De naden van de gipsplaten worden met gips gedaan, geschuurd, met gips gedaan, geschuurd, primer, verf. De muren worden gestuct, en met een laagje gips glad getrokken. Buitenkant ook stuc.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 22:28 schreef AnneX het volgende:
Als het dicht is, zijn jullie weer een heel eind!
Wordt er gestuct?
@:BBach was daar handig mee.
De buitenkant doet op een zonnige dag pijn aan je ogenquote:
Vloeren zijn schoongemaaktquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:40 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk bedoelde ik ook, dat bij stucen na afloop Alle oppervlakken wit zijn. Ook de vloeren.
Alles.😎
Zwart graniet, met spikkels. Ik denk zoiets:quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 22:02 schreef Seven. het volgende:
Holy, ik zit net even bij te lezen. Slimme oplossing voor het eiland. En wat gaat het ineens weer hard.
Leuke keuken trouwens! Wat voor blad komt erop?
Ik, deze keuken, de keuken in ons vorige huis heeft Liesbeth uitgezocht. Ik heb alle tegels in het huis uitgezocht en Liesbeth een berichtje gestuurd, deze worden het. We liggen redelijk op een lijn qua smaak.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:11 schreef Seven. het volgende:
Netjes uitgemeten met de kraan zo. Hoe komen jullie samen eigenlijk tot stijl keuzes, is dat meer Liesbeth of jullie samen?
Dat heb ik vroeger geprobeerd, werkt een of twee jaar. Daarna komt er toch grond aanwaaien dat in de voegen gaat zitten. Dit zijn keramische tegels, dus die worden gevoegd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:49 schreef AnneX het volgende:
gekregen bij Seven’s topic? https://www.sleiderink.nl/gator-xp-g2-polymeer-voegzand
Het schijnt onkruid te voorkomen. 😇
Morgen komt een hovenier kijken naar het nu verzakte terras. Desgevraagd zei hij het te kennen. Ben benieuwd of het kan worden toegepast bij een bestaand terras.
Maar je moet wel voorzichtig zijn met openen dat je niet tegen de kraan aan stoot ...quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 21:48 schreef Managarm het volgende:
Vandaag beetje rust genomen, nog wel de afvoer aangesloten en de kraan alvast erin gezet, die moet nog wel aan de onderkant vastgezet worden. Een uitdaging qua ruimte, morgenochtend even kijken of we het vastkrijgen.
[ afbeelding ]
Toch wel blij dat de kraan echt precies tussen de twee ramen zit, beide ramen kunnen open.
Ja, je moet de hendel in het midden zetten. Maar ja, dat raam gaat alleen volledig open rond 5:00 in de zomer (en weer dicht rond 7:00).quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 11:04 schreef maily het volgende:
[..]
Maar je moet wel voorzichtig zijn met openen dat je niet tegen de kraan aan stoot ...
quote:Op woensdag 11 september 2024 21:20 schreef Managarm het volgende:
We troffen Ronya vanmiddag dood in de tuin aan, ze was gisteravond al ziek maar wilde niet binnen blijven.
[ afbeelding ]
We hebben haar begraven naast haar favoriete boom.
Agossie, sneuquote:Op woensdag 11 september 2024 21:20 schreef Managarm het volgende:
We troffen Ronya vanmiddag dood in de tuin aan, ze was gisteravond al ziek maar wilde niet binnen blijven.
[ afbeelding ]
Sterktequote:Op woensdag 11 september 2024 21:20 schreef Managarm het volgende:
[ afbeelding ]
Aan huis laden is veel goedkoper. Zelfs als een Tesla hebt ga je hem niet bij een Tesla supercharger in de buurt laden lijkt me, tenzij je een oude koop die levenslang gratis laden heeft nog. Wij laden alleen niet bij huis als we op vakantie zijn, maar zelfs dan. Vorige week paar dagen naar Devon geweest, goeie 3 uur rijden, en alleen op de camping daar geladen een keer.quote:Op donderdag 12 september 2024 12:31 schreef Managarm het volgende:
Er staat in Castelo Branco al vier jaar een Tesla Supercharger naast het winkelcentrum Forum, er is nog nooit een auto opgeladen want deze is niet actief. Wel jammer, maar ja, ik denk niet dat een Tesla heel over onze weg komt (te laag bij de grond). We willen graag twee auto's houden (gezien de reparatietijden bij garages) maar oudere auto's gaan zwaarder belast worden, tijd om een van de oude diesels eruit te doen (de Suzuki Grand Vitara, deze doet het nog steeds na een noodreparatie in 2020, voor de rest niets aan gedaan, te duur voor de waarde van de auto).
Thuis laden is voor ons altijd goedkoper, want off-grid, Ik dacht inderdaad aan een oude Tesla met gratis laden.. In de winter kunnen we geen auto opladen, vandaar. Het gaat om alleen maar lokaal verkeer, maximaal 40 kilometer enkele reis (voor langere ritten hebben we nog de Mazda 6).quote:Op donderdag 12 september 2024 14:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Aan huis laden is veel goedkoper. Zelfs als een Tesla hebt ga je hem niet bij een Tesla supercharger in de buurt laden lijkt me, tenzij je een oude koop die levenslang gratis laden heeft nog. Wij laden alleen niet bij huis als we op vakantie zijn, maar zelfs dan. Vorige week paar dagen naar Devon geweest, goeie 3 uur rijden, en alleen op de camping daar geladen een keer.
Een ID.3 of 4 zou wel genoeg clearance hebben toch? Of een van de vele andere electrische tegenwoordig? En als je er een aanhoudt voor lokaal, dan maakt de range ook niet zo heel veel uit, en kun je voor modellen met wat minder range gaan.
Geen speciale contracten daarvoor in Portugal? Hier in het VK hebben we een contract waarbij we s'nachts voor £0.09 (geloof ik, kan meer zijn nu) per kwh stroom gebruiken. Speciaal contract voor eigenaren EV's.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:28 schreef Managarm het volgende:
[..]
Thuis laden is voor ons altijd goedkoper, want off-grid, Ik dacht inderdaad aan een oude Tesla met gratis laden.. In de winter kunnen we geen auto opladen, vandaar. Het gaat om alleen maar lokaal verkeer, maximaal 40 kilometer enkele reis (voor langere ritten hebben we nog de Mazda 6).
Ik heb nog 12 panelen liggen, moeten nog geïnstalleerd worden, maar ja, tijd...quote:Op donderdag 12 september 2024 16:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Geen speciale contracten daarvoor in Portugal? Hier in het VK hebben we een contract waarbij we s'nachts voor £0.09 (geloof ik, kan meer zijn nu) per kwh stroom gebruiken. Speciaal contract voor eigenaren EV's.
Maar heeft een electrische zoe/fiat 500 dan niet genoeg bereik? En kunnen wat extra panelen dan niet zorgen dat je ook in de winter wat kunt laden?
Ah, wat sneu om te lezenquote:Op woensdag 11 september 2024 21:20 schreef Managarm het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, naast de voordeur. Het is straks toch al een halletje, want waar je de boortol ziet staan komt de trap naar boven. De groene buizen worden in een stukje muur weggewerkt, moet ik nog even over nadenken, ik denk ook met gipsplaat.quote:Op zaterdag 14 september 2024 17:45 schreef Seven. het volgende:
Ja, sneu hè? Ze maken toch deel uit van je leven.
Komt je elektriciteitskast ook nog in een apart hok te staan?
Wordt er veel regen verwacht?quote:Op maandag 16 september 2024 20:00 schreef Managarm het volgende:
Regen, in het midden van Europa teveel, hier te weinig. Het heeft nu sinds eind juni niet meer geregend. Van de week was onze waterput leeg, die vult wel bij, maar niet zo snel meer. Gelukkig staat er nog genoeg water in ons meertje.
Het heeft ook gevolgen voor het aantal branden in Portugal, er zijn nu niet genoeg blusvliegtuigen in bepaalde regio's.
Huidige stand van zaken qua branden: https://fogos.pt/
Donderdag en vrijdag is er regen opgegeven.
Foto van een brand vanmorgen genomen van ons terrein, 20 km verderop in de bergen.
[ afbeelding ]
10mm, niet superveel dus. Maar als het maar een beetje nat is, maar ja, de grond is nog als beton. Dus het water blijft er eerst op staan. Het duurt een tijd voordat het water weer de grond ingaat.quote:
Wij wel, wij hebben gekozen voor een regio waar je een stuk minder kans op brand hebt. Het komt wel voor maar een stuk minder, alleen staat er een fors bos op een paar honderd afstand, onze buurman houdt zijn terrein ook goed schoon.quote:Op maandag 16 september 2024 20:37 schreef AnneX het volgende:
Wat een hel nu met branden! Ben je /zijn jullie veilig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |