abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211793184
quote:
12s.gif Op donderdag 28 december 2023 11:46 schreef peterc het volgende:

[..]
Toch enige haast blijkbaar want het EBI document is nog niet toegevoegd aan de pitch :G

en in de pitch is het heer W. Ye en mevrouw X.M. Li en op mijn bevestiging X.M. Li en Y.E. Wenyi, het zal wel, viel ff op, niet meer dan dat.
Er staan wel meer slordigheden in de pitch, het kadastrale nummer is niet bestaand en het is waarschijnlijk 182 en 182A ipv alleen 182 , mogelijk dat het kerstdiner toch wat teveel was :)
pi_211793187
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 11:01 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Staat nu open

Edit, dus binnen de 48 uur. Is dat niet meer verplicht?
Is vervallen inderdaad.
quote:
Onder de Europese Wetgeving vervalt de oriëntatieperiode van 48 uur. In plaats hiervan geldt voor iedere Investering een bedenktijd van 4 kalenderdagen om een Investering zelfstandig te annuleren vanuit het Dashboard. Hierna is een Investering definitief. Een Toezegging kan te allen tijde worden geannuleerd door een investeerder
pi_211793260
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 11:01 schreef tnhb het volgende:
Is inderdaad afgelost, leuk kerstkadootje, had ik eerlijk gezegd niet meer verwacht. Maar is het ook correct conform alle afspraken en toezeggingen?
Inmiddels reactie van mcf, rente is niet juist berekend (10% ipv 12%) en wordt nog hersteld.
  donderdag 28 december 2023 @ 14:07:55 #254
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_211795568
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:26 schreef KrekelJapie het volgende:
Zoekt er iemand nog een klusjesman?

Deze man was helaas volstrekt incompetent op financieel/juridisch gebied. Wat dat betreft is het een goede zaak dat nieuwe vergunningenstelsel is ingevoerd. Luchtfietsers, zoals o.a. ook Felix B. van MaxCF, komen niet meer door de ballotage.
  donderdag 28 december 2023 @ 14:13:00 #255
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_211795682
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:09 schreef tnhb het volgende:

[..]
Inmiddels reactie van mcf, rente is niet juist berekend (10% ipv 12%) en wordt nog hersteld.
Dat is mooi maar man, man, man... wat een prutsers daar bij MaxCF. Ze zouden op z'n minst accurater moeten gaan werken als ze nog enige overlevingskans willen hebben... Die hele administratie daar is een soepzooitje.
pi_211796173
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:16 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Misschien ben ik de advocaat van de duivel, maar de (risicovrije) Duitse 2 jaars rente is in een maand tijd met meer dan 0,4% gezakt. Genoeg redenen om ook naar 1 en 4 jaars te kijken afhankelijk van de lengte van een project, maar om er nu zomaar van uit te blijven gaan dat op een project altijd minimaal 8% geboden wordt, wordt wel wat lastiger uit te leggen. Ook bij Raisin zie je momenteel terugtrekkende bewegingen op deposito's boven de 4%.
Vergeleken met andere projecten die aangeboden worden van 8% lijkt me dat bij een aflossende lening met een LTV in de 40% en forse eigen inbreng wel wat veel.
Ja de kapitaalmarkten lopen flink vooruit op mogelijke renteverlagingen van de ECB, ook al is dat hoogst onzeker. Het viel me vooral op doordat koersen van allerlei obligaties begonnen te stijgen sinds enkele weken. En idd sommige Raisin banken beginnen te verlagen of aanbod weg te halen.

Goed om rekening mee te houden qua strategie en verwachtingen. Het is wellicht niet een gek moment om geld nu voor langere tijd vast te zetten tegen een goed rendement, want de kans dat de rentes nog verder omhoog gaan wordt wat minder.
pi_211796647
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 14:13 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Dat is mooi maar man, man, man... wat een prutsers daar bij MaxCF. Ze zouden op z'n minst accurater moeten gaan werken als ze nog enige overlevingskans willen hebben... Die hele administratie daar is een soepzooitje.
In elk geval beter dan omgekeerd. De top van MAX heeft het op dit moment veel te druk met de toekomst met KOM en de daarmee samenhangende gevolgen voor de certificaten.
pi_211808742
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 11:12 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

Daarover gesproken:
Textielgroothandel, 1M¤, 8%, 1e hyp. bedrijfspand (niet dekkend), 60 mnd
Op zich wel leuk sympathiek bedrijf. Ken het terrein goed en het is een redelijk courant pand.

Doe wel bescheiden mee. Ben benieuwd hoe snel hij volloopt, op papier is Leeuwm*n een betere "deal" en daar zit nog niet zoveel schot in.
pi_211815037
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 00:22 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Op zich wel leuk sympathiek bedrijf. Ken het terrein goed en het is een redelijk courant pand.

Doe wel bescheiden mee. Ben benieuwd hoe snel hij volloopt, op papier is Leeuwm*n een betere "deal" en daar zit nog niet zoveel schot in.
We zullen het zien op 1 januari. Er zit vast een bergje cash op veel accounts 😉
Pecunia non olet
pi_211815714
Nieuwe Collin met 1ste hypotheek

https://www.collincrowdfund.nl/bayram-colak/
pi_211816123
De MS Rapido nog even klein meegenomen. Maakt mijn 12e investering dit jaar, maar nog veel belangrijker, geen enkel project in de problemen gekomen in 2023:)
pi_211816149
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 12:44 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin met 1ste hypotheek

https://www.collincrowdfund.nl/bayram-colak/
Ziet er interessant uit. Wanneer gaat deze open voor investeren?
pi_211816210
Waardevoorjegeld komt met een spaarprogramma voor trouwe investeerders
pi_211817113
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:09 schreef mrbombastic het volgende:

[..]
Ziet er interessant uit. Wanneer gaat deze open voor investeren?
Als ik moet gokken, zeg ik dinsdag om 11uur
pi_211817581
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Waardevoorjegeld komt met een spaarprogramma voor trouwe investeerders
En een verhoging van de beheervergoeding van 0,083% naar 0,1%. En zoals ik het lees ook voor lopende projecten. Al.zijn ze daar vaag over en spreken over een regeling voor lopende projecten.
pi_211817615
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:29 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
En een verhoging van de beheervergoeding van 0,083% naar 0,1%. En zoals ik het lees ook voor lopende projecten. Al.zijn ze daar vaag over en spreken over een regeling voor lopende projecten.
Zoals u in de afgelopen tijd hebt kunnen zien en lezen, is er behoorlijk wat veranderd rondom ons platform. Wij hebben de vergunning ontvangen van de Autoriteit Financiele Markten, we hebben de aanmeldprocedure verder gedigitaliseerd, en betalingen verlopen voortaan via een online betaalservice provider. Dit alles leidt uiteindelijk tot meer veiligheid voor u en voor ons als platform, zonder hiervoor een kostenverhoging door te voeren.

Tegelijk hebben wij in het afgelopen jaar intensief contact gehad met de Belastingdienst inzake de vraag welke activiteiten van onze dienstverlening nu wel en welke niet met btw belast zijn. Uiteindelijk heeft de Belastingdienst hierin een uitspraak gedaan, die nadelig uitvalt. De beheervergoeding wordt namelijk gezien als een vergoeding die met btw belast dient te worden, ongeacht het feit, dat dit een inhouding op rente is. Daarom hebben we besloten om per 1 januari de beheervergoeding te verhogen van 0,083% naar 0,1% per maand; een beperkte verhoging.

Nu gaat dit tarief gelden voor alle investeringen, ook die vanuit het verleden. Ook de btw zal namelijk over deze investeringen gaan gelden. Toch zijn wij van mening, dat u bij eerdere projecten hebt gekozen om te investeren op basis van het toen geldende kostenniveau. Daarom treffen we een regeling voor u als investeerder in lopende projecten.

Volgend jaar introduceren wij een systeem van waardepunten. Zodra dit start, ontvangt u van ons extra waardepunten. De hoeveelheid hiervan is gerelateerd aan het volume aan investeren, dat u op 31 december 2023 heeft uitstaan. Deze waardepunten kunt u voor diverse zaken gebruiken. Hier volgt in het eerste kwartaal van 2024 meer informatie over.

Met vriendelijke groet,
Johan van Buuren
pi_211817711
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als ik moet gokken, zeg ik dinsdag om 11uur
Een eerste hypothecaire zekerheid van 65k hoger dan het leenbedrag. Dat zie je niet vaak, of zal het een typfoutje zijn?
pi_211817795
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zoals u in de afgelopen tijd hebt kunnen zien en lezen, is er behoorlijk wat veranderd rondom ons platform. Wij hebben de vergunning ontvangen van de Autoriteit Financiele Markten, we hebben de aanmeldprocedure verder gedigitaliseerd, en betalingen verlopen voortaan via een online betaalservice provider. Dit alles leidt uiteindelijk tot meer veiligheid voor u en voor ons als platform, zonder hiervoor een kostenverhoging door te voeren.

Tegelijk hebben wij in het afgelopen jaar intensief contact gehad met de Belastingdienst inzake de vraag welke activiteiten van onze dienstverlening nu wel en welke niet met btw belast zijn. Uiteindelijk heeft de Belastingdienst hierin een uitspraak gedaan, die nadelig uitvalt. De beheervergoeding wordt namelijk gezien als een vergoeding die met btw belast dient te worden, ongeacht het feit, dat dit een inhouding op rente is. Daarom hebben we besloten om per 1 januari de beheervergoeding te verhogen van 0,083% naar 0,1% per maand; een beperkte verhoging.

Nu gaat dit tarief gelden voor alle investeringen, ook die vanuit het verleden. Ook de btw zal namelijk over deze investeringen gaan gelden. Toch zijn wij van mening, dat u bij eerdere projecten hebt gekozen om te investeren op basis van het toen geldende kostenniveau. Daarom treffen we een regeling voor u als investeerder in lopende projecten.

Volgend jaar introduceren wij een systeem van waardepunten. Zodra dit start, ontvangt u van ons extra waardepunten. De hoeveelheid hiervan is gerelateerd aan het volume aan investeren, dat u op 31 december 2023 heeft uitstaan. Deze waardepunten kunt u voor diverse zaken gebruiken. Hier volgt in het eerste kwartaal van 2024 meer informatie over.

Met vriendelijke groet,
Johan van Buuren
Ik zit niet bij Waardevoorjegeld dus heb dit niet in detail gevolgd. Wat wel bekend is dat Collin al jaar en dag BTW rekent over de beheervergoeding. De argumentatie dat er geen BTW afgedragen zou moeten worden omdat het een inhouding op de rente is, lijkt me ook vergezocht. Het is duidelijk een vergoeding voor een dienst die ze verlenen (beheren van het crowdfunding project) en dat is in de regel een BTW belaste activiteit.
pi_211817896
weer een mooi resultaat bij MC bij de afhandeling van het faillisement van Ppt.
Woning Houten, 97,5% opbrengst + 7% jaarrente = 104,5% van de investering terug.
pi_211818105
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:38 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik zit niet bij Waardevoorjegeld dus heb dit niet in detail gevolgd. Wat wel bekend is dat Collin al jaar en dag BTW rekent over de beheervergoeding. De argumentatie dat er geen BTW afgedragen zou moeten worden omdat het een inhouding op de rente is, lijkt me ook vergezocht. Het is duidelijk een vergoeding voor een dienst die ze verlenen (beheren van het crowdfunding project) en dat is in de regel een BTW belaste activiteit.
Dit was ook tot nu toe alles wat hierover bekend/gedeeld is.

Als ik het zo snel lees willen ze de verhoging van het bestaande tarief rechtvaardigen door het een BTW verhoging te noemen. Ik ben echter geen jurist, maar volgens mij gaat dat er toch meer over als de overheid het BTW tarief aanpast, dus bijvoorbeeld 21% naar 25%, dat zo'n verhoging te rechtvaardigen is.
Zoals ik het lees, hebben zij een fout gemaakt door geen BTW te berekenen en af te dragen. Maar dat staat los van een BTW verhoging van de overheid. Dus dan zou ik zeggen dat deze verhoging niet echt te rechtvaardigen is. Misschien dat iemand met iets meer kennis van deze tak van sport hier iets over kan zeggen?

(Doordat de eventuele compensatie nog niet concreet benoemd is, blijft het natuurlijk wel weer lastig om te zeggen of we benadeeld worden.)
pi_211818121
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:34 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Een eerste hypothecaire zekerheid van 65k hoger dan het leenbedrag. Dat zie je niet vaak, of zal het een typfoutje zijn?
Soms wordt het gedaan als later een extra gedrag geleend gaat worden onder zelfde hypothecaire inschrijving. Staat er alleen niet specifiek in.
pi_211818232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:49 schreef Tjalala het volgende:
Dus dan zou ik zeggen dat deze verhoging niet echt te rechtvaardigen is. Misschien dat iemand met iets meer kennis van deze tak van sport hier iets over kan zeggen?
Of de tarieven over lopende projecten verhoogd mogen worden, is afhankelijk van de algemene voorwaarden. In beginsel lijkt me dit vreemd om te doen, maar we hebben het eerder gezien bij platformen (o.a.KOM).

Ik lees niet zoveel over het verhogen (met terugwerkende kracht).
31.4 De investeerder is een beheersvergoeding verschuldigd aan Waardevoorjegeld . Een overzicht van de actuele vergoedingen is beschikbaar via het internet platform. De beheersvergoeding wordt maandelijks ingehouden op de uit te betalen maandtermijn.

37.1 Door acceptatie van deze algemene voorwaarden verstrekt de investeerder een onherroepelijke machtiging aan Waardevoorjegeld en stichting Beheer Klantgelden voor het namens de investeerders ondertekenen van lening overeenkomsten, voor het incasseren van de verschuldigde beheersvergoeding en voor het verrichten van betaaltransacties van- en aan leners. Deze machtiging wordt verleend voor de duur van de leningovereenkomst.
pi_211818733
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 14:53 schreef KrekelJapie het volgende:
Of de tarieven over lopende projecten verhoogd mogen worden, is afhankelijk van de algemene voorwaarden. In beginsel lijkt me dit vreemd om te doen, maar we hebben het eerder gezien bij platformen (o.a.KOM).
Klopt, inderdaad bij KoM.
De verhoging was te voorkomen door de nieuwe algemene voorwaarden niet te accepteren. Als je deze niet accepteerden mocht je niet meer investeren. Héél naar was dat :W :O

En verder, met terugwerkende kracht bij lopende projecten de kosten verhogen is natuurlijk onacceptabel maar dat ziet hij zelf ook wel in dus ik begrijp uit de tekst dat dit niet gaat gebeuren. Heel verstandig.
pi_211819025
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:15 schreef Horsemen het volgende:
En verder, met terugwerkende kracht bij lopende projecten de kosten verhogen is natuurlijk onacceptabel maar dat ziet hij zelf ook wel in dus ik begrijp uit de tekst dat dit niet gaat gebeuren
Ehhh, er staat gewoon:

"Daarom hebben we besloten om per 1 januari de beheervergoeding te verhogen van 0,083% naar 0,1% per maand; een beperkte verhoging.

Nu gaat dit tarief gelden voor alle investeringen, ook die vanuit het verleden."

ik maak daar nog niet uit op dat de huidige kosten van lopende projecten voor de particuliere investeerder niet worden aangepast, al zou je dat wel kunnen willen lezen bij de zin "Daarom treffen we een regeling voor u als investeerder in lopende projecten" maar er staat niet hoe dat er dan uit zal zien, of zijn dat de spaarpunten? We gaan het in elk geval in het eerste kwartaal allemaal ervaren.

Zelf zal ik er waarschijnlijk niet veel van merken (ik neem aan dat ze de BTW op de kosten bij elke uitbetaling gaan specificeren) aangezien ik zakelijk investeer vanuit een onderneming die een volledige BTW adminstratie voert.
pi_211819457
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:31 schreef tnhb het volgende:
ik maak daar nog niet uit op dat de huidige kosten van lopende projecten voor de particuliere investeerder niet worden aangepast, al zou je dat wel kunnen willen lezen bij de zin "Daarom treffen we een regeling voor u als investeerder in lopende projecten" maar er staat niet hoe dat er dan uit zal zien, of zijn dat de spaarpunten? We gaan het in elk geval in het eerste kwartaal allemaal ervaren.

Ik wacht het ook rustig af, zoveel projecten heb ik daar ook niet lopen. En gaan ze inderdaad de kosten verhogen zonder dit volledig te compenseren dan is het m.i. een zeer onbetrouwbare club en ga ik zeker niet meer investeren. Met terugwerkende kracht de spelregels veranderen is voor mij een no go.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')