Dat ging over het gezondheidsaspect van vapen versus roken naar aanleiding van dit wetenschappelijke onderzoek, waaruit blijkt dat vapen aanzienlijk minder slecht voor je is dan roken:quote:
Ik begrijp dat het voor de anti-vapers onder ons onwelkom nieuws is, echter zijn er hardnekkige rokers onder ons die zeker baat hebben bij deze info.quote:
Vat ik het goed samen dat ze nog steeds nicotine verslaafd zijn, maar nu aan de e-sigaret? Als dat zo is, is het een oneerlijke vergelijking. Want e-sigaretten zijn ook niet gezond. De andere methodes stoppen de nicotine verslaving, en maken je leven gezonder. Stoppen via de e-sigaret geeft een vervanger die ook ongezond is.quote:Op zondag 17 december 2023 22:31 schreef Spraypaint het volgende:
an analysis of 61 studies found that e-cigarette use was more effective than other approaches to quitting smoking. The study authors estimated that out of every 100 people who tried to quit smoking by vaping, nine to 14 might be successful. When only using other methods, such as nicotine patches or behavioral counselling, only four to seven smokers out of 100 might quit.
Waarom is 2 jaar oud nieuws wel nieuws?quote:Op zondag 17 december 2023 23:25 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het voor de anti-vapers onder ons onwelkom nieuws is, echter zijn er hardnekkige rokers onder ons die zeker baat hebben bij deze info.
Je leest er namelijk niets over in de Nederlandse media.
Nou nee dus. Uit alle manieren (cold turkey, gedragstherapie, kauwgum, pleisters, vapen) werkt vapen dus het best aldus 61 onderzoeken.quote:Op maandag 18 december 2023 00:45 schreef Bill_Hillie het volgende:
het gewoon niet meer doen is natuurlijk het meest effectief.
Je vat het niet goed samen want hetzelfde zou dan gelden voor de pleister en kauwgom gebruikers.quote:Op zondag 17 december 2023 23:40 schreef Paddo het volgende:
[..]
Vat ik het goed samen dat ze nog steeds nicotine verslaafd zijn, maar nu aan de e-sigaret?
Doe er mee wat je wilt. Licht een modje in met het verzoek dit te sluiten of laat het open om hardnekkige rokers te voorzien van info dat er voor hen wel degelijk succesvolle stopmethodes kunnen zijn.quote:Op maandag 18 december 2023 00:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarom is 2 jaar oud nieuws wel nieuws?
Het is gewoon geen nieuws. In 2019 is al een soortgelijke studie verschenen (New England Journal of Medicine). Dat nicotinehoudende vapes je van het roken af kunnen krijgen is al langer duidelijk. Maar wat intussen ook duidelijk is is dat het maar de vraag is of dat een goede zaak is zonder dat deze mensen ook hulp krijgen bij gedragsverandering om van hun nicotineverslaving af te komen.quote:Op zondag 17 december 2023 23:25 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het voor de anti-vapers onder ons onwelkom nieuws is, echter zijn er hardnekkige rokers onder ons die zeker baat hebben bij deze info.
Je leest er namelijk niets over in de Nederlandse media.
Tsja, morfine en antibiotica zijn ook niet vrij verkrijgbaar.quote:Op maandag 18 december 2023 07:11 schreef nostra het volgende:
En dan blijven er landen die juist vapen verbieden.
Er wordt geconcludeerd dat vapen beter werkt dan Nicotine Replacement Therapy (pleisters/kauwgom/tabletten). Ten opzichte van cold turkey, is er geen bewijs maar enkel suggestie dat e-sigaretten kunnen helpen.quote:Op maandag 18 december 2023 01:13 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Nou nee dus. Uit alle manieren (cold turkey, gedragstherapie, kauwgum, pleisters, vapen) werkt vapen dus het best aldus 61 onderzoeken.
Als je het nieuws een beetje hebt gevolgd, de handel in vapes is niet meer in NL.quote:
Als het algemene kennis is dan is het toch raar dat vapen zo goed als verbannen is in NL, en roken niet.quote:Op maandag 18 december 2023 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit is oud nieuws en al algemene kennis geworden.
Oud nieuws is nieuws wat iedereen al weet en algemeen bekend is.quote:
Zo werp je een drempel op voor rokers.quote:Op maandag 18 december 2023 07:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tsja, morfine en antibiotica zijn ook niet vrij verkrijgbaar.
Als dit echt een "hulpmiddel" is en geen manier voor big tobacco om kinderen massaal verslaafd te maken dan is het geen probleem om dit alleen via de huisarts/apotheek te verstrekken.
Vals dilemma.quote:Op maandag 18 december 2023 13:16 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Zo werp je een drempel op voor rokers.
Meer rokers zullen blijven roken.
Maar dit laatste lijkt totaal geen probleem in Nederland.
De trend is inmiddels, dat ouders nog liever zouden zien dat hun kinderen roken dan vapen, want laatstgenoemde is echt de duivel.
Ehhhmmm.quote:Op maandag 18 december 2023 01:18 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Je vat het niet goed samen want hetzelfde zou dan gelden voor de pleister en kauwgom gebruikers.
De groep die naast roken van de nicotineverslaving af wil heeft het meeste baat om dit via vapen te doen, omdat hier de nicotinedosering haarfijn over een periode van weken/maanden kan worden afgebouwd, iets wat met pleisters/kauwgom veel lastiger danwel niet mogelijk is.
En dan heb je uiteraard nog een groep rokers die helemaal niet van nicotine af wil, er net zo van genieten als drinkers van alcohol doen en dit willen blijven doen, voor hen is overstappen op vapen ook veel beter. Damage control.
Niemand demonstreert tegen de verkoop van tabak. Tabak kun je overal kopen. Vapen is inmiddels zo goed als verbannen.quote:
Nee dat is heel logischquote:Op maandag 18 december 2023 12:57 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Als het algemene kennis is dan is het toch raar dat vapen zo goed als verbannen is in NL, en roken niet.
Die hetze is heel logisch en ik zie get verband niet tussen je OP en de terechte hetzequote:Op maandag 18 december 2023 13:07 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Oud nieuws is nieuws wat iedereen al weet en algemeen bekend is.
Dit is verre van oud nieuws gezien de hetze in Nederland tegen vapen.
Een hetze tegen het meest effectieve stopmiddel van de grootste veroorzaker van kanker, tabak, lijkt me zeer opmerkelijk.
Onzinquote:Op maandag 18 december 2023 13:48 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Niemand demonstreert tegen de verkoop van tabak.
Dat is allemaal niet waar. Sigarettenautomaten zijn sinds vorig jaar verboden. Sinds een paar maanden is de online verkoop van tabak ook verboden (net als van vapes overigens). Vanaf ergens volgend jaar mag tabak ook niet meer in supermarkten en horeca verkocht worden.quote:Tabak kun je overal kopen.
Vapen is inmiddels zo goed als verbannen.
Verre van een vals dilemma.
Het dilemma is meer of je je kinderen liever aan de cola ziet, of liever aan de crystal meth.quote:Op maandag 18 december 2023 15:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Onzin
[..]
Dat is allemaal niet waar. Sigarettenautomaten zijn sinds vorig jaar verboden. Sinds een paar maanden is de online verkoop van tabak ook verboden (net als van vapes overigens). Vanaf ergens volgend jaar mag tabak ook niet meer in supermarkten en horeca verkocht worden.
Sinds 2017 is de verkoop van tabak, filters en vloeipapier met toegevoegde smaken verboden. Mentholsigaretten mogen sinds 2020 niet meer verkocht worden. Vapes met smaakjes gaan met ingang van komend jaar pas echt in de ban (eigenlijk al per 1-1-2023 maar er is een overgangsperiode van een jaar).
Dat de ban op vapen strenger is dan de ban op tabak is gewoon niet waar. Sterker nog: het gebruik van tabak is waarschijnlijk op minder plekken toegestaan dan het gebruik van een vape.
Het valse dilemma tenslotte is dat je suggereert dat je moet kiezen tussen vapen en roken. What's next? Miet ik zeggen of ik mijn kinderen liever aan de heroïne of liever aan de crystal meth zie? Wat een onzin.
Nee dat het niet. Cola en crystal meth zijn onvergelijkbare grootheden. Roken en vapen zijn dat niet. Het is geen echt dilemma: ik zie het het liefst dat mijn kinderen het allebei niet doen.quote:Op maandag 18 december 2023 15:45 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Het dilemma is meer of je je kinderen liever aan de cola ziet, of liever aan de crystal meth.
De enige overeenkomst die roken en vapen hebben is de inname van nicotine.quote:Op maandag 18 december 2023 15:48 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee dat het niet. Cola en crystal meth zijn onvergelijkbare grootheden. Roken en vapen zijn dat niet. Het is geen echt dilemma: ik zie het het liefst dat mijn kinderen het allebei niet doen.
Maar nog wel bij de benzinepomp en bij de Primera die je op iedere straathoek hebt.quote:Op maandag 18 december 2023 15:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Onzin
[..]
Dat is allemaal niet waar. Sigarettenautomaten zijn sinds vorig jaar verboden. Sinds een paar maanden is de online verkoop van tabak ook verboden (net als van vapes overigens). Vanaf ergens volgend jaar mag tabak ook niet meer in supermarkten en horeca verkocht worden.
Nee die hetze is niet terecht. De hetzers hebben letterlijk bloed aan de handen omdat door de hetzers mensen sigaretten blijven roken, waar ze vanaf hadden kunnen komen middels vapen.quote:Op maandag 18 december 2023 14:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die hetze is heel logisch en ik zie get verband niet tussen je OP en de terechte hetze
Dit.quote:Op maandag 18 december 2023 15:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Onzin
[..]
Sinds 2017 is de verkoop van tabak, filters en vloeipapier met toegevoegde smaken verboden. Mentholsigaretten mogen sinds 2020 niet meer verkocht worden. Vapes met smaakjes gaan met ingang van komend jaar pas echt in de ban (eigenlijk al per 1-1-2023 maar er is een overgangsperiode van een jaar).
Dat de ban op vapen strenger is dan de ban op tabak is gewoon niet waar. Sterker nog: het gebruik van tabak is waarschijnlijk op minder plekken toegestaan dan het gebruik van een vape.
Het valse dilemma tenslotte is dat je suggereert dat je moet kiezen tussen vapen en roken. What's next? Miet ik zeggen of ik mijn kinderen liever aan de heroïne of liever aan de crystal meth zie? Wat een onzin.
Zie hier de slechtste lobbyist everquote:Op dinsdag 19 december 2023 02:24 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Nee die hetze is niet terecht. De hetzers hebben letterlijk bloed aan de handen omdat door de hetzers mensen sigaretten blijven roken, waar ze vanaf hadden kunnen komen middels vapen.
Wat de hetzers moeten doen is tabak proberen te verbieden. Als dat helemaal gelukt is mag je je pijlen richten op vapen.
Je doet het nu andersom, de omgekeerde wereld. De kankerverwekkende sigaret blijft gewoon bestaan in NL en het meest succesvolle stopmiddel, de vape, verban je.
Gekkenhuis!
Of de allerbestequote:Op dinsdag 19 december 2023 07:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zie hier de slechtste lobbyist ever
Dat is nogal een beschuldiging. Tijd om dit topic te ontvolgen. Doei.quote:Op dinsdag 19 december 2023 02:18 schreef Spraypaint het volgende:
Gefeliciteerd anti vapers met jullie succesvolle (media)hetze tegen de e-sigaret. Jullie hebben letterlijk bloed aan de handen. Rokers blijven roken door jullie toedoen.
Jij hebt het alleen over vapen als stopmiddel, maar vapen is een verschrikkelijk laagdrempelig startmiddel naar een nicotineverslaving.quote:Op dinsdag 19 december 2023 02:12 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
De enige overeenkomst die roken en vapen hebben is de inname van nicotine.
De inname van nicotine is het minst schadelijke aspect van sigaretten roken.
Het grote verschil tussen roken en vapen is dat roken zwaar kankerverwekkend is en vapen véél minder.
De kans dat jouw kinderen in de toekomst ooit aan de zwaar kankerverwekkende sigaret gaan is groter geworden sinds de vape ban.
Touchéquote:
Wees blij dat tabak niet wordt verboden... Mijn portemonee is er blij meequote:Op dinsdag 19 december 2023 02:24 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Nee die hetze is niet terecht. De hetzers hebben letterlijk bloed aan de handen omdat door de hetzers mensen sigaretten blijven roken, waar ze vanaf hadden kunnen komen middels vapen.
Wat de hetzers moeten doen is tabak proberen te verbieden. Als dat helemaal gelukt is mag je je pijlen richten op vapen.
Je doet het nu andersom, de omgekeerde wereld. De kankerverwekkende sigaret blijft gewoon bestaan in NL en het meest succesvolle stopmiddel, de vape, verban je.
Gekkenhuis!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |