Als jij een timmerman inhuurt om bepaalde werkzaamheden uit te voeren, ga je er ook vanuit dat hij bepaalde werkzaamheden kan doen. Je gaat dan ook uit van een arbeidsverleden en dat de timmerman de benodigde scholing en ervaring heeft die tevens door derden is beoordeeld.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 07:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat een ander dan jezelf kan weten of jij bepaalde werkzaamheden ook kan doen?
Ik denk ook dat je je vergist in hoe zwaar de eisen van een WIA etc. zijn. Ik ken de regelingen niet (meer) precies, maar ik zat rond '19 in de ziektewet. Ben uit mijzelf 2 dagen gaan werken bij een werkgever waar ik aangepaste arbeid kon verrichten. Het loon was in totaal minder dan een bijstandsuitkering. Toen ik verhuisde -naar een sociale huurwoning overigens- en een nieuwe UWV-arts kreeg, is op gronde van die 2 dagen werk mijn uitkering onmiddellijk ingetrokken omdat het betekende dat ik boven een bepaald percentage goedkeuring zat. Had ik geen partner gehad, had ik dus aanvullende bijstand moeten ontvangen zonder dat ik al beter was of volledig was goedgekeurd.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, jij vindt het prima als iemand zichzelf arbeidsgehandicapt vindt? Daar hoeft geen keuringsarts een plasje over te doen?
Veel mensen denken van zichzelf dat ze net zo goed rijden als max Verstappen dat alleen al is een duidelijk bewijs dat een realistische inschatting van vaardigheden door veel mensen nogal overschat word.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 07:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat een ander dan jezelf kan weten of jij bepaalde werkzaamheden ook kan doen?
Maar wij hadden het over de keuringartsen van mensen met een arbeidsbeperking.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als jij een timmerman inhuurt om bepaalde werkzaamheden uit te voeren, ga je er ook vanuit dat hij bepaalde werkzaamheden kan doen. Je gaat dan ook uit van een arbeidsverleden en dat de timmerman de benodigde scholing en ervaring heeft die tevens door derden is beoordeeld.
Daar geldt exact hetzelfde voor. Nogmaals mensen die hoog in het narcisme spectrum zitten bestaan en er zijn mogelijk nog wel meer oorzaken waarom mensen hun eigen arbeidsvermogen niet zelf goed kunnen inschatten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar wij hadden het over de keuringartsen van mensen met een arbeidsbeperking.
Kan jij ook reageren zonder te schelden?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is ook prima. Verwacht alleen niet dat mensen die zichzelf geschikt vinden om te werken dit voor jou gaan doen.
Daar gaat het mis bij je. Jij vindt het volstrekt normaal dat anderen voor jou werken en het liefst moeten ze ook lopend naar t werk zodat jouw levensplezier niet wordt verziekt.
Je bent idd ongeschikt. Compleet verknipt zelfs.
Mensen die jou feilloos weten te omschrijven schelden?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan jij ook reageren zonder te schelden?
Hoezo feilloos? Mensen die zichzelf geschikt vinden om te werken, hebben nooit het noodzakelijke werk gedaan en zullen dat waarschijnlijk ook nooit doen. Er klopt dus niets van zijn bewering.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:02 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Mensen die jou feilloos weten te omschrijven schelden?
Dan had je wel maximale huur- en zorgtoeslag gekregen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:30 schreef Saboo het volgende:
Ik denk ook dat je je vergist in hoe zwaar de eisen van een WIA etc. zijn. Ik ken de regelingen niet (meer) precies, maar ik zat rond '19 in de ziektewet. Ben uit mijzelf 2 dagen gaan werken bij een werkgever waar ik aangepaste arbeid kon verrichten. Het loon was in totaal minder dan een bijstandsuitkering. Toen ik verhuisde -naar een sociale huurwoning overigens- en een nieuwe UWV-arts kreeg, is op gronde van die 2 dagen werk mijn uitkering onmiddellijk ingetrokken omdat het betekende dat ik boven een bepaald percentage goedkeuring zat. Had ik geen partner gehad, had ik dus aanvullende bijstand moeten ontvangen zonder dat ik al beter was of volledig was goedgekeurd.
Was nog flinke stress ook, want ik was op dat moment financieel altijd kostwinnaar geweest met een redelijk betaalde baan en later uitkering, omdat partner nog een parttime studie deed. Uitkering werd na keuring per direct stopgezet, dus als partner niet toevallig een maand later een nieuwe baan had gevonden met 1200 euro opslag waren we tevens dakloos geweest ofzo, want ik zou echt niet weten hoe je van een bijstandsuitkering rond kan komen als een sociale huurwoning al 700 euro kost![]()
(inkomensval van meer dan 1000 euro) . Maar dat is weer een ander verhaal.
Ah, want jij bepaald wel even wat voor anderen "noodzakelijk werk" is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoezo feilloos? Mensen die zichzelf geschikt vinden om te werken, hebben nooit het noodzakelijke werk gedaan en zullen dat waarschijnlijk ook nooit doen. Er klopt dus niets van zijn bewering.
Ik vind 700 sociale huur hoog. Mijn apartement kost 540 pm sociale huur.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan had je wel maximale huur- en zorgtoeslag gekregen.
Grens ligt nu op 808 euro.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:44 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vind 700 sociale huur hoog. Mijn apartement kost 540 pm sociale huur.
Zij vinden zichzelf toch geschikt om te werken? Maar willen dan wel een baan waarin zij het noodzakelijk werk niet hoeven te doen. Dat is toch krom?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ah, want jij bepaald wel even wat voor anderen "noodzakelijk werk" is.
Wie bepaald wat "noodzakelijk werk" is?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Zij vinden zichzelf toch geschikt om te werken? Maar willen dan wel een baan waarin zij het noodzakelijk werk niet hoeven te doen. Dat is toch krom?
Ik scheld helemaal niet. Dan zou ik je wel een parasiet noemen. Wat ik overigens wel vind maar dat schreef ik niet.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan jij ook reageren zonder te schelden?
Maar die hogere huren zullen toch stellen moeten betreffen lijkt me die over meer dan 1 bijstandsinkomen beschikken?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Grens ligt nu op 808 euro.
Huurtoeslag is afhankelijk van inkomen en hoogte van de huur.
Nee, die hersenkronkel in je kop is krom.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Zij vinden zichzelf toch geschikt om te werken? Maar willen dan wel een baan waarin zij het noodzakelijk werk niet hoeven te doen. Dat is toch krom?
Dat is niet mijn ervaring, vermoedelijk hangt het af van de gemeente en de woningstichting waar je mee te maken hebt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Of je wordt in een vochtig krot gestopt waar de eigenaar weigert onderhoud aan te plegen.
Ja. Maar het had bv. alsnog betekend dat ik mijn auto -een oud afgeragd truttenschuddertje- niet had kunnen betalen en had moeten verkopen en niet meer op mijn werk had kunnen komen en daar ook geen carrière had kunnen maken -wat nu gebeurd is-. En mijn vriend had niet verder gekund met zijn studie, om maar even wat te noemen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan had je wel maximale huur- en zorgtoeslag gekregen.
Ik hoef niet meer te werken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, die hersenkronkel in je kop is krom.
Ga zelf eens werken, idioot. Hoeft niet eens noodzakelijk te zijn. Gewoon je eigen kost verdienen. You got this!
Je kunt hele dagen janken hier dus ergens bij een klantenservice lijkt me een goede. Je kunt met computers omgaan en hebt ook altijd wat te zeiken. Geschikt!
Dat zou de regering moeten doen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wie bepaald wat "noodzakelijk werk" is?
Meer dan 1 bijstandsinkomen? Stellen krijgen gezamenlijk 1 uitkering en dat is niet 2x wat een alleenstaande krijgt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Maar die hogere huren zullen toch stellen moeten betreffen lijkt me die over meer dan 1 bijstandsinkomen beschikken?
Je krijgt huizen toegewezen op basis van je inkomen. Wij zaten aan de hoge kant van het maximum inkomen (tot mijn uitkering per direct werd stopgezet dus) en konden van te voren alleen reageren op duurdere sociale huurwoningen. Dat zie je terug aan je plaats in de wachtrij. 't was verder nog steeds wel een krot trouwens.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:44 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vind 700 sociale huur hoog. Mijn apartement kost 540 pm sociale huur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |