Daarom nogmaals, onder welke steen leef je?quote:Op woensdag 20 december 2023 00:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Veel groter maakt weinig uit als de kill-ratio 10-1 is. Ik zie de Russen nergens enorme vorderingen maken. Jij wel?
Inderdaad zelfs binnen Europa zijn er duizenden bedrijven die handel drijven met Rusland. China, Turkije, India etc drijven allemaal handel met Rusland. Vooral China met een chipindustrie die flink wat vooruitgang boekt kan wel eens een flinke pain in the ass worden.quote:Op woensdag 20 december 2023 00:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij begint een riedeltje over wat Rusland nog wel in huis heeft. Maar het doet er niet toe, het ging over het BBP en wat dat betreft valt wat het leger er doet er gewoon onder.
[..]
Dus met andere woorden, de andere helft van de wereld drijft geen handel met Rusland.![]()
(En dat zijn landen die best wat in huis hebben.)
Ik weet niet waar jij kijkt, maar ik zie Russen constant aanvallen doen. En ze daarbij enorme verliezen lijden. En dat ze nergens door de Oekraïense linies weten te breken. Dus dan verlies je gewoon veel materieel en manschappen voor, ja, waarvoor eigenlijk?quote:Op woensdag 20 december 2023 00:12 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Daarom nogmaals, onder welke steen leef je?
Rusland heeft zich ingegraven tussen 2022 en nu. Dat resultaat zien we op het slagveld: Oekraïne komt er gewoon niet meer doorheen. Zelfs niet met moderne wapens.
De successen die ze boeken zijn marginaal en de steun van het westen slokt in een extreem snel tempo. De US is aan zijn laatste steunpakket toegekomen en er lijkt dit jaar geen doorslag te komen voor het nieuwe steunpakket. De EU wil wel, maar alleen met geld kom je er niet. Het gaat om wapens en de toestroom is gewoon veel te laag. Oekraïne zegt nu al dat het op munitierandsoen moet en bepaalde acties al niet meer kan uitvoeren.
In de tussentijd is heeft Rusland zich ingegraven en flink bezig met het hergroeperen en is het begonnen met de oorlogseconomie.
De motivatie en het moraal van Oekraïne die 1.5 jaar zo hoog was en werd gewaardeerd en geprezen stort als een kaartenhuis in elkaar.
Oekraïne staat nu aan de vooravond van een enorme mobilisatieronde. Een die dusdanig gevoelig ligt dat het nog maar de vraag is of Oekraïne niet besluit om tot capitulatie over te gaan. Want dan worden er 400k jonge mannen opgeroepen... en zonder steun van het westen is dat gewoon een deadend.
Dat Rusland interne issues heeft (inflatie) etc speelt is bijna alle landen in de wereld, dus die eier crisis zegt niet zo veel.
Rusland wacht nu rustig af en bouwt gestaag zijn leger weer op. In de tussentijd houden ze stand in de bezette gebieden en wachten ze totdat de steun van t westen nog verder inzakt.
Dus ja, dat is een ENORME vooruitgang voor Rusland op dit moment. Als je dat niet ziet of begrijpt heb je echt een plaat voor je kop.
140 Miljoen Russen @Ulx.. 140 miljoen... Russen geven echt geen biet om al die doden, dat hebben we ook in WW2 gezien en nu met Oekraïne, of denk je dat een normaal land zoveel doden kan permitteren zonder volksopstand? Al gaan er 5 miljoen doden vallen, de Russen gaan nietquote:Op woensdag 20 december 2023 00:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij kijkt, maar ik zie Russen constant aanvallen doen. En ze daarbij enorme verliezen lijden. En dat ze nergens door de Oekraïense linies weten te breken. Dus dan verlies je gewoon veel materieel en manschappen voor, ja, waarvoor eigenlijk?
Die zijn niet allemaal naar het front te sturen. Een flink gedeelte is niet geschikt of elders nodig.quote:Op woensdag 20 december 2023 00:30 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
140 Miljoen Russen @:Ulx.. 140 miljoen... Russen geven echt geen biet om al die doden, dat hebben we ook in WW2 gezien en nu met Oekraïne, of denk je dat een normaal land zoveel doden kan permitteren zonder volksopstand? Al gaan er 5 miljoen doden vallen, de Russen gaan niet
stoppen en gaan door. Helemaal met alle zaken die ik net al heb opgesomd.
Oekraïne raakt ook mensen kwijt, maar kan dit straks simpelweg niet meer permitteren zonder westerse steun. Of denk je werkelijk dat Oekraïne straks 400k extra man gaat mobiliseren zonder wapens of geld/steun van t westen?
Duitsland, Belgie, Litouwen, Finland, al die landen hebben de afgelopen 2 weken al gewaarschuwd dat we een enorm probleem hebben..
Ik zou willen @:Ulx dat je gelijk gaat krijgen, ik hoop het! Maar alle seinen staan op rood voor Oekraïne.
Ik zie even snel al meer dan 20% mannen tussen de 19 en 50 jaar oud. Dat is 28 miljoen. De helft zal wel doofstom zijn.. 14 miljoen en de andere helft dronken in de goot.. 7 miljoen en de helft misschien wel gevlucht.. 3.5. Miljoen minimaal fit om te dienen..quote:Op woensdag 20 december 2023 00:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die zijn niet allemaal naar het front te sturen. Een flink gedeelte is niet geschikt of elders nodig.
https://www.populationpyramid.net/russian-federation/2019/
Maar ze hebben niet voldoende materieel voor al dat kanonnenvoer. De productiecapaciteit en de aanvoerlijnen zijn er ook niet om zulke aantallen te ondersteunen. Om ze dan maar in te zetten voor human wave aanvallen daar win je de oorlog ook niet mee.quote:Op woensdag 20 december 2023 00:39 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik zie even snel al meer dan 20% mannen tussen de 19 en 50 jaar oud. Dat is 28 miljoen. De helft zal wel doofstom zijn.. 14 miljoen en de andere helft dronken in de goot.. 7 miljoen en de helft misschien wel gevlucht.. 3.5. Miljoen minimaal fit om te dienen..
Laten we onszelf niet voor de gek houden. Rusland is gewoon groot en heeft heel heel veel kanonnenvoer.
Het rekensommetje is hier al tig keer voorbijgekomen maar ik zeg het nog maar een keer.quote:Op woensdag 20 december 2023 00:30 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
140 Miljoen Russen @:Ulx.. 140 miljoen... Russen geven echt geen biet om al die doden, dat hebben we ook in WW2 gezien en nu met Oekraïne, of denk je dat een normaal land zoveel doden kan permitteren zonder volksopstand? Al gaan er 5 miljoen doden vallen, de Russen gaan niet
https://www.cbsnews.com/news/trump-colorado-supreme-court/quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:39 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was op de kermis gaan staan, met je helderziendheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn nog stappen voor Trump om te nemen om dit om te draaien. Maar dit is een erg sterk signaal dat laat zien dat hij waarschijnlijk geen president gaat worden. En dat zijn legale problemen nog lang niet voorbij zijn. Natuurlijk is deze uitspraak slechts voor de staat Colorado. Maar wanneer er 1 schaap over de dam is volgen er meer.
quote:Zelenskyy does not believe in "partial NATO membership" for Ukraine
President Volodymyr Zelenskyy does not believe it is a realistic idea for the North Atlantic Alliance to extend security guarantees to part of Ukraine's territory.
Source: Volodymyr Zelenskyy at a press conference in Kyiv, European Pravda reports
Details: The head of state emphasised that Ukraine's full accession to the Alliance is "the most powerful option" to ensure the security of the country.
"But we are not being invited to join NATO," he said.
Zelenskyy stressed that Kyiv has not yet received any proposals from its official partners regarding Ukraine's "partial accession" to the Alliance, but he has heard these ideas being discussed and is extremely sceptical about them.
"Signals about partial participation in the Alliance are nonsense. No offence to those who are saying this," the president said.
The idea of "partial NATO membership" for Ukraine is being pushed by former NATO Secretary General Anders Fogh Rasmussen.
However, Zelenskyy does not consider this initiative to be viable. "It is very difficult to imagine how this could be," he said.
In particular, the President said that such a scenario would lead to a direct conflict between Russia and NATO, as the Russian leadership has made uncompromising statements about the continuation of Russia's goal of conquering Ukraine.
Quote from Zelenskyy: "Let's imagine that part of Ukraine is in NATO. This is high-risk... It means that he [Putin - ed.] will attack and there will be a war with NATO."
Details: According to the President, "partial accession" to the Alliance will also raise the issue of what happens about the occupied territories if Ukraine is a member of NATO.
"We will not recognise part of our territory as Russian," Zelenskyy said.
En weer een oorlogsmisdaad erbij. Chemische oorlogsvoering nummer zoveel.quote:CNN: Russia uses tear gas against Ukrainian troops on southern front
Russian drones drop caustic and flammable gas on Ukrainian lines to sow panic ahead of conventional shelling, CNN wrote on Dec. 19 in its report on trench warfare on the southern front.
International conventions prohibit the use of chemical agents in warfare, including riot control substances. Ukraine has previously accused Russia of using banned chemical weapons in its full-scale invasion.
Nine gas attacks were reported near Zaporizhzhia Oblast's Orikhiv in recent weeks, resulting in one death, a Ukrainian medic deployed in the sector told CNN.
A Ukrainian intelligence official told the news outlet the substance used was a form of CS gas, a defining component of tear gas, commonly used as a riot control agent.
The substance causes significant irritation of the eyes, mouth, lungs, and skin, and its use in warfare is prohibited under the United Nations' Chemical Weapons Convention.
Two Ukrainian soldiers who survived the gas attack told CNN the substance ignited in their trench.
"The trench was in flames. This gas burns, blinds you, you can't breathe, shoots down your throat immediately. We didn't even have a second."
The two servicemen reportedly suffered burns and welts to their face, mouth, and throat as a result of the exposure.
Oleksandr Tarnavskyi, the commander of the Tavria group of forces, said in August that Russian forces fired artillery barrages with munitions containing a chemical substance, presumably chloropicrin.
Contact with chloropicrin, commonly used during World War I, causes severe irritation to the skin, eyes, and if inhaled, to internal organs.
The Ukrainian military also said in June that Russian forces deployed a gas with suffocating effect near Marinka in Donetsk Oblast, but the wind blew it back in the enemy direction.
A month earlier, Ukraine's Border Service reported that the Russian military had fired munitions with irritant aerosols and chemical grenades near Avdiivka, Donetsk Oblast.
Dan ben je ook wel erg naïef. Dat je denkt dat je slechts 2 dagen aan het front hoeft te dienen en ook nog alleen maar defensief.quote:National Guard Detains Russian Invader Who Was Assured “Merely 2 Days on the Frontline” by His Commanding Officers
Zaporizhzhia, November 19, 2023: On the Zaporizhzhia front, soldiers belonging to the 3rd Spartan Task Force Brigade successfully captured a serviceman affiliated with the 70th Motor Rifle Regiment of the Russian Armed Forces.
The captive hails from the permanent deployment point in the Chechen Republic, Russia.
The captured occupier, who signed a contract in November 2023, provided insight into the dire situation within his unit, citing this as the primary motivation for surrendering.
Allegedly, the Russian command assured a maximum of two days on the front line, exclusively in a defensive role.
However, the soldier claimed to have spent 20 days at the positions, facing constant orders to assault without adequate machine gun support.
Shockingly, soldiers were reportedly given only two magazines of ammunition and a limited number of grenades.
Suffering from frostbite on his feet, the serviceman made the decision to surrender during an attempted assault on the positions held by Ukrainian defenders, eventually falling into the hands of the Spartan Brigade.
The National Guard of Ukraine emphasized that despite significant losses, Russian forces persist in their attempts to improve their position on the Zaporizhzhia front.
Rusland of beter gezegd de USSR werd financieel gesteund door lend/lease van de Britten en Amerikanen. Dat die destijds niet finaal overlopen zijn door de nazi's kwam door Westerse steun. De industrie van de USSR kon simpelweg bij lange na niet voldoende leveren.quote:Op woensdag 20 december 2023 00:30 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Oekraïne raakt ook mensen kwijt, maar kan dit straks simpelweg niet meer permitteren zonder westerse steun. Of denk je werkelijk dat Oekraïne straks 400k extra man gaat mobiliseren zonder wapens of geld/steun van t westen?
Duitsland, Belgie, Litouwen, Finland, al die landen hebben de afgelopen 2 weken al gewaarschuwd dat we een enorm probleem hebben..
Ik zou willen @:Ulx dat je gelijk gaat krijgen, ik hoop het! Maar alle seinen staan op rood voor Oekraïne.
Kan me herinneren dat rond sep/okt 2022 de Russen al een uitspraak deden dat ze 5 miljoen man nodig hadden, dus bereid waren op te offeren om te winnen.quote:Op woensdag 20 december 2023 00:30 schreef dudewhereismycar het volgende:
140 miljoen... Russen geven echt geen biet om al die doden, dat hebben we ook in WW2 gezien en nu met Oekraïne, of denk je dat een normaal land zoveel doden kan permitteren zonder volksopstand? Al gaan er 5 miljoen doden vallen, de Russen gaan niet
stoppen en gaan door
Wat hebben ze bijna gewonnen? Participatie-trofee?quote:Op woensdag 20 december 2023 11:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat rond sep/okt 2022 de Russen al een uitspraak deden dat ze 5 miljoen man nodig hadden, dus bereid waren op te offeren om te winnen.
We zitten nu op 350k (en laten we zeggen 500k gewonden?) en Rusland heeft nu al bijna gewonnen...
Camouflage moet de vorm breken, dat doet het niet. Voorrbeelden daarvan, zie je eigen plaatjes in je post.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:36 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Er is letterlijk helemaal maar dan ook helemaal niets met de camouflage van dat voertuig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |