abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211617040
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed:
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 14-12-2023 14:10:50 ]
pi_211617062
Ik heb de video van @theguyver in de OP gezet.
Als er meer achtergrond info in de OP staat hoeven we minder dingen opnieuw te herhalen.
Hebben de modjes ook wat rust.
pi_211619064
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik snap wel dat hij zo populair is in Hongarije.
Hij doet echt z'n best voor z'n land en bevolking.
Mja, Hongarije voldoet niet aan de regels van een rechtstaat zoals de EU voorschrijft, verder mag je als homokoppel geen kind meer opvoeden.

Ik zie dat zelf niet als je best doen voor de bevolking.
Tenzij je natuurlijk vindt dat bepaalde minderheden daar niet toe behoren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_211620196
twitter

Past goed bij de EU
pi_211621410
Daar zullen de talks over gaan, ja.
Conscience do cost.
pi_211623495
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 18:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Past goed bij de EU
Wel interessant als je wilt investeren.
Je koopt daar nu vastgoed voor weinig.
Als de EU er miljarden in gaat pompen zullen de prijzen vast wel stijgen dus ook de waarde van je vastgoed
pi_211626969
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_211627303
quote:
Zo dan, ik weet de aanleiding maar hij is wel boos.
pi_211628005
3 handgranaten in een kamer?
Dat overleeft niemand denk ik
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_211628039
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 14:27 schreef UncleScorp het volgende:
Toch hebben 26 het overleefd :7
pi_211628047
Het is een complot 😱
pi_211628361
Zal wel afhankelijk zijn van het type granaat zeker.
pi_211628373
Granaatappel :Y
pi_211628659
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 14:27 schreef UncleScorp het volgende:
Hoax dus.
pi_211629033
quote:
Ukraine grenade incident: Councillor tosses explosives into meeting.

The attack took place on Friday morning at the village council headquarters in Keretsky in the western Zakarpattia region.

Police have not yet commented on a possible motive for the attack, which has left six seriously wounded.

The meeting was being livestreamed on Facebook when the incident took place.

Footage shows the man entering the room during a heated discussion about 90 minutes into the meeting.

He then stands next to a door for around 30 seconds before tossing three grenades into the middle of the room.

"As a result, 26 people were wounded, six of whom are in a grave condition," the police statement said, adding that medics were trying to resuscitate the man who threw the grenades.

Many Ukrainians have access to weaponry due to the war with Russia, but there is no evidence yet that the attack was related to the conflict.

Keretsky is a part-Hungarian, part-Ukrainian village and not far from the Hungarian border - but again, there is no suggestion of an ethnic dimension to the attack.

https://www.bbc.com/news/world-europe-67729343
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_211629259
Oekraïne is nog lang niet klaar voor de EU.
pi_211629268
quote:
Best lachu, een Russisch nieuwskanaal, in het Engels, die alles behalve Russisch nieuws brengt.
Hoe duidelijk wil je het hebben.
  Forum Admin vrijdag 15 december 2023 @ 17:01:12 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211629295
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 16:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Zal ook een tijd duren voor ze er bij komen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211629348
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 16:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Best lachu, een Russisch nieuwskanaal, in het Engels, die alles behalve Russisch nieuws brengt.
Hoe duidelijk wil je het hebben.
CryptoPunk in BNW / Russia vs Ukrain #54 Wie? hoe? wat? waar? waarom?
pi_211629936
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 16:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Zou wel animo zijn moest ie dit doen in EU parlement :P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_211630034
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 14:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Toch hebben 26 het overleefd :7
Westers wapentuig dus :P
pi_211630050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 18:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zou wel animo zijn moest ie dit doen in EU parlement :P
Lol, ze houden wel van vechten in parlementszaal in ieder geval, staan talloze videos van de afgelopen jaren op YouTube. Ik zie het al voor me dat dat ze op de vuist gaan met Verhofstadt en Sophie in 't Veld van Renew Europe als ze hun zin niet krijgen :P
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_211630149
quote:
Ja, die volgt hele andere kanalen.
Goed dat je dat aanstipt.
pi_211631201
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 18:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat om het nieuws maar jij bent meer bezig met mensen die het posten.
pi_211631710
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 20:10 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Het gaat om het nieuws maar jij bent meer bezig met mensen die het posten.
nee, met de bronnen.
Ik vind dat best interessant om te zien.
pi_211632470
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 18:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nah, daar heeft het niets mee te maken.
Het is tegenwoordig niet lastig om zelf even te zoeken naar de betrouwbaarheid van een artikel op een site, just saying.
pi_211634347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 21:17 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Nah, daar heeft het niets mee te maken.
Het is tegenwoordig niet lastig om zelf even te zoeken naar de betrouwbaarheid van een artikel op een site, just saying.
Maar je kiest zelf via welke kanalen je nieuws vergaart.
pi_211634709
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 23:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar je kiest zelf via welke kanalen je nieuws vergaart.
Hoe moet ik dat voor me zien dan, als het niet in de Telegraaf heeft gestaan is het een hoax?
pi_211634743
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 00:40 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Hoe moet ik dat voor me zien dan, als het niet in de Telegraaf heeft gestaan is het een hoax?
Telegraaf zou niet mijn eerste keuze zijn voor nieuws.
pi_211634814
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 00:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Telegraaf zou niet mijn eerste keuze zijn voor nieuws.
So what, je ontwijkt de vraag die ik stel of je begrijpt het niet. De Telegraaf kan je vervangen door elk willekeurig kanaal die jij betrouwbaar acht.
pi_211634825
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 01:13 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
So what, je ontwijkt de vraag die ik stel of je begrijpt het niet. De Telegraaf kan je vervangen door elk willekeurig kanaal die jij betrouwbaar acht.
Ik geef enkel aan dat ik het interessant vindt welke bron iemand kiest voor het nieuws.

Ik beweer nergens dat het bericht een hoax is.
pi_211634827
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 01:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik geef enkel aan dat ik het interessant vindt welke bron iemand kiest voor het nieuws.

Ik beweer nergens dat het bericht een hoax is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 15:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoax dus.
Uhh
pi_211634846
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 01:19 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
[..]
Uhh
Die begreep je niet?
pi_211635393
https://www.businessinsid(...)sis-oekraine-oorlog/

quote:
Rusland is volgens de BBC een marinebasis aan het bouwen in de regio Abchazië in Georgië, die sinds de jaren ’90 door Rusland is bezet. Rusland en separatistische troepen hielden tijdens een oorlog die een jaar duurde flink huis in de regio en werden beschuldigd van mensenrechtenschendingen en genocide tegen burgers. En in 2008 was er opnieuw een clash tussen Georgië en door Rusland gesteunde troepen in de regio.

De BBC meldt dat Georgië bezorgd is vanwege de bouw van de Russische marinebasis meegezogen te worden in het oorlogsconflict in Oekraïne.
Georgië moet gewoon niet zo klagen.
Rusland heeft het beste met iedereen voor en als Georgië Rusland zijn gang laat gaan hebben ze niets te vrezen.
pi_211635777
twitter

[ Bericht 9% gewijzigd door NeeOfTochJA op 16-12-2023 10:19:48 ]
pi_211635795
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 09:00 schreef Wantie het volgende:
https://www.businessinsid(...)sis-oekraine-oorlog/
[..]
Georgië moet gewoon niet zo klagen.
Rusland heeft het beste met iedereen voor en als Georgië Rusland zijn gang laat gaan hebben ze niets te vrezen.
Wij krijgen nog een cameraman van ze :(
pi_211637546
quote:
Lol de duitsers staan er goed voor dan.
:D
Eerst het volk hun belastinggeld in bodemloze put gooien en dan de noodtoestand uitroepen als het misgaat
8)7
pi_211638982
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 13:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol de duitsers staan er goed voor dan.
:D
Eerst het volk hun belastinggeld in bodemloze put gooien en dan de noodtoestand uitroepen als het misgaat
8)7
Ja, gelukkig gebeurt dit niet in Gaza.
Daar kan Israël gewoon zijn gang gaan, ipv dat we de Palestijnen helpen zich te verdedigen.
Dat hadden we met Oekraïne ook moeten doen.
pi_211639209
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, gelukkig gebeurt dit niet in Gaza.
Daar kan Israël gewoon zijn gang gaan, ipv dat we de Palestijnen helpen zich te verdedigen.
Dat hadden we met Oekraïne ook moeten doen.
Ja laten we politieagent van de wereld gaan spelen. En dan weer klagen als er op gereageerd wordt.
pi_211639265
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 16:41 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Ja laten we politieagent van de wereld gaan spelen. En dan weer klagen als er op gereageerd wordt.
Ja, precies.
We hadden het zelf destijds ook gemakkelijk kunnen redden zonder hulp van buitenaf in Nederland.
Dus hoezo zouden andere landen dan ondersteuning moeten krijgen in hun verdediging.
Dat is gewoon nergens voor nodig.
Gewoon alle Palestijnen uit Gaza weg, net zoals de Armeniërs uit Nagorno-Karabach.
Oekraïne moet gewoon het zuiden en oosten opgeven, en Moldavië heeft eigenlijk geen bestaansrecht. Die kan gelijk aan het nieuwe Russische gebied worden toegevoegd.
Verder wordt het tijd dat China weer wordt verenigd, en dat Korea weer het zuiden in zijn bezit krijgt.
De wereld wordt daardoor een heel stuk beter.
pi_211639317
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 16:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, precies.
We hadden het zelf destijds ook gemakkelijk kunnen redden zonder hulp van buitenaf in Nederland.
Dus hoezo zouden andere landen dan ondersteuning moeten krijgen in hun verdediging.
Dat is gewoon nergens voor nodig.
Gewoon alle Palestijnen uit Gaza weg, net zoals de Armeniërs uit Nagorno-Karabach.
Oekraïne moet gewoon het zuiden en oosten opgeven, en Moldavië heeft eigenlijk geen bestaansrecht. Die kan gelijk aan het nieuwe Russische gebied worden toegevoegd.
Verder wordt het tijd dat China weer wordt verenigd, en dat Korea weer het zuiden in zijn bezit krijgt.
De wereld wordt daardoor een heel stuk beter.
Laten we eerst maar ons eigen land op orde brengen voordat we stoer gaan doen en denken te weten hoe de rest van de wereld gerund moet worden.
pi_211639848
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 16:56 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Laten we eerst maar ons eigen land op orde brengen voordat we stoer gaan doen en denken te weten hoe de rest van de wereld gerund moet worden.
Je hebt helemaal gelijk.
20% van de huishoudens heeft geeneens een inpandig toilet.

Oooh, wacht...
pi_211645824
Zo te zien gaat de oorlog nog wel even duren.
Putin heeft geen zin in onderhandelingen, die gaat nu voor een volledige capitulatie van Oekraïne.
En Zelensky is ook nog niet van plan om op te geven, die gaat nu meer vrouwen mobiliseren.

pi_211646485
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 12:23 schreef Candymannetje het volgende:
Zo te zien gaat de oorlog nog wel even duren.
Putin heeft geen zin in onderhandelingen, die gaat nu voor een volledige capitulatie van Oekraïne.
En Zelensky is ook nog niet van plan om op te geven, die gaat nu meer vrouwen mobiliseren.

Geen nieuws wat dat betreft.
Wie dacht dat Poetin ging stoppen nadat de Donbas is ingenomen was wel heel naïef.
Poetin stopt pas als Kyiv in handen van Rusland is
En Rusland is bereid daar elke prijs voor te betalen.
pi_211647413
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2023 13:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen nieuws wat dat betreft.
Wie dacht dat Poetin ging stoppen nadat de Donbas is ingenomen was wel heel naïef.
Poetin stopt pas als Kyiv in handen van Rusland is
En Rusland is bereid daar elke prijs voor te betalen.
Tja in het begin was zijn enige wens dat Oekraïne niet bij de NAVO zou komen.
Maar de spanningen zijn nu zo hoog opgelopen dat de kans op onderhandelingen steeds kleiner wordt.
pi_211647534
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 15:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee, zijn wens was om de grootste fout in de geschiedenis van de Sovjet Unie ongedaan te maken.

quote:
Maar de spanningen zijn nu zo hoog opgelopen dat de kans op onderhandelingen steeds kleiner wordt.
Onderhandelingen zijn van meet af aan vruchteloos geweest, omdat Rusland Oekraïne ziet als afvallig grondgebied.
Rusland heeft laten zien toen ze weer waren opgekrabbeld na het uiteenvallen van de Sovjet Unie, ze niet accepteren dat voormalige leden een eigen koers gaan varen.

In het westen kennen we een verblindende zelfhaat en is het steeds van 'jamaar Murica ', jamaar Navo' en 'jamaar agressieve expansiedrift van de EU', waardoor er geen oog is voor alles wat Rusland de afgelopen 25 jaar gedaan heeft om Oekraïne tot een vazalstaat te maken.
pi_211647549
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2023 15:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, zijn wens was om de grootste fout in de geschiedenis van de Sovjet Unie ongedaan te maken.

Dan ben je niet goed ingelicht.
  Moderator zondag 17 december 2023 @ 15:24:54 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211647626
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 15:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
daarvoor had hij die oorlog helemaal niet hoeven starten

sterker nog ik denk dat Oekraine nu dichter bij de NAVO is dan ooit, daarnaast is Finland er al bij en staat Zweden op de drempel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211647652
quote:
88s.gif Op zondag 17 december 2023 15:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
daarvoor had hij die oorlog helemaal niet hoeven starten

sterker nog ik denk dat Oekraine nu dichter bij de NAVO is dan ooit, daarnaast is Finland er al bij en staat Zweden op de drempel
Oekraïne is aspirant lid en ze hebben in de grondwet staan dat ze lid van de NAVO willen worden.
Hoe duidelijk wil je het hebben?

Dat Zweden en Finland bij de NAVO zitten/komen zal hij wel van balen ja maar minder belangrijk dan Oekraïne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')