abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 december 2023 @ 00:39:55 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211613099
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211613121
Deze TT kunnen we voorlopig wel permanent aanhouden, denk ik _O-
pi_211613124
@Hanca
Ik zat bij op1 nog te kijken. Jimmy Dijk zij dat er idd geen dekking was maar dat er al wel eerder doorberekenede plannen zijn en dat het ipv 6 mld nu 3,6 zou kosten vanwege de remgeld die er altijd bij wordt gerekend.
  donderdag 14 december 2023 @ 02:53:29 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211613239
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211613255
Ik word wel een beetje moe van al dat gejengel over het einde van de liberale democratie van de linkerzijde. Het is nou ook niet zo heel erg alsof vrijheid zo goed beschermd was in hun handen.
pi_211613402
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 03:22 schreef HiZ het volgende:
Ik word wel een beetje moe van al dat gejengel over het einde van de liberale democratie van de linkerzijde. Het is nou ook niet zo heel erg alsof vrijheid zo goed beschermd was in hun handen.
Wanneer was het in hun handen?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_211613479
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 01:01 schreef Tijger_m het volgende:
Deze TT kunnen we voorlopig wel permanent aanhouden, denk ik _O-
Ja. Ik hoop dat ze hoofdelijk gaan stemmen over die motie van Yeşilgz, dan ben ik namelijk benieuwd wat de nummer 4 van de lijst gaat stemmen... stemt Van der Burg tegen zijn wet of tegen zijn fractievoorzitter?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211613516
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 07:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja. Ik hoop dat ze hoofdelijk gaan stemmen over die motie van Yeşilgz, dan ben ik namelijk benieuwd wat de nummer 4 van de lijst gaat stemmen... stemt Van der Burg tegen zijn wet of tegen zijn fractievoorzitter?
Het wordt pas helemaal mooi als ze zelf tegen de motie zou stemmen als onderdeel van het kabinet.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 14 december 2023 @ 07:29:50 #9
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211613554
Wat een totale afgang van Dilan. Zelfs Harry Wijnschenk zou zich hiervoor schamen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211613560
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 01:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
@:Hanca
Ik zat bij op1 nog te kijken. Jimmy Dijk zij dat er idd geen dekking was maar dat er al wel eerder doorberekenede plannen zijn en dat het ipv 6 mld nu 3,6 zou kosten vanwege de remgeld die er altijd bij wordt gerekend.
En dat berekende 'remgeld' is nu lager? Ik weet dat de SP dat zegt en ik sta er best open voor dat zorgmijden net zo veel kost als het oplevert, maar een berekening heb ik daar nog niet van gezien.

Maar een ongedekte motie van 3,6 miljard per jaar is natuurlijk ook gewoon waanzin, dat is een derde van het budget voor voortgezet onderwijs, om maar wat te noemen.

En die 3,6 miljard is in 2027, maar dat cijfer loopt best hard op: https://www.rijksfinancien.nl/miljoenennota/2023/bijlage/1485640
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211613577
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 03:22 schreef HiZ het volgende:
Is dit ook al de schuld van Den Uyl?
  donderdag 14 december 2023 @ 07:39:17 #13
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211613578
quote:
Kunnen we vrijdag live beelden krijgen van de ministerraad? Dat wordt echt must-see televisie. Wat een totale klucht van Dilan.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211613587
quote:
En nou hopen dat dit gedoe Van Rooijen heeft overgehaald om vr de wet te stemmen. Die man is 80+ en ook nog eens lid van een op sterven na dode partij, dus die kan zonder enig rekening te houden met gevolgen voor verkiezingen stemmen.
pi_211613692
Die spreidingswet moet echt van tafel, wat een totaal gedrocht.
pi_211613698
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:
Kun je dat ook beargumenteren? Want eigenlijk heb ik nog nooit een argument tegen de spreidingswet gehoord, behalve NIMBY. En dat NIMBY mag wel eens voor Ter Apel gaan gelden...
pi_211613809
quote:
Kan je dit ook wat nader toelichten? Waar zou de EK er vanuit haar rol dit op af moeten schieten?
pi_211613987
quote:
Dit was toch te verwachten, Rutte kan vanuit zijn positie weinig anders, hij kan moeilijk zeggen kutwet, steun.

Ik heb het idee dat hij persoonlijk er heel anders over denkt.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 14 december 2023 @ 09:00:42 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211614008
quote:
En dan maakt de manier waarop niet uit? Toch wel opmerkelijk dat het zo gaat, nadat die partijen ons de afgelopen weken hebben proberen wijs te maken dat we ons geen zorgen hoeven te maken over de rechtsstatelijkheid.
Huilen dan.
pi_211614068
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 08:58 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dit was toch te verwachten, Rutte kan vanuit zijn positie weinig anders, hij kan moeilijk zeggen kutwet, steun.

Ik heb het idee dat hij persoonlijk er heel anders over denkt.
Waar jij toch steeds die ideen over persoonlijke gedachtes vandaan haalt is me een raadsel. Misschien kun jij je het niet voorstellen, maar een heel groot deel van de VVD top is voor de spreidingswet, zoals ook de VVD burgemeesters dat zijn.
  donderdag 14 december 2023 @ 09:11:04 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211614099
quote:
5s.gif Op donderdag 14 december 2023 08:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Kan je dit ook wat nader toelichten? Waar zou de EK er vanuit haar rol dit op af moeten schieten?
Dan krijg je straks kleine dorpen waar ineens 80 of 130 asielzoekers gehuisvest worden. Niemand wil dit probleem in zijn of haar dorp.
Spreidingswet zou kunnen, maar wel met een dichte kraan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211614107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 08:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kun je dat ook beargumenteren? Want eigenlijk heb ik nog nooit een argument tegen de spreidingswet gehoord, behalve NIMBY. En dat NIMBY mag wel eens voor Ter Apel gaan gelden...
Misschien komt dat omdat je elk argument van tafel veegt met COA-statistiekjes waarin het allemaal wel meevalt met de overlast?

Zolang de raddraaiers onder de asielzoekers niet hard worden aangepakt, kun je de overlast die je nu in Ter Apel en Budel ziet in heel Nederland verwachten. Op kleinere schaal weliswaar, maar voor de winkeleigenaar of buschauffeur die nu nog gewoon zijn werk kan doen zal het een flinke verandering betekenen.

Een spreidingswet zou minimaal gepaard moeten gaan met een structurele aanpak van de overlast. Wat we in Ter Apel en Budel zien geeft weinig vertrouwen dat dat ook gaat gebeuren.
pi_211614139
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 08:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zucht! De Nederlander wil minder asielzoekers, niet nog meer opvangplekken door heel Nederland, voor nog meer asielzoekers.

Kijk alleen al naar de instroom van Syrirs: er zitten inmiddels bijna 150.000 Syrirs in Nederland. Er komen zo'n 20.000 Syrirs per jaar Nederland binnen en die krijgen bijna allemaal een status.

Als dit de komende 5 jaar zo door gaat hebben we over 5 jaar circa 250.000 Syrirs in Nederland 8)7
Een volstrekt belachelijk aantal voor het kleine landje wat we zijn.

De spreidingswet dient om deze belachelijke instroom zo snel mogelijk te kunnen te faciliteren. Nee dank je.
pi_211614147
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:11 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nogmaals: de VVD top. Dat is heel wat anders dan de communicatie kanalen, die vooral gericht zijn op beeldvorming. Lees je anders eens wat in op wat de VVD burgemeesters hier van vinden. Die zijn gewoon massaal voor. Als de VVD zo verschrikkelijk tegen was, had VVDer Van der Burg net 1% minder zijn best moeten doen, dan was de wet al van tafel. De wet leeft nog dankzij Van der Burg en Rutte.

[ Bericht 7% gewijzigd door capricia op 14-12-2023 10:28:12 ]
pi_211614162
quote:
11s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:16 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Zucht! De Nederlander wil minder asielzoekers, niet nog meer opvangplekken door heel Nederland, voor nog meer asielzoekers.

Kijk alleen al naar de instroom van Syrirs: er zitten inmiddels bijna 150.000 Syrirs in Nederland. Er komen zo'n 20.000 Syrirs per jaar Nederland binnen en die krijgen bijna allemaal een status.

Als dit de komende 5 jaar zo door gaat hebben we over 5 jaar circa 250.000 Syrirs in Nederland 8)7
Een volstrekt belachelijk aantal voor het kleine landje wat we zijn.

De spreidingswet dient om deze belachelijke instroom zo snel mogelijk te kunnen te faciliteren. Nee dank je.
De spreidingswet zal voor geen enkele extra asielzoeker of statushouder zorgen, het zal er wel voor zorgen dat er minder overlast is en dat statushouders nog minder vaak voorrang krijgen op de huizenmarkt dan nu het geval is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')