abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214251073
Sommige van die tegels in de badkamers hebben flink wat tijd gekost volgens mij om op maat te snijden! Ziet er goed uit!
pi_214251504
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 14:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Sommige van die tegels in de badkamers hebben flink wat tijd gekost volgens mij om op maat te snijden! Ziet er goed uit!
Ja, echt wel veel tijd. Dat viel even zwaar tegel, volgende badkamer wat grotere tegels. De tegels van de keuken zijn ook maar 20 x 5 >:) .
pi_214251783
Rare tegels!? 8)7

Granaatappelboom O+
pi_214300931
De basis van de douche is geplaatst, montagekit en purschuim doen wonderen. Nu twee dagen met stenen erop drogen.

De verlichting is aangesloten, nu de gipsplaten nog.

Eerste plaat op de schuine kant geplaatst, onze gipsplaatlift is echt geweldig, die kan ook kantelen.

pi_214343856
Verder met het zetten van profielen, we bedachten dat doorlopen van het plafond van de gang in het kantoor een stuk mooier was, en rustiger. Na een dagje werk hebben we een aardig framework gebouwd om de gipsplaten op te zetten.

Voor de rest wordt er hard gewerkt aan het strak maken van de keuken, en tussendoor moet de badkamer ook nog afgemaakt worden. Tussendoor doen we kleine dingen, het plafond in de gastslaapkamer zit erin. Morgen ga ik de platen in het kantoor plaatsen (aan een kant, andere kant is de elektriciteit nog niet helemaal af).

Het is overigens achterlijk warm deze dagen, we zaten ruim boven de 40 vandaag. Gelukkig was het in morgen 15 graden zodat het huis nog iets afkoelt. Het is standaard nu 26 graden in het nieuwe huis. Komende week wordt het nog warmer.
pi_214344071
Wordt het dan tijd voor een werk pauze tot de temp normaliseert om te kunnen werken?
‘s Nachts werken is ook zo wat bij kunstlicht.
Of met de boeren op om 5 uur?
pi_214344089
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 22:19 schreef AnneX het volgende:
Wordt het dan tijd voor een werk pauze tot de temp normaliseert om te kunnen werken?
‘s Nachts werken is ook zo wat bij kunstlicht.
Of met de boeren op om 5 uur?
Vroeg op, dan gaat de ventilator aan in de nok van het nieuwe huis. Het blijft 26 graden in het nieuwe huis, dat is goed om mee te werken.
pi_214353279
Eerste wandlamp

Keukenkastjes klaarzetten, nu nog een balk voor het diepere blad kopen.

pi_214632087
Kachelbuis geïnstalleerd

Hulp gehad van Liesbeth's broer en zijn zoon (die het meeste werk heeft gedaan op het dak)

Ons huis vanuit het dorp

Bediening van het elektrische rolluik geïnstalleerd, voor de eerste keer dicht

We zijn begonnen aan het terras

Deel van de keuken helemaal klaar

Plafond gang doorgetrokken naar kantoor

Ezels krijgen vers fruit. Doro had een gat op haar flank, zaten allemaal larven in van een of andere vlieg. Hadden we nooit gezien, maar normaal gesproken hebben ezels er ook geen last van. Aan de buurman gevraagd en hij had, vier schapen met hetzelfde probleem, hij heeft geholpen met het verwijderen van alle larven en eitjes.

Doordat Doro het litteken van een tumor op haar zij heeft was de huid erg dun waardoor de vlieg door de huid kon komen.

Onze rots in de avond

Machinekamer bijna klaar, nog een plafond

donderdag 8 augustus 2024 @ 21:44:19 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214634098
Doro weer helemaal opgeknapt?

Wat een hoop vooruitgang ineens! En ineens is het einde ook in zicht. Wat moet er allemaal nog gebeuren? Als ik me goed herinner moest e.e.a. in september klaar zijn? Is dat nog steeds de deadline?
Resistance is futile.
pi_214634743
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 21:44 schreef Seven. het volgende:
Doro weer helemaal opgeknapt?

Wat een hoop vooruitgang ineens! En ineens is het einde ook in zicht. Wat moet er allemaal nog gebeuren? Als ik me goed herinner moest e.e.a. in september klaar zijn? Is dat nog steeds de deadline?
De wond van Doro is bijna dicht, we hebben een spray gekregen die we een paar keer per dag aanbrengen, dat zorgt ervoor dat de vliegen wegblijven (de spray is blauw). Ik zal je de foto besparen van de plek op haar zij, we kwamen erachter toen alleen Ed kwam bedelen voor een wortel (bedelen bestaat uit keihard balken, hahaha), toen maar gaan kijken waar Doro was.

Keuken, verwarming, slaapkamer en badkamer moesten klaar zijn. Dat gaan we makkelijk redden, ook al is de slaapkamer dan niet volledige afgewerkt (moet nog plafond in en wanden gladder stuken), het moet leefbaar zijn.

Morgen plafond in de machinekamer (boilerhok noemen we het), daarna nog wat gipsplaten zetten op het schuine gedeelte. Vandaag de afzuigkap opgehangen, kwamen erachter dat de fabrikant een plastic afvoerbuis meeleverde, dat vinden wij niet echt handig, morgen een metalen halen.

Liesbeth gaat morgen het huurhuis laten zien aan potentiële huurders, de huidige huurder heeft een terrein gekocht op drie kwartier rijden dus die heeft daar een huis gehuurd. We hoeven gelukkig geen moeite te doen voor huurders, die plaatsen zelf een oproep op Facebook.
pi_214635305
Mooie vooruitgang, en hoop dat die wond snel dicht is.
pi_214654364
Hoe gaat het met het warme weer in Nederland? Wij hebben vandaag de laatste echt warme dag voor een paar dagen, het was vannacht om 00:00 nog 27 graden.

Ik kan wel slapen, ik heb een bevroren waterfles die ik voor mijn ventilator zet, werkt goed (mobiele airco gaat uit na 21:30, anders worden de batterijen te leeg. Na 21:30 twee bevroren waterflessen voor de airco op ventilatiestand).
pi_214654365
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 22:09 schreef Managarm het volgende:

[..]
De wond van Doro is bijna dicht, we hebben een spray gekregen die we een paar keer per dag aanbrengen, dat zorgt ervoor dat de vliegen wegblijven (de spray is blauw). Ik zal je de foto besparen van de plek op haar zij, we kwamen erachter toen alleen Ed kwam bedelen voor een wortel (bedelen bestaat uit keihard balken, hahaha), toen maar gaan kijken waar Doro was.

Keuken, verwarming, slaapkamer en badkamer moesten klaar zijn. Dat gaan we makkelijk redden, ook al is de slaapkamer dan niet volledige afgewerkt (moet nog plafond in en wanden gladder stuken), het moet leefbaar zijn.

Morgen plafond in de machinekamer (boilerhok noemen we het), daarna nog wat gipsplaten zetten op het schuine gedeelte. Vandaag de afzuigkap opgehangen, kwamen erachter dat de fabrikant een plastic afvoerbuis meeleverde, dat vinden wij niet echt handig, morgen een metalen halen.

Liesbeth gaat morgen het huurhuis laten zien aan potentiële huurders, de huidige huurder heeft een terrein gekocht op drie kwartier rijden dus die heeft daar een huis gehuurd. We hoeven gelukkig geen moeite te doen voor huurders, die plaatsen zelf een oproep op Facebook.
Ken die spray. Ik had het ooit op mijn arm. Die was paars.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_214684499
Het is trouwens wel leuk om te zien hoe een ezel reageert op het schoonmaken van een wond. De eerste keer was pijnlijk, toen zat ze aan een boom vast. De keren daarop deden geen pijn meer en kwam ze zelf aanlopen met haar kop zo dat ze vastgezet kon worden.

Ze is weer een blije ezelin, vanmorgen stond ze vrolijk naar Liesbeth te balken die voorbij liep (ze hadden van mij al venkel en hooi gehad, maar meer snackjes zijn altijd welkom).
pi_214687900

pi_214701772
Ik laat een keer per week een stuk van de ren onderlopen, er wordt vrolijk in rond gesprongen en in gegraven.

Voor de rest ben ik bezig met het in elkaar zetten van de rest van de keukenkastjes. Morgen de laatste lades erin. Het kookeiland moet vastgezet worden aan vloer, maar ik kan niet in de vloer boren vanwege de vloerverwarming (niet echt rekening mee gehouden), Het idee is nu om een betonnen balk te storten waarop het kookeiland wordt vastgezet.

Ik zal morgen weer foto's maken, ook het terras is aan gewerkt.
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:34:54 #243
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214704339
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 14:28 schreef Managarm het volgende:
Ik laat een keer per week een stuk van de ren onderlopen, er wordt vrolijk in rond gesprongen en in gegraven.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voor de rest ben ik bezig met het in elkaar zetten van de rest van de keukenkastjes. Morgen de laatste lades erin. Het kookeiland moet vastgezet worden aan vloer, maar ik kan niet in de vloer boren vanwege de vloerverwarming (niet echt rekening mee gehouden), Het idee is nu om een betonnen balk te storten waarop het kookeiland wordt vastgezet.

Ik zal morgen weer foto's maken, ook het terras is aan gewerkt.
Er zijn geloof ik wel manieren om in de vloer te boren, onze glazen wand moest ook later ingeboord worden. Maar ik snap wel dat je daar zelf niet aan begint :P .
Resistance is futile.
pi_214704421
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 18:34 schreef Seven. het volgende:

[..]
Er zijn geloof ik wel manieren om in de vloer te boren, onze glazen wand moest ook later ingeboord worden. Maar ik snap wel dat je daar zelf niet aan begint :P .
Nee, niet echt. Dan liever wat beton, werkt ook, je ziet er niets van.
pi_214709396

[ Bericht 29% gewijzigd door Managarm op 14-08-2024 07:43:26 ]
pi_214711841
Afgelopen twee dagen de keukenkastjes in elkaar gezet, volgende week het eiland.

Kregen vandaag bericht dat we onze bank op kunnen halen, die zou eind september geleverd worden. We hebben er eigenlijk geen ruimte voor, morgen maar even langsrijden.

Laatste actie van vandaag, de ruit in de badkamer geplaatst.

[ Bericht 11% gewijzigd door Managarm op 14-08-2024 14:14:47 ]
pi_214745319
Onze amandelen zijn geoogst, dit is de opbrengst van ons boompje van 2.5 meter hoog.

Je wacht altijd tot de buitenste schil openstaat en dan kan je gaan oogsten. Nu liggen ze te drogen, en daarna kunnen we de binnenste schil openmaken.

Vandaag maar even snel boodschappen gedaan, normaal doe ik die op vrijdag, maar ik had hout nodig voor het kookeiland. Morgen komt de Vuelta door onze provincie en dan zal de snelweg wel afgesloten zijn.

Wat ik ga maken voor de onderkant van het kookeiland is een houten rechthoek van 7 x 7 cm balken. Daar bovenop komt nog een 4 x 4. Op dat frame worden de kastjes gezet en aan de binnenkant leggen we plastic en storten een laag beton van 7 cm. Als het goed is, gaan de kastjes dan nergens meer naartoe. Mochten we geen kookeiland meer willen dan zijn de onderliggende tegels nog goed.

Ook hebben we besloten om aan alle kanten het blad 30 cm over te laten steken, dat scheelt weer poten plaatsen. Er komen dus drie kastjes van 60 x 60 x 80 naast elkaar met daar bovenop een blad van 2.40m bij 1.2m.
pi_214755021
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 13:22 schreef Managarm het volgende:
Afgelopen twee dagen de keukenkastjes in elkaar gezet, volgende week het eiland.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kregen vandaag bericht dat we onze bank op kunnen halen, die zou eind september geleverd worden. We hebben er eigenlijk geen ruimte voor, morgen maar even langsrijden.

Laatste actie van vandaag, de ruit in de badkamer geplaatst.

[ afbeelding ]
Ziet er top uit die keuken en badkamer!

Nog iets van de Vuelta gezien? Beelden op tv waren mooi!
pi_214755213
Vandaag de basis gemaakt voor het eiland

Frame had ik op zondag in elkaar gezet.

Nog een paar platen en dan is de helft van het plafond dicht

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 17:54 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ziet er top uit die keuken en badkamer!

Nog iets van de Vuelta gezien? Beelden op tv waren mooi!
Nee, we waren aan het werk :). Ik heb gelezen dat de wegen om 8:00 werden afgesloten en het peleton kwam na 17:00 langs.

[ Bericht 3% gewijzigd door Managarm op 19-08-2024 18:29:55 ]
pi_214776512
Helft van het plafond dicht

Vriend van ons is een maand hier om vakantie te vieren (werkvakantie). Je ziet nu geen isolatie meer (foto is iets eerder genomen).

Creatief met profielen. Het lijkt niet zo, maar het is precies een hoek van 90 graden en alle profielen staan op een lijn (waterpas).

De gipsplaten in slaapkamer zitten er bijna allemaal op. Wat kleine dingen opgehangen in de badkamer, bezig met het installeren warmtepompboiler. De man voor het communicatieproject is geweest, alle kabels zijn getrokken. Morgen komt ie weer langs.

Ook worden de profielen voor het plafond boven de vide nu op het plafond bevestigd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')