De overmacht van the Roop destijds was omdat ze verreweg het beste nummer hadden in die voorronde.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:48 schreef Em31 het volgende:
Aangezien The Roop de vorige keer met overmacht won is de winnaar wel zo goed als bekend, denk ik?![]()
Had van mij niet zo snel alweer gehoeven, maar goed het kan erger.
Leuk dat je erbij bentquote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:58 schreef Sableheart het volgende:
Ik ben er vanavond bij, hopelijk horen we wat kwaliteit
Trouwens er gaan er maar 2 door vanavond. Veel minder dan normaal, eventueel wel nog een wildcard voor alle afvallers van alle heats.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:03 schreef Momo het volgende:
Running Order
´ivilė Gedvilaitė – "Save Me"
Antoine Wend – "Say No More"
Marius Petrauskas – "Kol laiko yra"
Silvester Belt – "Luktelk"
Aistay – "You"
VB gang – "Kaboom!!!"
Luka – "Move On"
Clockwork Creep – "Empty"
Er zijn maar twee NF's tegelijk, dus de kans is redelijk dat we flinke stukken van de nummers hier mee kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:07 schreef Momo het volgende:
VB gang – "Kaboom!!!" is straks wel iets om te bekijken, wel een nummer dat besproken wordt online.
Een typisch Litouws voorrondenummer, maar de uiteindelijke selectie is meestal wel beter dan dit.quote:
ik wilde net zeggen, doet me behoorlijk denken aan barbiegirlquote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:03 schreef NailQueen het volgende:
Aqua heeft een comeback in Litouwen
dan hoop ik daarnaast een van de twee nummers in het Litouws door te zien gaan.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:20 schreef Momo het volgende:
Er gaan er maar 2 door vanavond, VB gang en iemand anders dus waarschijnlijk.
Eens, helaasquote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:34 schreef Nashipeer het volgende:
Dat lied van Monika is zo veel beter dan wat we vandaag hebben gehoord in deze halve finale
Met zowaar een welkom voor de internationale kijkersquote:
Dat was Andrius Pojavisquote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:13 schreef H_T het volgende:
We beginnen met een man die net van judo lijkt te komen
Ben ik te negatief als ik zeg dat ze geen Eleni of Chanel is?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:20 schreef Momo het volgende:
Eley heeft wel uitstraling op het podium
Het is niet heel slecht, maar het beklijft ook nietquote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:20 schreef Sableheart het volgende:
Het tweede nummer komt ook redelijk generiek op me over.
Nee, dat niet, het was geen 10/10.. Maar zag er wel goed uit qua uitstraling, dans, outfit, staging en zang. Nummer wel matig.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:21 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ben ik te negatief als ik zeg dat ze geen Eleni of Chanel is?
Monika Marija verwacht ik veel van (niet deze week).quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:27 schreef Sableheart het volgende:
En dan zet ik hier in Litouwen weer een generiek nummer aan. Deed de Roop nog mee, of gaan we niets goeds hier horen?
Terecht, en dan heb ik niet eens gezien wat er in Noorwegen gebeurdequote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:33 schreef Sableheart het volgende:
Van nummer vier slechts een fragmentje gehoord voor ik terug naar Noorwegen ging, maar slaagde er niet in mij in Litouwen te houden.
yup, dus het geluid gaat weer hier naar toe.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:56 schreef H_T het volgende:
Alles wijst erop dat we zo weer een inzending horen
Waar, maar als je alleen maar naar Litouwen hebt gekeken, en hier een half uur op hebt gewacht is het een stuk beter.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:57 schreef Momo het volgende:
Als je net van Gate komt valt dit wel tegen
Nee, verder is het best prima inderdaadquote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:58 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Waar, maar als je alleen maar naar Litouwen hebt gekeken, en hier een half uur op hebt gewacht is het een stuk beter.
Minder hard dan Gåte, da's waar, maar prima nummer.
Dus ik moet straks nog even Gate checken. Begrepen!quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:58 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Waar, maar als je alleen maar naar Litouwen hebt gekeken, en hier een half uur op hebt gewacht is het een stuk beter.
Minder hard dan Gåte, da's waar, maar prima nummer.
Als je die niet gehoord hebt, absoluut ja.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:00 schreef H_T het volgende:
[..]
Dus ik moet straks nog even Gate checken. Begrepen!
Maar ook nummer 7 komt niet boven de middelmatigheid uit.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:10 schreef H_T het volgende:
Aan het begin van mummer 7 klonk die boy nog wel veelbelovend
Hallo, waar komt u vandaan?quote:
Ah, dan ken ik je uit Estland!quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:17 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Noorwegen en Estland. Vanaf de bank
Wel een stom nummer, dat van Aistequote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:43 schreef Sableheart het volgende:
In ieder geval het enige goede nummer door. Daarnaast iets generieks, maar dat was in deze lineup niet verrassend.
Het was de enige die ik slechts als fragment gehoord had voor ik terug naar Noorwegen ging. Niet goed genoeg om mijn aandacht vast te houden.quote:
Ik heb geen idee. Misschien is die met dat kartonnen hoofd wel heel goed. Maar je zou zeggen dat The Roop sowieso topfavoriet is.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nu @:Fred_B het over odds had, Litouwen blijft maar omhoog kruipen, is dit enkel vanwege The Roop?
Semi 4 is gisteren opgenomen.
VB gang en Silvester Belt doen het als enige goed van de nummers die al zijn geweest, maar zijn zeker geen nummer die ik in de top 5-10 van ESF zie staan. Qua grotere namen enkel Monika Marija in semi 4, The Roop in semi 5...
quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:18 schreef Em31 het volgende:
Zag wel de cover foto voorbij komen van The Roop, misschien gedeeld met streamingsdiensten en dat sommigen het nummer nu hebben gehoord.
Alle halve finales zijn nu schijnbaar opgenomen in Litouwen(de optredens). Er zijn dus best een grote groep mensen die nummers nu gehoord hebben. Lijkt ook op social media alsof iemand opnames heeft van het nummer van The Roop. Mensen praten over het nummer, geen idee waar de lek zelf staat. Ook nummer van Monika Marija.quote:Op donderdag 25 januari 2024 09:58 schreef Greys het volgende:
[..]
[ twitter ]
En is dit hieronder dan van een repetitie?
[ twitter ]
Het refrein van Luktelk is wel echt een goeie oorwurm. Lekker liedje.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 01:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
The Roop kan wel eens een probleem hebben
Zeker niet slechter dan Ierland gisteren toch?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:21 schreef Greys het volgende:
Good lord wat was dit slecht.
Allemaal, imho.
Vond ik persoonlijk wel.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:25 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Zeker niet slechter dan Ierland gisteren toch?
Fair enough. Ik vond het eerste nummer sterk, en dat trok voor mij alles omhoog, ook omdat ik er twee andere voorrondes naast had staan.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Vond ik persoonlijk wel.
Daar zat iig nog potentie bij, als in dat het in Malmö met veel beter geluid best aardig zal overkomen.
Ik vond hier echt niet eentje kans maken op finale in Malmö voor m'n gevoel. Die 5 Frizzle Sizzle-achtige dames moest ik hardop om lachen. In a bad way.
Het is ook maar een kwestie van persoonlijke smaak en mening hoor! Ontzettend on-charismatische vertolkers ook, vond ik. Vooral de heren zangers.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:37 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Fair enough. Ik vond het eerste nummer sterk, en dat trok voor mij alles omhoog, ook omdat ik er twee andere voorrondes naast had staan.
Heb jij nou als enige de hele avond naar Leen Huijzer en zijn kornuiten gekeken, terwijl Luxemburg een geweldige show had en Noorwegen en IJsland Keiino en Bashar als publieksmagneten hadden?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is ook maar een kwestie van persoonlijke smaak en mening hoor! Ontzettend on-charismatische vertolkers ook, vond ik. Vooral de heren zangers.
Hahaha nee ik heb als een idioot zitten wisselen tussen alles. Had niet eens tijd om te tweeten omdat ik alles op m'n mobiel keek en switchte tussen de linkjes.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Heb jij nou als enige de hele avond naar Leen Huijzer en zijn kornuiten gekeken, terwijl Luxemburg een geweldige show had en Noorwegen en IJsland Keiino en Bashar als publieksmagneten hadden?
Ik heb ook sterk het vermoeden dat alle hoop gevestigd is The Roop. En misschien een beetje op Monika Marija.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:21 schreef Greys het volgende:
Good lord wat was dit slecht.
Allemaal, imho.
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:12 schreef Fred_B het volgende:
[ twitter ]
Na On Fire was Discoteque al een stapje omlaag, en helaas wordt die trend doorgezet.
Correctie: Alle ogen gericht op Monika Marija. En anders heeft Litouwen er dit jaar blijkbaar geen zin inquote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:51 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb ook sterk het vermoeden dat alle hoop gevestigd is The Roop. En misschien een beetje op Monika Marija.
Net zoals Melodifestivalen vorig jaar dat duidelijk gemaakt was voor Loreen.
Ik vind het ook een prima liedje, en het zal ook ongetwijfeld wel in mijn persoonlijke linkerrijtje van favorieten komen als ze dit sturen. Maar ik vind het toch iets ‘jammers’ hebben als The Roop hiermee zou terugkeren op het ESF-podium. Dan worden ze straks 15e ofzo, terwijl ik het idee heb dat ze het talent hebben om met iets beters nog eens mee te doen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 09:38 schreef Greys het volgende:
Voor mij echt een héél fijn lied.
Het melodietje en de boodschap/tekst spreken me enorm aan. De boodschap over the simpels joys en dat je gedurende de clip aan z'n blik ziet dat 't toch niet altijd genoeg is om de ellende van de wereld buiten je hoofd te houden. Krampachtig aan het goede vasthouden terwijl overmeesterd door doemgedachten. Dit zal lastig/niet op een podium over te brengen zijn, al zag ik wel' de bom' op het scherm op foto's van heat 4.
De eerste twee liedjes van ze waren dansbaarder, maar deze vind ik het 'mooist'.Wellicht niet per se een echt Songfestivallied, maar bestaan die überhaupt nog tegenwoordig? Elk lied kan een Songfestivallied zijn als het mensen aanspreekt.
Ik snap zeker wat je bedoelt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind het ook een prima liedje, en het zal ook ongetwijfeld wel in mijn persoonlijke linkerrijtje van favorieten komen als ze dit sturen. Maar ik vind het toch iets ‘jammers’ hebben als The Roop hiermee zou terugkeren op het ESF-podium. Dan worden ze straks 15e ofzo, terwijl ik het idee heb dat ze het talent hebben om met iets beters nog eens mee te doen.
Het fluitstukje waar hij het groene glimshirt aan doet en danst doet me in de verte denken aan het 'la la la' stukje uit Kylie's Can't Get You Out of My Head.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:36 schreef TheVulture het volgende:
Er zit een hele bekende wijs verstopt in het refrein en ik kan er de vinger niet op leggen, maar ik durf wel te zeggen dat dit de Litouwse inzending voor Malmo gaat worden
Ja dit. Heel fijn. Kan zo Skyradio op. Als het een druk uptempo jaar wordt, kan dit er ook best uitspringen.quote:
Oeh, klinkt goed!quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:58 schreef Momo het volgende:
https://www.instagram.com/p/C2u2ggwNRcs/
Hier zingt Monika al een stuk van haar nummer met de piano erbij
Mij ook nog nietquote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:07 schreef Momo het volgende:
Het is iets anders dan normaal van The Roop, maar het overtuigd mij niet.
Nou dan klopt mijn voorspelling in post 164quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:38 schreef Sableheart het volgende:
En naast the Roop gaat Queens of Roses
Ik vind de hele top 3 niet zo geweldig.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:57 schreef Momo het volgende:
Nu alle nummers bekend zijn, zijn er ook oddjes
[ afbeelding ]
Monika Marija fanclubquote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:55 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vind de hele top 3 niet zo geweldig.
Is dit geloot? Raar dat de favoriet die daar al weken op 1 staat als vierde moet.quote:Op donderdag 15 februari 2024 19:11 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Startvolgorde zaterdag.
Volgens mij is het geloot inderdaad, want er zaten voorafgaand aan de laatste voorronde nog een paar gaten in de startvolgorde.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 09:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Is dit geloot? Raar dat de favoriet die daar al weken op 1 staat als vierde moet.
Nee Denemarken nietquote:Op zaterdag 17 februari 2024 19:59 schreef NailQueen het volgende:
Blijkbaar streamt het officiele esc kanaal gewoon alle nationale finales
ze investeren in een show, daar moeten ze dan wel het maximale uithalen. Een uurtje extra vullen met gepraat helpt dan voor de kijkcijfersquote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:21 schreef Fred_B het volgende:
Ze zijn wel een beetje babbelziek in Litouwen.
You’ll never talk alone ()
Ongetwijfeld, maar ik had liever gehad dat ze dan wat meer nummers uit hun voorrondes hadden laten doorgaan naar de finale.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:23 schreef Sableheart het volgende:
[..]
ze investeren in een show, daar moeten ze dan wel het maximale uithalen. Een uurtje extra vullen met gepraat helpt dan voor de kijkcijfers
Mooi optreden verder, maar inderdaad.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 20:33 schreef Sableheart het volgende:
wees nooit hetzelfde.
Te repetetief, ondanks een prima sfeer
In Denemarken ook, en ja, vrijwel alle nummers in Litouwen zijn beter dan dit idd.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:13 schreef Fred_B het volgende:
Dit had in Duitsland gewonnen.
Gelukkig is Litouwen een land met meer muzikaal talent.
Inderdaad, als je dit ziet vraag je je toch af hoe ze zo kunnen prutsen in sommige traditionele ESF-landen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:29 schreef Sableheart het volgende:
dit nummer is niet slecht, ook dit zou het in Duitsland of Denemarken uitstekend doen. Maar het is niet goed genoeg voor Litouwen.
Ja, er zit vrijwel niets tussen waarbij ik echt teleurgesteld zou zijn.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:39 schreef Sableheart het volgende:
wel een erg sterke voorronde over de breedte, dit.
Die Wie-Is-Het man?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:44 schreef NailQueen het volgende:
Waarom ziet die ene presentator eruit als Cezar Flickermann uit the hunger games?
Dit is K3 Litouwse versiequote:
De sugababes niet dan?quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zelfs K3 heeft nog meer charisma
correctie, toch wel.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:30 schreef Sableheart het volgende:
[..]
als ik het zo volg, waarschijnljik niet?
Hopelijk komt Man-Go dan ook weer terug voor een toegift tijdens de stemmentelling.quote:
Shower is de derdequote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:32 schreef NailQueen het volgende:
The Roop, Sylvester en nog eentje in de superfinale
Shower – “Impossible” is de derde.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:32 schreef NailQueen het volgende:
The Roop, Sylvester en nog eentje in de superfinale
Goede winnaar wel voor Litouwen. Hij was me tijdens de show ontgaan.quote:
Dit is wel een goede vergelijking.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:34 schreef NailQueen het volgende:
Misschien dat ik het eerder heb gezegd maar qua nummer en stem doet me dit erg denken aan Rag'N'bone Man
Tenzij The Roop een fanatieke fanbase heeft opgebouwd, kan dit niet meer mis, lijkt me.quote:
De Deense inzending vokr JESF 2014quote:Op zaterdag 17 februari 2024 22:47 schreef Fred_B het volgende:
Wie is die gezellige drinker met die sjaal?
Een keer gehad, was niet te hachelenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |