Wat mij betreft wel, de abrahamistische religies lijken to-taal niet op het hindoeisme.quote:Op zondag 24 december 2023 12:13 schreef Mijk het volgende:
[
Zo lastig is het verder toch niet te zien, deze linken naar allerlei verschillende religies?
quote:Op zondag 24 december 2023 06:14 schreef Mijk het volgende:
[ afbeelding ]
vd week ergens gemaakt voor een ander platform om wat sterker de link te laten zien tussen verschillende religies. Goed, nu zou ik dit nog heel veel groter kunnen maken maar ik denk dat de base hier al heel sterk te zien is hoe het overeenkomt en hoe het dus ook verwijst naar een puur intern (in het brein) fenomeen. Ik zou hier nog een lap Jung tegenaan kunnen gooien in die tekening, maar zelfs dit laat het allemaal al duidelijk genoeg zien imo.
Dit zijn zomaar even 5 religies die sterke verbanden laten zien. Dus ja, dan kun je gaan bakkelijen of er in het ene boek staat dat ze een blauwe broek aanhadden en in het andere boek gaat t over een rode trui, en dat is dus wat ik heel veel zie (gechargeerd), dat gaat com-pleet buiten de essentie om. Zie de grote lijnen........
Ingenieuze uitbeelding overigens van Michaelangelo, de vorm van een Brein, met daarin God (+ de deelpersoonljikheden (Persona) die daar ook in zittten), die de mens met 1 vinger (narrow path) tracht aan te raken, de genialiteit gaat ver.
Verder, zou je vanuit het Christendom ook nog Jacobs Ladder erbij kunnen zetten, wat eigenlijk niets anders is dan een vorm van uitgebreidere versie van de Kaballah (en dus tegelijkertijd synoniem van het Chakrasysteem, Kundalini, Staff of Hermes), en zo ook Lataifs vanuit Islam.SPOILER: Basically komt dit in vrijwel elke religie op 1 of andere manier terug, met reden.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelfs Yin/Yang is vergelijkbaar met dit, omdat het (even oversimplified) enkel uitbeeldt; Anima/Animus (of adam/eve, feminin/masculin, shiva/shakti, geef t een term vanuit je religie naar keuze) moeten compleet in balans zijn, jijzelf moet compleet in balans zijn.
Maargoed, zou ook allemaal toevallige apofenie of doorgeslagen patroonherkenning kunnen zijn.
verwijder dit account.
Dat doen ze wel , alleen zijn ze veel cryptischer en daardoor belachelijk veel slechter leesbaar, en ik heb ook al een aantal keer uitéén gezet hoe dat dus werkt mbt het ontwijken van ego.quote:Op zondag 24 december 2023 12:24 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, de abrahamistische religies lijken to-taal niet op het hindoeisme.
En idd, als je deze content nog nooit gezien hebt, of bestudeerd hebt, ziet het er ongeveer uit zoals dit, die begrijp ik 100%.quote:
quote:Een waan is een fantasie die de betrokkene beschouwt als werkelijkheid. Het is een niet met algemeen geaccepteerde opvattingen en/of ideeën overeenkomend denkbeeld, waarvan [iemand] niet af te brengen is met logisch redeneren.
Wanen verschillen van hallucinaties: de [persoon] ziet en hoort tijdens een waan precies hetzelfde als iedereen, maar verbindt hier conclusies aan die volstrekt uit de pas lopen met de werkelijkheid of algemeen geaccepteerde opvattingen. De [persoon] met logisch redeneren op andere gedachten brengen helpt niet: hij zal slechts denken dat iedereen het bij het verkeerde eind heeft of gek is, behalve hij.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Waan?wprov=sfla1
Goed inhoudelijk ook wel, en ik heb tientallen mensen benoemd die ditzelfde wisten en doorzagen, en dat zijn toevallig allemaal beststellers in grote spirituele leren, grote filosofen, grote namen vanuit religies, psychologie enzovoort. Dus "behalve hij"...quote:
Ga eens inhoudelijk in op 53 dan.quote:Op zondag 24 december 2023 12:44 schreef Libertarisch het volgende:
Ik vraag me wel eens af of Mijk dit allemaal meent of dat hij aan het dollen is.
"Waanzin is iets zeldzaams in individuen - maar in groepen, partijen, volken en tijdperken is het de regel." schrijft Nietzsche in Voorbij Goed en Kwaad, een van de boeken die je aanraadde. Ik raad je aan om "voorbij" de titel te gaan, het is een zeer interessant boek.quote:Op zondag 24 december 2023 12:44 schreef Mijk het volgende:
[..]
Goed inhoudelijk ook wel, en ik heb tientallen mensen benoemd die ditzelfde weten, en dat zijn toevallig allemaal beststellers in grote spirituele leren, grote filosofen, grote namen vanuit religies, psychologie enzovoort. Dus "behalve hij"...
Invalid argument.
Natuurlijk is hij serieus, dit is hoe alle "acidboeddha's" praten. Don't do drugs, kids.quote:Op zondag 24 december 2023 12:44 schreef Libertarisch het volgende:
Ik vraag me wel eens af of Mijk dit allemaal meent of dat hij aan het dollen is.
Ah, dus hiermee zet je even álle spiritualiteit, álle religies, grote filosofen zoals plato, socrates, aristoteles, jung, weg alszijnde "waanzin", interessant, dan vraag ik me af wat je uberhaupt in dergelijke topics doet lol.quote:Op zondag 24 december 2023 12:49 schreef CharlesKinbote het volgende:
"Waanzin is iets zeldzaams in individuen - maar in groepen, partijen, volken en tijdperken is het de regel." schrijft Nietzsche in Voorbij Goed en Kwaad, een van de boeken die je aanraadde. Ik raad je aan om "voorbij" de titel te gaan, het is een zeer interessant boek.
Waarom noem je allemaal namen van mensen waar je overduidelijk geen letter van gelezen hebt? Geen idee wat die arme Plato, of Aristoteles (die zeer kritisch was op de spirituele en bovennatuurlijke ideeën van Plato) te maken hebben met de verwarde betogen die je hier tentoon spreidt.quote:Op zondag 24 december 2023 12:54 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ah, dus hiermee zet je even álle spiritualiteit, álle religies, grote filosofen zoals plato, socrates, aristoteles, jung, weg alszijnde "waanzin", interessant, dan vraag ik me af wat je uberhaupt in dergelijke topics doet lol.
Ze doorzagen allemaal het grote plaatje hier.quote:Op zondag 24 december 2023 13:02 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Waarom noem je allemaal namen van mensen waar je overduidelijk geen letter van gelezen hebt? Geen idee wat die arme Plato, of Aristoteles (die zeer kritisch was op de spirituele en bovennatuurlijke ideeën van Plato) te maken hebben met de verwarde betogen die je hier tentoon spreidt.
Kun je eens uitleggen wat de rol is van de pijnappelklier met betrekking tot de ziel? Wat ik wel interessant vind is dat de grote structuren van Angkor Wat een pijnappel vorm hebben.quote:Op zondag 24 december 2023 12:44 schreef Mijk het volgende:
[..]
Goed inhoudelijk ook wel, en ik heb tientallen mensen benoemd die ditzelfde wisten en doorzagen, en dat zijn toevallig allemaal beststellers in grote spirituele leren, grote filosofen, grote namen vanuit religies, psychologie enzovoort. Dus "behalve hij"...
Invalid argument.
In mijn ogen is het the window of the soul, je kijkt met je 2 ogen, je ziet met dat "3e oog". Het is de interface tussen het tijdige en het tijdloze, en dat tijdloze is dus ook te ervaren, maar dat weet jij net zo goed als ik.quote:Op zondag 24 december 2023 13:51 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Kun je eens uitleggen wat de rol is van de pijnappelklier met betrekking tot de ziel? Wat ik wel interessant vind is dat de grote structuren van Angkor Wat een pijnappel vorm hebben.
Veel Griekse filosofie gelezen ja?quote:Op zondag 24 december 2023 13:13 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ze doorzagen allemaal het grote plaatje hier.
En die griekse filosofie ging vooral over knowing yourself, bij alle 3 de genoemden, en dat is wat ik ook steeds maar bljif benoemen tot in den treure.
Ja ja, deze ken ik inmiddels wel, dit is weer een van je sjabloontjes. Ik heb het niet over jou, ik heb het over Plato's bovennatuurlijke ideeën en hoe Aristoteles die bekritiseerde. Waarmee al blijkt dat "ze allemaal hetzelfde plaatje" doorzagen onzin is.quote:Er is niets "bovennatuurlijks" aan dit hele verhaal, maar men vergeet dat steeds selectief om een reden ofzo, het zit allemaal in jezelf. Maar zo blijf ik mezelf herhalen. God/hemel is enkel 1 grote psychologische truuk, niets meer niets minder.
Dat "bovennatuurlijke" wordt er steeds door anderen bijgehaald, om whatever reason.
Het is een mooie allegorie voor jouw eigen idées fixe over wat religieuze symbolen al dan niet zouden betekenen. Je ziet schaduwen en denkt direct dat die de realiteit zijn.quote:Plato's cave experiment is bijv een zeer goede analogie van hoe het ego werkt.
Ik neem aan dat je mijn Marco Borsato post, die ik als grap schreef, inhoudelijk onzin vond. Ik nodig je daarom uit om hem proberen te weerleggen. Knap lastig eigenlijk, niet? Je kunt niet veel anders zeggen dan dat ik betekenis zie waar die niet is. Waar moet je übeehaupt beginnen?quote:En kun jij dan eens inhoudelijjk ingaan op post 53, want er is weinig "verwards" aan, het zijn gewoon andere symbolen en andere methoden om hetzeflde te benoemen, of beweer je dat met de Kaballah totaal wat anders bedoeld wordt dan met het hele Chakra systeem? Kom eens met inhoudelijke zaken daarop, evenals dat ik eerder heb uitgelegd hoe elke religie het ego probeert te verslaan/ontwijken, al die dingen, ik krijg enkel selectief op bepaalde zaken een missende poging tot flame als weerwoord, maar op de zaken die er écht toe doen in de religies, nul.
Says it all.quote:Op zondag 24 december 2023 14:14 schreef CharlesKinbote het volgende:
Ik neem aan dat je mijn Marco Borsato post, die ik als grap schreef, inhoudelijk onzin vond. Ik nodig je daarom uit om hem proberen te weerleggen. Knap lastig eigenlijk, niet? Je kunt niet veel anders zeggen dan dat ik betekenis zie waar die niet is. Waar moet je übeehaupt beginnen?
Nou, als jij zo op zoek bent naar "de waarheid" en de "egodood", dan moet het voor jou toch juist een heel interessant gedachtenexperiment zijn om in die post van CharlesKinbote (die in mijn ogen de spijker op de kop slaat) aan te geven wat er precies niet klopt en met wat voor criteria?quote:
Probeer het maar eens. En bij iedere kritiek die je geeft zal ik zeggen dat je "je niet in de content heb verdiept" of dat je "bias" hebt.quote:
Ja maar daar gaat dit hele verhaal nu toch niet over, nu naar een totaal andere post verwijzen ineens in een topic of 3 terug ipv op het actuele ingaan, ik bedoel, wil je het dan niet zien, of wat is dit?quote:Op zondag 24 december 2023 14:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, als jij zo op zoek bent naar "de waarheid" en de "egodood", dan moet het voor jou toch juist een heel interessant gedachtenexperiment zijn om in die post van CharlesKinbote (die in mijn ogen de spijker op de kop slaat) aan te geven wat er precies niet klopt en met wat voor criteria?
Dat is onderzoek doen. Jezelf uitdagen. Gaten proberen te schieten in je eigen hypothesen. Uit je comfortzone. Dat wil je toch?
Ik vermoed dat het nog knap lastig wordt om criteria op te stellen die de beweringen in CharlesKinbote's post wel weerleggen en jouw vondsten overeind laten staan.
Waarom moet ik het proberen? De onderste rits van video's heb ik stuk voor stuk gezien, en die content, is precies waar ik het hier over heb lol.quote:Op zondag 24 december 2023 14:23 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Probeer het maar eens. En bij iedere kritiek die je geeft zal ik zeggen dat je "je niet in de content heb verdiept" of dat je "bias" hebt.
quote:The madman is not the man who has lost his reason. The madman is the man who has lost everything except his reason. The madman's explanation of a thing is always complete, and often in a purely rational sense satisfactory.
He is in the clean and well-lit prison of one idea: he is sharpened to one painful point. He is without healthy hesitation and healthy complexity. [...] The moment his mere reason moves, it moves in the old circular rut; he will go round and round his logical circle, just as a man in a third-class carriage on the Inner Circle will go round and round the Inner Circle unless he performs the voluntary, vigorous, and mystical act of getting out at Gower Street.
Jep, lekker riduculiseren.quote:Op zondag 24 december 2023 14:38 schreef CharlesKinbote het volgende:
Overigens, prachtig citaat van Chesterton dat me in deze context heel toepasselijk lijkt.
[..]
Zodat je misschien wat beter begrijpt waarom het zo moeilijk is om het soort claims te weerleggen dat jij maakt op het moment dat je er zelf niet in gelooft. Ik (en Haushofer) zijn er namelijk al meerdere keren inhoudelijk op ingegaan, door bv. aan te tonen dat je dingen compleet uit hun verband haalt, maar daar reageer je op door te zeggen dat we "het niet willen zien" of dat we ons "er niet in hebben verdiept" o.i.d. Wat blijft er dan nog over?quote:
Nouja, als je de Kaballah, het Chakrasysteem, Staff of hermes en Lataifs's even allemaal bekijkt, ik zal ze nog naast elkaar voor je plakken ook;quote:Op zondag 24 december 2023 14:43 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Zodat je misschien wat beter begrijpt waarom het zo moeilijk is om het soort claims te weerleggen dat jij maakt op het moment dat je er zelf niet in gelooft. Ik (en Haushofer) zijn er namelijk al meerdere keren inhoudelijk op ingegaan, door bv. aan te tonen dat je dingen compleet uit hun verband haalt, maar daar reageer je op door te zeggen dat we "het niet willen zien" of dat we ons "er niet in hebben verdiept" o.i.d. Wat blijft er dan nog over?
Verder, de opmerkingen die ik plaatste over verschillende religies die dus ook het ego counteren he, als je de algemeen aangenomen definitie van de psychologie neemt wat "ego" is, en je begrijpt het mechanisme ervan, dan ook was dat zo'n zelfde voorbeeld uit verschillende religies die het op een andere manier aanpakken, maar wel allemaal het ego proberen te counteren. Een beetje een exacte gelijkenis die te zien is in het plaatje hierboven.quote:Vandaar. Probeer mijn verhaal over Marco Borsato's songteksten onderuit te halen en dan zal ik me hetzelfde opstellen zoals jij je w.b.t. je eigen overtuigingen opstelt. Misschien begrijp je het probleem dan wat beter. En misschien zie je dan ook hoe bizar je opvattingen overkomen op mensen die niet jouw overtuiging delen.
Ja, ik zie inderdaad figuurtjes die overeen komen. Betekenen die figuurtjes ook enigszins hetzelfde?quote:Op zondag 24 december 2023 14:56 schreef Mijk het volgende:
[..]
Nouja, als je de Kaballah, het Chakrasysteem, Staff of hermes en Lataifs's even allemaal bekijkt, ik zal ze nog naast elkaar voor je plakken ook;
[ afbeelding ]
Is het serieus "wartaal", of "verward" als je een gelijkenis kunt trekken uit dit? Want dit is waar ik het over had met name he, allen uit verschillende religies. Dus zeg me even serieus of je dit iets "verwards" vindt of niet aub.
Ja ik postte er nog onder;quote:Op zondag 24 december 2023 15:03 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Ja, ik zie inderdaad figuurtjes die overeen komen. Betekenen die figuurtjes ook enigszins hetzelfde?
De enige die ik ken is de Kaballah, waarbij het gaat om de tien sephirots, die de emanatie van ein sof beschrijven. In je plaatje snijd je de vleugels weg; een beetje vreemd, aangezien die essentieel zijn om te betekenis te begrijpen. Dus ja, voor mij is dit weer doorgeslagen patroonherkenning.
Oke.quote:Op zondag 24 december 2023 15:03 schreef CharlesKinbote het volgende:
Dus ja, voor mij is dit weer doorgeslagen patroonherkenning.
quote:User
in 1 word, whats the goal of kaballah
ChatGPT
Unity.
User
in 1 word , whats the goal of chakra
ChatGPT
Harmony.
User
in 1 word, whats the goal of Lataif
ChatGPT
Awakening.
User
in 1 word, whats the goal of staff of hermes
ChatGPT
Integration.
Wij proberen jou iets in te laten zien. Namelijk: dat jij diep onder de indruk bent van "verbanden". Dat is een veelvoorkomend fenomeen, zelfs als die verbanden onder de noemer "toeval" vallen om allerlei redenen (vage beweringen, bronvervalsing, verkeerde inschatting venan significantie, etc.etc.) Er zijn goede redenen om te denken dat veel van jouw beweringen hier ook onder vallen.quote:Op zondag 24 december 2023 14:24 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja maar daar gaat dit hele verhaal nu toch niet over, nu naar een totaal andere post verwijzen ineens in een topic of 3 terug ipv op het actuele ingaan, ik bedoel, wil je het dan niet zien, of wat is dit?
Echt bizarre reacties dit wel lol...
Ja ik begrijp deze opmerking ook zeker, en ik ben niet persee diep onder de indruk van "verbanden". Ik ben wél diep onder de indruk van iets, als het sterk naar een verband wijst, en daarmee een heel verhaal kloppend maakt. Dat is een even wat andere insteek he.quote:Op zondag 24 december 2023 15:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wij proberen jou iets in te laten zien. Namelijk: dat jij diep onder de indruk bent van "verbanden". Dat is een veelvoorkomend fenomeen, zelfs als die verbanden onder de noemer "toeval" vallen om allerlei redenen (vage beweringen, bronvervalsing, verkeerde inschatting venan significantie, etc.etc.) Er zijn goede redenen om te denken dat veel van jouw beweringen hier ook onder vallen.
En dat lijkt me zeker relevant als je hier notabene een boek over schrijft.
Maar goed, confirmatie is veel fijner dan falsificatie. Zelfs als je zoveel spirituele ervaringen hebt gehad, blijkbaar. Voor mij persoonlijk doet dat juist flink af aan jouw beweringen hierover.
Doe ermee wat je wilFijne kerst.
Ja, begrijp ik ook, maar dan kom je weer met "bewijsvoering" en wetenschap aanzetten waar je op dit vlak niet zoveel aan hebt, het gaat enkel om ervaren wat de zintuigen binnen krijgen. Het is terra incognita, dus aan bewijsvoering heb je niet zoveel, zeker niet in religies, spiritualiteit, dat is enkel bewijsbaar voor jezelf. Als je wiskundig bewijs wilt hebben, kijk je naar Shakti, als je spiritueel/mentaal verder wilt komen, kijk je naar Shiva, en die heeft geen harde afkadering dus is het vrij zinloos om dat te proberen.quote:Op zondag 24 december 2023 15:31 schreef Haushofer het volgende:
Leestip: "Kan dat geen toeval zijn"? van Meester en Slooten, over (statistische) bewijsvoering.
Verklaart ook de replicatiecrisis in de sociale wetenschappen. Dan kijk je toch wat kritischer naar "exact in de puzzel passen".
En natuurlijk Kahneman. Dat zou verplichte leesvoer moeten zijn op de middelbare school.
Nou ja, ik ga iets met kerstvoorbereidingen doen
Ok. Dus als iemand Borsato ervaart op de manier die CharlesKinbote ervaart, dan is zijn post daarover dus "waar" volgens jouw criteria. M.a.w. je kunt het niet rationeel weerleggen.quote:Op zondag 24 december 2023 15:55 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja, begrijp ik ook, maar dan kom je weer met "bewijsvoering" en wetenschap aanzetten waar je op dit vlak niet zoveel aan hebt, het gaat enkel om ervaren wat de zintuigen binnen krijgen.
Nou het gaat voornamelijk om wat je ervaart dus he, en dat is de enige maatstaf, er zijn natuurlijk veel boeken over hoe je dat doet, maar dat moet je nog steeds vertalen naar de praktijk, dát is het hardcore gedeelte hieraan, want ook dat is geen wetenschap. Dat is dan bijv een teacher die uitlegt hoe het in de psyche werkt waarna je dat kunt testen he. Maar iedereen weet dat de psyche dus niet goed meetbaar is, al helemaal niet wetenschappelijk dus daar gaat het wetenschap en bewijsvoeringsargument al nat.quote:Op zondag 24 december 2023 16:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ok. Dus als iemand Borsato ervaart op de manier die CharlesKinbote ervaart, dan is zijn post daarover dus "waar" volgens jouw criteria. M.a.w. je kunt het niet rationeel weerleggen.
Wat betekenen die "exacte overeenkomsten" van je dan precies, epistemisch gezien? Volstrekt onduidelijk w.m.b.
Maar dat is geen antwoord op mijn beide vragen.quote:
Klopt, maar een psychose is een bijzondere toestand.quote:Op zondag 24 december 2023 17:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar dat is geen antwoord op mijn beide vragen.
Een extreem geval: iemand beweert in een psychose dat Jezus de duivel is vanwege allerlei "overeenkomsten". Volgens jou is dat dan waar vanwege "ervaringen" en "zintuigen", als ik je goed begrijp.
Zo nee, waarom precies niet?
Ik denk dat Mijk beter eerst kan uitleggen wat zijn definitie is van 'waar'.quote:Op zondag 24 december 2023 20:09 schreef Haushofer het volgende:
Ik snap je antwoord niet echt, dus nogmaals: stel dat CharlesKinbote's analyse van Marco Borsato van iemand komt die dat zo "ervaren" heeft. Zou jij het dan als "waar" bestempelen? Als je het nonsens vindt: waarom?
Kun je daar gewoon es helder antwoord op geven zonder het meteen als "wetenschappelijke wetten" oid weg te zetten?
Ik vind het nonsense om een aantal redenen. Omdat dit, en dromen zijn bedrog, veel sterker multi interpretabel zijn dan de quotes bijvoorbeeld van Rumi. Omdat die quotes van Rumi, vrijwel állemaal spot on zijn, en hij dit ook heel duidelijk voor de religie heeft uitgewerkt (dus voor Islam, daarom heet zijn werk (the Masnavi) ook wel "The Persian Quran"). Een liedje hiermee vergelijken is natuurlijk verre van dat, en zeer veel meer multi interpretabel dan de quotes van Rumi. Songteksts zijn over t algemeen niet op deze manier bedoeld, om iets religieus (en dus spiritueels) uit te leggen. Het komt wel voor, maar zie dan Madonna - Frozen bijv, dat heeft al veel meer daarvan weg.quote:Op zondag 24 december 2023 20:09 schreef Haushofer het volgende:
Ik snap je antwoord niet echt, dus nogmaals: stel dat CharlesKinbote's analyse van Marco Borsato van iemand komt die dat zo "ervaren" heeft. Zou jij het dan als "waar" bestempelen? Als je het nonsens vindt: waarom?
Kun je daar gewoon es helder antwoord op geven zonder het meteen als "wetenschappelijke wetten" oid weg te zetten?
Dus dan kom je hier weer op terug? Want nu klinkt het alsof de maatstaf is wat JIJ ervaart.quote:Op zondag 24 december 2023 17:22 schreef Mijk het volgende:
Nou het gaat voornamelijk om wat je ervaart dus he, en dat is de enige maatstaf.
Ja, dat bedoelde ik dus metquote:Op zondag 24 december 2023 20:26 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik denk dat Mijk beter eerst kan uitleggen wat zijn definitie is van 'waar'.
Daar loopt het m.i. al in de soep, en de vervolgvragen hebben weinig zin als je daar allebei een fundamenteel andere definitie geeft.
quote:Op zondag 24 december 2023 16:53 schreef Haushofer het volgende:
Wat betekenen die "exacte overeenkomsten" van je dan precies, epistemisch gezien?
Ja natuurlijk, en het is niet de maatstaf dat IK het persee ervaar. De maatstaf is of de uitgelegde content werkt ja of nee waaruit die ervaring ontstaat, nu zijn er best gevallen waar het 1 wel werkt en het ander niet, zo heb je ook medicatie wat bij de 1 werkt en bij de ander niet omdat we verschillend zijn qua lichaamsopbouw/dna etc. Maar dit is vrij universeel, OF iets werkt ja of nee, en als JIJ iets probeert, zal voor JOU de ervaring de maatstaf zijn.quote:Op zondag 24 december 2023 22:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dus dan kom je hier weer op terug? Want nu klinkt het alsof de maatstaf is wat JIJ ervaart.
Nee, de gemeenschappelijke oorzaak is imo Fibonacci.quote:Op maandag 25 december 2023 09:15 schreef Haushofer het volgende:
Dus of al die verbanden tussen religies en patronen in de natuur "waar" zijn hangt af van of ze "werken" en je persoonlijke ervaring, en staat los van een eventuele gemeenschappelijke oorzaak? Want die laatste vraag kun je prima rationeel/wetenschappelijk beoordelen.
Ik (en anderen) snappen gewoon niet wat jij onder een "ware uitspraak" verstaat.
SPOILER: btwOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Mijk op 25-12-2023 14:48:04 ]As above, so below.
Als dat je ego streelt moet je dat vooral doen. Maar het laat wel de kern van het punt zien: hoe makkelijk jij conclusies trekt. Dat het b.v. kerst is en dat lappen wollige tekst proberen te ontcijferen tijd kost komt dan blijkbaar niet in je op; je kiest voor de verklaring waarbij je je het beste voelt.quote:Op maandag 25 december 2023 13:38 schreef Mijk het volgende:
Bij het uitblijven van een uitgebreide reactie op #91 ga ik er vanuit dat je je ongelijk ziet en dat het niet zo lastig debunkbaar was zonder mn eigen visie overeind te laten
Haha, lekker makkelijk ja, maargoed ik vind het amusant om te zien dat er steeds enkele single lines uit mijn hele verhalen worden gehaald om op te vuren, en er verder gewoon niets komt. Vervelend ook wel, omdat als je een discussie voert toch wel wat stevigere weerwoorden verwacht dan steeds 1 line replies die dan weer 1 zin proberen onderuit te halen omdat dat dan onwelgevallig geschreven staat misschien.quote:Op dinsdag 26 december 2023 09:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als dat je ego streelt moet je dat vooral doen. Maar het laat wel de kern van het punt zien: hoe makkelijk jij conclusies trekt. Dat het b.v. kerst is en dat lappen wollige tekst proberen te ontcijferen tijd kost komt dan blijkbaar niet in je op; je kiest voor de verklaring waarbij je je het beste voelt.
Maar goed, je hebt dus je conclusie al(weer) getrokken, dus ik stel voor dat we het hierbij laten. Ik kan wel weer inhoudelijk proberen te reageren, maar rationeel/inhoudelijk heb je daar geen boodschap aan, en je schuift alles daarbij weg met "jouw ervaring".
Desondanks nog een goede kerst, en misschien dat iemand anders nog de behoefte voelt.
quote:
Mijk je zou van die verticale/horizontale lijn eens een cirkel kunnen maken en de 9de of als in het systeem jouw keuze het meer of minder werelden/sferen/chakra's telt de laatste op de eerste leggen, waarnemer/zelf/bewustzijn en lichaam zijn één.quote:Op zondag 24 december 2023 14:56 schreef Mijk het volgende:
En in Islam worden ze vaak horizontaal gezet, maar het blijft hetzeflde doel dienen; compleet in balans komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |