technologische singulariteit wordt het er niet beter op. Een oorlog als deze kan een flinke versnelling opleveren aan technologische ontwikkelingen zoals bijv. drones, A.I. , A.G.I. en uiteindelijk A.S.I.quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wij hebben nu geen plaats voor die mensen. Ze houden heel veel huizen bezet. En ik denk dat die oorlog niet te winnen of te verliezen is. Hoe zou die oorlog dan ten einde moeten komen, zeker als we onszelf ervan overtuigen dat Rusland geen land mag winnen? Dan moet Rusland op een bepaald moment al gaan opgeven. Dat gaan ze nooit doen. Of een regime change. Gaat ook niet gebeuren lijkt me.
Als je deze berichten leest weet je dat er geen hoop meer isquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |