SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Gewoon rebels doen en een foute kersttrui aan doen?quote:Op woensdag 20 december 2023 20:14 schreef MadMaster het volgende:
Morgen de kerstborrel van het werk met dresscode: Party chique.
Niet dus…
Da's nog erger…quote:Op woensdag 20 december 2023 20:14 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Gewoon rebels doen en een foute kersttrui aan doen?
Glitters op je hoofd en klaar, desnoods zo’n fout glitterhoedjequote:Op woensdag 20 december 2023 20:14 schreef MadMaster het volgende:
Niet dus…
quote:Op woensdag 20 december 2023 20:12 schreef livelink het volgende:
Verlichtende dagen, tja. Letterlijk wel, geestelijk heb ik ze nog niet gevonden.
Ik heb morgen een borrel op mijn werk (niet specifiek kerstborrel, maar de standaard maandelijkse domibo) en ze vroegen of we met foute kersttrui wilden komen. Die heb ik dus nietquote:Op woensdag 20 december 2023 20:14 schreef MadMaster het volgende:
Niet dus…
Dat soort verkleedpartijen wil ik juist helemaal niet.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Glitters op je hoofd en klaar, desnoods zo’n fout glitterhoedje
Hier vuurwerkbommen. Het bushokje was ook alweer opgeblazenquote:
Echt, welke idioot bedenkt zoiets?quote:Op woensdag 20 december 2023 20:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb morgen een borrel op mijn werk (niet specifiek kerstborrel, maar de standaard maandelijkse domibo) en ze vroegen of we met foute kersttrui wilden komen. Die heb ik dus niet
Wij hebben gisteren een kerstlunch gehad. Komende vrijdag een borrel in het café waar we vaak heen gaan, omdat de eigenaren het hebben verkocht. Het is hun laatste dag.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb morgen een borrel op mijn werk (niet specifiek kerstborrel, maar de standaard maandelijkse domibo) en ze vroegen of we met foute kersttrui wilden komen. Die heb ik dus niet
Dit is wel een probaat afschrikwekkend middel tegen roofdieren in het kippenhokquote:Op woensdag 20 december 2023 20:16 schreef DJ11 het volgende:
Tijd voor Suus, zoals @:ToT zou zeggen:Susanne Sundfør - White Foxes
Er komt straks een verzoekje van MadMaster aan. En van Symph en Livelink staat er ook nog eentje van beiden op de rol.
Tja, ik niet dus. Voor kinderen is het wel leuk misschien.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Echt, welke idioot bedenkt zoiets?
Wat is daar nou leuk aan? Geld uitgeven aan iets wat afschuwelijk is?
Vind ik ook hoor…quote:Op woensdag 20 december 2023 20:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Echt, welke idioot bedenkt zoiets?
Wat is daar nou leuk aan? Geld uitgeven aan iets wat afschuwelijk is?
quote:Op woensdag 20 december 2023 20:19 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dit is wel een probaat afschrikwekkend middel tegen roofdieren in het kippenhok
Ik hoor toch liever ditquote:Op woensdag 20 december 2023 20:20 schreef DJ11 het volgende:
[..]Ik hoor haar toch wel graag zingen. Ze zingt ook op diverse nummers van Röyksopp.
Dan ga ik alvast naar buiten…quote:Op woensdag 20 december 2023 20:20 schreef DJ11 het volgende:
Liedje uit 2018. De zanger is lid van een muzikale familie. Wie vaker luistert en meeleest weet van wie dit de broer is...Tom Baxter - Cold
Hierna: een fraai verzoekje van MadMaster
Charlie toch?quote:Op woensdag 20 december 2023 20:20 schreef DJ11 het volgende:
Liedje uit 2018. De zanger is lid van een muzikale familie. Wie vaker luistert en meeleest weet van wie dit de broer is...Tom Baxter - Cold
Hierna: een fraai verzoekje van MadMaster
Jij wilde ook een foute kersttrui bij de kringloop kopenquote:
Gewoon een beetje smokkelenquote:Op woensdag 20 december 2023 20:25 schreef DJ11 het volgende:
Terwijl dit fraaie nummer loopt, zeg ik alvast wat over het nummer hierna. Dat had maar zo in de top-10 van mijn aanstaande jaarlijst kunnen staan, ware het niet dat het nét twee weken te oud is. Er wordt ook heel even over kerst gezongen (in gebroken Engels), maar het gaat eigenlijk meer over oorlog...
Die Zmas Tree heb ik wel eens gehad in de periode dat mijn katten nog jong en wild waren.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:25 schreef Symphonic het volgende:
Humor voor wiskundigen
[ afbeelding ]
Zou ik dat hebben gedaan, dan had het volgende week heel goed in de top-10 van m'n jaarlijst kunnen staan. Ik vind het zo'n goed, krachtig liedje.quote:
Bij mijn nichtje renden de katten door de kerstboom, elke ochtend alle ballen op de grond maar de boom bleef wel staanquote:Op woensdag 20 december 2023 20:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Die Zmas Tree heb ik wel eens gehad in de periode dat mijn katten nog jong en wild waren.
Het is wel een pakkend nummerquote:Op woensdag 20 december 2023 20:29 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zou ik dat hebben gedaan, dan had het volgende week heel goed in de top-10 van m'n jaarlijst kunnen staan. Ik vind het zo'n goed, krachtig liedje.
Ik krijg er wel een kerstgedachte bij:quote:Op woensdag 20 december 2023 20:31 schreef DJ11 het volgende:
Niet Piano Man, maar dit nummer hoort in de top-10 van de Top 2000 te staan. Zo.![]()
Billy Joel - Leningrad
En vrede op aardequote:Op woensdag 20 december 2023 20:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik krijg er wel een kerstgedachte bij:
Leningrad plat bombarderen en deze song voortaan gebruiken als herinnering aan een mooie stad die ooit bestond…
En dan draaien we aansluitend Moskau om dezelfde reden.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Leningrad plat bombarderen en deze song voortaan gebruiken als herinnering aan een mooie stad die ooit bestond…
Ja, ik moest daar ook een beetje aan denken.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tweede Kerstmis al en het is zo uitzichtsloosquote:Op woensdag 20 december 2023 20:37 schreef DJ11 het volgende:
Overigens draaide ik Leningrad bewust achter Moisei aan, omdat het nummer weer pijnlijk actueel is. Ik wilde die voortdurende oorlog in de laatste reguliere uitzending van het jaar toch nog even memoreren.
Via mijn werk heb ik in principe met een (geëmigreerde) Rus van doen, die weigert afstand te nemen van het gedachtengoed achter die oorlog. Ik weiger met hem te communiceren…quote:Op woensdag 20 december 2023 20:37 schreef DJ11 het volgende:
Overigens draaide ik Leningrad bewust achter Moisei aan, omdat het nummer weer pijnlijk actueel is. Ik wilde die voortdurende oorlog in de laatste reguliere uitzending van het jaar toch nog even memoreren.
In de schuilkelders zien ze het daglicht niet.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:40 schreef DJ11 het volgende:
[hier nog een geforceerd bruggetje met daglicht verzinnen]A-ha - The Living Daylights
Lijkt mij ook knap lastig, met zo'n iemand omgaan. Ik zou dan het contact ook wel zo veel mogelijk vermijden.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Via mijn werk heb ik in principe met een (geëmigreerde) Rus van doen, die weigert afstand te nemen van het gedachtengoed achter die oorlog. Ik weiger met hem te communiceren…
Wij hebben een bedrijf overgenomen dat hun hele development nog in Rusland had. Het was ook de reden dat ze overgenomen wilden worden. Ze wilden van de samenwerking met Rusland af en kregen dat zelf niet voor elkaar. Wij konden dat wel regelen. Ik weet eigenlijk niet of dat ook onder de boycot valt.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Via mijn werk heb ik in principe met een (geëmigreerde) Rus van doen, die weigert afstand te nemen van het gedachtengoed achter die oorlog. Ik weiger met hem te communiceren…
quote:Op woensdag 20 december 2023 20:16 schreef DJ11 het volgende:
Tijd voor Suus, zoals @:ToT zou zeggen:Susanne Sundfør - White Foxes
Er komt straks een verzoekje van MadMaster aan. En van Symph en Livelink staat er ook nog eentje van beiden op de rol.
Ik heb hem in het begin van de oorlog gewoon gevraagd wat hij er van vond.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:41 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook knap lastig, met zo'n iemand omgaan. Ik zou dan het contact ook wel zo veel mogelijk vermijden.
Ook lastig, lijkt me…quote:Op woensdag 20 december 2023 20:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Wij hebben een bedrijf overgenomen dat hun hele development nog in Rusland had. Het was ook de reden dat ze overgenomen wilden worden. Ze wilden van de samenwerking met Rusland af en kregen dat zelf niet voor elkaar. Wij konden dat wel regelen. Ik weet eigenlijk niet of dat ook onder de boycot valt.
Goed dat je het aangeeft, want ik heb nog iets klaarstaan speciaal voor jullie. Dat zal ik hierna dan ook maar draaien.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Wij halen het einde niet, maar zijn er nu nog wel even bij
De zakken Buggles (naturel!!!) en ladingen Zweedse kokkies staan ook bij Picnic in bestelling voor as. vrijdag.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik doe een voorzichtige poging om te bedenken wat we vrijdag allemaal kunnen inslaan voor de feestdagen. Veel verder dan Bugles met Danish Chef, gerookte eendenborstfilet en gevulde papadews kom ik nog niet
Fraai nummer inderdaad. Wel langquote:Op woensdag 20 december 2023 20:51 schreef livelink het volgende:
![]()
![]()
![]()
Heb dit nummer pas een jaar of twee geleden ontdekt
Dat is toch op zich al heel wat. Ik heb laatst eendenborstfilet met haricots verts en pastinaakpuree gegeten.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik doe een voorzichtige poging om te bedenken wat we vrijdag allemaal kunnen inslaan voor de feestdagen. Veel verder dan Bugles met Danish Chef, gerookte eendenborstfilet en gevulde papadews kom ik nog niet
Gewoon een leeg bord voorzetten, met een tekst erop: vlees noch visquote:Op woensdag 20 december 2023 20:58 schreef livelink het volgende:
Ik moet nog vegetarische hapjes voor mijn gasten bedenken. Ik heb vlees en vis, maar ik heb er 3 gasten bij die noch vlees, noch vis eten.
Wat Ddm zegt.... gevulde peppadews, en olijven, brood met smeersels.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:58 schreef livelink het volgende:
Ik moet nog vegetarische hapjes voor mijn gasten bedenken. Ik heb vlees en vis, maar ik heb er 3 gasten bij die noch vlees, noch vis eten.
Olijven en brood met smeersels heb ik wel. Maar dat is niet echt avondeten. Misschien een hartige spinazietaart.quote:Op woensdag 20 december 2023 20:59 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat Ddm zegt.... gevulde peppadews, en olijven, brood met smeersels.
Je zei dan ook vegetarische hapjes. Dus ik dacht voor bij de borrel.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Olijven en brood met smeersels heb ik wel. Maar dat is niet echt avondeten. Misschien een hartige spinazietaart.
https://thehappyfoodie.co(...)-beetroot-feta-tart/quote:Op woensdag 20 december 2023 21:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Olijven en brood met smeersels heb ik wel. Maar dat is niet echt avondeten. Misschien een hartige spinazietaart.
Hier is de Vomar beide kerstdagen van 9 tot 20 uur open, absurdquote:Op woensdag 20 december 2023 21:04 schreef livelink het volgende:
Ik denk niet verder dan 1e Kerstdag. Dan moeten we genoeg eten en drinken hebben. Ik vermoed dat we 2e Kerstdag wel kliekjes van 1e Kerstdag eten en bovendien zijn de winkels dan weer open. Misschien dat wij dan Kerstavond een kaasfondue doen.
Ja, ik bedoelde met hapjes eigenlijk iets tussen borrel en aan-tafel-diner in. Gewoon dingen die we op een grote tafel zetten en waar mensen naar believen van kunnen pakken. Een of twee hartige vegetarische taarten is dan wel het handigst eigenlijk.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:02 schreef Melting het volgende:
[..]
Je zei dan ook vegetarische hapjes. Dus ik dacht voor bij de borrel.
Avondeten: quiche, of aardappelgratin?
Volgens mij heb jij alleen maar persoonlijk favoriete nummers van henquote:Op woensdag 20 december 2023 21:05 schreef DJ11 het volgende:
Ik keek of ik een passend Pet Shop Boys-nummer () kon bedenken, dat niet een afgezaagd kerstnummer is of al te vaak gedraaid. Ik kwam uit bij... mijn persoonlijk favoriete nummer van ze, waar een zekere warmte vanuit gaat. En één de tekstregels is "Cross a windy bridge, one winter night"
Pet Shop Boys - The Survivors
Er zijn er heel veel die ik goed tot zeer goed, er is er maar eentje die sinds z'n verschijnen (in 1996) bij mij op #1 staat - en op #3 in mijn Top 250 allertijden.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij alleen maar persoonlijk favoriete nummers van hen
Tweede kerstdag gaan we hier met z'n tweetjes kaasfonduen.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:04 schreef livelink het volgende:
Ik denk niet verder dan 1e Kerstdag. Dan moeten we genoeg eten en drinken hebben. Ik vermoed dat we 2e Kerstdag wel kliekjes van 1e Kerstdag eten en bovendien zijn de winkels dan weer open. Misschien dat wij dan Kerstavond een kaasfondue doen.
Dit jaar dus niet naar een restaurant? Dat van die ingehuurde kok klinkt ook wel interessant.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tweede kerstdag gaan we hier met z'n tweetjes kaasfonduen.
Eerste kerstdag de traditionele gourmetperikelen bij mijn schoonouders en kerstavond wordt er bij vrienden thuis door een ingehuurde kok 'iets' gekookt. Geen idee wat…
Bedankt voor het luisterenquote:Op woensdag 20 december 2023 21:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Dank voor de muziek en gezelligheid
Fijne avond nog!quote:Op woensdag 20 december 2023 21:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Dank voor de muziek en gezelligheid
Ja, de mooie winteravond moeten we er maar bij denken dit jaar. Deze regen telt niet.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:12 schreef Symphonic het volgende:
Wij gaan richting tv. Dank DJ11 voor de mooie winteravond muziek!
Dank voor het luisteren ookquote:Op woensdag 20 december 2023 21:12 schreef Symphonic het volgende:
Wij gaan richting tv. Dank DJ11 voor de mooie winteravond muziek!
Nee, in plaats daarvan de kok aan huis bij dezelfde vrienden waarmee altijd uit eten gingen met Kerst.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit jaar dus niet naar een restaurant? Dat van die ingehuurde kok klinkt ook wel interessant.
Zeker. Ik ben niet persé fan of zo, maar dit nummer - afkomstig van een echt winteralbum - vind ik erg geslaagd.quote:
Meestal zeg je er dan ook bij dat het eigenlijk geen kerstnummer is, maar dat iedereen het wel als kerstnummer zietquote:Op woensdag 20 december 2023 21:14 schreef DJ11 het volgende:
Het is zo onderhand bijna een traditie dat ik dit nummer ergens in december draai en me dan weer beklaag over de Top 2000 waar -ie niet in staat. Ik snap er echt geen hol van...Paul McCartney - Once Upon A Long Ago
quote:Op woensdag 20 december 2023 21:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Meestal zeg je er dan ook bij dat het eigenlijk geen kerstnummer is, maar dat iedereen het wel als kerstnummer ziet
Ja, dat kan ik me voorstellen. Ik ben benieuwd hoe dit nieuwe concept gaat bevallen.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, in plaats daarvan de kok aan huis bij dezelfde vrienden waarmee altijd uit eten gingen met Kerst.
Na vorig jaar een godsvermogen voor een mwoah diner te hebben betaald, hebben we besloten dat niet meer te doen…
Deze blijft mooi.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:25 schreef DJ11 het volgende:
Mijn virtuele huisdier knikt instemmend...Art Garfunkel - Bright Eyes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rhys Lewis - This Time Of Year
quote:Op woensdag 20 december 2023 21:29 schreef DJ11 het volgende:
Ik proost met een Kers op de Taart…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rhys Lewis - This Time Of Year
https://www.milkyroadbrewery.nl/product/12010967/kers-op-de-taart
Proostquote:Op woensdag 20 december 2023 21:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik proost met een Kers op de Taart…
[ afbeelding ]
Toch wel een mooi nummer, hoewel ik er vorig jaar nog niet zo gek van was.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:33 schreef DJ11 het volgende:
De voorlaatste track is de nummer-1 van mijn jaarlijst van vorig jaar. Gelukkig een nummer dat qua sfeer ook prima past bij deze avond.
Ik ga vast verraden dat The Lathums dit jaar niet opnieuw op #1 staan, maar wie weet zit er een notering in de lijst in....The Lathums - Turmoil
Interessant. Is hij lekker?quote:Op woensdag 20 december 2023 21:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik proost met een Kers op de Taart…
[ afbeelding ]
Ik zal dan niet aanwezig zijn…quote:Op woensdag 20 december 2023 21:35 schreef DJ11 het volgende:
Wie staat er dit jaar op #1? Daar zit al maanden geen verandering. Nog één weekend te gaan, maar ik verwacht niet dat dat nog voor veel opschudding in de lijst gaat zorgen. Aanstaande woensdag de nieuwe jaarlijst
Ik heb geen idee dit jaar eigenlijk. Ik heb het vermoeden dat het veel oh ja's worden.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:35 schreef DJ11 het volgende:
Wie staat er dit jaar op #1? Daar zit al maanden geen verandering. Nog één weekend te gaan, maar ik verwacht niet dat dat nog voor veel opschudding in de lijst gaat zorgen. Aanstaande woensdag de nieuwe jaarlijst
Ja, echt lekker.quote:
Tot nog toe ga ik er vanuit (en hoop ik) dat alles van toepassing zal zijn.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:40 schreef DJ11 het volgende:
Bedankt voor het luisteren
Fijne week verder, tot zaterdag, goede kerstdagen, tot woensdag (doorhalen wat niet van toepassing is)
Prima, weinig nieuwsquote:Op woensdag 20 december 2023 21:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Moest net ff weer weg.
Ja ach het gaat hierzo. En daar?
Morgen weer een kans bij Melting (neem ik aan). En komende woensdagavond (27 december) mijn jaarlijstquote:
Doe eens niet zo positief.quote:Op donderdag 21 december 2023 07:44 schreef Symphonic het volgende:
Goedemorgen op deze laatste werkdag van 2023
En volgende week ook nog.quote:Op donderdag 21 december 2023 08:46 schreef Melting het volgende:
[..]
Doe eens niet zo positief.![]()
Ik moet morgen nog 2,5 uur werken.
Ik heb het aangepast hoor...quote:Op donderdag 21 december 2023 08:46 schreef Melting het volgende:
[..]
Doe eens niet zo positief.![]()
Ik moet morgen nog 2,5 uur werken.
Goedemorgenquote:Op donderdag 21 december 2023 07:44 schreef Symphonic het volgende:
Goedemorgen op deze laatste werkdag van 2023
Die Pia tochquote:Op donderdag 21 december 2023 11:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Het stormt in de regio https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20231221_40528743
Welkom CindieY.quote:
quote:Op donderdag 21 december 2023 19:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Kan die meneer wat peper in z’n reet krijgen?
quote:Op donderdag 21 december 2023 19:10 schreef Symphonic het volgende:
En kan deze mevrouw naar zangles?
In mijn huidige functie is dat geen optie, dagen tussen kerst en oud&nieuw zijn de allerdrukste dagen van het jaar.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:06 schreef Melting het volgende:
[..]
Welkom CindieY.
Ook bijna vakantie?
En in je nieuwe functie?quote:Op donderdag 21 december 2023 19:14 schreef CindieY het volgende:
[..]
In mijn huidige functie is dat geen optie, dagen tussen kerst en oud&nieuw zijn de allerdrukste dagen van het jaar.
Dan niet meer, dus dan mag ik ook weer vrij nemen rondom de feestdagenquote:Op donderdag 21 december 2023 19:14 schreef Melting het volgende:
[..]
En in je nieuwe functie?
Begin je daar in januari mee?
Maar wel mooi vooruitzicht dan.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:15 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dan niet meer, dus dan mag ik ook weer vrij nemen rondom de feestdagen![]()
Streven is begin februari starten, er moet eerst vervanging voor mij worden gezocht
Doe maar rustig aan.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:20 schreef livelink het volgende:
Ik ben net thuis (echt heel slecht weer!) en ik moet nog koken. Dus ik schakel wat later in.
Het was echt berenweer onderweg ja…quote:Op donderdag 21 december 2023 19:20 schreef livelink het volgende:
Ik ben net thuis (echt heel slecht weer!) en ik moet nog koken. Dus ik schakel wat later in.
quote:Op donderdag 21 december 2023 19:37 schreef livelink het volgende:
Zo, in recordtijd beef teryaki gemaakt. Dit is Cliff neem ik aan?
Ja, toen ik het zei was mijn zoon al bezig met de biefstuk. Dat laat ik aan hem over. En de rijst stond ook al op.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:41 schreef Melting het volgende:
Smaakt de beef een beetje, livelink, want je was wel heel snel.
Ah, dat scheelt wel.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, toen ik het zei was mijn zoon al bezig met de biefstuk. Dat laat ik aan hem over. En de rijst stond ook al op.
Ja, je stond ook gewoon niet droog in het bushokje. De regen waaide gewoon in golven naar binnen. Er kwamen mensen schuilen, maar die liepen uiteindelijk maar gewoon door.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:44 schreef Melting het volgende:
[..]
Ah, dat scheelt wel.
En kan me voorstellen dat het warme eten heerlijk is, als je zo uit die kou/nattigheid van buiten komt.
Wat zul jij blij zijn dat je binnen bent.... vies weer!quote:Op donderdag 21 december 2023 19:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, je stond ook gewoon niet droog in het bushokje. De regen waaide gewoon in golven naar binnen. Er kwamen mensen schuilen, maar die liepen uiteindelijk maar gewoon door.
Geen idee waar iedereen is.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:46 schreef livelink het volgende:
Heb je de andere luisteraars al verjaagd?
Nou, inderdaad. Ik lees nu ook iets over een schietpartij in Praagquote:Op donderdag 21 december 2023 19:47 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat zul jij blij zijn dat je binnen bent.... vies weer!
Ja, hoorde het daarstraks. Blijkbaar is er ook 1 Nederlander gewond geraakt.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Ik lees nu ook iets over een schietpartij in Praag
quote:Op donderdag 21 december 2023 19:49 schreef livelink het volgende:
Nina Simone - My baby just cares for me![]()
![]()
![]()
Ik luister nog mee, maar ben ondertussen ook met wat anders bezig en natuurlijk de kittens met enige regelmaat ergens wegplukken waar ze niet mogen zijnquote:
Ik gok op een doorgedraaide klootzak.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:49 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, hoorde het daarstraks. Blijkbaar is er ook 1 Nederlander gewond geraakt.
Maar volgens mij is de reden van de dader (nog) niet bekend. Of inmiddels wel?
Dat geloof ik graag.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:51 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik luister nog mee, maar ben ondertussen ook met wat anders bezig en natuurlijk de kittens met enige regelmaat ergens wegplukken waar ze niet mogen zijn
Dat moet wel.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik gok op een doorgedraaide klootzak.
Opvoeden is lastig, ja.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:51 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik luister nog mee, maar ben ondertussen ook met wat anders bezig en natuurlijk de kittens met enige regelmaat ergens wegplukken waar ze niet mogen zijn
quote:Op donderdag 21 december 2023 19:53 schreef livelink het volgende:
The Pretenders - Don't get me wrong
Rustig met een dekentje op de bank is er niet bij als ze aan het ravotten zijn. Maar ze komen dan wel heel lief bij me liggen als ze uitgespeeld zijnquote:
Dat is wel fijn.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:54 schreef CindieY het volgende:
[..]
Rustig met een dekentje op de bank is er niet bij als ze aan het ravotten zijn. Maar ze komen dan wel heel lief bij me liggen als ze uitgespeeld zijn
Je hebt het door.quote:Op donderdag 21 december 2023 19:58 schreef livelink het volgende:
Van The Pretenders naar The Great Pretender
quote:Op donderdag 21 december 2023 19:59 schreef livelink het volgende:
Sebastien van 'kom er niet op' Niles iets??
quote:Op donderdag 21 december 2023 20:06 schreef livelink het volgende:
De Titanic zinkt. Ik verklap het maar alvast, kun jij de plaat uitzetten.
Echt een van de vervelendste films die ik ooit gezien heb in de bioscoop. Ik begreep en begrijp echt niet wat mensen daar leuk aan vonden.quote:
Ik ook niet. Maar het was toch een enorme hit, blijkbaar.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Echt een van de vervelendste films die ik ooit gezien heb in de bioscoop. Ik begreep en begrijp echt niet wat mensen daar leuk aan vonden.
Ja, en ik ben echt niet vies van een lekkere romantische film, maar dit....quote:Op donderdag 21 december 2023 20:09 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar het was toch een enorme hit, blijkbaar.
quote:Op donderdag 21 december 2023 20:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, en ik ben echt niet vies van een lekkere romantische film, maar dit....
Ik kon alleen maar hopen dat dat ding wat sneller zonk.
Ja, Roy Orbison was misschien de betere gok geweest.quote:
Die zijn nog jonger, toch?quote:
Toen kon ook niet alles hoor. Ik heb begin jaren '90 bij de Arbeidsinspectie gewerkt en toen moesten er al vergunningen worden aangevraagd voor optredens van kinderen.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:31 schreef Melting het volgende:
[..]
Die zijn nog jonger, toch?
Maar vraag me wel af, hoeveel ze toen moesten optreden. Toen kon gewoon alles nog.
Toch wel?quote:Op donderdag 21 december 2023 20:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Toen kon ook niet alles hoor. Ik heb begin jaren '90 bij de Arbeidsinspectie gewerkt en toen moesten er al vergunningen worden aangevraagd voor optredens van kinderen.
Nee, was best streng. Er werd helemaal bijgehouden hoeveel een kind die maand al had opgetreden en vergunningen werden ook regelmatig geweigerd.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:35 schreef Melting het volgende:
[..]
Toch wel?
Ik had echt het idee dat er toen veel meer kon, dan nu.
Goed om te horen wel.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, was best streng. Er werd helemaal bijgehouden hoeveel een kind die maand al had opgetreden en vergunningen werden ook regelmatig geweigerd.
Ook een leuke afdeling dan.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:39 schreef livelink het volgende:
Het was niet mijn afdeling. Ik zat bij de afdeling bouw en techniek en kreeg de meldingen over de meest verschrikkelijke bedrijfsongevallen en alle asbestmeldingen.
Hoi MadMaster. Nog steeds het kantoor open aan het houden?quote:
Nee, niet bepaald. Je kunt op verschrikkelijke wijze omkomen in machines en zoquote:
Even geprobeerd. Geen probleem hier.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:40 schreef MadMaster het volgende:
De app heeft er weer niet veel zin in…
Nu even niet, kerstmeeting/-borrel was het vandaag.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoi MadMaster. Nog steeds het kantoor open aan het houden?
Nee, ook Android om te luisteren.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:41 schreef Melting het volgende:
[..]
Even geprobeerd. Geen probleem hier.
Maar ik heb Android. Jij zit op een iPad?
Dit lijkt me wel leuk.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nu even niet, kerstmeeting/-borrel was het vandaag.
Begon leuk in een bioscoop met een heuse speelfilm waarin onze directeur gearresteerd werd en door medewerkers ondervraagd werd a la iets in de jaren 50 over zaken die zich het afgelopen jaar hebben afgespeeld.
Ja, het is opgenomen in een bunker, ergens in het land.quote:
Die speelfilm is wel leuk. Wij hadden vroeger op het werk een kerstcabaret. Dat was ongelooflijk leuk altijd. Maar toen kwam er een nieuwe officemanager en die vond het niet professioneel en dat het te veel werktijd kostte voor de medewerkers die eraan meededen. Zo jammer.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nu even niet, kerstmeeting/-borrel was het vandaag.
Begon leuk in een bioscoop met een heuse speelfilm waarin onze directeur gearresteerd werd en door medewerkers ondervraagd werd a la iets in de jaren 50 over zaken die zich het afgelopen jaar hebben afgespeeld.
Daarna kregen we de Office Christmas Party te zien en vervolgens was er een borrel.
Daar was ik na een uur weg, niet mijn feestje…
Zonde dat er dan zoiets de uit gaat. Terwijl dat juist de kleine dingen zijn die het leuk maken vaak.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Die speelfilm is wel leuk. Wij hadden vroeger op het werk een kerstcabaret. Dat was ongelooflijk leuk altijd. Maar toen kwam er een nieuwe officemanager en die vond het niet professioneel en dat het te veel werktijd kostte voor de medewerkers die eraan meededen. Zo jammer.
Normaal gesproken is er een grappige speech met presentatie van de directeur van ongeveer 2 uur.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Die speelfilm is wel leuk. Wij hadden vroeger op het werk een kerstcabaret. Dat was ongelooflijk leuk altijd. Maar toen kwam er een nieuwe officemanager en die vond het niet professioneel en dat het te veel werktijd kostte voor de medewerkers die eraan meededen. Zo jammer.
2 uurquote:Op donderdag 21 december 2023 20:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Normaal gesproken is er een grappige speech met presentatie van de directeur van ongeveer 2 uur.
Nu dus weer iets heel anders…
Ja, een soort stand up comedy met vaak over de 100 slides, waarin veel collega’s in de spotlight komen te staan. Die 2 uur zijn zo voorbij…quote:
Ja, diezelfde officemanager is er nog steeds en kwam laatst naar onze afdeling toe omdat we muziek aan hadden staanquote:Op donderdag 21 december 2023 20:49 schreef Melting het volgende:
[..]
Zonde dat er dan zoiets de uit gaat. Terwijl dat juist de kleine dingen zijn die het leuk maken vaak.
quote:Op donderdag 21 december 2023 20:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, diezelfde officemanager is er nog steeds en kwam laatst naar onze afdeling toe omdat we muziek aan hadden staan
Ach ja, ze heeft ook haar goede momenten. Maar af en toe wordt het haar allemaal te veel.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:52 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Het zou ook eens gezellig zijn op het werk.
Oei.... met gevolgen?quote:Op donderdag 21 december 2023 20:52 schreef CindieY het volgende:
Ik hoorde dat de kerstborrel van onze locatie dinsdag nogal uit de hand gelopen is. Ik ging niet, want woensdag weer werken
Dronken worden op mijn werk doe ik al heel erg lang niet meer. Eén, hooguit twee biertjes. Ik heb mijn lesje wel geleerd.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:52 schreef CindieY het volgende:
Ik hoorde dat de kerstborrel van onze locatie dinsdag nogal uit de hand gelopen is. Ik ging niet, want woensdag weer werken
Dat scheelt.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:53 schreef CindieY het volgende:
[..]
Vast niet, de senior manager was er ook bij
Groot gelijk. Ik ook. Maar ik drink 0 biertjes meer.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Dronken worden op mijn werk doe ik al heel erg lang niet meer. Eén, hooguit twee biertjes. Ik heb mijn lesje wel geleerd.
Bij ons zijn er wel eens ontslagen gevallen na een kerstborrel.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:53 schreef CindieY het volgende:
[..]
Vast niet, de senior manager was er ook bij
Dan heb je het wel echt bont gemaakt.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij ons zijn er wel eens ontslagen gevallen na een kerstborrel.
Drank maakt meer kapot dan je lief is…
Ik zit me net te bedenken dat de andere senior manager er ook bij was. Die heb ik vorig jaar half kotsend in de taxi gezet na de kerstborrel. Haar hotel was nog geen kilometer verderop, maar lopen was gezien de ijzel + haar staat geen optie meer.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 december 2023 20:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 december 2023 20:57 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik zit me net te bedenken dat de andere senior manager er ook bij was. Die heb ik vorig jaar half kotsend in de taxi gezet na de kerstborrel. Haar hotel was nog geen kilometer verderop, maar lopen was gezien de ijzel + haar staat geen optie meer.
Ik draai tot 0.30 (en soms langer).quote:Op donderdag 21 december 2023 20:58 schreef CindieY het volgende:
Ik krijg net een appje dat m'n buren zaterdag een feestje houden. Tot hoe laat wordt er ook alweer gedraaid op zaterdag?
Dat wordt nachtwerk, @Meltingquote:Op donderdag 21 december 2023 20:58 schreef CindieY het volgende:
Ik krijg net een appje dat m'n buren zaterdag een feestje houden. Tot hoe laat wordt er ook alweer gedraaid op zaterdag?
quote:Op donderdag 21 december 2023 20:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Dan heb je het wel echt bont gemaakt.
quote:Op donderdag 21 december 2023 20:57 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Dat is wel heel erg. Hoe bont je het dan gemaakt hebben?
quote:Op donderdag 21 december 2023 20:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat wordt nachtwerk, @:Melting
quote:Op donderdag 21 december 2023 20:59 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik draai tot 0.30 (en soms langer).
Hij appte dat de muziek van 00.00 uur zachter gaat, maar de huizen zijn best gehorig, dus dat zal met mensen over de vloer ook niet veel zoden aan de dijk zetten.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat wordt nachtwerk, @:Melting
Melting en ik houden van spreekwoorden en gezegdes.quote:
Sterkte dan alvast.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:00 schreef CindieY het volgende:
[..]
[..]
Hij appte dat de muziek van 00.00 uur zachter gaat, maar de huizen zijn best gehorig, dus dat zal met mensen over de vloer ook niet veel zoden aan de dijk zetten.
quote:Op donderdag 21 december 2023 21:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Melting en ik houden van spreekwoorden en gezegdes.
Wat gebeurt er in room 21?quote:Op donderdag 21 december 2023 21:02 schreef Melting het volgende:
En toen zat het er weer op.
Allemaal bedankt voor het luisteren en tot zaterdag misschien.
Slaap lekker straks.
[ afbeelding ]
Ik doelde er op dat het toen inderdaad (te) bont was…quote:Op donderdag 21 december 2023 21:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Melting en ik houden van spreekwoorden en gezegdes.
Uhm, nee, het publiek zal me wat te jong zijnquote:Op donderdag 21 december 2023 21:01 schreef Melting het volgende:
[..]
Sterkte dan alvast.
Ik denk... die appt om je uit te nodigen.
Ik denk dat je even moet gaan kijken.quote:
Ja, dat moet wel. Het is een forse straf voor dronkenschap.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik doelde er op dat het toen inderdaad (te) bont was…
Je bent te laatquote:Op vrijdag 22 december 2023 10:48 schreef DJ11 het volgende:
Goedemorgen
Is er hier tegenwoordig niks meer te kanen op de vrijdagochtend?
I'm inquote:Op vrijdag 22 december 2023 17:20 schreef MadMaster het volgende:
Vrijdagmiddag, weekend, kerst, vakantie, de stream gaat zo voor een uurtje even aan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |