abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210376347
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 07:52 schreef torentje het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat een ander dan jezelf kan weten of jij bepaalde werkzaamheden ook kan doen?
Als jij een timmerman inhuurt om bepaalde werkzaamheden uit te voeren, ga je er ook vanuit dat hij bepaalde werkzaamheden kan doen. Je gaat dan ook uit van een arbeidsverleden en dat de timmerman de benodigde scholing en ervaring heeft die tevens door derden is beoordeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 22-08-2023 08:54:17 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:30:16 #77
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_210376804
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Dus, jij vindt het prima als iemand zichzelf arbeidsgehandicapt vindt? Daar hoeft geen keuringsarts een plasje over te doen?
Ik denk ook dat je je vergist in hoe zwaar de eisen van een WIA etc. zijn. Ik ken de regelingen niet (meer) precies, maar ik zat rond '19 in de ziektewet. Ben uit mijzelf 2 dagen gaan werken bij een werkgever waar ik aangepaste arbeid kon verrichten. Het loon was in totaal minder dan een bijstandsuitkering. Toen ik verhuisde -naar een sociale huurwoning overigens- en een nieuwe UWV-arts kreeg, is op gronde van die 2 dagen werk mijn uitkering onmiddellijk ingetrokken omdat het betekende dat ik boven een bepaald percentage goedkeuring zat. Had ik geen partner gehad, had ik dus aanvullende bijstand moeten ontvangen zonder dat ik al beter was of volledig was goedgekeurd.

Was nog flinke stress ook, want ik was op dat moment financieel altijd kostwinnaar geweest met een redelijk betaalde baan en later uitkering, omdat partner nog een parttime studie deed. Uitkering werd na keuring per direct stopgezet, dus als partner niet toevallig een maand later een nieuwe baan had gevonden met 1200 euro opslag waren we tevens dakloos geweest ofzo, want ik zou echt niet weten hoe je van een bijstandsuitkering rond kan komen als een sociale huurwoning al 700 euro kost :+ :7 (inkomensval van meer dan 1000 euro) . Maar dat is weer een ander verhaal.
pi_210376935
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 07:52 schreef torentje het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat een ander dan jezelf kan weten of jij bepaalde werkzaamheden ook kan doen?
Veel mensen denken van zichzelf dat ze net zo goed rijden als max Verstappen dat alleen al is een duidelijk bewijs dat een realistische inschatting van vaardigheden door veel mensen nogal overschat word. :D
pi_210376942
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als jij een timmerman inhuurt om bepaalde werkzaamheden uit te voeren, ga je er ook vanuit dat hij bepaalde werkzaamheden kan doen. Je gaat dan ook uit van een arbeidsverleden en dat de timmerman de benodigde scholing en ervaring heeft die tevens door derden is beoordeeld.
Maar wij hadden het over de keuringartsen van mensen met een arbeidsbeperking.
pi_210376994
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar wij hadden het over de keuringartsen van mensen met een arbeidsbeperking.
Daar geldt exact hetzelfde voor. Nogmaals mensen die hoog in het narcisme spectrum zitten bestaan en er zijn mogelijk nog wel meer oorzaken waarom mensen hun eigen arbeidsvermogen niet zelf goed kunnen inschatten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 22-08-2023 10:17:28 ]
pi_210377042
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:38 schreef Noek het volgende:

[..]
Dat is ook prima. Verwacht alleen niet dat mensen die zichzelf geschikt vinden om te werken dit voor jou gaan doen.
Daar gaat het mis bij je. Jij vindt het volstrekt normaal dat anderen voor jou werken en het liefst moeten ze ook lopend naar t werk zodat jouw levensplezier niet wordt verziekt.
Je bent idd ongeschikt. Compleet verknipt zelfs.
Kan jij ook reageren zonder te schelden?
pi_210377166
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:50 schreef torentje het volgende:

[..]
Mensen die jou feilloos weten te omschrijven schelden? _O-
pi_210377493
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:02 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Mensen die jou feilloos weten te omschrijven schelden? _O-
Hoezo feilloos? Mensen die zichzelf geschikt vinden om te werken, hebben nooit het noodzakelijke werk gedaan en zullen dat waarschijnlijk ook nooit doen. Er klopt dus niets van zijn bewering.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:34:58 #84
3542 Gia
User under construction
pi_210377526
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:30 schreef Saboo het volgende:

Ik denk ook dat je je vergist in hoe zwaar de eisen van een WIA etc. zijn. Ik ken de regelingen niet (meer) precies, maar ik zat rond '19 in de ziektewet. Ben uit mijzelf 2 dagen gaan werken bij een werkgever waar ik aangepaste arbeid kon verrichten. Het loon was in totaal minder dan een bijstandsuitkering. Toen ik verhuisde -naar een sociale huurwoning overigens- en een nieuwe UWV-arts kreeg, is op gronde van die 2 dagen werk mijn uitkering onmiddellijk ingetrokken omdat het betekende dat ik boven een bepaald percentage goedkeuring zat. Had ik geen partner gehad, had ik dus aanvullende bijstand moeten ontvangen zonder dat ik al beter was of volledig was goedgekeurd.

Was nog flinke stress ook, want ik was op dat moment financieel altijd kostwinnaar geweest met een redelijk betaalde baan en later uitkering, omdat partner nog een parttime studie deed. Uitkering werd na keuring per direct stopgezet, dus als partner niet toevallig een maand later een nieuwe baan had gevonden met 1200 euro opslag waren we tevens dakloos geweest ofzo, want ik zou echt niet weten hoe je van een bijstandsuitkering rond kan komen als een sociale huurwoning al 700 euro kost :+ :7 (inkomensval van meer dan 1000 euro) . Maar dat is weer een ander verhaal.
Dan had je wel maximale huur- en zorgtoeslag gekregen.
pi_210377560
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:31 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoezo feilloos? Mensen die zichzelf geschikt vinden om te werken, hebben nooit het noodzakelijke werk gedaan en zullen dat waarschijnlijk ook nooit doen. Er klopt dus niets van zijn bewering.
Ah, want jij bepaald wel even wat voor anderen "noodzakelijk werk" is.
pi_210377616
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vind 700 sociale huur hoog. Mijn apartement kost 540 pm sociale huur.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:49:02 #87
3542 Gia
User under construction
pi_210377672
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Grens ligt nu op 808 euro.
Huurtoeslag is afhankelijk van inkomen en hoogte van de huur.
pi_210377714
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ah, want jij bepaald wel even wat voor anderen "noodzakelijk werk" is.
Zij vinden zichzelf toch geschikt om te werken? Maar willen dan wel een baan waarin zij het noodzakelijk werk niet hoeven te doen. Dat is toch krom?
pi_210377735
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Zij vinden zichzelf toch geschikt om te werken? Maar willen dan wel een baan waarin zij het noodzakelijk werk niet hoeven te doen. Dat is toch krom?
Wie bepaald wat "noodzakelijk werk" is?
pi_210377759
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 09:50 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik scheld helemaal niet. Dan zou ik je wel een parasiet noemen. Wat ik overigens wel vind maar dat schreef ik niet.
Go hard or go home
pi_210377791
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Grens ligt nu op 808 euro.
Huurtoeslag is afhankelijk van inkomen en hoogte van de huur.
Maar die hogere huren zullen toch stellen moeten betreffen lijkt me die over meer dan 1 bijstandsinkomen beschikken?
pi_210377833
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Nee, die hersenkronkel in je kop is krom.
Ga zelf eens werken, idioot. Hoeft niet eens noodzakelijk te zijn. Gewoon je eigen kost verdienen. You got this!
Je kunt hele dagen janken hier dus ergens bij een klantenservice lijkt me een goede. Je kunt met computers omgaan en hebt ook altijd wat te zeiken. Geschikt!
Go hard or go home
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:09:13 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210377906
Sociale huurwoningen in Nederland zijn te duur en er zijn er te weinig. Of je wordt in een vochtig krot gestopt waar de eigenaar weigert onderhoud aan te plegen.
pi_210377965
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Of je wordt in een vochtig krot gestopt waar de eigenaar weigert onderhoud aan te plegen.
Dat is niet mijn ervaring, vermoedelijk hangt het af van de gemeente en de woningstichting waar je mee te maken hebt.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:21:22 #95
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_210378059
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja. Maar het had bv. alsnog betekend dat ik mijn auto -een oud afgeragd truttenschuddertje- niet had kunnen betalen en had moeten verkopen en niet meer op mijn werk had kunnen komen en daar ook geen carrière had kunnen maken -wat nu gebeurd is-. En mijn vriend had niet verder gekund met zijn studie, om maar even wat te noemen.
We zijn gelukkig niet in de situatie gekomen, maar anders waren we misschien wel echt hard de spiraal van onomkeerbare armoede in geknald. Niet leuk voor ons, niet leuk voor de maatschappij.

Maargoed, mijn punt is vooral dat er een hoop mensen zijn die gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn, daardoor nergens aan de slag kunnen -want wie wil er een laag opgeleide autist in een rolstoel met 1 been aannemen zonder incentives?-. Vaak word je dan gedeeltelijk afgekeurd worden bij het UWV, maar te weinig voor een uitkering en dan kom je in de bijstand terecht. In de WIA kom je allang niet meer met een gekneusde teen, en ik denk dat je idd makkelijk kunt controleren dat veel mensen vanuit een keuring (waar ze nog steeds gedeeltelijk afgekeurd worden, bv. dertig procent) de bijstand ingaan.

Het feit dat je zeventig procent arbeidsvermogen hebt om te werken volgens het UWV, betekent nog steeds niet dat werkgevers zitten te wachten op iemand die 1/3 minder goed functioneert dan een ander persoon. Helemaal in laagopgeleid werk, waar goedfunctionerende mensen al worden uitgeknepen (> weinig redenen om een goedkopere kracht te overwegen.). Ook niet met een personeelstekort. Bovendien worden die percentages van goed- of afkeuring berekend op basis van de inkomensval die je zou maken door je ziekte, wat betekent dat mensen met een beter betaalde baan veel sneller afgekeurd worden. Die maken immers makkelijker een grote inkomensval als ze door hun ziekte laaggeschoold werk moeten doen, dus daar zit je sowieso al met een schisma in het systeem. Want laaggeschoolde mensen worden dus voor kleinere percentages afgekeurd, terwijl ze tegelijkertijd ook minder kwaliteiten hebben die ze aan een aangepaste baan kunnen helpen, en die dus in de bijstand terecht komen. Of tachtig procent klopt weet ik niet, maar dat er een hele grote groep is waarvoor gewoon geen regelingen bestaan en die dus in de bijstand terecht komen is onmiskenbaar.

Tot slot kun je die beoordeling misschien niet aan mensen zelf overlaten, maar op basis van mijn ervaring kun je ook echt wat vragen stellen over de kwaliteit van de gemiddelde UWV -arts. Zo had ik een comorbide depressie (dat was niet mijn hoofdprobleem) die je door mijn arts makkelijk -I kid you not- kon oplossen door iedere dag in de spiegel te zeggen wat voor leuke creatieve meid ik was .... 8)7 Vrouw, ik loop al vanaf mijn 12e bij verschillende grote GGZ-instellingen. Doe je werk, maar ga alsjeblieft mijn problemen baggataliseren met je huis- tuin- en keukenoplossingen als je wil dat ik je ooit nog serieus neem.
pi_210378138
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:03 schreef Noek het volgende:

[..]
Nee, die hersenkronkel in je kop is krom.
Ga zelf eens werken, idioot. Hoeft niet eens noodzakelijk te zijn. Gewoon je eigen kost verdienen. You got this!
Je kunt hele dagen janken hier dus ergens bij een klantenservice lijkt me een goede. Je kunt met computers omgaan en hebt ook altijd wat te zeiken. Geschikt!
Ik hoef niet meer te werken.
pi_210378185
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wie bepaald wat "noodzakelijk werk" is?
Dat zou de regering moeten doen.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:33:11 #98
3542 Gia
User under construction
pi_210378320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Maar die hogere huren zullen toch stellen moeten betreffen lijkt me die over meer dan 1 bijstandsinkomen beschikken?
Meer dan 1 bijstandsinkomen? Stellen krijgen gezamenlijk 1 uitkering en dat is niet 2x wat een alleenstaande krijgt.

Maar denk jij dat in sociale huurwoningen alleen bijstandsgerechtigden wonen?
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:38:29 #99
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_210378413
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Je krijgt huizen toegewezen op basis van je inkomen. Wij zaten aan de hoge kant van het maximum inkomen (tot mijn uitkering per direct werd stopgezet dus) en konden van te voren alleen reageren op duurdere sociale huurwoningen. Dat zie je terug aan je plaats in de wachtrij. 't was verder nog steeds wel een krot trouwens.

Kom je daarna in de bijstand ben je grandioos de lul. Want je bent je wachttijd kwijt en kunt je huis nog steeds niet betalen. Particuliere huur is wsl nog erger.
pi_210378457
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:26 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik hoef niet meer te werken.
Laat me raden, NPS.
Zelden iemand gezien waarbij dat zo overduidelijk is.

NPS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')