abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 9 januari 2024 @ 19:28:17 #76
5428 crew  miss_sly
pi_211976044
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 19:18 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag echt een overwinning op mezelf gehad. Ik had echt een mentaal zware dag op het werk en was echt uitgeput (planningsdagen, geen idee waarom maar die vind ik echt altijd pittig. Denk vanwege de vele prikkels en drukte). Dus de hele middag spookte het al door mijn hoofd: pff ik ben moe. Ik heb echt zin om een pizza af te halen en daarna met een zak chips op de bank te ploffen. En een stemmetje zei ook al van jaa tijdens de lunch had je ook al zin in 'iets lekkers' uit de kantine, maar heb je toch gewoon 'braaf' gegeten dus het mag wel. Dus eigenlijk had ik mezelf al toestemming gegeven om 'los' te gaan. En toen zat ik in de auto en toen dacht ik nee, dit is nou echt een pure vorm van emotie-eten. Een pizza en chips, prima. Maar niet puur uit emotie ipv een keer bewust een momentje genieten. Dus toen ik van mezelf erkende dat het emotie eten was heb ik toch braaf een quiche uit de diepvries gehaald en als toetje mezelf getrakteerd op een klein stukje chocolade (20 gram ofzo). Dus uiteindelijk werd het ipv een pizza a 1000 kcal en een zak chips a 1000 kcal gewoon mijn avondeten (700 kcal) en chocolade (100 kcal). Dus toch 1200 kcal bespaard :P.

Uiteindelijke lijstje:
O: kwark
T: eitwitreep
L: boterham met ei, pistolet 30+ kaas
T: 2 kiwis
D: spinazie geitenkaas quiche en stukje chocolade
Daar mag je trots op zijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 januari 2024 @ 20:45:00 #77
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_211977477
Wat een heerlijke flow peanuts en weet je wat nou zo mooi is: had 2 volkoren pita's opengesneden, tomatenpuree erop smeren en beleggen met je favoriete beleg. Aftoppen met mozzarella light ipv geraspte kaas en je hebt alsnog je pizza met zeker de helft minder aan calorieën. Voor de volgende keer dan maar :Y) :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_211977577
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 20:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wat een heerlijke flow peanuts en weet je wat nou zo mooi is: had 2 volkoren pita's opengesneden, tomatenpuree erop smeren en beleggen met je favoriete beleg. Aftoppen met mozzarella light ipv geraspte kaas en je hebt alsnog je pizza met zeker de helft minder aan calorieën. Voor de volgende keer dan maar :Y) :)
Ben ik de enige die dan liever die quiche zou eten?

Als ik beslis pizza te eten wil ik ook echt pizza eten :D
pi_211977623
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 20:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Nou ik eet wel zo'n 1x per week een soort gezonde variant waarbij de bodem libanees Brood is (totaal vaak rond de 500 kcal). En dan beleg ik hem voor de eiwitten dik met parmaham of ik kruid kip met shoarmakruiden en maak een gezonde pizza shoarma :)

En inderdaad, als het pizza was geworden was het gewoon een echte geweest
  dinsdag 9 januari 2024 @ 21:01:38 #80
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_211977666
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 20:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hahaha, nou weet je, jij wellicht want ik ben niet zo dol op pizza :@
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 20:57 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Nou ik eet wel zo'n 1x per week een soort gezonde variant waarbij de bodem libanees Brood is (totaal vaak rond de 500 kcal). En dan beleg ik hem voor de eiwitten dik met parmaham of ik kruid kip met shoarmakruiden en maak een gezonde pizza shoarma :)

En inderdaad, als het pizza was geworden was het gewoon een echte geweest
Dat laatste idee neem ik graag van je over, heb je het dan over Libanees platbrood? Want dat is idd reuze lekker :P
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_211977711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 21:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dat laatste idee neem ik graag van je over, heb je het dan over Libanees platbrood? Want dat is idd reuze lekker :P
Klopt
pi_211980019
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 20:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dit. :9

Echt super dat je het emotie-eten bij jezelf herkende en anders koos @Pinuts ! Dat zijn toch wel de momenten waarop je merkt dat oude patronen doorbroken raken. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_211980065
Zelf ben ik maandag maar weer begonnen met alles bijhouden in MFP. Gewicht heb ik nog niet bekeken, want ik had zondag Chinees (pa was jarig) en ik moest ongesteld worden. Het is wel een hele makkelijke om dan te kunnen roepen dat ik in de eerste week al 3kg kwijt ben, maar realistisch is anders. :') Zal d'n kerel ook nog even aansporen om zichzelf nogmaals te wegen deze week, want hij was wel érg teleurgesteld maandag. :+ (Hij is zich niet zo bewust van zoutschommels :P)

Planning voor vandaag ziet er op zich ok uit, grootste struikelpunt blijft genoeg eiwitten, maar ik heb nog zo'n 400-500 "over" voor na het sporten vanavond. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_211981853
Ik heb met Kerst onder andere een Garmin Vivosmart gekregen en dan valt ineens op hoeveel ik eigenlijk toch beweeg op een dag. Vooral op een dag zoals gisteren, fietsend naar kantoor, alles met de trap, regelmatig even lopen etc. Dan krijg ik vooral meldingen dat ik misschien even rust moet nemen.

Het sporten in de sportschool valt dan wel tegen, mijn hartslag gaat alleen omhoog bij cardio, de kracht lijkt ie niet echt te meten.

Verder, niets aangekomen, niets afgevallen, in de Kerstvakantie wel opgelet waardoor ik dus niet ben aangekomen maar wel gewoon mee gedaan met gourmetten en frietjes eten. Vooral de tussendoortjes heb ik echt wel bewust gekozen en ik ben blijven sporten. Nu weer in het ritme terug en hopelijk de komende tijd wat afvallen. Mijn einddoel is -8 kilo, ik heb er geen tijd aan verbonden.
pi_211981945
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:29 schreef exode het volgende:
Het sporten in de sportschool valt dan wel tegen, mijn hartslag gaat alleen omhoog bij cardio, de kracht lijkt ie niet echt te meten.
Da's niet heel vreemd hoor! Zwaardere compoundoefeningen (squats en deadlifts bv) hebben vaak wel een cardiovasculair effect, maar da's vooral omdat het veel van meerdere spiergroepen vraagt (en dus overall meer moeite kost). Het doel van krachttraining is gelukkig ook niet om je conditie te verbeteren, maar om je spieren sterker te maken.

Daarnaast verschilt het sterk per persoon hoe sterk je hartslag omhoog schiet, met de rest van je beweging op een dag vermoed ik dat je basisconditie best prima is. Als je cardio dan niet bijzonder uitdagend (ik neem even aan dat je niet halfdood hijgend je cardio doet) is, gaat dat niet heel veel impact hebben op wat je horloge registreert. Kan interessant zijn om eens te testen wat je max. hartslag is, bieden ze in de sportschool vaak ook als optie.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_211982017
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:39 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Da's niet heel vreemd hoor! Zwaardere compoundoefeningen (squats en deadlifts bv) hebben vaak wel een cardiovasculair effect, maar da's vooral omdat het veel van meerdere spiergroepen vraagt (en dus overall meer moeite kost). Het doel van krachttraining is gelukkig ook niet om je conditie te verbeteren, maar om je spieren sterker te maken.

Daarnaast verschilt het sterk per persoon hoe sterk je hartslag omhoog schiet, met de rest van je beweging op een dag vermoed ik dat je basisconditie best prima is. Als je cardio dan niet bijzonder uitdagend (ik neem even aan dat je niet halfdood hijgend je cardio doet) is, gaat dat niet heel veel impact hebben op wat je horloge registreert. Kan interessant zijn om eens te testen wat je max. hartslag is, bieden ze in de sportschool vaak ook als optie.
Ik mag met cardio niet maximaal helaas, ik moet echt opletten, vandaag moest de weerstand op de fiets ook omlaag omdat ik kortademig werd. Daar werkt het horloge ook goed voor, te hoge hartslag betekent dat ik te ver ga.

Normaal doe ik aan het einde nog een rondje op maximaal zoals de touwen, slee duwen en trekken etc. Maar mijn longen wilden vandaag niet helemaal.

Ik mag vanaf zaterdag niet sporten omdat ik maandag longtesten heb, extra balen omdat ik dinsdag en woensdag niet kan gaan sporten. Een jaar geleden niet verwacht dat ik zo zou balen van niet kunnen sporten.
pi_211982186
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:46 schreef exode het volgende:

[..]
Ik mag met cardio niet maximaal helaas, ik moet echt opletten, vandaag moest de weerstand op de fiets ook omlaag omdat ik kortademig werd. Daar werkt het horloge ook goed voor, te hoge hartslag betekent dat ik te ver ga.

Normaal doe ik aan het einde nog een rondje op maximaal zoals de touwen, slee duwen en trekken etc. Maar mijn longen wilden vandaag niet helemaal.

Ik mag vanaf zaterdag niet sporten omdat ik maandag longtesten heb, extra balen omdat ik dinsdag en woensdag niet kan gaan sporten. Een jaar geleden niet verwacht dat ik zo zou balen van niet kunnen sporten.
Ah ja, da's een ander verhaal dan. :Y

Mag je wel normaal bewegen? Dus iets als een wandeling inlassen op je normale sportmoment? Hou je in ieder geval je ritme erin.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_211982279
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:03 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ah ja, da's een ander verhaal dan. :Y

Mag je wel normaal bewegen? Dus iets als een wandeling inlassen op je normale sportmoment? Hou je in ieder geval je ritme erin.
Ik mag geen inspanning leveren, dus wandelen mag wel, maar ik mag niet kortademig worden of een te hoge hartslag krijgen.
pi_211990518
Verklaring voor het snoepen vorige week en opgeblazen gevoel: ineens ongesteld. Tweede korte cyclus op een rij, ik mag hopen dat het geen beginnende menopauze is :(
Wel sporten afgezegd, echt alles doet pijn. Ik mik op 10k stappen en dan ben ik tevreden vandaag.

Gisteren:
O: Boterham
T: Banaan
L: salade met kip en gekookt ei
T: crackers
A: AVG (wortels en saucijs)
T: 2 mandarijnen

Vandaag
O: Boterham
T: Banaan
L: salade met kaasschnitzel
T: ?
A: Chicken pot pie met pastinaak
Misschien nog een T.
pi_211990839
Ik ben echt hysterisch met de weegschaal zo kort op de feestdagen *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211991132
M'n pre- en postfeestdagengewicht zijn bijna weer gelijk, dan kan de echte progressie weer gemeten worden. :+

En kerel was opgelucht, die zat vandaag weer onder de 80kg ipv de 83 waar 'ie van schrok maandag. Chinees voer. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_212012628
*O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212012703
Ik ben zo'n nerd die er heel lekker op gaat dat mijn 'stappenstreak' precies op 1 januari is begonnen. Dus vandaag kreeg ik een melding 13 dagen op rij. Stiekem hoop ik een heel jaar vol te kunnen maken, al weet ik niet of dat realistisch is want er is altijd wel een dag dat het niet lukt. Maar goed, hoe langer de streak hoe meer motivatie om hem ook te behouden.

Lijstje vandaag:
L: pistolet carpaccio
T: eiwitreep + 2 mandarijnen
S: volleybalwedstrijd
D: pokebowl met zalm
pi_212013219
Goede berichten hier ^O^
Ik heb een poos wel meegelezen maar niet gepost. Soort van kop in het zand strategie.
Ik ben een stress eter en heb de laatste maanden best wat stress. Dus er kwam eigenlijk alleen maar gewicht bij ipv af. Ik zit weer op mijn corona gewicht :( Niet tof. Maar door de stress heb ik te weinig ruggengraat. De gewone eetmomenten zijn het probleem niet, juist het snoepen tussendoor.
Ik ga het nu toch weer proberen. De eerste 0,5 kg was er af vanochtend. Op naar meer.
pi_212035429
Grappig hoe dat werkt, gisteren een klein borreltje en vandaag een kilo per bitterbal zwaarder *O*

:')
pi_212035836
Meh, die 8 kilo kwijt waar ik vorig jaar zo blij mee was zitten er weer aan, ondanks dat ik tegenwoordig wel sport en spieren heb.
Dat is vast niet 1 op 1 geswitcht, aan mijn kleren te zien.

Maar ik heb grootse plannen om het komend jaar ongekende dieptes te bereiken, dus ik kom weer eens meelezen O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212050660
Hallo, long time no see!

Ik heb hier jaren geleden ook mee gepost en las nog steeds af en toe mee en ik dacht ik ga weer eens meedoen :)

Ik ben 32 jaar, heb twee kindjes en ben fervent crossfitter. Sinds begin december ben ik 6 kg kwijt. Ik weeg nu 102 kg en wil graag naar de 80, maar dat hoeft niet in 1 jaar.
My salvation lies in your love..
pi_212072070
Ik kwam er vandaag achter dat bacon eigenlijk helemaal niet zo calorierijk is. Had een recept gevonden waarin je bacon moet bakken en was al bijna opzoek naar een vervanger, maar zag toen als je gewoon echte baconplakjes pakt er slechts 104 kcal per 100 gram inzitten. Dus eigenlijk zelfs nog minder dan in bijv kipfilet. Waar komt dat slechte imago dan vandaan? Van echt spek (waar blijkbaar dus wel veel in zit)?

Vond het verder wel grappig vandaag op het werk werd er (alweer) op taart getrakteerd. Dus ik sloeg beleefd af. Ik eet eigenlijk alleen taart (op werk) als ie zelfgemaakt is en ik er echt zin in heb. Dus een collega zei van nee Pinuts houdt niet van taart. En ik dacht bij mezelf, Pinuts houdt heel erg van taart maar Pinuts kiest verstandig ipv altijd ja zeggen.

L: boterham met ei, pistolet 30+ kaas, 2 mandarijnen
D: gnocchi met pesto-brocollisaus en bacon
S: 1,5 uur volleybal
T: eiwittoetje, kiwi
pi_212072283
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:58 schreef BananaPancake het volgende:
Hallo, long time no see!

Ik heb hier jaren geleden ook mee gepost en las nog steeds af en toe mee en ik dacht ik ga weer eens meedoen :)

Ik ben 32 jaar, heb twee kindjes en ben fervent crossfitter. Sinds begin december ben ik 6 kg kwijt. Ik weeg nu 102 kg en wil graag naar de 80, maar dat hoeft niet in 1 jaar.
Blast from the past :W

6 kilo sinds begin december, wat een hoop!
Spoilers!
pi_212073976
Hier ligt het sporten een week stil omdat de histamine test niet bepaald goed ging in het ziekenhuis. Ik werd bij de 6e portie misselijk en toen ik opstond om drinken te pakken, werd het zwart voor mijn ogen. Ik ben net niet tegen de vlakte gegaan, ook omdat de verpleegster heel snel reageerde. BLUH.
Dat was maandag en ik ben nog steeds wiebelig, ben gisteren ook nog eens ongesteld geworden....dus nou ja dat.

Morgen ga ik weer proberen te sporten, rustige sessie. Heb (niet verrassend) veel behoefte aan suiker nu.

We zijn thuis ook weer overgestapt op FODmap eten, niet voor mij maar voor verloofde. Dat is echt weer een switch zeg, pfff. Het kost vooral veel tijd en veel ingredienten.

Ik weeg de komende 2 weken niet, bewust, ik voel aan mijn kleding dat ik niet ben aangekomen, broeken zitten nog steeds erg los.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')