abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:32:45 #101
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211918220
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:32 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Kom op zeg, een maandje niet zuipen en daarna op dezelfde voet verder gaan, gaat je niet veel brengen. Dat is net als overgewicht bestrijden met een maand vasten en daarna weer regelmatig teveel en ongezond eten.
Dat is hier dus niet het punt. Men gaat vaak niet op dezelfde voet verder. Zoals het voorbeeld dat ik aanhaalde van mensen die in december elke dag dronken die gaan in februari veel minder drinken dan in december. Mede vanwege die reset door dry januari. Dus dan is er dus wel een wat structureler gezondheidseffect omdat men niet op dezelfde voet verder gaat.
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:48:28 #102
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211918363
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 15:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind ik niet.
Vind alcohol een behoorlijke harddrug.
Eens
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211918366
Toch alweer dag 4. Hoe gaat het bij jullie
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 19:20:22 #104
236264 crew  capricia
pi_211918674
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:49 schreef Mortaxx het volgende:
O+
Goed. Het valt me mee.

Wel merk ik trek naar een glas wijn op de momenten waarbij ik vroeger altijd een glas inschonk.
Bijv bij het koken. Zoals vanavond, pizza's maken. Dan heb ik zin in een glas rood. En voorheen bracht ik mijn man dan ook altijd een glas als ik begon met koken, gezellig vind ik dat. Maar ik heb het niet in huis.
En die trek gaat eigenlijk best snel weer weg.

Ben benieuwd naar het weekend, hoe dat gaat. Als dit weekend achter de rug is, dan heb ik een week geen alcohol aangeraakt, en dat is lang geleden dat ik dat deed.
Het is wel wennen om in de supermarkt het wijn-schap over te slaan. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211918770
Hoi! :W

Ik doe dit jaar ook mee. Ik durf toe te geven dat ik best wel veel drink.
Een soort gewoonte die ik al een jaar of 15 meedraag. Ik werk in de horeca en dat kan ik wel de schuld geven, maar ik doe het toch echt zelf. Er zijn dagen dat ik het laat staan. Maar vaak is dat niet..
Dus deze keer doe ik mee, iets wat ik altijd heb weggewuifd als ‘ongezellig!
Het gaat me prima af de eerste 4 dagen, maar begrijp wel dat ik nog nergens ben.
Ik drink trouwens voor voornamelijk wijn. Geen sterkere drank eigenlijk.. Mijn doel is na deze maand bewust de alcohol meer als ‘iets lekkers voor bij een mooie maaltijd’ ipv een gewoonte te gaan beleven.

Ik hou het hier bij en volg jullie ook graag ^O^ veel succes allemaal!!
pi_211918793
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:20 schreef capricia het volgende:

[..]
O+
Goed. Het valt me mee.

Wel merk ik trek naar een glas wijn op de momenten waarbij ik vroeger altijd een glas inschonk.
Bijv bij het koken. Zoals vanavond, pizza's maken. Dan heb ik zin in een glas rood. En voorheen bracht ik mijn man dan ook altijd een glas als ik begon met koken, gezellig vind ik dat. Maar ik heb het niet in huis.

Ben benieuwd naar het weekend, hoe dat gaat. Als dit weekend achter de rug is, dan heb ik een week geen alcohol aangeraakt, en dat is lang geleden dat ik dat deed.
Herkenbaar!! Vooral bij het koken inderdaad. Het weekend lijkt me ook wel lastig, ben benieuwd
pi_211919076
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat is hier dus niet het punt. Men gaat vaak niet op dezelfde voet verder. Zoals het voorbeeld dat ik aanhaalde van mensen die in december elke dag dronken die gaan in februari veel minder drinken dan in december. Mede vanwege die reset door dry januari. Dus dan is er dus wel een wat structureler gezondheidseffect omdat men niet op dezelfde voet verder gaat.
Waar haal je dat vandaan? Mensen vallen juist 9/10 keer terug in oude patronen.
  FOK!fotograaf donderdag 4 januari 2024 @ 19:50:18 #108
364681 over_hedge
pi_211919150
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 15:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Jongens, even zodat dit duidelijk is.

Alcohol is geen harddrug, daarom kun je het kopen in de winkel.

Coke, heroïne en dat zulks is harddrugs.

Wat je allemaal vind moet je zelf weten.

Is het wel. En je argument waarom het niet zo is slaat nergens op.

Wat je allemaal vind moet je van de rest zelf weten.

Enige verwarring die er over kan zijn is dat het volgens het wetboek geen harddrug is. Omdat het normaal gemaakt is. Maar alle andere definities van harddrugs past het gewoon in. Ook als jij vind van niet

[ Bericht 6% gewijzigd door over_hedge op 04-01-2024 20:02:00 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211919633
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:20 schreef capricia het volgende:

[..]
O+
Goed. Het valt me mee.

Als het zo'n gewoonte is wel extra lastig inderdaad. Maar wel volledig in eigen hand.

Drink zelf alleen sociaal en dan moet je het toch steeds een soort van uitleggen dat je niet gaat drinken
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_211919729
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:23 schreef Mortaxx het volgende:
Drink zelf alleen sociaal en dan moet je het toch steeds een soort van uitleggen dat je niet gaat drinken
Ik ook, en merk dan ook wel dat ik het echt nodig heb, anders ben ik snel moe, verveeld en communiceer ik veel minder. Wil dan eigenlijk wel snel weer naar huis.

Ook na maanden niet drinken en toch proberen zit er geen verandering is. Ik moet gewoon wat biertjes drinken.

Of ik moet overdag even gaan lunchen ofzo, dan is de context heel anders, maar op een zaterdagavond met uitgaan heb ik gewoon alcohol nodig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 20:31:11 #111
236264 crew  capricia
pi_211919730
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:23 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Als het zo'n gewoonte is wel extra lastig inderdaad. Maar wel volledig in eigen hand.

Ja. Luisterde laatst een podcast over stoppen met alcohol, en daar moesten mensen na een half jaar nog steeds uitleggen dat ze niet dronken.
Van die 'vrienden' die dan iedere keer blijven aandringen 'een glaasje voor de gezelligheid kan toch wel'.

Eigenlijk heel jammer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 20:39:24 #112
236264 crew  capricia
pi_211919812
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik ook, en merk dan ook wel dat ik het echt nodig heb, anders ben ik snel moe, verveeld en communiceer ik veel minder. Wil dan eigenlijk wel snel weer naar huis.

Ook na maanden niet drinken en toch proberen zit er geen verandering is. Ik moet gewoon wat biertjes drinken.

Of ik moet overdag even gaan lunchen ofzo, dan is de context heel anders, maar op een zaterdagavond met uitgaan heb ik gewoon alcohol nodig.
Toevallig ga ik zaterdagavond naar de bioscoop met vrienden. Beetje late film tot 1 uur.

Komt me wel goed uit. Is de verleiding een stuk minder. Na afloop neem ik wel een koffie of zo, bij het nakletsen. Voordat ik weer naar huis toe ga fietsen.
Ben ik rond 2 uur/ half 3 thuis. En geen kater de volgende dag. Gewoon weer heerlijk fris op.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211919874
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Toevallig ga ik zaterdagavond naar de bioscoop met vrienden. Beetje late film tot 1 uur.

Komt me wel goed uit. Is de verleiding een stuk minder. Na afloop neem ik wel een koffie of zo, bij het nakletsen. Voordat ik weer naar huis toe ga fietsen.
Ben ik rond 2 uur/ half 3 thuis. En geen kater de volgende dag. Gewoon weer heerlijk fris op.
Koffie om 1u lijkt me ook niet goed voor de slaap hoor :o
pi_211920173
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:45 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Koffie om 1u lijkt me ook niet goed voor de slaap hoor :o
Koffie is een harddrug, staat misschien niet in het wetboek maar heeft er alle schijn van.
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf donderdag 4 januari 2024 @ 21:25:12 #115
364681 over_hedge
pi_211920195
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Koffie is een harddrug, staat misschien niet in het wetboek maar heeft er alle schijn van.
Nee hoor. Een softdrug :* Of nouja de cafeïne. Niet koffie zelf perse
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 4 januari 2024 @ 22:50:40 #116
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211920978
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ben verslaafder aan koffie dan dat ik ooit aan alcohol ben geweest. :P
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 22:55:13 #117
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_211920999
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:49 schreef Mortaxx het volgende:
1 dag volgehouden, en dat alleen omdat ik een kater had op 1 januari, vanaf volgende week zet ik mijn gewoonte voort, alleen in het weekend drinken.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_211935205
Zoals de afgelopen jaren doen wij ook weer aan Dry January. Na december is het wel fijn om even uit dat drinkritme te komen.
pi_211935388
Wat is het toch dat mensen dit soort dingen nodig hebben om verandering te brengen in hun leven. Als je minder wil zuipen: doe dat dan. Ook als het wet june is. Kan jou het verdommen…
  zaterdag 6 januari 2024 @ 12:20:44 #120
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211935458
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 22:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik ben verslaafder aan koffie dan dat ik ooit aan alcohol ben geweest. :P
Koffie is wel een ding ja oO<
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 12:29:42 #121
236264 crew  capricia
pi_211935509
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 11:53 schreef Sarabi het volgende:
Zoals de afgelopen jaren doen wij ook weer aan Dry January. Na december is het wel fijn om even uit dat drinkritme te komen.
Hey hallo!
En hoe vergaat het jullie?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 januari 2024 @ 12:35:22 #122
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211935543
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
Wat is het toch dat mensen dit soort dingen nodig hebben om verandering te brengen in hun leven. Als je minder wil zuipen: doe dat dan. Ook als het wet june is. Kan jou het verdommen…
Als het ze helpt prima toch?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  FOK!fotograaf zaterdag 6 januari 2024 @ 12:38:05 #123
364681 over_hedge
pi_211935568
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:35 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Als het ze helpt prima toch?
Nee nee nee. Moeten wel wat te zeiken hebben natuurlijk.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 12:39:32 #124
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211935575
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee nee nee. Moeten wel wat te zeiken hebben natuurlijk.
Dat is toch dagelijkse kost hier op FOK! :?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211935719
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
Helemaal eens, ik had in november en december bedacht niets te drinken om te kijken hoe mijn lijf en sportconditie daarop reageert.
Dan met de feestdagen wel, anders saai.
En de vele borrels in januari neem ik ook gewoon.
Dan is februari weer alvoholvrij en de voorjaarsvakantie vakantie ga ik wel drinken.
Maar dat bedenk ik allemaal zelf
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')