Daar mag je trots op zijn!quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:18 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag echt een overwinning op mezelf gehad. Ik had echt een mentaal zware dag op het werk en was echt uitgeput (planningsdagen, geen idee waarom maar die vind ik echt altijd pittig. Denk vanwege de vele prikkels en drukte). Dus de hele middag spookte het al door mijn hoofd: pff ik ben moe. Ik heb echt zin om een pizza af te halen en daarna met een zak chips op de bank te ploffen. En een stemmetje zei ook al van jaa tijdens de lunch had je ook al zin in 'iets lekkers' uit de kantine, maar heb je toch gewoon 'braaf' gegeten dus het mag wel. Dus eigenlijk had ik mezelf al toestemming gegeven om 'los' te gaan. En toen zat ik in de auto en toen dacht ik nee, dit is nou echt een pure vorm van emotie-eten. Een pizza en chips, prima. Maar niet puur uit emotie ipv een keer bewust een momentje genieten. Dus toen ik van mezelf erkende dat het emotie eten was heb ik toch braaf een quiche uit de diepvries gehaald en als toetje mezelf getrakteerd op een klein stukje chocolade (20 gram ofzo). Dus uiteindelijk werd het ipv een pizza a 1000 kcal en een zak chips a 1000 kcal gewoon mijn avondeten (700 kcal) en chocolade (100 kcal). Dus toch 1200 kcal bespaard.
Uiteindelijke lijstje:
O: kwark
T: eitwitreep
L: boterham met ei, pistolet 30+ kaas
T: 2 kiwis
D: spinazie geitenkaas quiche en stukje chocolade
Ben ik de enige die dan liever die quiche zou eten?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wat een heerlijke flow peanuts en weet je wat nou zo mooi is: had 2 volkoren pita's opengesneden, tomatenpuree erop smeren en beleggen met je favoriete beleg. Aftoppen met mozzarella light ipv geraspte kaas en je hebt alsnog je pizza met zeker de helft minder aan calorieën. Voor de volgende keer dan maar![]()
Nou ik eet wel zo'n 1x per week een soort gezonde variant waarbij de bodem libanees Brood is (totaal vaak rond de 500 kcal). En dan beleg ik hem voor de eiwitten dik met parmaham of ik kruid kip met shoarmakruiden en maak een gezonde pizza shoarmaquote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wat een heerlijke flow peanuts en weet je wat nou zo mooi is: had 2 volkoren pita's opengesneden, tomatenpuree erop smeren en beleggen met je favoriete beleg. Aftoppen met mozzarella light ipv geraspte kaas en je hebt alsnog je pizza met zeker de helft minder aan calorieën. Voor de volgende keer dan maar![]()
Hahaha, nou weet je, jij wellicht want ik ben niet zo dol op pizzaquote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dan liever die quiche zou eten?
Als ik beslis pizza te eten wil ik ook echt pizza eten
Dat laatste idee neem ik graag van je over, heb je het dan over Libanees platbrood? Want dat is idd reuze lekkerquote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:57 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Nou ik eet wel zo'n 1x per week een soort gezonde variant waarbij de bodem libanees Brood is (totaal vaak rond de 500 kcal). En dan beleg ik hem voor de eiwitten dik met parmaham of ik kruid kip met shoarmakruiden en maak een gezonde pizza shoarma
En inderdaad, als het pizza was geworden was het gewoon een echte geweest
Kloptquote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dat laatste idee neem ik graag van je over, heb je het dan over Libanees platbrood? Want dat is idd reuze lekker
Dit.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dan liever die quiche zou eten?
Als ik beslis pizza te eten wil ik ook echt pizza eten
Da's niet heel vreemd hoor! Zwaardere compoundoefeningen (squats en deadlifts bv) hebben vaak wel een cardiovasculair effect, maar da's vooral omdat het veel van meerdere spiergroepen vraagt (en dus overall meer moeite kost). Het doel van krachttraining is gelukkig ook niet om je conditie te verbeteren, maar om je spieren sterker te maken.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:29 schreef exode het volgende:
Het sporten in de sportschool valt dan wel tegen, mijn hartslag gaat alleen omhoog bij cardio, de kracht lijkt ie niet echt te meten.
Ik mag met cardio niet maximaal helaas, ik moet echt opletten, vandaag moest de weerstand op de fiets ook omlaag omdat ik kortademig werd. Daar werkt het horloge ook goed voor, te hoge hartslag betekent dat ik te ver ga.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:39 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Da's niet heel vreemd hoor! Zwaardere compoundoefeningen (squats en deadlifts bv) hebben vaak wel een cardiovasculair effect, maar da's vooral omdat het veel van meerdere spiergroepen vraagt (en dus overall meer moeite kost). Het doel van krachttraining is gelukkig ook niet om je conditie te verbeteren, maar om je spieren sterker te maken.
Daarnaast verschilt het sterk per persoon hoe sterk je hartslag omhoog schiet, met de rest van je beweging op een dag vermoed ik dat je basisconditie best prima is. Als je cardio dan niet bijzonder uitdagend (ik neem even aan dat je niet halfdood hijgend je cardio doet) is, gaat dat niet heel veel impact hebben op wat je horloge registreert. Kan interessant zijn om eens te testen wat je max. hartslag is, bieden ze in de sportschool vaak ook als optie.
Ah ja, da's een ander verhaal dan.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:46 schreef exode het volgende:
[..]
Ik mag met cardio niet maximaal helaas, ik moet echt opletten, vandaag moest de weerstand op de fiets ook omlaag omdat ik kortademig werd. Daar werkt het horloge ook goed voor, te hoge hartslag betekent dat ik te ver ga.
Normaal doe ik aan het einde nog een rondje op maximaal zoals de touwen, slee duwen en trekken etc. Maar mijn longen wilden vandaag niet helemaal.
Ik mag vanaf zaterdag niet sporten omdat ik maandag longtesten heb, extra balen omdat ik dinsdag en woensdag niet kan gaan sporten. Een jaar geleden niet verwacht dat ik zo zou balen van niet kunnen sporten.
Ik mag geen inspanning leveren, dus wandelen mag wel, maar ik mag niet kortademig worden of een te hoge hartslag krijgen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ah ja, da's een ander verhaal dan.
Mag je wel normaal bewegen? Dus iets als een wandeling inlassen op je normale sportmoment? Hou je in ieder geval je ritme erin.
Blast from the pastquote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:58 schreef BananaPancake het volgende:
Hallo, long time no see!
Ik heb hier jaren geleden ook mee gepost en las nog steeds af en toe mee en ik dacht ik ga weer eens meedoen
Ik ben 32 jaar, heb twee kindjes en ben fervent crossfitter. Sinds begin december ben ik 6 kg kwijt. Ik weeg nu 102 kg en wil graag naar de 80, maar dat hoeft niet in 1 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |