Mwah, oneens, zeker bij ons kwam het door een totale omwisseling in het technische beleid, Slot was een (zeer belangrijke) uitkomst van een al eerder ingezette revolutie. Dat moet bij Ajax ook weer anders gezien hoe afhankelijk ze waren van iemand die een beter archief had van nummers van vrouwelijke collega’s dan van spelerscontracten, en dat gat is nooit opgevuldquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ach, je ziet bij Feyenoord en PSV trouwens ook hoeveel verschil een trainer kan maken.
En dan ziet de wereld er ineens heel anders uit.
Dus als ik het goed begrijp was het geen verliespartij?quote:Op vrijdag 22 december 2023 11:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Realistisch zat het ook wel tegen gisteren, veel blessures, half onspeelbaar veld en alle wisselvallige spelers die allemaal zich van hun meest negatieve kant lieten zien en desondanks een idioot hoog balbezit en vrij normale statistieken qua passing en kansen.
Maar goed met dat benoemen zal ik wel weer een slechte verliezer ofzo zijn
Dat begrijp je dan verkeerd.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:16 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp was het geen verliespartij?
Ik schrijf 'm ook nog niet af maar ik vind het zo'n bijzonder fenomeen. Het Kroatische nationale elftal zijn niet bepaald een stel koekenbakkers. Dan zie je 'm lopen bij Ajax en lijkt echt geen schim te zijn van zichzelf.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat kan best wel wat worden nog denk ik, maar is toch een miljoen of 10 teveel voor neergelegd
Die Sosa stond in Duitsland al bekend als een defensief extreem kwetsbare back die alleen maar goed was in aanvallen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:23 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik schrijf 'm ook nog niet af maar ik vind het zo'n bijzonder fenomeen. Het Kroatische nationale elftal zijn niet bepaald een stel koekenbakkers. Dan zie je 'm lopen bij Ajax en lijkt echt geen schim te zijn van zichzelf.
Hetzelfde met zo'n Sosa Dat is een Kroatisch international, speelde een WK veelal in de basiself. In de Bundesliga een zeer gewaardeerde back, die zich op statistieken kon meten met de besten in die competitie. Dan zie je 'm in de Eredivisie lopen en is het nou niet bepaald overtuigend.
Op papier zijn die twee buitencategorie aankopen voor een Nederlandse club. De afgelopen jaren onhaalbaar en dan zie ik ze lopen tegen pakweg Emmen. Begin me dan wel af te vragen wie moet je in godsnaam gaan halen dan als dit al niet werkt
Niet als je niet bovenaan staat.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:33 schreef Enchanter het volgende:
Tijd voor een nieuwe lockdown van een paar maanden
Wat ben je nou aan het doen man.quote:Op vrijdag 22 december 2023 11:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Realistisch zat het ook wel tegen gisteren, veel blessures, half onspeelbaar veld en alle wisselvallige spelers die allemaal zich van hun meest negatieve kant lieten zien en desondanks een idioot hoog balbezit en vrij normale statistieken qua passing en kansen.
Dacht dat jij van de xG was? Blijkbaar ook enkel als het je uitkomt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat ben je nou aan het doen man.Je geeft naast de 3 tegengoals doodleuk nog een paar enorme kansen weg tegen een kneuzenteam met een paar kutstudenten.
Een grotere blamage in de clubhistorie is niet denkbaar en dan begin jij over het veld.
Heb je de xG voor me?quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dacht dat jij van de xG was? Blijkbaar ook enkel als het je uitkomt.
Zit nog wel een verschilletje tussen defensief kwetsbaar zijn in de Bundesliga dan tegen Almere City natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Die Sosa stond in Duitsland al bekend als een defensief extreem kwetsbare back die alleen maar goed was in aanvallen.
Dat is het nadeel van spelers op cijfertjes kopen
Al is heel het 1e elftal geblesseerd, dan heb je op papier als Ajax nog steeds 10x betere spelers achter de hand om de pot wel naar je hand te zetten.quote:Op vrijdag 22 december 2023 11:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
En jij gelooft oprecht dat die nieuwe spelers van Ajax allemaal miskopen zijn en dat je er daarom af gaat tegen een stel amateurs uit de derde klasse?quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah, oneens, zeker bij ons kwam het door een totale omwisseling in het technische beleid, Slot was een (zeer belangrijke) uitkomst van een al eerder ingezette revolutie. Dat moet bij Ajax ook weer anders gezien hoe afhankelijk ze waren van iemand die een beter archief had van nummers van vrouwelijke collega’s dan van spelerscontracten, en dat gat is nooit opgevuld
Overmars heeft aardig wat succes gehad met z'n werkwijze al was het als een marktkoopman uit de vorige eeuw maar het blijft vreemd dat er totaal geen backup plan was als hij weg zou vallen en dat is niet alleen hem te verwijten.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah, oneens, zeker bij ons kwam het door een totale omwisseling in het technische beleid, Slot was een (zeer belangrijke) uitkomst van een al eerder ingezette revolutie. Dat moet bij Ajax ook weer anders gezien hoe afhankelijk ze waren van iemand die een beter archief had van nummers van vrouwelijke collega’s dan van spelerscontracten, en dat gat is nooit opgevuld
Onder Overmars is ook wel de verwaarlozing van de jeugd begonnen, waar we nu ook last van hebben.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Overmars heeft aardig wat succes gehad met z'n werkwijze al was het als een marktkoopman uit de vorige eeuw maar het blijft vreemd dat er totaal geen backup plan was als hij weg zou vallen en dat is niet alleen hem te verwijten.
Of die godvergeten zes eens tussen de linies te laten zakken waardoor je je backs hoger kan zetten en/of kan laten inschuiven. Druk je je buitenspelers meer naar binnen, dwing je de tegenstanders tot keuzes en kan je voetballen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
En jij gelooft oprecht dat die nieuwe spelers van Ajax allemaal miskopen zijn en dat je er daarom af gaat tegen een stel amateurs uit de derde klasse?
Alles valt of staat met een tactisch plan. Er worden nu ook zeer matige spelers binnengehaald bij ons voor teveel geld.
Desondanks spelen we nog steeds herkenbaar voetbal. Die gatenkaas bij Ajax is echt een kwestie van falen in de omschakeling, en dat heeft niets met individuele kwaliteit te maken maar alles met iemand aan de zijkant die de boel fatsoenlijk instrueert.
Hij was wel wat meer bezig met Europees succes dan met de jeugd, dat ben ik wel met je eens maar welke jeugdspeler is er daardoor niet doorgebroken?quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Onder Overmars is ook wel de verwaarlozing van de jeugd begonnen, waar we nu ook last van hebben.
2.1 xG weggeven tegen derde divisie amateurs is extreem slecht. 3.1 is ook matig tegen Hercules.quote:
Mwah, er doen bij Ajax echt een paar jongens mee van tweede divisie niveau, van Axel Dongen en Martha bijvoorbeeld. En een hoop zijn niet zo zeer slecht maar écht dom, daar kan je als trainer nou eenmaal weinig mee als een simpele instructie al te moeilijk is.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
En jij gelooft oprecht dat die nieuwe spelers van Ajax allemaal miskopen zijn en dat je er daarom af gaat tegen een stel amateurs uit de derde klasse?
Alles valt of staat met een tactisch plan. Er worden nu ook zeer matige spelers binnengehaald bij ons voor teveel geld.
Desondanks spelen we nog steeds herkenbaar voetbal. Die gatenkaas bij Ajax is echt een kwestie van falen in de omschakeling, en dat heeft niets met individuele kwaliteit te maken maar alles met iemand aan de zijkant die de boel fatsoenlijk instrueert. Als je zo enorm naïef speelt met de beste verdedigers ter wereld komt het alsnog niet goed. Spelers lopen gewoon niet terug bij balverlies.
Zoiets zou ArneGod er binnen 3 weken uit trainen.
Nouja de jeugd zoals Martha, Taylor en Rensch hoeft voor mij ook niet te spelen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Onder Overmars is ook wel de verwaarlozing van de jeugd begonnen, waar we nu ook last van hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |