Ik zeg nergens dat Israël geen actie had mogen ondernemen hoor.quote:Op zondag 17 december 2023 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De nazis hadden ook meer dan 75% draagvlak onder de burgerbevolking in de 2e wereldoorlog.
Betekent dat dan dat de invasie nooit had mogen gebeuren omdat er wel eens onschuldige burgerslachtoffers hadden kunnen vallen? Tot op het laatst waren sympathiserende burgers aanwezig in Berlijn. Hadden ze dan nooit de push mogen maken om Berlijn aan te vallen en in puin te schieten?
Maar jij bent dus Grieks en gaat dan weer terug naar je thuisland over 20 jaar?quote:Op zondag 17 december 2023 13:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Griekenland is voor 98% (eigenlijk bijna 100%) Grieks qua diversiteit of liever non-diversiteit.
Daar accepteren ze dit soort bullshit niet.
Inderdaad. 20 jaar horen we het al. Ik zou nu al in een burka hebben moeten rondlopen, als uit was gekomen wat die mensen ‘voorspelden’.quote:
Nee ik ontvlucht de waanzin wat hier gaande zal zijn tegen die tijd.quote:Op zondag 17 december 2023 13:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar jij bent dus Grieks en gaat dan weer terug naar je thuisland over 20 jaar?
quote:Op zondag 17 december 2023 13:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee ik ontvlucht de waanzin wat hier gaande zal zijn tegen die tijd.
Maar dan ben jij daar dus de buitenlandse "gelukzoeker" die niet in de cultuur past?quote:Op zondag 17 december 2023 13:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Griekenland is voor 98% (eigenlijk bijna 100%) Grieks qua diversiteit of liever non-diversiteit.
Daar accepteren ze dit soort bullshit niet.
Nah, ik hoef niet te leechen van de maatschappij.quote:Op zondag 17 december 2023 13:53 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Maar dan ben jij daar dus de buitenlandse "gelukzoeker" die niet in de cultuur past?
Historische context: Israëlieten bestaan al even niet meer, zij zijn het die honderden jaren geleden leefden. Jij bedoeld denk ik Israëlische inwoners en het is inderdaad erg verdrietig dat zij het leven hebben moeten laten door 'eigen vuur', de Tsahal had hier inderdaad alle uitleg om moeten geven, zoals dat gaat in oorlogstijd en actieve oorlogsgebieden.quote:Op zondag 17 december 2023 09:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
...
Mensen die zich overgeven met een witte vlag worden zonder enig pardon neergeschoten (ook al blijken het Israelieten te zijn.
...
Wie had dan gezegd dat jij anno 2023 in een burka zou moeten rondlopen?quote:Op zondag 17 december 2023 13:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad. 20 jaar horen we het al. Ik zou nu al in een burka hebben moeten rondlopen, als uit was gekomen wat die mensen ‘voorspelden’.
Zijn daar betrouwbare gegevens van dat je weet? Nu is het een beetje jouw gevoel vs. mijn gevoel krijg ik het idee.quote:Op zondag 17 december 2023 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is simpelweg de realiteit. En zo complex is die realiteit ook helemaal niet. Een behoorlijk groot deel van de Palestijnen is ook zeer haatdragend jegens Israël en Joden. Als je decennialang al alleen maar bezig bent het willen vernietigen van een land en een volk en dit ook expliciet zegt, dan ben je gewoon kwaadaardig.
Hamas bedoel je? Of Palestijnen?quote:En het is zorgwekkend om te zien dat nog altijd velen in het Westen dit niet willen zien of zelfs openlijk deze partij steunen. Dan is er iets ernstig mis met je morele kompas.
Jij zegt "[...]als je zelf geen hele grote verschillen ziet[...]". Ik zie wel verschillen, dus dat stuk post is n.v.t. op mij. Dus voelde ik me verder niet geroepen er op te reageren. Maar ben dan wel zo beleefd om even aan te geven waarom er geen reactie op komt.quote:[..]
Waarom zijn de grote verschillen van cultuur tussen Israëliërs en de Palestijnen niet van toepassing? Als je dit al niet wilt zien, kan ik goed begrijpen waarom je het beeld van sommige users hier als te zwart-wit ervaart.
Zie bijvoorbeeld:quote:Op zondag 17 december 2023 15:36 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Zijn daar betrouwbare gegevens van dat je weet? Nu is het een beetje jouw gevoel vs. mijn gevoel krijg ik het idee.
Gaza is geen openluchtgevangenis. Zulke termen scheppen bewust een verkeerd beeld. De reden dat de Gaza een strenge controle kent, vanuit zowel de kant van Israël als de kant van Egypte, komt door het aanhoudende terreur van de Palestijnen. Dat heeft ook niets met 'onderdrukking' te maken, het is een begrijpelijke zet om de eigen bevolking te beschermen.quote:Op zondag 17 december 2023 15:36 schreef GrumpyFish het volgende:
En een zekere mate van antipathie is ook niet verwonderlijk na decennia leven in een openlucht gevangenis.
Dat laatste zal wel weer schuimbekkende reacties opwekken van deze of gene, maar dat is m.i. de complexiteit van de situatie; een spiraal van terreur en onderdrukking die steeds extremer wordt.
Hamas bestaat uit Palestijnen en wordt gesteund door Palestijnen. Dat onderscheid is dus al lastig. En waarom mensen die zouden aanmoedigen en bijvoorbeeld de straat optrekken met slogans zoals 'From the River to the Sea', is onbegrijpelijk.quote:Op zondag 17 december 2023 15:36 schreef GrumpyFish het volgende:
Hamas bedoel je? Of Palestijnen?
[..]
Maar denk jij ook dat Israël te lomp in de wedstrijd zit in op die manier ontoelaatbaar veel slachtoffers maakt van onschuldige mensen?quote:Op zondag 17 december 2023 16:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zie bijvoorbeeld:
Poll shows Palestinians back Oct. 7 attack on Israel, support for Hamas rises
Poll: 93% of Palestinians hold anti-Jewish beliefs
A New Poll of Palestinians: Supporting Terror and Rejecting Peace
En hier een uitgebreid rapport over de staat van Palestijnse scholen, met dank aan de VN.
[..]
Gaza is geen openluchtgevangenis. Zulke termen scheppen bewust een verkeerd beeld. De reden dat de Gaza een strenge controle kent, vanuit zowel de kant van Israël als de kant van Egypte, komt door het aanhoudende terreur van de Palestijnen. Dat heeft ook niets met 'onderdrukking' te maken, het is een begrijpelijke zet om de eigen bevolking te beschermen.
[..]
Hamas bestaat uit Palestijnen en wordt gesteund door Palestijnen. Dat onderscheid is dus al lastig. En waarom mensen die zouden aanmoedigen en bijvoorbeeld de straat optrekken met slogans zoals 'From the River to the Sea', is onbegrijpelijk.
Als de huidige getallen juist zijn, zou het om 15,000 slachtoffers gaan. Dat vind ik in een dichtbevolkt gebied van 2,5 miljoen mensen helemaal niet veel. Tevens ben ik van mening dat soms een kwaadaardige partij die echt verslagen kan worden, ook verslagen moet worden, ongeacht het aantal burgerslachtoffers. Anders is er geen oorlog meer te winnen.quote:Op zondag 17 december 2023 16:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar denk jij ook dat Israël te lomp in de wedstrijd zit in op die manier ontoelaatbaar veel slachtoffers maakt van onschuldige mensen?
Oh, hebben ze een beter middel?quote:Op zondag 17 december 2023 16:36 schreef Mylene het volgende:
Ik las overigens dat de VN bezorgd is dat Israël de tunnels laat vol lopen met water uit de zee.
Ja, ben het daar allemaal mee eens, maar het lijkt me stug dat alle burgerslachtoffers binnen het "noodzakelijke" vallen om dat doel te behalen.quote:Op zondag 17 december 2023 16:37 schreef HowardRoark het volgende:
Als de huidige getallen juist zijn, zou het om 15,000 slachtoffers gaan. Dat vind ik in een dichtbevolkt gebied van 2,5 miljoen mensen helemaal niet veel. Tevens ben ik van mening dat soms een kwaadaardige partij die echt verslagen kan worden, ook verslagen moet worden, ongeacht het aantal burgerslachtoffers. Anders is er geen oorlog meer te winnen.
Zou kunnen, Hamas is tot het bot kut natuurlijk, maar Israël is ook niet heilig.quote:Op zondag 17 december 2023 16:37 schreef HowardRoark het volgende:
Wat in deze situatie natuurlijk ook nog meespeelt is dat de Palestijnse beleidsbepalers doelbewust het onderscheid tussen burger en strijder onduidelijk maken en de burgers letterlijk bovenop hun strijders zetten als mensenlijk schild. Naast dat dit een oorlogsmisdaad is, zou zonder zo'n verwerpelijke strategie het aantal slachtoffers veel lager liggen.
Dat klopt, wat natuurlijk belachelijk is.quote:Op zondag 17 december 2023 16:36 schreef Mylene het volgende:
Ik las overigens dat de VN bezorgd is dat Israël de tunnels laat vol lopen met water uit de zee.
VN zou wellicht eerst even bezorgd moeten zijn dat Hamas de gijzelaars vrij laatquote:Op zondag 17 december 2023 16:36 schreef Mylene het volgende:
nou dat valt mee hoor ,quote:Op zondag 17 december 2023 16:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt, wat natuurlijk belachelijk is.
[ twitter ]
Neejoh, gewoon blij zijn dat de UN wilt helpen met betere alternatieven, en ze de kans geven die zonder vertraging aan te dragen dan zullen we er gebruik van maken.quote:Op zondag 17 december 2023 16:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt, wat natuurlijk belachelijk is.
[ twitter ]
Israël is zoals elk ander land niet perfect, niemand heeft dat hier nog willen beweren volgens mij. Je kunt genoeg zeggen over Israël, van sommige Israëliërs op de Westbank tot radicale politici als Ben-Gvir en het falen van de beveiliging op 7 oktober.quote:Op zondag 17 december 2023 16:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou kunnen, Hamas is tot het bot kut natuurlijk, maar Israël is ook niet heilig.
Absoluut waarquote:Op zondag 17 december 2023 16:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou kunnen, Hamas is tot het bot kut natuurlijk, maar Israël is ook niet heilig.
als ze daarna maar volspuiten met vloeibaar beton danquote:Op zondag 17 december 2023 16:36 schreef Mylene het volgende:
Hamas en burger is ook niet altijd een verschil van dag en nacht, zullen veel inwoners tussenin hangenquote:Op zondag 17 december 2023 16:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, ben het daar allemaal mee eens, maar het lijkt me stug dat alle burgerslachtoffers binnen het "noodzakelijke" vallen om dat doel te behalen.
Ik denk dat Assad of die clown uit Turkije nog wel grover te werk zou zijn gegaan indien PKK flikt wat Hamas doet.quote:Op zondag 17 december 2023 16:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar denk jij ook dat Israël te lomp in de wedstrijd zit in op die manier ontoelaatbaar veel slachtoffers maakt van onschuldige mensen?
Als je daar stikstofdepositie in kunt verwerken zie ik nog een handeltje met Nederland daarvoorquote:Op zondag 17 december 2023 16:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ze daarna maar volspuiten met vloeibaar beton dan
Dus ik ben het eens met jou met de kanttekening dat "burgerslachtoffers" te accepteren zijn, als daar niet omheen kan om de doelen te behalen.quote:Op zondag 17 december 2023 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël is zoals elk ander land niet perfect, niemand heeft dat hier nog willen beweren volgens mij. Je kunt genoeg zeggen over Israël, van sommige Israëliërs op de Westbank tot radicale politici als Ben-Gvir en het falen van de beveiliging op 7 oktober.
volkiepen met stront bedoel je, ja dan zullen ze wel van opknappenquote:Op zondag 17 december 2023 16:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je daar stikstofdepositie in kunt verwerken zie ik nog een handeltje met Nederland daarvoor
Bij de VN kon men de daden van Hamas niet eens afkeuren. Dat zegt genoeg. Maar wellicht is dat we je krijgt met een organisatie die ooit voor tien jaar onder leiding heeft gestaan van een voormalig SS'er.quote:Op zondag 17 december 2023 16:41 schreef Molo het volgende:
[..]
VN zou wellicht eerst even bezorgd moeten zijn dat Hamas de gijzelaars vrij laat
Wie was dat? Zit niet zo in die namenquote:Op zondag 17 december 2023 16:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bij de VN kon men de daden van Hamas niet eens afkeuren. Dat zegt genoeg. Maar wellicht is dat we je krijgt met een organisatie die voor tien jaar onder leiding heeft gestaan van een voormalig SS'er.
hongarije weet aardig moslim vrij te blijven,daar is nog niet ene moskeequote:Op zondag 17 december 2023 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heel Europa is al demografisch verslagen. Over 2 decennia zal er hier een voornamelijk religieus conservatief windje uit islamitische hoek gaan waaien omdat ze dan minimaal 25% draagvlak onder de bevolking en de regering gaan hebben.
Weet niet of Griekenland nou zo goed is, zou dan denk eerder iets buiten de EU zoeken. Canada was tot Trudeau een optie maar das nu ook niet best meer toeven. Murica is ook geen optie.
Het is überhaupt ook bizar dat ze niet in een zelfde verklaring Hamas veroordelen voor het gebruik van die tunnels om aanslagen te plegen. Nee, dat ze enkel bezorgd zijn dat er nu zeewater in de tunnels komt. Of balen ze eigenlijk dat Hamas minder slagkracht tegen Israël krijgt?quote:Op zondag 17 december 2023 16:41 schreef Molo het volgende:
[..]
VN zou wellicht eerst even bezorgd moeten zijn dat Hamas de gijzelaars vrij laat
Kurt Waldheim, een Oostenrijker die een hoge militaire rang had bij het leger van Nazi-Duitsland, dus ook af wist van de vele concentratiekampen (ook bij sommigen in de buurt was gestationeerd) en antisemitische propaganda had zitten verspreiden.quote:Op zondag 17 december 2023 16:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Wie was dat? Zit niet zo in die namen
Hoorde wel de Rusland minded geruchten over Jens Stoltenberg, dat is ook interessant in het kader van geopolitiek
It's a mess
In Hongarije zijn gewoon moslims en ook moskeeën, maar het is een hele kleine groep. Men probeert wel migranten uit Islamtische landen ook actief buiten te houden en lijkt daar erg succesvol in.quote:Op zondag 17 december 2023 16:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hongarije weet aardig moslim vrij te blijven,daar is nog niet ene moskee
Hongarije importeert wel arbeiders uit de filipijnen, voor de elctronica industrie en ziekenhuizenquote:Op zondag 17 december 2023 17:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Hongarije zijn gewoon moslims en ook moskeeën, maar het is een hele kleine groep. Men probeert wel migranten uit Islamtische landen ook actief buiten te houden en lijkt daar erg succesvol in.
Nondeju dat is was een mooie tunnel.quote:Op zondag 17 december 2023 17:09 schreef Mylene het volgende:
[ twitter ]
kiek den hamas nazis gaan in diene tunnel op den karretje, het zeit voorbei veule honden
ja als jde hoofdtunnels heb dan zijn de zijtunneltjes niet belangrijk meer , hoppa vloeibaar beton erin kiepenquote:Op zondag 17 december 2023 17:09 schreef Mylene het volgende:
[ twitter ]
kiek den hamas nazis gaan in diene tunnel op den karretje, het zeit voorbei veule honden
Ah dank, ga me eens in die knakker verdiepen, wel benieuwd naar nuquote:Op zondag 17 december 2023 17:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kurt Waldheim, een Oostenrijker die een hoge militaire rang had bij het leger van Nazi-Duitsland, dus ook af wist van de vele concentratiekampen (ook bij sommigen in de buurt was gestationeerd) en antisemitische propaganda had zitten verspreiden.
Desondanks wist hij tegen het einde van oorlog in de anonimiteit te verdwijnen en zo rustig een carrière kon opbouwen als diplomaat, wat hem decennia later de positie van secretaris-generaal van de VN opleverde, de hij voor tien jaar heeft bekleed, om daarna nog even president van Oostenrijk te worden. Dat blijft een bizar verhaal.
[..]
In Hongarije zijn gewoon moslims en ook moskeeën, maar het is een hele kleine groep. Men probeert wel migranten uit Islamtische landen ook actief buiten te houden en lijkt daar erg succesvol in.
Waren een aantal van die bronnen niet al vervuilt omdat hamas correcte afvoer van rioolwater niet belangrijk vond, tunnels en bommen en vila's in qatar zijn natuurlijk boeiender?quote:Op zondag 17 december 2023 17:08 schreef opgebaarde het volgende:
Flooding Hamas tunnels could harm Gaza’s freshwater for generations, warns academic
https://www.timesofisrael(...)ions-warns-academic/
Haha minder dan 5% van het water in Gaza is drinkbaar dus die tunnels onder zeewater zetten maakt het probleem nauwelijks groter dan het nu is
zand zuivert drinkwater, daarnaast kan er best een drinkwaterleiding worden gemaakt vanuit ashalon dat is 5 km verderopquote:Op zondag 17 december 2023 17:08 schreef opgebaarde het volgende:
Flooding Hamas tunnels could harm Gaza’s freshwater for generations, warns academic
https://www.timesofisrael(...)ions-warns-academic/
Haha minder dan 5% van het water in Gaza is drinkbaar dus die tunnels onder zeewater zetten maakt het probleem nauwelijks groter dan het nu is
quote:Op donderdag 7 december 2023 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar noem je dan ook iemand. Deze tweet is veelzeggend, je weet meteen met wat voor een type je te maken hebt:
Asha doet zelf voldoende ergerlijke dingen waar je ook wel pijnlijk om kunt lachen. Vind dit matige nepquote:
Als jij dat kunt onderbouwen en betogen dan kan daar best een gesprek over plaatsvinden lijkt mijquote:Op zondag 17 december 2023 18:06 schreef Werkperd het volgende:
Zo te zien bestaat deze topic nog of zijn het alleen Israël verheerlijkende mensen die toegang krijgen om hun meningen te delen? Want als je gewoon netjes op basis van argumenten uitlegt dat je vind dat Hamas geen terreur organisatie is maar een politieke verzetsbeweging, dan krijg je gelijk een ban op de mat.
Ik heb meteen ff een berichtje gestuurd naar Onze Zionitische Overlords.quote:Op zondag 17 december 2023 18:06 schreef Werkperd het volgende:
Zo te zien bestaat deze topic nog of zijn het alleen Israël verheerlijkende mensen die toegang krijgen om hun meningen te delen? Want als je gewoon netjes op basis van argumenten uitlegt dat je vind dat Hamas geen terreur organisatie is maar een politieke verzetsbeweging, dan krijg je gelijk een ban op de mat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |