abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219418463
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 01:13 schreef W00fer het volgende:

[..]
Huub Stapel heeft bij RTL (Renze ofzo) zelf gezegd dat ze 10 miljoen nodig hadden. Wiki zit er wel vaker naast. En welke film valt 3,5 miljoen goedkoper uit?
Het was in eerste instantie beraamd op 10 miljoen. Maar productiepartner NLFilm werd ingeruild voor 2CFilm wegens creative control, en bij die laatste was er minder financiële slagkracht.

quote:
Gedurende de voorproductie werd het beoogde budget naar beneden bijgesteld: voor 8 miljoen moest het ook kunnen. Misschien ook voor zeven? Uiteindelijk werd 6,5 miljoen euro verzameld via private investeerders en het Nederlands Filmfonds. Met inflatie meegerekend: iets minder dan Amsterdamned in 1988, maar nog steeds goed voor een plek in de top tien van duurste Nederlandse films ooit en „het maximum wat je in Nederland uit de markt kan halen” volgens Maas. Om quitte te spelen – zonder mederekening van eventuele buitenlandse verkoop – zouden er wederom bijna een miljoen bezoekers moeten komen.
BRON
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 19:16 schreef Zipportal het volgende:

[..]
[..]
https://www.trouw.nl/cult(...)-niet-meer~b6dca5ec/

Dat zie je er ook vanaf. Op 50 seconden draait die duiker zich wel heel gemakkelijk om. :') Daarna volgen nog wat AI shots.

Bekijk deze YouTube-video

[ afbeelding ]

Mensen vragen zich ook af waarom dit achter een green screen gefilmd is? Heel veel locaties hebben ze gewoon aangedaan. Tijdnood? Lijkt me sowieso een kut film en veel herhaling van zetten. Prime gaat hem sowieso later streamen. Zal wel ergens april 2026 worden.
Ik ben 'm vanmiddag in IMAX gaan kijken, en dit shot (en nog een ander, later in de film op het dak van Hotel l'Europe) deed gewoon pijn aan mijn ogen. Het is 2025, hoe is het mogelijk dat dit soort shots er nog zó klungelig uitzien? Hoe kan het dat Dick hier tevreden mee is? Dat sommige dingetjes met AI zijn opgelost, zoals 'archiefmateriaal' van nieuwsitems uit de jaren 80 rond de moordzaak, wil ik nog begrijpen. Maar dit soort butt-ugly shots in een film van 6,5 miljoen is een wanprestatie.

SPOILER: Niet lezen als je de film nog niet gezien hebt. Of op eigen risico.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_219418855
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 19:09 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Het was in eerste instantie beraamd op 10 miljoen. Maar productiepartner NLFilm werd ingeruild voor 2CFilm wegens creative control, en bij die laatste was er minder financiële slagkracht.
[..]
[..]
Ik ben 'm vanmiddag in IMAX gaan kijken, en dit shot (en nog een ander, later in de film op het dak van Hotel l'Europe) deed gewoon pijn aan mijn ogen. Het is 2025, hoe is het mogelijk dat dit soort shots er nog zó klungelig uitzien? Hoe kan het dat Dick hier tevreden mee is? Dat sommige dingetjes met AI zijn opgelost, zoals 'archiefmateriaal' van nieuwsitems uit de jaren 80 rond de moordzaak, wil ik nog begrijpen. Maar dit soort butt-ugly shots in een film van 6,5 miljoen is een wanprestatie.

SPOILER: Niet lezen als je de film nog niet gezien hebt. Of op eigen risico.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De IMAX versie is ook in 2.39:1. De zwarte balken in IMAX vielen wel op zeker?
  vrijdag 5 december 2025 @ 20:15:08 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219419712
Dit wordt weer veel sex, veel geweld, veel lawaai en veel nonsens. Al krijg ik geld toe ga ik er niet heen.
pi_219456946
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2025 20:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit wordt weer veel sex, veel geweld, veel lawaai en veel nonsens. Al krijg ik geld toe ga ik er niet heen.
Stapel heeft gezegd dat hij geen sexscenes meer speelt bij Eva Jinek.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_219457024
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 19:09 schreef PeterKelder het volgende:

Ik denk dat er ook zeer serieus geld is gegaan naar de vergunningen, locatie, figuratie en droneshots.
Dan blijft er weinig over om b-roll goed te maken natuurlijk. Kijk maar eens naar een serie als The Grand Tour. Die geven vermogens uit aan sfeerbeelden tussen de presentatie door. Soms wachten ze uren totdat er 1 hert voorbijloopt.

"Met geldtekort en een te krappe planning: alles moest gebeuren in 45 draaidagen, de helft van het aantal dagen dat het kostte om de eerste Amsterdamned te maken."

Tja, kwaliteit kost tijd. Ik hoop dat het iets is als ik het uiteindelijk ga kijken.

"Als eerste Nederlandse film wordt de film uitgebracht in IMAX (ook al is-ie niet met IMAX-camera's opgenomen)"

Dat is een soort IMAX lite dus?

[ Bericht 7% gewijzigd door W00fer op 10-12-2025 14:41:43 ]
pi_219457462
Ik vond wel meevallen hoe slecht hij is. Het AI vind ik niet echt storend, wat zogenaamd oude beelden uit 1988, persco enzo, achja. Alleen het verhaal rondt niet echt af..
pi_219471981
Ben benieuwd
pi_219532807
Trailer van Amsterdamned 3:

pi_219534595
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 14:43 schreef DrDentz het volgende:
Ik vond wel meevallen hoe slecht hij is. Het AI vind ik niet echt storend, wat zogenaamd oude beelden uit 1988, persco enzo, achja. Alleen het verhaal rondt niet echt af..
Ik begreep uit het interview op Omroep Flevoland dat Maas vertelde dat niemand het eindshot begrijpt zoals hij het bedoelde en dat het echte einde verstopt zit in de film.

Hij is nu 75, een film maken duurt 3+ jaar en hij weet het nog niet. Een Amsterdamned 3 lijkt me onwaarschijnlijk.
pi_219535122
Ik wacht wel wanneer hij op Netflix of Videoland komt. Is daar al enig zicht op waar en wanneer dat gaat gebeuren?
Allemaal cabaretteketet!
pi_219556586
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:44 schreef freaky40 het volgende:
Ik wacht wel wanneer hij op Netflix of Videoland komt. Is daar al enig zicht op waar en wanneer dat gaat gebeuren?
Ligt eraan hoe goed hij het in de bios gaat doen. Als Dick Maas 1 miljoen kijkers verwacht en nu 100.000 heeft kan hij nog lang wachten denk ik. Stel dat er 250.000 man heen gaan, of 300.000, dan heb je zeg maar 10 euro entreeprijs gemiddeld is 2,5 miljoen a 3 miljoen binnen. Moeten nog allerlei kosten vanaf, belastingen, enzovoort.. Terwijl de film 6,5 miljoen kostte om te maken.

Dan hoop je dat een streamer het aantrekt, die betalen ook gewoon licentiekosten om het uit te zenden.
Als, maar dan ook als, het aan 80 landen verkocht is/wordt daarmee hopen ze uit de kosten te komen.
Moet je eerst nog alles in het Engels dubben of ondertitelen. Of die landen kopen alleen het concept, het script of de naam en dan moet je nog maar zien dat het geen slap aftreksel wordt.

Ik vraag me af of ze uit de kosten gaan komen.

Tot nu toe hebben ze 1,4 miljoen opgehaald in de box office:
https://fdnreports.filmdistributeurs.nl/weekendtop30
pi_219556602
Denk dat hij eerder op Videoland gaat komen dan Netflix. Ik dacht dat RTL/Videoland het eerste recht er toe had wegens een samenwerking wat ze vaker hebben bij Nederlandse film producties. Daarna kan hij ook nog wel eens op Netlix komen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_219556611
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 00:31 schreef freaky40 het volgende:
Denk dat hij eerder op Videoland gaat komen dan Netflix. Ik dacht dat RTL/Videoland het eerste recht er toe had wegens een samenwerking wat ze vaker hebben bij Nederlandse film producties. Daarna kan hij ook nog wel eens op Netlix komen.
Ik denk persoonlijk dat Pathé Thuis veel meer oplevert aangezien ze dan de film per stuk kunnen verkopen.
Bij Videoland / Netflix is het een fixed fee. Die laten films geen jaren online staan.
pi_219557768
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:44 schreef freaky40 het volgende:
Er staat Amazon Prime op de posters.
pi_219558551
Weet niet of dat wat zegt.
Allemaal cabaretteketet!
  roze maandag 22 december 2025 @ 13:04:07 #66
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219558672
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 12:55 schreef freaky40 het volgende:
Weet niet of dat wat zegt.
Ik heb het voor de zekerheid opgezocht maar het komt inderdaad op Amazon te staan.
Your beauty never ever scared me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')