Dat is hier dus niet het punt. Men gaat vaak niet op dezelfde voet verder. Zoals het voorbeeld dat ik aanhaalde van mensen die in december elke dag dronken die gaan in februari veel minder drinken dan in december. Mede vanwege die reset door dry januari. Dus dan is er dus wel een wat structureler gezondheidseffect omdat men niet op dezelfde voet verder gaat.quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:32 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Kom op zeg, een maandje niet zuipen en daarna op dezelfde voet verder gaan, gaat je niet veel brengen. Dat is net als overgewicht bestrijden met een maand vasten en daarna weer regelmatig teveel en ongezond eten.
Eensquote:Op donderdag 4 januari 2024 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind ik niet.
Vind alcohol een behoorlijke harddrug.
quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:49 schreef Mortaxx het volgende:
Toch alweer dag 4. Hoe gaat het bij jullie
Herkenbaar!! Vooral bij het koken inderdaad. Het weekend lijkt me ook wel lastig, ben benieuwdquote:Op donderdag 4 januari 2024 19:20 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Goed. Het valt me mee.
Wel merk ik trek naar een glas wijn op de momenten waarbij ik vroeger altijd een glas inschonk.
Bijv bij het koken. Zoals vanavond, pizza's maken. Dan heb ik zin in een glas rood. En voorheen bracht ik mijn man dan ook altijd een glas als ik begon met koken, gezellig vind ik dat. Maar ik heb het niet in huis.
En die trek gaat eigenlijk best snel weer weg.
Ben benieuwd naar het weekend, hoe dat gaat. Als dit weekend achter de rug is, dan heb ik een week geen alcohol aangeraakt, en dat is lang geleden dat ik dat deed.
Het is wel wennen om in de supermarkt het wijn-schap over te slaan.
Waar haal je dat vandaan? Mensen vallen juist 9/10 keer terug in oude patronen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is hier dus niet het punt. Men gaat vaak niet op dezelfde voet verder. Zoals het voorbeeld dat ik aanhaalde van mensen die in december elke dag dronken die gaan in februari veel minder drinken dan in december. Mede vanwege die reset door dry januari. Dus dan is er dus wel een wat structureler gezondheidseffect omdat men niet op dezelfde voet verder gaat.
Is het wel. En je argument waarom het niet zo is slaat nergens op.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Jongens, even zodat dit duidelijk is.
Alcohol is geen harddrug, daarom kun je het kopen in de winkel.
Coke, heroïne en dat zulks is harddrugs.
Wat je allemaal vind moet je zelf weten.
Als het zo'n gewoonte is wel extra lastig inderdaad. Maar wel volledig in eigen hand.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:20 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Goed. Het valt me mee.
Wel merk ik trek naar een glas wijn op de momenten waarbij ik vroeger altijd een glas inschonk.
Bijv bij het koken. Zoals vanavond, pizza's maken. Dan heb ik zin in een glas rood. En voorheen bracht ik mijn man dan ook altijd een glas als ik begon met koken, gezellig vind ik dat. Maar ik heb het niet in huis.
En die trek gaat eigenlijk best snel weer weg.
Ben benieuwd naar het weekend, hoe dat gaat. Als dit weekend achter de rug is, dan heb ik een week geen alcohol aangeraakt, en dat is lang geleden dat ik dat deed.
Het is wel wennen om in de supermarkt het wijn-schap over te slaan.
Ik ook, en merk dan ook wel dat ik het echt nodig heb, anders ben ik snel moe, verveeld en communiceer ik veel minder. Wil dan eigenlijk wel snel weer naar huis.quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:23 schreef Mortaxx het volgende:
Drink zelf alleen sociaal en dan moet je het toch steeds een soort van uitleggen dat je niet gaat drinken
Ja. Luisterde laatst een podcast over stoppen met alcohol, en daar moesten mensen na een half jaar nog steeds uitleggen dat ze niet dronken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als het zo'n gewoonte is wel extra lastig inderdaad. Maar wel volledig in eigen hand.
Drink zelf alleen sociaal en dan moet je het toch steeds een soort van uitleggen dat je niet gaat drinken
Toevallig ga ik zaterdagavond naar de bioscoop met vrienden. Beetje late film tot 1 uur.quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ook, en merk dan ook wel dat ik het echt nodig heb, anders ben ik snel moe, verveeld en communiceer ik veel minder. Wil dan eigenlijk wel snel weer naar huis.
Ook na maanden niet drinken en toch proberen zit er geen verandering is. Ik moet gewoon wat biertjes drinken.
Of ik moet overdag even gaan lunchen ofzo, dan is de context heel anders, maar op een zaterdagavond met uitgaan heb ik gewoon alcohol nodig.
Koffie om 1u lijkt me ook niet goed voor de slaap hoorquote:Op donderdag 4 januari 2024 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Toevallig ga ik zaterdagavond naar de bioscoop met vrienden. Beetje late film tot 1 uur.
Komt me wel goed uit. Is de verleiding een stuk minder. Na afloop neem ik wel een koffie of zo, bij het nakletsen. Voordat ik weer naar huis toe ga fietsen.
Ben ik rond 2 uur/ half 3 thuis. En geen kater de volgende dag. Gewoon weer heerlijk fris op.
Koffie is een harddrug, staat misschien niet in het wetboek maar heeft er alle schijn van.quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:45 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Koffie om 1u lijkt me ook niet goed voor de slaap hoor
Nee hoor. Een softdrugquote:Op donderdag 4 januari 2024 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Koffie is een harddrug, staat misschien niet in het wetboek maar heeft er alle schijn van.
Ik ben verslaafder aan koffie dan dat ik ooit aan alcohol ben geweest.quote:Op donderdag 4 januari 2024 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Koffie is een harddrug, staat misschien niet in het wetboek maar heeft er alle schijn van.
1 dag volgehouden, en dat alleen omdat ik een kater had op 1 januari, vanaf volgende week zet ik mijn gewoonte voort, alleen in het weekend drinken.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:49 schreef Mortaxx het volgende:
Toch alweer dag 4. Hoe gaat het bij jullie
Koffie is wel een ding jaquote:Op donderdag 4 januari 2024 22:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik ben verslaafder aan koffie dan dat ik ooit aan alcohol ben geweest.
Hey hallo!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:53 schreef Sarabi het volgende:
Zoals de afgelopen jaren doen wij ook weer aan Dry January. Na december is het wel fijn om even uit dat drinkritme te komen.
Als het ze helpt prima toch?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
Wat is het toch dat mensen dit soort dingen nodig hebben om verandering te brengen in hun leven. Als je minder wil zuipen: doe dat dan. Ook als het wet june is. Kan jou het verdommen…
Nee nee nee. Moeten wel wat te zeiken hebben natuurlijk.quote:
Dat is toch dagelijkse kost hier op FOK!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee nee nee. Moeten wel wat te zeiken hebben natuurlijk.
Helemaal eens, ik had in november en december bedacht niets te drinken om te kijken hoe mijn lijf en sportconditie daarop reageert.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
Wat is het toch dat mensen dit soort dingen nodig hebben om verandering te brengen in hun leven. Als je minder wil zuipen: doe dat dan. Ook als het wet june is. Kan jou het verdommen…
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |