Je hebt gelijk, ik zie hetquote:Op maandag 18 december 2023 19:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De wet wordt niet overtreden. Boa's vallen onder gemeenten en dus heeft de minister daar niets over te zeggen.
Wat ook in het artikel in de OP duidelijk staat.quote:Op maandag 18 december 2023 19:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De wet wordt niet overtreden. Boa's vallen onder gemeenten en dus heeft de minister daar niets over te zeggen.
Doe even of het katholieken met kruisjes en mijters betreft.quote:Op maandag 18 december 2023 18:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jazeker, maar ja, Geert heeft gewonnen, dus dit soort dingen moet onmiddellijk verboten worden! Zichtbare moslim uitingen! Ieieieie! Help! Terroristen!
Wat is nou eigenlijk het probleem met die drie SGP-ambtenaren die uit gewetensbezwaren geen homohuwelijk willen sluiten, terwijl dat in legio andere gemeenten gewoon kan?quote:Op maandag 18 december 2023 18:32 schreef Hexagon het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem met handhaafsters die een hoofddoek dragen? Dat heeft nog werkelijk niemand steekhoudend kunnen uitleggen.
Ben blij dat die dames aan de slag gaan.
Doe niet zo naïef, Etto. Je weet best dat het niemand een ruk interesseert of een boa een kruisje draagt. Het gaat puur om de moslim uitingen, die mogen niet. En als je daaraan twijfelt zou ik dit topic nog eens vanaf het begin doorlezen .quote:Op maandag 18 december 2023 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doe even of het katholieken met kruisjes en mijters betreft.
Die zijn er dan ook niet tot nauwelijks, laat staan boa's met keppeltjes en tulbanden.quote:Op maandag 18 december 2023 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doe niet zo naïef, Etto. Je weet best dat het niemand een ruk interesseert of een boa een kruisje draagt. Het gaat puur om de moslim uitingen, die mogen niet. En als je daaraan twijfelt zou ik dit topic nog eens vanaf het begin doorlezen .
Mijters vind ik een leuke. Ik zat al te denken aan een vergelijkbaar iets omdat Christenen vaak, als ze al iets dragen, een klein kruisje om hun nek hebben hangen onder hun kleding. Ik dacht zelf aan een enorm kruis van 20 cm lang om hun nek, maar dan is een mijter toch leuker.quote:Op maandag 18 december 2023 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doe even of het katholieken met kruisjes en mijters betreft.
'Iedereen moet zichzelf kunnen zijn'.quote:Op maandag 18 december 2023 18:16 schreef Eriksson666 het volgende:
Vergeet niet dat Marcouch niet de enige is, Tilburg doet hetzelfde, hun burgemeester heet Theo Weterings
Arnhem gaat nu, samen met Tilburg, recht tegen de richtlijn in en hoopt dat meer gemeenten volgen.
Tilburgse handhavers mogen vanaf nu hoofddoek dragen: ‘Iedereen bij gemeente moet zichzelf kunnen zijn’
TILBURG - Buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) in de gemeente Tilburg mogen voortaan religieuze uitingen dragen tijdens het werk. Toch kan het nog wel even duren voordat de eerste handhavers met een hoofddoek of keppel in het straatbeeld verschijnen.
16-12-23, 06:03
https://www.bd.nl/tilburg(...)unnen-zijn~abf22cb8/
Als je het topic vanaf het begin leest zie je dat de meeste mensen die tegen zijn, tegen alle religieuze uitingen zijn. Het verschil is dat geen enkele andere religieuze groep zo opzichtig zijn religie tentoonstelt.quote:Op maandag 18 december 2023 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doe niet zo naïef, Etto. Je weet best dat het niemand een ruk interesseert of een boa een kruisje draagt. Het gaat puur om de moslim uitingen, die mogen niet. En als je daaraan twijfelt zou ik dit topic nog eens vanaf het begin doorlezen .
Juist.quote:Op maandag 18 december 2023 19:23 schreef Viezig het volgende:
[..]
Als je het topic vanaf het begin leest zie je dat de meeste mensen die tegen zijn, tegen alle religieuze uitingen zijn. Het verschil is dat geen enkele andere religieuze groep zo opzichtig zijn religie tentoonstelt.
Christendom en het Jodendom, omdat deze als 'Westers' worden gezien en dus betreft het meteen iets dat als problematisch worden gezien binnen progressieve kringen. De Islam vindt men daarentegen hartstikke interessant en spannend, want die leer en cultuur is inherent antiwesters.quote:Op maandag 18 december 2023 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
'Progressief' Nederland en religie:
Religie is buitengewoon kut, conservatief, achterhaald, hetgeen o.m. betekent dat we best vaarwel kunnen zeggen tegen pasen en kerst en andere niet-meer-bij-tijd-zijnde zaken, en nauwlettend in de gaten moeten houden wanneer adepten daarvan hun achterhaalde wereldvisie trachten op te leggen aan het publiek.
Tenminste...
Zolang het het christendom betreft.
In alle andere gevallen:
Moeten we respect voor hebben, hoort bij iemands identiteit, kunnen we misschien zelfs veel van leren.
Echt, hou toch op.
Geef jij ze ongelijk? Christenen uitschelden is best leuk. Moslims uitschelden kan ronduit gevaarlijk zijn, en dat deugt niet.quote:Op maandag 18 december 2023 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist.
En dat is waar ik tegen ageer, die achterlijke hypocrisie van 'progressief' Nederland. Als de kippen zijn ze erbij om hun gal te spuwen over gereformeerden en katholieken, en logisch: dat betreft vooral blanke Nederlanders, en die zijn conform het intersectioneel-Wekkeriaans-Luytendijks prisma sowieso de grote boosdoeners, intolerante vrouwonvriendelijke homofoben dat het zijn.
Over de gigantische intolerantie jegens homo's, vrouwen, anders- en niet-gelovigen in conservatief islamitische hoek hoor je ze werkelijk nooit.
Lafbekkerij.
De islam is gewoon oerconservatieve ellende zodra het zich vermengt met politiek-maatschappelijke kwesties. Niet aan beginnen.quote:Op maandag 18 december 2023 19:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Christendom en het Jodendom, omdat deze als 'Westers' worden gezien en dus betreft het meteen iets dat als problematisch worden gezien binnen progressieve kringen. De Islam vindt men daarentegen hartstikke interessant en spannend, want die leer en cultuur is inherent antiwesters.
Daarom noem ik het ook lafbekkerij.quote:Op maandag 18 december 2023 19:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geef jij ze ongelijk? Christenen uitschelden is best leuk. Moslims uitschelden kan ronduit gevaarlijk zijn, en dat deugt niet.
Grapjes maken over mensen met conservatieve opvattingen deugt ook nog eens. Solliciteert wat makkelijker als publiek figuur.
Het grote publiek ziet dit onderhand ook wel. Progressief bevecht alleen mensen die niet terugvechten of hun de wang toekeren.quote:Op maandag 18 december 2023 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom noem ik het ook lafbekkerij.
Oh wat wanen ze zich verlichte strijders tegen onrecht, conservatisme en bekrompenheid.
Zolang het een SGP'er betreft.
Los dat ik dat ook een non-kwestie vond is het een drogargument van de eerste orde.quote:Op maandag 18 december 2023 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk het probleem met die drie SGP-ambtenaren die uit gewetensbezwaren geen homohuwelijk willen sluiten, terwijl dat in legio andere gemeenten gewoon kan?
Nee, het is precies hetzelfde.quote:Op maandag 18 december 2023 19:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Los dat ik dat ook een non-kwestie vond is het een drogargument van de eerste orde.
De PVV is geen religie.quote:Op maandag 18 december 2023 18:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem met handhavers die een PVV band dragen? Ze handhaven een wet die voor iedereen hetzelfde is.
Ach heden... sinds wanneer heeft religie een voorkeurspositie in 'progressieve' kring?quote:
Maar dan ben je dus voor het verbieden van hoofddoekdragende handhavers uit enkel rancune voor weigerambtenaren? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op maandag 18 december 2023 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het is precies hetzelfde.
Identiteit en zulks.
Nee want hij snapt niet wat de sharia is dus laat enkel zien dat hij teringdom is.quote:Op maandag 18 december 2023 19:34 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Sterke column weer van Afshin Ellian.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |