abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211714171
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 00:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omdat dit iets is tussen het kind en zijn beide ouders. Dan is het vaak al lastig zat om tot een besluit te komen. Laat staan als nieuwe partners zich ermee gaan bemoeien. En laat nog meer staan als die nieuwe partners hun eigen agenda hebben.
Een kind heeft vrij snel door hoe de verhoudingen tussen volwassenen liggen, en als stiefmama op de reservebank zit gaat hij natuurlijk gebruik maken van deze situatie.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_211714232
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 01:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
En de vriend van TS zal dat wel niet gaan betalen, want hij betaalt al genoeg volgens TS. Wat waarschijnlijk een synoniem is voor teveel in haar ogen.
1100 euro incl partneralimentatie.

Moeder weigert mij te ontmoeten tot op heden.
pi_211714303
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:00 schreef Lodelie het volgende:

[..]

Dat zal wel op basis van een berekening zijn, toch?

Dat is haar keuze natuurlijk. Ik zelf vind het wel belangrijk om te weten met wie mijn kinderen een groot deel van hun tijd doorbrengen. Maar dat bepaalt ieder voor zich.

[ Bericht 13% gewijzigd door Halcon op 23-12-2023 10:15:05 ]
  zaterdag 23 december 2023 @ 10:23:00 #104
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_211714427
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat zal wel op basis van een berekening zijn, toch?

Dat is haar keuze natuurlijk. Ik zelf vind het wel belangrijk om te weten met wie mijn kinderen een groot deel van hun tijd doorbrengen. Maar dat bepaalt ieder voor zich.
Ik kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om de vrouw te ontmoeten die je kind aanpraat dat hij afgewezen wordt door zijn moeder
Laffe huichelaar
pi_211714500
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om de vrouw te ontmoeten die je kind aanpraat dat hij afgewezen wordt door zijn moeder
Weet niet of ze dat zo tegen het kind heeft gezegd. Maar ze zal haar redenen hebben natuurlijk. En er zal meer spelen dan wat we hier lezen. We lezen hier alleen de kant van TO en zelfs dan komt ze er niet al te gunstig uit.
  zaterdag 23 december 2023 @ 10:36:11 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211714567
quote:

[..]

En dan moet die ¤ 1.100 incl partneralimentatie veel zijn?

Dit soort dingen roepen zonder verdere gegevens is altijd zo nasty, eerst stellen dat het ze al heel veel alimentatie ontvangt en dan blijkt het inclusief partneralimentatie, die bruto is en waar zij dus belasting over moet betalen en die hij kan aftrekken van de belasting, om een schamele ¤ 1.100 per maand te gaan... mijn god wat een treurigheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:22:48 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211715111
quote:

[..]

Waarom weigert ze dat eigenlijk?
Resistance is futile.
pi_211715138
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dan moet die ¤ 1.100 incl partneralimentatie veel zijn?

Dit soort dingen roepen zonder verdere gegevens is altijd zo nasty, eerst stellen dat het ze al heel veel alimentatie ontvangt en dan blijkt het inclusief partneralimentatie, die bruto is en waar zij dus belasting over moet betalen en die hij kan aftrekken van de belasting, om een schamele ¤ 1.100 per maand te gaan... mijn god wat een treurigheid.
1.100 euro is niet schamel, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:27:06 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211715150
We is geen co-ouderschap, geen ouderschapsplan maar wel partneralimentatie?

Dan klopt er iets niet.
En als er wel een ouderschapsplan is, wat staat daar dan in en waarom is er geen co-ouderschap?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:27:36 #110
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_211715157
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:58 schreef Lodelie het volgende:
Om te beginnen ja ik ben "de nieuwe partner".

Mijn man heeft een probleem en wij weten niet hoe nu verder. En wij zijn wel benieuwd hoe buitenstaander denken.

Man is gescheiden, omgangsregeling is bijna 50/50, iets meer bij de moeder.

Zijn kind van 10 jaar komt 4 middagen uit school naar hem toe (gaat 3x na het avondeten bij z'n moeder slapen) en het weekend is om en om.

Kind zit met zichzelf in de knoop, vertoont daardoor ook wat negatief gedrag. Door vader is professionele hulp ingeroepen, dat gaat binnenkort starten.

Omgang tussen zoon en vader gaat wat moeizaam, het loopt stug. Zoon heeft met mij heel erg moeite.

Zoon heeft aangegeven meer behoefte te hebben aan tijd met zijn moeder. Moeder ervaart geen problemen met hem, maar staat wel achter de hulpvraag.

Mijn man heeft meerdere keren aangegeven dat Zoon behoefte heeft aan zijn moeder en dat hij graag ziet dat hij 1 dag meer naar haar toe gaat.

Zij weigert op fronten en komt met allerlei argumenten: haar werk, haar vriend, ze wilt niet iedere avond hoeven koken.
Wij hebben van alles aangeboden: ze mag zelf de dag kiezen, wij passen ons aan.

Zoon heeft behoefte aan zijn moeder en zij wijst hem gewoon af (dat weet hij uiteraard niet)
Zij wilt niet meer 50% van de tijd voor hem zorgen.

Ik (als moeder) vind het zo hartverscheurend en verdrietig om te zien hoe een moeder zich in alle bochten wringt omdat ze er niet meer voor haar zoon wilt zijn.

Wat is wijsheid? En hoe denken jullie hierover?
Die moeder kan linea recta de prullenbak in :{
Beati pauperes spiritu
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:27:41 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211715158
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
1.100 euro is niet schamel, hoor.
Vind ik wel, voor 3 kinderen kinderalimentatie en partneralimentatie voor de ex.

Het is iig niet veel, en zeker niet zoveel dat ze dan wel even minder kan gaan werken zonderdat vader extra bijdraagt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211715166
Ik heb er weinig verstand van, maar als dat kind al bijna de helft van de tijd bij zijn vader is, en moeder runt ook dr eigen huishouden, waarom zou ze dan uberhaupt geld moeten krijgen?

Edit oh wacht, 3 kinderen dus.

Partneralimentatie vind ik wel gek, in 2024.
-nee-
pi_211715171
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Volgens TS weet de zoon nog niet waarom zijn moeder het niet wil en is het op werk afgeschoven. Dus TS praat het kind wat dat betreft niets aan.
pi_211715176
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vind ik wel, voor 3 kinderen kinderalimentatie en partneralimentatie voor de ex.

Het is iig niet veel, en zeker niet zoveel dat ze dan wel even minder kan gaan werken zonderdat vader extra bijdraagt.
De ex werkt en heeft ook een nieuwe vriend, volgens de OP.
pi_211715177
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind ook wel wat van partneralimentatie. De wetgever heeft partneralimentatie niet voor niets al wat ingeperkt.

Maar kan natuurlijk zomaar zijn dat die ¤ 1.100,00 uit de berekening komt rollen. Dan doe je daar weinig aan. En als 'n kind dan meer bij de kinderalimentatie-ontvangende partij gaat zijn, dan zal er ook meer betaald moeten worden.

Daar doet de vriend van TS allemaal weinig aan. Laat staan TS zelf.
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:31:21 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211715182
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:28 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb er weinig verstand van, maar als dat kind al bijna de helft van de tijd bij zijn vader is, en moeder runt ook dr eigen huishouden, waarom zou ze dan uberhaupt geld moeten krijgen?
Dan is er waarschijnlijk een fors inkomensverschil, als ze met een baan voor 24 uur nog ¤ 1.100 alimentatie (partner + kinderalimentatie) krijgt, dan moet er een heel flink inkomensverschil zijn tussen beide ouders.

Maar dat is om de voorkomen dat ze bij de ene ouder het luxe leventje van voor de scheiding kunnen voortzetten en bij de andere ouder een boterham met tevredenheid als avondmaal krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211715187
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:28 schreef Marsenal het volgende:

Edit oh wacht, 3 kinderen dus.

Partneralimentatie vind ik wel gek, in 2024.
Da's nu eenmaal de wet. In de kinderalimentatie zitten factoren die het welvaartsverschil tussen beide voormalige echtelieden nivelleren en de partneralimentatie is zelfs helemaal daar op gebaseerd.

Partneralimentatie is wettelijk al wat ingeperkt en dat zou wat mij betreft nog wel verder ingeperkt mogen, zodat het echt dient als overbrugging van een gezamenlijk huishouding naar ieder een eigen huishouden (en eigen verantwoordelijkheid), maar de wet is nu gewoon de wet natuurlijk.
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:34:38 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211715204
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De ex werkt en heeft ook een nieuwe vriend, volgens de OP.
Als ze daar niet mee samenwoont dan blijft dat recht op partneralimentatie gewoon bestaan, en dan nog: het zijn vrij simpele berekeningen om te voorkomen dat ze bij de ene ouder een compleet andere levensstijl hebben dan bij de andere ouder en vooral dat ze ineens een veel kariger levensstijl hebben dan voor de scheiding.

Maak gewoon vanuit je eigen situatie eens een proefberekening, en doe het dan eens op basis van een parttime baan, als je nu fulltime werkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211715229
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan is er waarschijnlijk een fors inkomensverschil, als ze met een baan voor 24 uur nog ¤ 1.100 alimentatie (partner + kinderalimentatie) krijgt, dan moet er een heel flink inkomensverschil zijn tussen beide ouders.

Maar dat is om de voorkomen dat ze bij de ene ouder het luxe leventje van voor de scheiding kunnen voortzetten en bij de andere ouder een boterham met tevredenheid als avondmaal krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's nu eenmaal de wet. In de kinderalimentatie zitten factoren die het welvaartsverschil tussen beide voormalige echtelieden nivelleren en de partneralimentatie is zelfs helemaal daar op gebaseerd.

Partneralimentatie is wettelijk al wat ingeperkt en dat zou wat mij betreft nog wel verder ingeperkt mogen, zodat het echt dient als overbrugging van een gezamenlijk huishouding naar ieder een eigen huishouden (en eigen verantwoordelijkheid), maar de wet is nu gewoon de wet natuurlijk.
Soit, helemaal prima, de kinderen moeten ook niet teveel lijden onder een scheiding. Maar ik vind partneralimentatie ook wel wat archaļsch klinken, dat lijkt me sinds de mogelijkheid er is om niet meer in gemeenschap van goederen te trouwen iets wat je zelf moet regelen, maar goed.
-nee-
pi_211715241
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:37 schreef Marsenal het volgende:

[..]
[..]
Soit, helemaal prima. Ik vind partneralimentatie ook wel wat archaļsch klinken, dat lijkt me sinds de mogelijkheid er is om niet meer in gemeenschap van goederen te trouwen iets wat je zelf moet regelen, maar goed.
De mogelijkheid om niet in gemeenschap van goederen te trouwen staat toch los van partneralimentatie? Gemeenschap van goederen gaat over het verdelen van de boedel, partneralimentatie om welvaartsverschillen tussen twee voormalige echtelieden te nivelleren.
pi_211715270
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
De mogelijkheid om niet in gemeenschap van goederen te trouwen staat toch los van partneralimentatie? Gemeenschap van goederen gaat over het verdelen van de boedel, partneralimentatie om welvaartsverschillen tussen twee voormalige echtelieden te nivelleren.
Dat snap ik, maar ik zie niet in waarom je welvaartsverschil na de scheiding gecompenseerd moet worden. Behalve als er kinderen zijn, maar dan moet het bij de kinderalimentatie zitten

Of zie ik nou iets over het hoofd? Is wel beetje offtopic nu
-nee-
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:41:25 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211715274
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt, heeft niets met elkaar te maken, en daar waar je het recht op partnerpensioen in geval van een scheiding wel in de huwelijkse voorwaarden kunt opgeven, kan dat met partneralimentatie niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211715331
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als ze daar niet mee samenwoont dan blijft dat recht op partneralimentatie gewoon bestaan, en dan nog: het zijn vrij simpele berekeningen om te voorkomen dat ze bij de ene ouder een compleet andere levensstijl hebben dan bij de andere ouder en vooral dat ze ineens een veel kariger levensstijl hebben dan voor de scheiding.

Maak gewoon vanuit je eigen situatie eens een proefberekening, en doe het dan eens op basis van een parttime baan, als je nu fulltime werkt.
Dat weet ik allemaal, maar er staat alleen dat de moeder een vriend heeft, niet of ze al dan niet samenwonen.

Er worden heel veel aannames gedaan, want er is veel niet bekend omdat TS niet alles heeft verteld.
pi_211715340
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:41 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar ik zie niet in waarom je welvaartsverschil na de scheiding gecompenseerd moet worden. Behalve als er kinderen zijn, maar dan moet het bij de kinderalimentatie zitten

Of zie ik nou iets over het hoofd? Is wel beetje offtopic nu
Dat zit ook deels in de kinderalimentatie, maar wel geplafonneerd, omdat kinderalimentatie is gebaseerd op in eerste instantie de behoefte van het kind.

Over partneralimentatie zijn we het eens. Wat mij betreft zou dat puur een overbrugging moeten zijn naar de nieuwe situatie van twee gescheiden huishoudens. Je hebt dan een nieuwe situatie, waarbij de kaarten anders geschud zouden moeten kunnen worden dan tijdens het huwelijk.

Niet dat er voor de een een trigger is om niet meer inkomen te vergaderen en de ander het niet rustiger aan kan doen qua werk, omdat diegene dan verwijtbaar inkomensverlies aan zijn of haar broek krijgt.
  zaterdag 23 december 2023 @ 11:54:02 #125
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_211715379
quote:

[..]

Dan moet er wel een ouderschapsplan zijn. Welke verdeling staat daar dan in?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')