abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211649547
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 06:55 schreef sturmpie het volgende:
De Joodse kolonisten wonen in nederzettingen die volgens internationaal recht illegaal zijn,
maar israel knijpt 'n oogje dicht hetgeen israel aanwijst als agressor.
het IDF werkt hand in glove samen met de kolonisten op de west bank. het is nooit anders geweest.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211649586
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2023 17:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waren een aantal van die bronnen niet al vervuilt omdat hamas correcte afvoer van rioolwater niet belangrijk vond,
Ja klopt zo heb ik het ook begrepen. gigantische idioten zijn het en nemen geen eigen verantwoordelijkheid
pi_211649682
echt shocking, maar niet heus, dat het IDF random ongewapende, witte vlaggen zwaaiende burgers afknalt. of ze nou in een rolstoel zitten of niet. van deze praktijken krijgen we sinds het begin van de invasie van gaza al meldingen over.
twitter

Human Rights Watch reported already as far back as two decades ago (2002) that tanks in The Most Moral Army in the World ran down a wheelchair-bound Palestinian hoisting a white flag:

"Fifty-seven-year-old Kamal Zghair, a wheelchair-bound man who was shot and then run over by IDF tanks on April 10 as he was moving in his wheelchair equipped with a white flag down a major road in Jenin"

https://hrw.org/news/2002/05/02

twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 17-12-2023 18:55:30 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211649730
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2023 06:47 schreef superniger het volgende:

[..]

alle journalisten staan op israels target list

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211649874
Iedere dooie hamas stijder is een 'burger'.

Iedere 'burger' met een telefoon is 'een journalist'.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211649892
#IDF operations are a well-documented socio-psychological case study of the breakdown of the moral component of fighting power on the strategic, operational and tactical level

The environment set by the political level induced by collective societal experience of trauma, is de-humanizing Palestinians and calls for revenge (considered an unjust motive in just war tradition)

On the operational level, rules of engagement are set to favour force protection over the protection of civilian life based on the narrative "there are no innocent males in Gaza" - some operational commanders are on tape mobilising troops with ideological, de-humanzing narratives

On the tactical level, high intensity urban combat against ghosts induces combat related stress as IDF soldiers experience losses against a de-humanized enemy - peer pressure here can normalise inhumane behaviour

twitter

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 17-12-2023 18:54:27 ]
-Rabia Al-Basri
pi_211650009
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2023 18:11 schreef nostra het volgende:

[..]
[ twitter ]
Nog even dooreten en we hebben er geen last meer van.
pi_211650014
twitter

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 17-12-2023 18:58:46 ]
-Rabia Al-Basri
pi_211650147
idf be like hanibal directive is the way to go.

zelf beeld van israelis be like, het leven van elke gijzelaar is heilig.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211650207
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2023 10:04 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Echt, struikel over een stapeltje
Wachttorens en Ontwaak!
... dat is echt een hele rare verwensing, oddly specific ook. :{ :D :?
Intolerant voor intolerantie
pi_211650256
Geen zorg, het is egypte, dan hoeven we het er niet over te hebben.

twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211650475
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2023 18:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Als jij dat kunt onderbouwen en betogen dan kan daar best een gesprek over plaatsvinden lijkt mij
Voor vooringenomen mensen is het niet belangrijk met wat voor argumenten je komt. Voor hen is er maar één waarheid en als je die tegenspreekt dan volgt er censuur. Al vaker dit probleem aangekaart.
  Moderator zondag 17 december 2023 @ 19:50:29 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211650520
Ben jij er ook niet zo 1?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211650573
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2023 19:19 schreef ExTec het volgende:
Geen zorg, het is egypte, dan hoeven we het er niet over te hebben.

[ twitter ]
Alleen de grootste Israël fans hebben hier een probleem mee. Heel bijzonder want het is niet eens aan de Israëlische grens en het betreft mensen die ze tot op het bot haten

Ik ben benieuwd hoeveel Gazanen überhaupt het gebied zouden hebben verlaten, dat zou best wel eens heel weinig kunnen zijn aangezien de nakba van 1948 nog dagelijks besproken wordt
  zondag 17 december 2023 @ 20:16:27 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211650921
quote:
88s.gif Op zondag 17 december 2023 18:44 schreef Slayage het volgende:
#IDF operations are a well-documented socio-psychological case study of the breakdown of the moral component of fighting power on the strategic, operational and tactical level

The environment set by the political level induced by collective societal experience of trauma, is de-humanizing Palestinians and calls for revenge (considered an unjust motive in just war tradition)

On the operational level, rules of engagement are set to favour force protection over the protection of civilian life based on the narrative "there are no innocent males in Gaza" - some operational commanders are on tape mobilising troops with ideological, de-humanzing narratives

On the tactical level, high intensity urban combat against ghosts induces combat related stress as IDF soldiers experience losses against a de-humanized enemy - peer pressure here can normalise inhumane behaviour

[ twitter ]

[ twitter ]
Herr Dokter Krieg _O_
Goeie naam!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211651352
https://www.instagram.com(...)hid=ZWI2YzEzYmMxYg==

IDF zou toch moeten overwegen of ze dit soort filmpjes wel met de wereld moeten willen delen. Er zal door het IDF vast en zeker niks aan dat handboek geknoeid zijn, alleen zo ziet het er natuurlijk niet uit en laat dan op zijn minst wat pagina's met ellende zien
  zondag 17 december 2023 @ 21:36:40 #117
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211652490
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 19:44 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Voor vooringenomen mensen is het niet belangrijk met wat voor argumenten je komt. Voor hen is er maar één waarheid en als je die tegenspreekt dan volgt er censuur. Al vaker dit probleem aangekaart.
Dat werkt uiteraard twee kanten op, zo is het ook weer, toch?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 17 december 2023 @ 21:39:54 #118
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211652543
quote:
Bedankt voor het delen. Ik heb er wel wat kanttekeningen bij. In het kort: JCPA is niet neutraal genoeg (blijkt ook uit hoe het artikel geschreven is), Reuters artikel is als ik het goed heb gezien van een recente poll (als er hier een tank door tuin zou rijden, zou mijn steun voor Rutte of zelfs Wilders ook wel stijgen), en ik weet niet of ik de conclusie van de ADL of de weergave ervan in het artikel wel onderschrijf.

Ik vind deze evenwichtiger: https://www.foreignaffair(...)s-really-think-hamas

quote:
En hier een uitgebreid rapport over de staat van Palestijnse scholen, met dank aan de VN.
Shockerend. Heb er even geen woorden voor verder.
quote:
[..]
Gaza is geen openluchtgevangenis. Zulke termen scheppen bewust een verkeerd beeld. De reden dat de Gaza een strenge controle kent, vanuit zowel de kant van Israël als de kant van Egypte, komt door het aanhoudende terreur van de Palestijnen. Dat heeft ook niets met 'onderdrukking' te maken, het is een begrijpelijke zet om de eigen bevolking te beschermen.
Of het is een ongemakkelijke waarheid.
Dat het een logische of begrijpelijke ontstaansgeschiedenis heeft gehad maakt het nog niet acceptabel.

quote:
[..]
Hamas bestaat uit Palestijnen en wordt gesteund door Palestijnen. Dat onderscheid is dus al lastig.
Dat valt dus te betwisten.

quote:
En waarom mensen die zouden aanmoedigen en bijvoorbeeld de straat optrekken met slogans zoals 'From the River to the Sea', is onbegrijpelijk.
Ja eens.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_211652652
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2023 20:38 schreef opgebaarde het volgende:
https://www.instagram.com(...)hid=ZWI2YzEzYmMxYg==

IDF zou toch moeten overwegen of ze dit soort filmpjes wel met de wereld moeten willen delen. Er zal door het IDF vast en zeker niks aan dat handboek geknoeid zijn, alleen zo ziet het er natuurlijk niet uit en laat dan op zijn minst wat pagina's met ellende zien
Wat mij opvalt aan deze oorlog is het specifieke karakter van dat het ook een (online) informatie-oorlog is. Los van het uiten over wat ik vind van/voor beide partijen, mag toch echt duidelijk zijn dat zij ook beiden sociale-media expansie toepassen in hun voordeel. Op de frontpage heb ik eerder al eens bericht over deze kwestie: in mijn ogen (getekend door dienstjaren) kan ik niet ontkennen, dit is oorlog en in oorlog gebeuren nu eenmaal soms onverklaarbare dingen.

Over de drie gegijzelden die doodgeschoten werden; ik denk dat meegespeeld heeft dat twee van de drie een Arabisch uiterlijk hadden en zij niet verwacht werden aldus alles vijandelijk zou zijn. Guppen, is niet vreemd eigenlijk - wel treurig voor alle betrokkenen.
pi_211652657
zeg het nog maar een keer, waarom wordt dit topic constant overspoeld met nepnieuws twitter bullshit posts...
pi_211652702
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2023 18:43 schreef ExTec het volgende:
Iedere dooie hamas stijder is een 'burger'.

Iedere 'burger' met een telefoon is 'een journalist'.
de gigantische cijfers met gaza kinderen die om komebn. 53% van gaza is onder de 17.
pi_211652719
Niet verassend: de complotgekkies van De Andere Krant zijn ook antisemieten. De auteur van dit artikel is overigens iemand die wordt betaald vanuit het Kremlin. https://www.deanderekrant(...)ropaganda-2023-12-17
pi_211653057
twitter

Gestoord dat dit kan.
  maandag 18 december 2023 @ 00:10:22 #124
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211654423
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2023 22:08 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

A large group of Islamists have surrounded the private home of the British-Indian Member of Parliament Virendra Sharma and isn’t letting him leave.

They are angry with the Labour politician for condemning Hamas
Daar heb je de intimidatie weer waarmee ze uiteindelijk van alles gedaan krijgen omdat het zonder een politiestaat en burgeroorlog niet aan te pakken is.

Over een paar decennia wanneer ze 30% van de bevolking uitmaken dan is het game over met de democratie.
  maandag 18 december 2023 @ 00:17:35 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211654446
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 16:16 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Netanyahu geeft voor het eerst een inkijkje van de plannen van het oorlogskabinet : “Na de eliminatie van Hamas zal de Gazastrook worden gedemilitariseerd, zal het onder de veiligheidscontrole van Israël staan, en zal er geen enkele actor meer zijn die ons zal bedreigen, en geen enkele actor die zijn kinderen zal opvoeden om ons te vernietigen. Ook geen plek meer voor UNWRA in Gaza’
Verstandig, de UNWRA medewerkers zijn allemaal Hamas
  maandag 18 december 2023 @ 01:22:13 #126
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 18 december 2023 @ 01:32:32 #127
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211654578
Dacht dat Canada een goede screening deed en alleen hoogopgeleide buitenlanders toeliet waar de samenleving wat aan heeft. Blijkbaar niet
twitter
pi_211654592
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 21:39 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Bedankt voor het delen. Ik heb er wel wat kanttekeningen bij. In het kort: JCPA is niet neutraal genoeg (blijkt ook uit hoe het artikel geschreven is), Reuters artikel is als ik het goed heb gezien van een recente poll (als er hier een tank door tuin zou rijden, zou mijn steun voor Rutte of zelfs Wilders ook wel stijgen), en ik weet niet of ik de conclusie van de ADL of de weergave ervan in het artikel wel onderschrijf.

Ik vind deze evenwichtiger: https://www.foreignaffair(...)s-really-think-hamas
[..]
Shockerend. Heb er even geen woorden voor verder.
[..]
Of het is een ongemakkelijke waarheid.
Dat het een logische of begrijpelijke ontstaansgeschiedenis heeft gehad maakt het nog niet acceptabel.
[..]
Dat valt dus te betwisten.
[..]
Ja eens.
Nog wat kanttekeningen van mij:

Nav de (herhaaldelijke) beschuldigingen mbt docenten van het UNWRA:

5 Aug 2021 - UNRWA STATEMENT ON UN WATCH ALLEGATIONS

18 Mar 2023 - UNRWA STATEMENT ON JOINT UN WATCH AND IMPACT-SE REPORT

1 Dec 2023 - SPREADING UNSUBSTANTIATED CLAIMS ABOUT UNRWA MUST IMMEDIATELY STOP

Ongetwijfeld zullen er rotte appels tussen zitten maar dat er sprake zou zijn van het 'standaard' onderwijzen van haat en geweld tegen Joden is volgens het UNWRA geen sprake en alle beschuldigingen worden onderzocht en zonodig actie op ondernomen.

De hevige verontwaardiging dat het schandalig is dat daar fondsen van lidstaten naar toegaan is trouwens best ironisch als je bedenkt dat de UN Watch regelmatig fondsen ontvangt van .... jawel Israel!

Tot slot het hoofd van UNWRA (met de voorspelbare 'but what about ...' in de reacties op Twitter):

twitter

Wat betreft de vergelijking met een 'open lucht gevangenis': Masha Gessen (die de Hannah Arendt-prijs toegekend kreeg) vond een ghetto een betere typering.

twitter

twitter

En dan is er nog de ophef over de slogan ‘From the River to the Sea’: zo simpel is het niet:

twitter

quote:
"If it's coming from an armed Hamas member, then yes, I would feel threatened," said Professor Beinart, who is Jewish. "If it is coming from someone who I know has a vision of equality and mutual liberation, then no, I would not feel threatened."
twitter

Intussen maakt niemand zich druk over dit soort uitspraken:

twitter

Of dit soort uitspraken:

twitter

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 18-12-2023 08:23:20 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 18 december 2023 @ 02:09:07 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 18 december 2023 @ 02:13:36 #130
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211654691
En het waren echt niet alleen Palestijnen die tegen een tweestatenoplossing waren:

twitter

Draadje:

twitter

Brzezinski: "Such a stunningly superficial knowledge of what went on in the Camp David Accords discussions" :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 18-12-2023 03:45:52 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211654711
quote:
Helaas. Was ook te mooi om waar te zijn
https://x.com/shayan86/st(...)Hl_-hsej9WeUwlVWJ8fg
pi_211654758
Laurence Tribe (Professor Emeritus Harvard):

twitter

Maar het linkse Harvard is natuurlijk erg 'antisemitisch' volgens (MAGA-)rechts olv Stefanik:

twitter

twitter

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 18-12-2023 05:38:26 ]
pi_211654768
De Palestijnse Christenen zijn het ook al niet met elkaar eens:

twitter
pi_211654782
twitter

quote:
“At first, government officials made it clear to us that the hostages were in tunnels, and therefore the army’s bombings won’t hit them,” she said. “When the hostages were released, we realized that many of them were above ground, in people’s homes. The government kept telling us that they knew where they were, that they wouldn’t do anything that would endanger them, that everything was under control. But once the abductees got out of there, these things turned out to be false. Everything we thought [was true] collapsed.”

Dan added that, from conversations she had with freed hostages, she learned that their primary fear was being killed or wounded by the Israeli army’s attacks — a feeling echoed by other captives released in recent weeks. She also said that there was evidence of hostages being hit by Israel’s bombing in Gaza.

Two intelligence sources also said they now have concrete evidence that some female Israeli hostages were sexually assaulted by their Hamas captors while in captivity, corroborating testimonies published by the Hostages and Missing Families Forum and elsewhere. The sources said that some are still in danger of sexual abuse, and that the window of opportunity to release them is getting smaller.

Intelligence sources further told +972 and Local Call that they believe that only public pressure for another deal with Hamas will bring about the release of all the remaining hostages — pressure that has been mounting in recent days, including with a large protest held in Tel Aviv Saturday evening. The sources said they felt the issue had been “let go” by Israel’s political leaders, and for this reason, it was important to share their information for this article.

“It’s very hard for me that there is no goal, and no political vision of what will happen the day after the war,” one of the sources said. “There is no strategic plan. There are endless, bombastic, motivational statements about toppling Hamas and how we’ll drink a mojito on the beach in Gaza next year. Statements without logic backed by a lot of irrational commanders, who are still acting to carry out revenge.

“When the military objective is so vague, I feel that I am here for only one reason: to try to press for a political agreement and a prisoner exchange,” the source continued. “This is more important than anything.”
pi_211654859
Wordt er nog wel gediscussieerd, of zijn het echt alleen maar linkdumps geworden? :?
pi_211655025
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 01:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Dacht dat Canada een goede screening deed en alleen hoogopgeleide buitenlanders toeliet waar de samenleving wat aan heeft. Blijkbaar niet
[ twitter ]
Dat ziet er weer erg vredelievend uit allemaal.
  maandag 18 december 2023 @ 08:00:39 #138
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211655086
quote:
[ twitter ]
Een agent die ze plat tasert en de ander die dekking geeft met vuurwapen. Zo moeilijk is het niet toch?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 18 december 2023 @ 08:33:01 #139
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211655228
quote:
[ twitter ]
Ik ben niet van de complottheorieën maar het lijkt wel alsof er een wereldwijd gebod is tot apathisch optreden t.o.v. agressieve mensen met gezichtsbedekking deze dagen.

Dit schept mogelijkheden voor de buit onder de kerstboom dit jaar.
  maandag 18 december 2023 @ 08:34:01 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211655241
Oh en WarMapper is met kerstvakantie, maar hier is ook een goede kaart van de operaties in Gaza, met dagelijkse updates:

https://storymaps.arcgis.(...)43e39e64780f0674f7dd
pi_211655274
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 08:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben niet van de complottheorieën maar het lijkt wel alsof er een wereldwijd gebod is tot apathisch optreden t.o.v. agressieve mensen met gezichtsbedekking deze dagen.

Dit schept mogelijkheden voor de buit onder de kerstboom dit jaar.
Ik hou van complotten. Ik geloof er geen ruk van dat Israël niet heeft geweten van 7 oktober
  maandag 18 december 2023 @ 08:45:20 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211655303
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 21:46 schreef pokkerdepok het volgende:
zeg het nog maar een keer, waarom wordt dit topic constant overspoeld met nepnieuws twitter bullshit posts...
Ik denk omdat er mensen zijn die constant hun standpunt willen bevestigen, en dan een post uit hun Tribe-feed erin gooien. Men zoekt immers nieuws dat bij hun mening past.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_211655312
Wat is een tribe-feed?
pi_211655391
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 08:39 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik hou van complotten. Ik geloof er geen ruk van dat Israël niet heeft geweten van 7 oktober
Ik hou ook van complotten. Ik blijf erbij dat de Hamastop die aanval heeft georganiseerd zodat Israel zou terugslaan. Aangezien de top allemaal bouwbedrijven bezit zouden ze goed kunnen gaan verdienen aan de wederopbouw.
pi_211655394
quote:
88s.gif Op zondag 17 december 2023 18:30 schreef Slayage het volgende:
echt shocking, maar niet heus, dat het IDF random ongewapende, witte vlaggen zwaaiende burgers afknalt. of ze nou in een rolstoel zitten of niet. van deze praktijken krijgen we sinds het begin van de invasie van gaza al meldingen over. [ Twitter ]

Human Rights Watch reported already as far back as two decades ago (2002) that tanks in The Most Moral Army in the World ran down a wheelchair-bound Palestinian hoisting a white flag:

"Fifty-seven-year-old Kamal Zghair, a wheelchair-bound man who was shot and then run over by IDF tanks on April 10 as he was moving in his wheelchair equipped with a white flag down a major road in Jenin"

https://hrw.org/news/2002/05/02

[ twitter ]
Is al jaren bekend. Nu is het opeens een schok omdat het Israëliërs zijn die dood zijn geschoten. Als het Palestijnen waren geweest hadden ze er een label op gehangen en een verhaal omheen verzonnen.
pi_211655395
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 08:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat is een tribe-feed?
Een echochamber?
  maandag 18 december 2023 @ 09:08:46 #147
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211655422
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 09:02 schreef Chadi het volgende:

[..]
Is al jaren bekend. Nu is het opeens een schok omdat het Israëliërs zijn die dood zijn geschoten. Als het Palestijnen waren geweest hadden ze er een label op gehangen en een verhaal omheen verzonnen.
Wat is al jaren bekend? Dat met witte vlaggen zwaaiende Palestijnen af worden geknald? Want ik heb de afgelopen maanden toch aardig wat andere beelden gezien en "het is bekend" suggereert dat het algemeen bekend is, en ik denk dat het selectief "bekend" is.
pi_211655427
quote:
In de Abu Ghazaleh school hebben ze 15 mensen die zich daar schuil hielden, gemarteld en daarna geëxecuteerd volgens getuigen. Allemaal kinderen en vrouwen.
pi_211655435
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 09:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat is al jaren bekend? Dat met witte vlaggen zwaaiende Palestijnen af worden geknald? Want ik heb de afgelopen maanden toch aardig wat andere beelden gezien en "het is bekend" suggereert dat het algemeen bekend is, en ik denk dat het selectief "bekend" is.
Uitleg staat in de post van Dr Frinkelstein. Ga het lezen.
pi_211655445
Als Israël genocide wil plegen op de Palestijnen, commentaar wat ik voorbij zie komen, wat wil Hamas dan met de Joden doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')