7 hele dagen, dat zal ze leren.....quote:Vorige keer was het zijn handeltje in boeken, nu zijn het de maaltijdboxen. Thierry Baudet, leider van Forum voor Democratie, is geschorst als Kamerlid omdat hij opnieuw weigert duidelijk te maken wat hij er aan commerciële bedrijfjes op na houdt. Ook zijn fractiegenoten mogen 7 dagen niet het woord voeren in de Kamer.
Kamerleden moeten hun nevenfuncties opgeven om hun belangen helder te maken, maar Forum weigert dit. Een meerderheid in de Tweede Kamer stemde daarom voor het voorstel om Baudet, Freek Jansen en Gideon van Meijeren te schorsen.
Alleen PVV, BBB en Ja21 stemden tegen de sancties. ,,Financiele overtredingen moeten financiele sancties krijgen. Daarom stemmen wij tegen”, zei Henk Vermeer namens BBB. Opmerlijk wel: kersvers voorzitter Martin Bosma stemde vóór de straffen, terwijl PVV dus tegen was. Thierry Baudet wilde weten waarom. Bosma: ,,Je kunt gewoon duidelijk maken waar je staat als Kamerlid.”
Voor Baudet is het de tweede keer dat hij geschorst wordt, hij kreeg de sanctie vorig jaar ook al, toen dus vanwege de boeken die hij verkoopt. Het zogeheten College van onderzoek integriteit Tweede Kamer is het orgaan dat toeziet op de Kamerleden. In een rapport wees dat college op de ‘recidive’ van de FvD’ers. Bij Gideon van Meijeren speelt mee dat hij niet officieel heeft gemeld dat hij ook lid is van Provinciale Staten van Zuid-Holland en van de gemeenteraad in Den Haag. Ook deze nevenfuncties en de inkomsten had hij moeten laten registreren.
Gideon van Meijeren toonde zich namens alle FvD’ers verbolgen. ,,Honderdduizenden mensen hebben bij de verkiezingen duidelijk gemaakt dat ze door ons willen worden vertegenwoordigd. En nu legt het kartel ons het zwijgen op.”
Strenger
Het is wel de vraag of Forum erg veel last gaat hebben van de schorsing. Vorige keer ontbraken ze bij enkele debatten, maar de dagen dat ze geschorst werden, vielen ook samen met een reces. Dat kan nu weer gebeuren: het Kerstreces staat voor de deur.
https://www.ad.nl/politie(...)ltijdboxen~a1aabcab/
Vanwege het kerstreces zijn het er feitelijk twee.quote:
Ik zie Thierry sinds de laatste verkiezing alleen nog maar zijn producten verkopen in kookfilmpjesquote:Op dinsdag 19 december 2023 16:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Boeit ze toch helemaal niets. Ze zijn toch amper in de Kamer.
Jup en het zal ook niet de laatste keer zijn, er zal uit een ander vaatje getapt moeten worden om dit soort gedrag aan banden te leggen met sancties die die lui wel raken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vanwege het kerstreces zijn het er feitelijk twee.
Zoals ik al elders heb gezegd: je kunt die lui meer straffen door ze te verplichten te komen opdagen dan weg te sturen uit de tweede kamer.
Voor wappies wel. Die zullen ze dan ook wel blijven steunen. Onverbeterlijk.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Alsof het FvD nog iets toe te voegen heeft.
Zijn kookboxen met 'uitsluitend lokale producten'. Na controle van zo'n box bleken er Japanse noodles van Chinese makelij in te zitten, boontjes van een halve aardbol hiervandaan en zelfs de aardappelen kwamen uit het buitenland (Frankrijk)quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:43 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik zie Thierry sinds de laatste verkiezing alleen nog maar zijn producten verkopen in kookfilmpjes.
Het gaat er om dat hij het goed bedoelde.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zijn kookboxen met 'uitsluitend lokale producten'. Na controle van zo'n box bleken er Japanse noodles van Chinese makelij in te zitten, boontjes van een halve aardbol hiervandaan en zelfs de aardappelen kwamen uit het buitenland (Frankrijk)![]()
Ze hebben gewoon stemrecht hoor, alleen spreekrecht is ontnomen omdat ze zich niet aan de geldende regels houden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 17:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien kan de kamermeerderheid van 75+1 ook besluiten de andere 74 tot aan de volgende verkiezingen te schorsen? Dat de kiezer ze verkozen heeft doet er immers niet toe.
Dit.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ja had er een email er over.
Ze maken hier druk om terwijl de grooste leugenaar die nergens geen active herinneringen aan heeft .
Samen met zijn nokia uit jaar 0.
Laats ze eerst maar eens alles aanpakken waar letterlijk de wetten worden gebroken .
En dit.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:34 schreef Ronald het volgende:
Baudet vindt dit prachtig, lekker weer wat aandacht voor hem. En hij kan weer janken over het kartel op twitter.
Baudet zegt daarover: "dat zal er dan een keer tussen zijn geglipt".quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zijn kookboxen met 'uitsluitend lokale producten'. Na controle van zo'n box bleken er Japanse noodles van Chinese makelij in te zitten, boontjes van een halve aardbol hiervandaan en zelfs de aardappelen kwamen uit het buitenland (Frankrijk)![]()
Ja, laten we de politiek eerlijker en opener maken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 18:04 schreef Strijder_ het volgende:
Rutte en co hebben miljarden laten verdwijnen. Families uit elkaar getrokken. Kinderen laten verdwijnen en die staat gewoon te lachen in de kamer en in Brussel...
FvD parasiteert dus op de openheid van de andere partijen.quote:Volgens FVD houden hun Kamerleden zich aan de wet. Die verplicht Kamerleden om neveninkomsten door te geven aan de belastingdienst. "Alle FVD- Kamerleden houden zich hier vanzelfsprekend aan en doen dit jaarlijks", liet een woordvoerder van de partij eerder weten.
"Daarnaast zijn er huisregels van de Tweede Kamer zelf, waarin verzocht wordt neveninkomsten tevens door te geven aan de Tweede Kamer. FVD voelt zich niet geroepen verantwoording af te leggen aan andere Kamerleden, enkel aan de kiezer."
quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:34 schreef Ronald het volgende:
Baudet vindt dit prachtig, lekker weer wat aandacht voor hem. En hij kan weer janken over het kartel op twitter.
Die didactische puinhoop komt ook door Rutte, bedoel je?quote:Op dinsdag 19 december 2023 18:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lerr jij nou godverdomme eerst maar eens normale zinnen te schrijven. Man, man, man, wat een didactische puinhoop.
Om half acht melden bij de conciërge en 's middags nablijven.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vanwege het kerstreces zijn het er feitelijk twee.
Zoals ik al elders heb gezegd: je kunt die lui meer straffen door ze te verplichten te komen opdagen dan weg te sturen uit de tweede kamer.
Dat nablijven en om half 8 melden is geen enkel probleem denk ik. Na de middag dikke party tot vroeg in de morgen en na half 8 thuis je roes uitslapenquote:Op dinsdag 19 december 2023 19:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Om half acht melden bij de conciërge en 's middags nablijven.
quote:De beveiligingsdienst van de Tweede Kamer beklaagt zich over drankfeestjes en andere ‘misdragingen’ van Forum-Kamerleden en hun medewerkers. Zo zou Kamerlid Gideon van Meijeren meermaals beschonken zijn aangetroffen en verzocht zijn het Kamergebouw te verlaten.
https://www.parool.nl/ned(...)getroffen~b22331166/
Leerquote:Op dinsdag 19 december 2023 18:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lerr jij nou godverdomme eerst maar eens normale zinnen te schrijven. Man, man, man, wat een didactische puinhoop.
Dat kan ook nauwelijks anders. Voor de meeste mensen is Kamerlid al meer dan een fulltime baan, maar zo'n Van Meijeren is daarnaast nog gemeenteraadslid, Statenlid, ondernemer in maaltijdboxen, onderzoeksjournalist en draaideurcrimineel met een werkstraf.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Boeit ze toch helemaal niets. Ze zijn toch amper in de Kamer.
Ze zeggen wel verantwoording af te willen leggen aan de kiezer, maar dat doen ze natuurlijk evenmin.quote:Op dinsdag 19 december 2023 18:18 schreef -XOR- het volgende:
Ze weigeren gewoon:
[..]
FvD parasiteert dus op de openheid van de andere partijen.
Heb je ook mail gehad van de FvD waarin ze verantwoording afleggen over hun neveninkomsten?quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ja had er een email er over.
Ze maken hier druk om terwijl de grooste leugenaar die nergens geen active herinneringen aan heeft .
Samen met zijn nokia uit jaar 0.
Laats ze eerst maar eens alles aanpakken waar letterlijk de wetten worden gebroken .
quote:Van Meijeren zei vooraf in een stemverklaring dat het "niet aan Kamerleden is om elkaar te controleren en elkaar verantwoording af te leggen". De Kamer moet volgens hem de regering controleren en verantwoording afleggen aan de kiezer.
Lees je een beetje in over groepsdynamica en dergelijke, en je begrijpt het wat beter (idem voor hun steeds maar in de peilingen stijgende collegaatjes).quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:55 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Dat er überhaupt meer dan 3 mensen op dit stel kleuters gestemd hebben, vind ik al een hele prestatie.
Dat denk ik niet. FvD en in het bijzonder Baudet is full retard/wapperdeflap gegaan. De mensen die er nu op stemmen blijven dat toch wel doen en dit soort streken haalt zeker geen "zwevende" kiezer over. Het sterkt de mensen die er op stemmen alleen maar in hun overtuigingen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:05 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Lees je een beetje in over groepsdynamica en dergelijke, en je begrijpt het wat beter (idem voor hun steeds maar in de peilingen stijgende collegaatjes).
Maar goed, geen gemis verder. Hopelijk spinnen ze er niet al teveel garen bij.
Het is nog aannemelijker dat mijn zus momenteel op een houtvlot door 10 chimpansees genomen wordt, dan dat de officiële lezing van 9/11 klopt. #teamwap.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat denk ik niet. FvD en in het bijzonder Baudet is full retard/wapperdeflap gegaan. De mensen die er nu op stemmen blijven dat toch wel doen en dit soort streken haalt zeker geen "zwevende" kiezer over. Het sterkt de mensen die er op stemmen alleen maar in hun overtuigingen.
+1 voor je zeer creatieve "zuster op een houtvlot" verwijzingquote:Op dinsdag 19 december 2023 20:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is nog aannemelijker dat mijn zus momenteel op een houtvlot door 10 chimpansees genomen wordt, dan dat de officiële lezing van 9/11 klopt. #teamwap.
Ze doen belasting invullenquote:Op dinsdag 19 december 2023 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je ook mail gehad van de FvD waarin ze verantwoording afleggen over hun neveninkomsten?
[..]
quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:10 schreef Gunnter het volgende:
In dit artikel van De Andere Krant een stuk meer nuance. Het lijkt dus meer op selectieve politieke vervolging. Want bedenkelijke nevenfuncties bestaan al veel langer dan Forum voor Democratie https://deanderekrant.nl/(...)ede-kamer-2023-11-17
Fijn dat De Andere Krant zich zo druk maakt om de onbetaalde nevenfuncties van Kamerleden die netjes zijn opgenomen in het register. Zouden ze ook een mening hebben over Kamerleden die winst maken met hun partijbedrijfjes en dat weigeren te melden? Baudet praat tegenwoordig langer over maaltijdboxen dan politiek.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:10 schreef Gunnter het volgende:
In dit artikel van De Andere Krant een stuk meer nuance. Het lijkt dus meer op selectieve politieke vervolging. Want bedenkelijke nevenfuncties bestaan al veel langer dan Forum voor Democratie https://deanderekrant.nl/(...)ede-kamer-2023-11-17
Dat vraag ik niet. Ik vraag of ze aan jou verantwoording hebben afgelegd over de neveninkomsten. Jij bent de kiezer namelijk.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ze doen belasting invullen
En dat zijn ze verplicht dus de belasting weet het wel.
Verder zie hier hoe alles werkt.
https://www.p-direkt.nl/i(...)g/nevenwerkzaamheden
Stukje uit de bron.
Meldplicht
U bent verplicht om nevenwerkzaamheden te melden die de belangen van uw functie of organisatie kunnen raken. Hiervan is in ieder geval sprake in de volgende situaties:
Uw nevenfunctie vertoont overeenkomsten met uw ambtelijke functie en werkterrein.
U heeft voor uw nevenwerkzaamheden te maken met dezelfde personen, bedrijven en instanties als in uw ambtelijke functie.
U heeft door uw ambtelijke functie de nevenwerkzaamheden verkregen.
U maakt in uw nevenfunctie gebruik van of heeft voordeel van kennis of vaardigheden die u in uw ambtelijke functie heeft opgedaan.
De organisatie of persoon voor wie u de nevenwerkzaamheden verricht, heeft mogelijk een twijfelachtige reputatie.
De nevenfunctie kost u zo veel tijd en energie dat uw ambtelijke functie eronder kan lijden.
Sinds een boek schrijven valt daar onder?
https://youtube.com/shorts/OeSih248820?si=sPGdjeDrdMM0TdP-
Bekpampersquote:
Dat Baudet puur voor eigen financieel gewin in de kamer zit ipv uit politieke overweging bleek wel toen hij pre-corona in peilingen de grootste was.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. FvD en in het bijzonder Baudet is full retard/wapperdeflap gegaan. De mensen die er nu op stemmen blijven dat toch wel doen en dit soort streken haalt zeker geen "zwevende" kiezer over. Het sterkt de mensen die er op stemmen alleen maar in hun overtuigingen.
Ik geef er geen zak om.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat vraag ik niet. Ik vraag of ze aan jou verantwoording hebben afgelegd over de neveninkomsten. Jij bent de kiezer namelijk.
En als ie nou door Chinezen wordt gefinancierd? Of het WEF?quote:Op woensdag 20 december 2023 02:26 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ik geef er geen zak om.
En denk vele kiezers er ook geen zak om zal geven.
Waar we wel omgeven is wat de overheid doet voor ons
Zo simpel is het.
Ik geef geen zak om of Baudet gesponsord word via zijn boek verkoop , broodtrommels of via een pooier die hem gebukt zet om de hoek
Simpel
Rutte en co werden al door de WEF geïmponeerd.quote:Op woensdag 20 december 2023 02:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
En als ie nou door Chinezen wordt gefinancierd? Of het WEF?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |