het IDF werkt hand in glove samen met de kolonisten op de west bank. het is nooit anders geweest.quote:Op zondag 17 december 2023 06:55 schreef sturmpie het volgende:
De Joodse kolonisten wonen in nederzettingen die volgens internationaal recht illegaal zijn,
maar israel knijpt 'n oogje dicht hetgeen israel aanwijst als agressor.
Ja klopt zo heb ik het ook begrepen. gigantische idioten zijn het en nemen geen eigen verantwoordelijkheidquote:Op zondag 17 december 2023 17:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waren een aantal van die bronnen niet al vervuilt omdat hamas correcte afvoer van rioolwater niet belangrijk vond,
alle journalisten staan op israels target listquote:
... dat is echt een hele rare verwensing, oddly specific ook.quote:Op zondag 17 december 2023 10:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Echt, struikel over een stapeltje
Wachttorens en Ontwaak!
Voor vooringenomen mensen is het niet belangrijk met wat voor argumenten je komt. Voor hen is er maar één waarheid en als je die tegenspreekt dan volgt er censuur. Al vaker dit probleem aangekaart.quote:Op zondag 17 december 2023 18:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Als jij dat kunt onderbouwen en betogen dan kan daar best een gesprek over plaatsvinden lijkt mij
Alleen de grootste Israël fans hebben hier een probleem mee. Heel bijzonder want het is niet eens aan de Israëlische grens en het betreft mensen die ze tot op het bot hatenquote:Op zondag 17 december 2023 19:19 schreef ExTec het volgende:
Geen zorg, het is egypte, dan hoeven we het er niet over te hebben.
[ twitter ]
Herr Dokter Kriegquote:Op zondag 17 december 2023 18:44 schreef Slayage het volgende:
#IDF operations are a well-documented socio-psychological case study of the breakdown of the moral component of fighting power on the strategic, operational and tactical level
The environment set by the political level induced by collective societal experience of trauma, is de-humanizing Palestinians and calls for revenge (considered an unjust motive in just war tradition)
On the operational level, rules of engagement are set to favour force protection over the protection of civilian life based on the narrative "there are no innocent males in Gaza" - some operational commanders are on tape mobilising troops with ideological, de-humanzing narratives
On the tactical level, high intensity urban combat against ghosts induces combat related stress as IDF soldiers experience losses against a de-humanized enemy - peer pressure here can normalise inhumane behaviour
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat werkt uiteraard twee kanten op, zo is het ook weer, toch?quote:Op zondag 17 december 2023 19:44 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Voor vooringenomen mensen is het niet belangrijk met wat voor argumenten je komt. Voor hen is er maar één waarheid en als je die tegenspreekt dan volgt er censuur. Al vaker dit probleem aangekaart.
Bedankt voor het delen. Ik heb er wel wat kanttekeningen bij. In het kort: JCPA is niet neutraal genoeg (blijkt ook uit hoe het artikel geschreven is), Reuters artikel is als ik het goed heb gezien van een recente poll (als er hier een tank door tuin zou rijden, zou mijn steun voor Rutte of zelfs Wilders ook wel stijgen), en ik weet niet of ik de conclusie van de ADL of de weergave ervan in het artikel wel onderschrijf.quote:
Shockerend. Heb er even geen woorden voor verder.quote:En hier een uitgebreid rapport over de staat van Palestijnse scholen, met dank aan de VN.
Of het is een ongemakkelijke waarheid.quote:[..]
Gaza is geen openluchtgevangenis. Zulke termen scheppen bewust een verkeerd beeld. De reden dat de Gaza een strenge controle kent, vanuit zowel de kant van Israël als de kant van Egypte, komt door het aanhoudende terreur van de Palestijnen. Dat heeft ook niets met 'onderdrukking' te maken, het is een begrijpelijke zet om de eigen bevolking te beschermen.
Dat valt dus te betwisten.quote:[..]
Hamas bestaat uit Palestijnen en wordt gesteund door Palestijnen. Dat onderscheid is dus al lastig.
Ja eens.quote:En waarom mensen die zouden aanmoedigen en bijvoorbeeld de straat optrekken met slogans zoals 'From the River to the Sea', is onbegrijpelijk.
Wat mij opvalt aan deze oorlog is het specifieke karakter van dat het ook een (online) informatie-oorlog is. Los van het uiten over wat ik vind van/voor beide partijen, mag toch echt duidelijk zijn dat zij ook beiden sociale-media expansie toepassen in hun voordeel. Op de frontpage heb ik eerder al eens bericht over deze kwestie: in mijn ogen (getekend door dienstjaren) kan ik niet ontkennen, dit is oorlog en in oorlog gebeuren nu eenmaal soms onverklaarbare dingen.quote:Op zondag 17 december 2023 20:38 schreef opgebaarde het volgende:
https://www.instagram.com(...)hid=ZWI2YzEzYmMxYg==
IDF zou toch moeten overwegen of ze dit soort filmpjes wel met de wereld moeten willen delen. Er zal door het IDF vast en zeker niks aan dat handboek geknoeid zijn, alleen zo ziet het er natuurlijk niet uit en laat dan op zijn minst wat pagina's met ellende zien
de gigantische cijfers met gaza kinderen die om komebn. 53% van gaza is onder de 17.quote:Op zondag 17 december 2023 18:43 schreef ExTec het volgende:
Iedere dooie hamas stijder is een 'burger'.
Iedere 'burger' met een telefoon is 'een journalist'.
Daar heb je de intimidatie weer waarmee ze uiteindelijk van alles gedaan krijgen omdat het zonder een politiestaat en burgeroorlog niet aan te pakken is.quote:Op zondag 17 december 2023 22:08 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
A large group of Islamists have surrounded the private home of the British-Indian Member of Parliament Virendra Sharma and isn’t letting him leave.
They are angry with the Labour politician for condemning Hamas
Verstandig, de UNWRA medewerkers zijn allemaal Hamasquote:Op zondag 17 december 2023 16:16 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Netanyahu geeft voor het eerst een inkijkje van de plannen van het oorlogskabinet : “Na de eliminatie van Hamas zal de Gazastrook worden gedemilitariseerd, zal het onder de veiligheidscontrole van Israël staan, en zal er geen enkele actor meer zijn die ons zal bedreigen, en geen enkele actor die zijn kinderen zal opvoeden om ons te vernietigen. Ook geen plek meer voor UNWRA in Gaza’
Nog wat kanttekeningen van mij:quote:Op zondag 17 december 2023 21:39 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen. Ik heb er wel wat kanttekeningen bij. In het kort: JCPA is niet neutraal genoeg (blijkt ook uit hoe het artikel geschreven is), Reuters artikel is als ik het goed heb gezien van een recente poll (als er hier een tank door tuin zou rijden, zou mijn steun voor Rutte of zelfs Wilders ook wel stijgen), en ik weet niet of ik de conclusie van de ADL of de weergave ervan in het artikel wel onderschrijf.
Ik vind deze evenwichtiger: https://www.foreignaffair(...)s-really-think-hamas
[..]
Shockerend. Heb er even geen woorden voor verder.
[..]
Of het is een ongemakkelijke waarheid.
Dat het een logische of begrijpelijke ontstaansgeschiedenis heeft gehad maakt het nog niet acceptabel.
[..]
Dat valt dus te betwisten.
[..]
Ja eens.
quote:"If it's coming from an armed Hamas member, then yes, I would feel threatened," said Professor Beinart, who is Jewish. "If it is coming from someone who I know has a vision of equality and mutual liberation, then no, I would not feel threatened."
quote:“At first, government officials made it clear to us that the hostages were in tunnels, and therefore the army’s bombings won’t hit them,” she said. “When the hostages were released, we realized that many of them were above ground, in people’s homes. The government kept telling us that they knew where they were, that they wouldn’t do anything that would endanger them, that everything was under control. But once the abductees got out of there, these things turned out to be false. Everything we thought [was true] collapsed.”
Dan added that, from conversations she had with freed hostages, she learned that their primary fear was being killed or wounded by the Israeli army’s attacks — a feeling echoed by other captives released in recent weeks. She also said that there was evidence of hostages being hit by Israel’s bombing in Gaza.
Two intelligence sources also said they now have concrete evidence that some female Israeli hostages were sexually assaulted by their Hamas captors while in captivity, corroborating testimonies published by the Hostages and Missing Families Forum and elsewhere. The sources said that some are still in danger of sexual abuse, and that the window of opportunity to release them is getting smaller.
Intelligence sources further told +972 and Local Call that they believe that only public pressure for another deal with Hamas will bring about the release of all the remaining hostages — pressure that has been mounting in recent days, including with a large protest held in Tel Aviv Saturday evening. The sources said they felt the issue had been “let go” by Israel’s political leaders, and for this reason, it was important to share their information for this article.
“It’s very hard for me that there is no goal, and no political vision of what will happen the day after the war,” one of the sources said. “There is no strategic plan. There are endless, bombastic, motivational statements about toppling Hamas and how we’ll drink a mojito on the beach in Gaza next year. Statements without logic backed by a lot of irrational commanders, who are still acting to carry out revenge.
“When the military objective is so vague, I feel that I am here for only one reason: to try to press for a political agreement and a prisoner exchange,” the source continued. “This is more important than anything.”
Dat ziet er weer erg vredelievend uit allemaal.quote:Op maandag 18 december 2023 01:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Dacht dat Canada een goede screening deed en alleen hoogopgeleide buitenlanders toeliet waar de samenleving wat aan heeft. Blijkbaar niet
[ twitter ]
Een agent die ze plat tasert en de ander die dekking geeft met vuurwapen. Zo moeilijk is het niet toch?quote:Op maandag 18 december 2023 01:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Dacht dat Canada een goede screening deed en alleen hoogopgeleide buitenlanders toeliet waar de samenleving wat aan heeft. Blijkbaar niet
[ twitter ]
Ik ben niet van de complottheorieën maar het lijkt wel alsof er een wereldwijd gebod is tot apathisch optreden t.o.v. agressieve mensen met gezichtsbedekking deze dagen.quote:Op maandag 18 december 2023 01:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ik hou van complotten. Ik geloof er geen ruk van dat Israël niet heeft geweten van 7 oktoberquote:Op maandag 18 december 2023 08:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben niet van de complottheorieën maar het lijkt wel alsof er een wereldwijd gebod is tot apathisch optreden t.o.v. agressieve mensen met gezichtsbedekking deze dagen.
Dit schept mogelijkheden voor de buit onder de kerstboom dit jaar.
Ik denk omdat er mensen zijn die constant hun standpunt willen bevestigen, en dan een post uit hun Tribe-feed erin gooien. Men zoekt immers nieuws dat bij hun mening past.quote:Op zondag 17 december 2023 21:46 schreef pokkerdepok het volgende:
zeg het nog maar een keer, waarom wordt dit topic constant overspoeld met nepnieuws twitter bullshit posts...
Ik hou ook van complotten. Ik blijf erbij dat de Hamastop die aanval heeft georganiseerd zodat Israel zou terugslaan. Aangezien de top allemaal bouwbedrijven bezit zouden ze goed kunnen gaan verdienen aan de wederopbouw.quote:Op maandag 18 december 2023 08:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik hou van complotten. Ik geloof er geen ruk van dat Israël niet heeft geweten van 7 oktober
Is al jaren bekend. Nu is het opeens een schok omdat het Israëliërs zijn die dood zijn geschoten. Als het Palestijnen waren geweest hadden ze er een label op gehangen en een verhaal omheen verzonnen.quote:Op zondag 17 december 2023 18:30 schreef Slayage het volgende:
echt shocking, maar niet heus, dat het IDF random ongewapende, witte vlaggen zwaaiende burgers afknalt. of ze nou in een rolstoel zitten of niet. van deze praktijken krijgen we sinds het begin van de invasie van gaza al meldingen over. [ Twitter ]
Human Rights Watch reported already as far back as two decades ago (2002) that tanks in The Most Moral Army in the World ran down a wheelchair-bound Palestinian hoisting a white flag:
"Fifty-seven-year-old Kamal Zghair, a wheelchair-bound man who was shot and then run over by IDF tanks on April 10 as he was moving in his wheelchair equipped with a white flag down a major road in Jenin"
https://hrw.org/news/2002/05/02
[ twitter ]
Wat is al jaren bekend? Dat met witte vlaggen zwaaiende Palestijnen af worden geknald? Want ik heb de afgelopen maanden toch aardig wat andere beelden gezien en "het is bekend" suggereert dat het algemeen bekend is, en ik denk dat het selectief "bekend" is.quote:Op maandag 18 december 2023 09:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Is al jaren bekend. Nu is het opeens een schok omdat het Israëliërs zijn die dood zijn geschoten. Als het Palestijnen waren geweest hadden ze er een label op gehangen en een verhaal omheen verzonnen.
In de Abu Ghazaleh school hebben ze 15 mensen die zich daar schuil hielden, gemarteld en daarna geëxecuteerd volgens getuigen. Allemaal kinderen en vrouwen.quote:
Uitleg staat in de post van Dr Frinkelstein. Ga het lezen.quote:Op maandag 18 december 2023 09:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat is al jaren bekend? Dat met witte vlaggen zwaaiende Palestijnen af worden geknald? Want ik heb de afgelopen maanden toch aardig wat andere beelden gezien en "het is bekend" suggereert dat het algemeen bekend is, en ik denk dat het selectief "bekend" is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |