Hulp vragen, in januari krijgen we een paar dagen per week wat hulp, dus hij gaat helpen met tillen. Naar binnen is niet zo hoog, alleen op het platform krijgen is wat anders, ik ga kijken of we dat met een lier kunnen doen.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:27 schreef Seven. het volgende:
Je kippen groeien als een malle! En het is ineens geen bouwplaats meer nu er gestuct is.
Hoe gaan jullie de kachel tillen?
Nee, de volgende keer als we boodschappen gaan doen. En ja, in het huurhuis komt waarschijnlijk nog een kachel. Daar zit nu een openhaard in, dat is echt niets.quote:Op vrijdag 22 december 2023 16:14 schreef Seven. het volgende:
Volgende keer? Was je van plan om nog een kachel te gaan plaatsen?
Vorst heeft voordelen, dan is het overdag vaak zonnig (behalve vandaag). Het is maar een graadje vorst, niet zo heel erg koud. Volgende week krijgen we wat regen, dus hogere nachttemperatuur.quote:Op dinsdag 26 december 2023 09:08 schreef Seven. het volgende:
Vorst in Portugal, hier is het 12c. Bizar.
Nee, ze staan echt tegen bijna tegen de kerk aan. Niet mijn foto overigens. Er staat altijd brandweer bij, het gaat soms ook fout.De balken liggen echt op nog geen meter van de kerk af.quote:Op maandag 1 januari 2024 17:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Gelukkig Nieuwjaar! Wel ff die hand van Liesbeth in de gaten houden als hij dik is, dat het niet gaat ontsteken.
En ik hoop dat je met het perspectief hebt gespeeld met dat vuur bij de kerk, anders zullen er nogal wat kerken in vlammen opgaan met O&N als ze het allemaal zo doen!
En een kas van 20mFantastisch!
Die zal ze moeten gaan halen, bedankt voor de tip, het is meer dan 10 jaar geleden. Van de week even langs de huisarts dus, haar hand is al een stuk dunner, je kan weer zien dat knokkels heeft. Overigens gebeuren dit soort dingen bij haar altijd op zondag.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Gelukkig nieuwjaar!🍾
En sterkte voor Liesbeth!
Ik hakte een keer in mn vinger met een elektrische grassnoeier. Deed zeer maar schoon gespoeld en dichtgetaped. Huisarts gebeld en die had het over een tetanus injectie. Nou had ik die een jaar of 8 ervoor nog gehad en ze beschermen 10 jaar.
Maar dat dus, tetanus injectie voor Liesbeth?
Fijn dat het met haar hand weer wat beter gaat. Maar sowieso lijkt me een tetanusbescherming handig voor het vele werk wat jullie doen en de dieren die er rondlopen. Ongeluk, klein hoekjequote:Op woensdag 3 januari 2024 08:27 schreef Managarm het volgende:
[..]
Die zal ze moeten gaan halen, bedankt voor de tip, het is meer dan 10 jaar geleden. Van de week even langs de huisarts dus, haar hand is al een stuk dunner, je kan weer zien dat knokkels heeft. Overigens gebeuren dit soort dingen bij haar altijd op zondag.
Ja, de ziekenhuizen hebben een afdeling die altijd open is (op 35 en 45 minuten rijden).quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:05 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Fijn dat het met haar hand weer wat beter gaat. Maar sowieso lijkt me een tetanusbescherming handig voor het vele werk wat jullie doen en de dieren die er rondlopen. Ongeluk, klein hoekje![]()
En, uiteraard op zondag of feestdagen. Hebben jullie in Portugal iets als een HAP eigenlijk?
Nee, want cv-houtkachel. Maar we hoeven heel weinig te verwarmen, met twee graden vorst is het in het huis in de ochtend nog 14 graden. We hopen dat als straks in de winter de massa van het huis is opgewarmd (en dat is nogal wat) dat we dan een keer per dag een uur de kachel aan moeten steken om warm water te krijgen.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:10 schreef Shivo het volgende:
Heb je vast al eens uitgelegd maar is jullie huis straks klimaat neutraal?
Bij nieuwbouw wel, ik had sowieso een bidet neergezet.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Een bidet in een badkamer is verplicht in Portugal?
Alles goed, ze kan haar hand weer helemaal bewegen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:06 schreef Seven. het volgende:
Goedemorgen! Hoe is het met Liesbeth's hand? Zij kan wel goed behangen, zeg!
Die vuren bij de kerk.
Wat is je originele account danquote:Op donderdag 18 januari 2024 14:45 schreef Managarm het volgende:
Nog steeds hard bezig aan het stuken, zal volgende week foto's maken.
Vandaag eens gekeken hoelang ik al op Fok aanwezig ben, mijn eerste reïncarnatie heb ik geregistreerd op 28 Oktober 2001.
Meeste is ezelvoer, we hopen het terrein iets meer te verrijken met wat groen.quote:Op zondag 21 januari 2024 18:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nice! Is dat allemaal voer voor de ezels? Of meer voor de mooi?
quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:14 schreef Managarm het volgende:
Onze weg is weer compleet naar de gallemiezen na de regen van de afgelopen dagen. Ze hadden het keurig gerepareerd met grind maar dat is allemaal weer weggespoeld.
Ben benieuwd, zal ongetwijfeld veel vliegend spul aantrekken ookquote:Op zondag 21 januari 2024 18:31 schreef Managarm het volgende:
[..]
Meeste is ezelvoer, we hopen het terrein iets meer te verrijken met wat groen.
Is het niet mogelijk om hier en daar een barrière in de weg te leggen zodat het niet (helemaal) wegspoelt?quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:14 schreef Managarm het volgende:
Onze weg is weer compleet naar de gallemiezen na de regen van de afgelopen dagen. Ze hadden het keurig gerepareerd met grind maar dat is allemaal weer weggespoeld.
Niet mijn weg, is van de gemeente, ze zullen het binnenkort wel weer repareren. Voorzichtig rijden dan komt het goed.quote:Op zondag 21 januari 2024 20:08 schreef Zedi het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk om hier en daar een barrière in de weg te leggen zodat het niet (helemaal) wegspoelt?
Ze repareren het elke keer, structurele oplossing doen ze niet echt veel, alleen als het heel slecht wordt.quote:Op zondag 21 januari 2024 20:33 schreef Zedi het volgende:
De gemeente fixt het elke keer weer? Zullen ze nog een keer een structurelere oplossing proberen of vinden ze het wel best zo?
Ze had zelf een gat gegraven waarin ze lagquote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:03 schreef Seven. het volgende:
Zara heeft wel typische herderpoten.
Lekker bezig!
Misschien meer Duits dan herder dan inderdaadquote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ze had zelf een gat gegraven waarin ze lag![]()
. Een Serra de Estrella heeft denk ik wel wat herder in zich, dat is wel duidelijk
Voor eind september, maar we hopen sneller te zijn. Kreeg vandaag eindelijk een bericht van de elektricien, die moet aftekenen en wat andere dingetjes doen die verplicht zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ziet er mooi uit zo met al dat groen? Hebben jullie een datum in je hoofd wanneer je zou willen dat het huis klaar moet zijn? Of is dat meer een maand/jaargetijde (een keertje in de herfst) of jaar?
Natuurlijk hebben wel stress, af en toe balen we ervan dat het zo traag gaat, maar we zien nu het einde van de tunnel ergens in de verte. Ik heb ook wel eens op het punt gestaan om in het huurhuis te gaan wonen, maar ja, dat heeft geen badkamer en keuken op dit momentquote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Klinkt goed! En bewonderenswaardig hoe jullie het allemaal aanpakken, met op het oog weinig stress!
In de morgen 4 graden, later tussen de 18-25 graden. Liesbeth loopt al twee weken in een korte broek, ik niet. Het is wel t-shirt weer.quote:Op zondag 4 februari 2024 19:31 schreef Seven. het volgende:
Holy, 278 meter! En dat is dan ook alles of moet er nog meer gezet worden?
Wat is het mooi groen momenteel. Nog steeds 18c daar? M'n schoonouders zijn aan het overwinteren in de Algarve momenteel, ik krijg steeds zonnige plaatjes door
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 23:10 schreef Seven. het volgende:
Wat voor waterdicht spul gebruiken jullie eigenlijk? En groeit lekker zo in je kast! Jaloers
Ik ookquote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mooi dat het allemaal al groeit in je kas. Hier begint het ook langzaam in de kas, zie de eerste knoppen zwellen. Benieuwd wat je allemaal met die grote kas gaat doen straks!
Ideaal he, zijn ze te lang gaat de zaag erin. Zijn ze te kort, schroef je er een extra lat aan.quote:Op donderdag 29 februari 2024 08:44 schreef Managarm het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ooit een timmerman als buurman gehad en die heeft toen laten zien hoe makkelijk stempels van hout te maken waren.
Als ze te kort zijn zet ik er een stuk isolatie onder, werkt ook goed.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:46 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ideaal he, zijn ze te lang gaat de zaag erin. Zijn ze te kort, schroef je er een extra lat aan.
Uiteraard altijd 1cm te lang laten, dan kun je ze mooi op spanning zetten.
Voor het eerst dat ik bewegend beeld zo zie op fok. Nice.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:55 schreef Managarm het volgende:
Kippen vinden het een hele leuke hobby om in hun eigen voerbak te schijten, dat is nu opgelost.
[ afbeelding ]
Oh inderdaad. Tof ja.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik bewegend beeld zo zie op fok. Nice.
Ik heb het uit een ander topic, mp4 werkt blijkbaar in combinatie met Imgurquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik bewegend beeld zo zie op fok. Nice.
Vossen aan de andere kant van het gaas gok ikquote:Op zondag 10 maart 2024 21:35 schreef Seven. het volgende:
En je kippenren: hebben jullie van die überkippen dat jullie zo diep ingraven?
Droogte en een ziekte in Italië die de bomen aantast. Maar in Spanje vooral droogte en verandering van klimaat.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:33 schreef Seven. het volgende:
En jemig.. wat is het probleem met die olijfolieprijzen dan?
Ja, en mangoestquote:Op zondag 10 maart 2024 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Vossen aan de andere kant van het gaas gok ik.
Vossen zie je hier (Westlandse regio) tegenwoordig heel veel.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:20 schreef Managarm het volgende:
[..]
Droogte en een ziekte in Italië die de bomen aantast. Maar in Spanje vooral droogte en verandering van klimaat.
[..]
Ja, en mangoest
[ afbeelding ]
Stokstaardjes zijn erg schattig uit. Dit is de Egyptische mangoest volgens mij. Ja, ik heb ze de weg zien oversteken, ze hebben een hele lange staart.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Vossen zie je hier (Westlandse regio) tegenwoordig heel veel.
Zie je daar die mangoesten ook echt lopen, of weet je toevallig dat ze er zitten? Vind ze in de dierentuin wel altijd heel schattig om te zien![]()
Dat kunnen ze vanaf de andere kant van het gaas doen, we hebben ook een waakkatquote:Op zondag 10 maart 2024 23:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Marters zullen ook wel een oogje op je kippen hebben denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |