Amen. Een handjevol mensen in Nederland kent Porcupine Tree of The National. Iedereen zit met eenquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
D'r was inderdaad een of andere figuur die op Facebook en Reddit een heel legertje Porcupine-stemmers bij elkaar had gestemd.
Hot take: Porcupine Tree en The National zijn net zo erg stemactieplaten als de Hunekop en consorten, maar omdat het binnen y'alls muziekstraatje past vinden we het schijnbaar oké.
Blinded By The Light was denk ik zelfs met 30 extra stemmen niet kansrijkquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
En Blinded by the Light. En Niall. Sorry Mex
Tja op die manier kunnen we ws een lijst aanleggen die langer is dan de T2000.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Gewoon excellente muziek dat een plaats hoort te hebben in de top 2000.
Neil Young deed er ooit een hele tour mee.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:52 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat is er bewust op gegooid. Cher was de eerste die er een grote hit mee scoorde.
En dan is BillDauterive hier ook nogquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:53 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Er loopt iemand hier rond die de halve top 2000 in de gaybar heeft gekaraoked
Fijn om te horen dat het altijd erger had gekundquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:50 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De hunekop bijvoorbeeld. Een aantal clubliedjes, Een lied van een jubilerende supermarkt. Zo zijn er nog wel wat rariteiten.
Leuke hot take, maar een stemactie om muziek die je oprecht goed vindt in de lijst te krijgen is wel wezenlijk anders dan van die flauwgrappige trolacties.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
D'r was inderdaad een of andere figuur die op Facebook en Reddit een heel legertje Porcupine-stemmers bij elkaar had gestemd.
Hot take: Porcupine Tree en The National zijn net zo erg stemactieplaten als de Hunekop en consorten, maar omdat het binnen y'alls muziekstraatje past vinden we het schijnbaar oké.
Dat laatste vind ik niet, maar ik mis het niet als het ontbreekt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:53 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Amen. Een handjevol mensen in Nederland kent Porcupine Tree of The National. Iedereen zit met eennaar de radio te luisteren als die voorbijkomen. Pretentieuze alternatieve meuk.
Het ging om of ie op de radio was gedraaid. (als we het over Robyn hebben)quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:40 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Kunnen we dit even aan een zeker iemand hier vertellen, want de Top 40 is een betere graadmeter voor populariteit dan dat Last.fm ooit geweest is.
Nog wel een verschil of mensen erop stemmen omdat het goede platen zijn die ondergewaardeerd zijn en die Henk en Ingrid nog nooit gehoord hebben, dan een om op een band te stemmen omdat ze uit een bepaalde regio komen, uit nostalgie of op een stel YouTubers met aidsnummers omdat je naar bepaalde video's zou kijken.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik heb de The National actie gemist dan, was die er?quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dit jaar zijn Porcupine en The National zo'n beetje de enige 'alternatieve' platen die in de Top binnenkomen (na jaren van een toename van alt-classics). Dat maakt het wel een beetje suspicious imho.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Leuke hot take, maar een stemactie om muziek die je oprecht goed vindt in de lijst te krijgen is wel wezenlijk anders dan van die flauwgrappige trolacties.
De bankzitters (daar doel je ws op) zijn enorm populair onder de jeugd. En die stemmen ook. Zo gek is dat dus niet.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Nog wel een verschil of mensen erop stemmen omdat het goede platen zijn die ondergewaardeerd zijn en die Henk en Ingrid nog nooit gehoord hebben, dan een om op een band te stemmen omdat ze uit een bepaalde regio komen, uit nostalgie of op een stel YouTubers met aidsnummers omdat je naar bepaalde video's zou kijken.
Misschien, maar het blijft dan toch een stemactie? Enige voordeel is dat het niet direct van de artiesten zelf komt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Nog wel een verschil of mensen erop stemmen omdat het goede platen zijn die ondergewaardeerd zijn en die Henk en Ingrid nog nooit gehoord hebben, dan een om op een band te stemmen omdat ze uit een bepaalde regio komen, uit nostalgie of op een stel YouTubers met aidsnummers omdat je naar bepaalde video's zou kijken.
En trouwens, Henk en Ingrid vinden Porcupine Tree misschien wel fantastisch. Ik ken ze ook nog maar 3 jaar, dankzij een stel Fok!kers, en had het niet willen missen. Zo'n notering in de Top 2000 kan ook ineens iets bekender maken voor het grotere publiek. Alleen hopen dat ze niet in de nacht zittenquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Komt ook vooral omdat Porcupine Tree nu als optie stond en geen vrije keuze plaat meer was.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:57 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dit jaar zijn Porcupine en The National zo'n beetje de enige 'alternatieve' platen die in de Top binnenkomen (na jaren van een toename van alt-classics). Dat maakt het wel een beetje suspicious imho.
Ik zou liever Toxic karaoke'enquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:54 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
En dan is BillDauterive hier ook nog
En dat kan niet gelden voor de nummers van stemacties die wij kut vinden?quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:57 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
En trouwens, Henk en Ingrid vinden Porcupine Tree misschien wel fantastisch. Ik ken ze ook nog maar 3 jaar, dankzij een stel Fok!kers, en had het niet willen missen. Zo'n notering in de Top 2000 kan ook ineens iets bekender maken voor het grotere publiek. Alleen hopen dat ze niet in de nacht zitten
Denk dat de groep stemmers die in de alternatieve hoek zit nog best aanzienlijk is. En ja die stemmen eerder op The National of Porcupine Tree. Is niets dubieus aan. En er staan nou eenmaal ook vrij weinig andere alternative classics op de keuzelijst die niet al in de Top 2000 staanquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:57 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Dit jaar zijn Porcupine en The National zo'n beetje de enige 'alternatieve' platen die in de Top binnenkomen (na jaren van een toename van alt-classics). Dat maakt het wel een beetje suspicious imho.
Ik ken Henk en Ingrid al wat langer en ik denk niet dat ze Porcupine Tree kunnen waarderenquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:57 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
En trouwens, Henk en Ingrid vinden Porcupine Tree misschien wel fantastisch. Ik ken ze ook nog maar 3 jaar, dankzij een stel Fok!kers, en had het niet willen missen. Zo'n notering in de Top 2000 kan ook ineens iets bekender maken voor het grotere publiek. Alleen hopen dat ze niet in de nacht zitten
Hun YouTube video's en challenges zijn populair en dat vinden die kids heel leuk, niet hun muziek. Dat is maar een bijverschijnsel. Als elk ander persoon die nummers had uitgebracht hadden ze geen fuck gegeven om die nummers.quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
De bankzitters (daar doel je ws op) zijn enorm populair onder de jeugd. En die stemmen ook. Zo gek is dat dus niet.
Dat jij en ik het kut vinden, is weer wat anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |